maandag 17 december 2012

winterdrukte

bijtankmaandag…

Een zomermens, dát ben ik echt! Elke winter blijkt het weer.. ik heb gewoon meer/veel (zon)licht nodig om bij te tanken als ik (even) druk ben. En juist in de winter ben ik altijd erg druk, op mijn werk is het dé piekperiode. Aan de ene kant heel fijn, want door hard en veel te werken vliegt de tijd (en dus de winter!) voorbij, maar aan de andere kant is er nauwelijks tijd om even op adem te komen en dat is toch echt wel nodig, want de winter duurt nog zeker 2 maanden :-(

grijs

Maandag is mijn vrije dag, mijn bijtankdag! Maar wat is zo’n decembermaandag kort!! De morgen ging op aan een hardloopronde, een gesprek met onze verzekeringsdame en een kleur-en knipbehandeling door Janiek. Vanmiddag deed ik wat boodschappen, liep ik een flink stuk met de honden en pakte ik mijn kerstknuffel uit ;-)) Leuk, leuk, leuk!! Helaas is het vandaag een grijze, grauwe dag, zodat de foto’s die ik ervan wil maken nog even op zich laten wachten.

licht

Vorige week heb ik een heel klein beetje kerstsfeer in huis gebracht. Op de oude schaal die ik onlangs bij de Potstal kocht liggen nu een aantal glazen kerstballen met in het midden een licht grijze kaars.. Simpel, sober, stoer…
Wat is het plaatje gelijk anders als de kaars brandt en al hou ik niet van kleur, zo’n bijna oranje  ‘vlek’ op de foto geeft aan het verder kleurloze geheel wel een bepaalde dimensie..

22 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik ken iemand die in de winter lichttherapie volgt, dat zou misschien wel iets voor jou zijn :)! Ik mis de zon ook hoor en als ik de tuin in kijk kan ik verlangen naar groen en een zonnig terras. Mijn laatste weken op het werk waren echter behoorlijk relaxed en vanmiddag is mijn kerstvakantie begonnen, dus mij hoor je verder niet klagen.

Mooi, de kerstballen op je stoere schaal!

Lieve groet, Ingrid

Wonen aan boord zei

Voor jou hoop ik dat de winter heel snel voorbij vliegt, en dat het voorjaar snel aanbreekt. Voor mij hoop ik dat de winter nog heeel lang duurt, want ik knap er juist van op ;-) Iedereen verschillend he zo...
Succes met de drukte op je werk, en ik hoop dat je het met je lichaam ook een beetje bij kunt houden!

Groetjes,
Alberta

Ans van Ispelen zei

Ja,ik hoor dat wel meer,dat mensen niet goed tegen de winter kunnen.
En de warme gloed van de vlam,geeft de kaars een beetje vrolijkheid,in deze donkere dagen.

Groetjes Ans

Anita r zei

Ja ik heb ook licht nodig i de winter.
Maar vind het ook weer heel gezellig.
Heel tegenstrijdig.
Maar we komen de winter wel door toch.

Mooie schaal.
Sober maar wel mooi.

gr. anita

Eefies day zei

Nu maar hopen op wat echte zonnenstralen, het is ook echt heel somber..zelf ben ik echt een wintertype..zo zi eje maar weer.
Je schaal is heel stoer en grappig om die mooie kaars zo'n mooi licht te zien geven.

♥Eefie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik heb ook duidelijk veel minder energie in de winter en veel vaker last van hoofdpijn. Wat doen we er aan? Ik weet het niet. Officieel moet de winter nog beginnen, maar dan denk ik maar: na aanstaande vrijdag gaan de dagen weer lengen, en dat doet me dan weer goed!
Ik heb een soortgelijke oude tinnen schaal op de tafel staan, ook met kaarsen... Zo mooi!
Ik wens je succes met de drukte de komende tijd. Zelf heb ik de komende elf dagen wel negen diensten, dus ik kan er aan...
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Pure & White zei

Ha Corine,

O, o die decemberdrukte, we hebben er allemaal last van..;-(
Ik zag de lichttherapie al voorbijkomen en moest er toevallig ook aan denken..misschien helpt het je? Je kunt de lampen bij een thuiszorgwinkel bij mijn weten op proef in huis nemen..

Mooi plaatje, sober stoer..we houden ervan!!

Lieve groet

Dineke

Marjonel M zei

Heel mooi je schaal met glazen ballen.

