zondag 27 januari 2013

samen

niet alleen…

Bij ons THUIS combineren we comfortabele (nieuwe) zit-en slaapmeubels met stoere brocante kasten en kisten die we met zorg uitzoeken, hoewel.. uitzoeken, over het algemeen zijn het vondsten die zomaar op ons pad komen, nou ja niet echt toevallig natuurlijk, we weten wel waar we moeten zijn voor dat wij wij mooi vinden ;-)

hout

Een aantal weken geleden schrokken we op door een mail van brocantevriendin Karin uit het noorden (waar wij al vaker met mooi oud frans brocantespul vandaan kwamen).. ze is ziek, erg ziek..
We zochten haar op, even bijpraten en haar laten weten dat we aan haar denken.. en natuurlijk genoten we samen van haar die week opnieuw gestylde winkel.

levend

Terug naar huis was het stil in de auto. De wereld op z’n kop daar in het noorden, we leven mee en zijn ontdaan, ja maar óns leven gaat gewoon door.. en we kunnen niks voor haar doen..

ballen

behalve elke week een kaart, Karin.. er is er weer één onderweg meid, zo zijn we een klein beetje bij je in het ziekenhuis, je bent niet alleen!

Voor degene in een schuilhoek achter glas
Voor degene met de dichtbeslagen ramen
Voor degene die dacht dat-ie alleen was
Moet nu weten, we zijn allemaal samen 

Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons 

(Ramses Shaffy)

32 opmerkingen:

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Dag Corine,

Ook hier laat het ons niet los.En inderdaad je kunt zo weinig, je zou willen toveren.

groeten pauline

Eefies day zei

Wat een lieve post, ik ben er even stil van.

Lieve groet,
Eefie

Home and Lifestyle zei

Je voelt je dan vaak zo machteloos terwijl je zoveel zou willen doen. Maar de steun die jullie geven doet veel goeds, daar