Lieve groet, Marjonel

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Simpel, sober en stoer, de schaal is helemaal goed zo.

De schaal is zeker heel mooi.

Rust is ook heel belangrijk in drukke tijden, even tijd voor jezelf.

Hele fijne avond!

Lieve groet, Loes

Anneke zei

zelf hou ik wel van de winter. We denken dat de natuur in ruste is maar wat ik zo leuk vind is, toen ik in de tuin keek heel voorzichtig het groen van de sneeuwklokjes omhoog zag komen. Dus Corine we gaan de goede kant op.
Een lieve groet Anneke

sabine zei

Ik vind de decoraties heel mooi zeg. Mooie ballen. Ik vind de kerstsfeer heel erg gezellig maar van mij mag het ook weer lente worden hoor. Liefs Sabine

Huis in de Provence zei

Ik stuur je de zon:-) Hier in de Provence is het bijna iedere dag zonnig. Wel koud en winters, maar zo heerlijk met de zon. Echt een andere winter dan in Nederland. Ik zal wat zon voor je meenemen als we met Kerst naar Ned gaan ;-)

Gr. Mirjam


Colin zei

Ik ben ook niet zo'n liefhebber van de november t/m februari periode, zeker niet als het weer zo somber en grijs is. Nog een paar dagen werken en dan ga ik even lekker niksen (en tel ondertussen heel hard af).

Ik knipte gister wat met mijn camera en toen leek mijn kaars toch ook echt oranje terwijl hij dat echt niet is, typisch toch ... je ziet 'm nog wel op mijn blogje voorbij komen. Je schaal is wel heel mooi zo en ik weet natuurlijk dat die kaars er in het echt heel anders uit ziet :-)

lia zei

Volgens mij beginnen we in december allemaal alweer naar de zon te verlangen. Of is het de temperatuur waar we naar verlangen. Want eerlijk gezegd vind ik dat toch ook wel fijn. Maar goed, we moeten het maar nemen zoals het komt.

Dit zijn de ballen die ik in mijn boom heb hangen. Jij dus nog geen boom....

Liefs Lia

Miranda zei

Een warme maand door alle gezelligheid, maar de zon mis ik ook in de wintermaanden(één van de redenen waarom wij recent nog even een weekje de zon hebben opgezocht...)

Fijne avond. Groeten, Miranda

Petra zei

Wat een prachtige schaal heb je gevonden bij de Potstal. Heerlijk sfeertje. En betreft licht en warmte.... ik mis het naar buiten gaan zonder jas, de deuren open hebben, de warme stralen.. maar vooral in deze dagen mis ik het licht. Dus vandaag heb ik de grote lampen aan gehad. Het was geen gezicht maar anders kom ik de dag niet door. Dat betreft zou een winterslaap niet zo verkeerd zijn..ergens in de lente pas weer wakker worden :-)

wilga zei

Gelukkig gaan vanaf vrijdag de dagen weer lengen,dus we gaan de goeie kant weer op.
Je schaal met kerstballen is heel eenvoudig mooi..

Ik wens je hele fijne feestdagen toe.
Liefs,Wilga

MARIANNE zei

Je schaal met mooie glazen Kerstballen is juist door de eenvoud...heel mooi!
En idd gaan de dagen eerdaags al weer lengen, maar wel lastig als je zoveel last van de winter blues hebt hoor!
Hopelijk kan je toch van de Kerstsfeer, en het samen zijn met je familie met de Kerst...wel genieten!
En ach na Oud en Nieuw begint het nieuwe jaar alweer moet je maar denken...dus volhouden hoor... ha,ha!

Groetjes van Marianne.

Kom Achterom zei

Mooi die schaal is een plaatjs!!!
Fijne dag
Yolanda
oja is het een mooi kleurtje geworden??

Hannekie(Sisterly) zei

ook hier iemand die moe is..maar ik hou de moed erin hahaha...mooie schaal hoor..echt prachtig
liefs hannie

inro soor zei

je stijl is prachtig. complimenten
groetjes, Inge

Judith zei

Je bent ook wel erg druk op zo'n bijtankdagje zeg... Dan schiet het niet op met het batterijtje opladen!

Ik ben ook iemand die straks in het voorjaar weer tot leven komt, al vind ik de knusse kneuterigheid binnenshuis ook wel wat hebben...

En ik denk dat we nog even geduld moeten hebben voor de foto's van je groepsknuffel, want het blijft maar donker en sober weer; blehhh

Fijne dag X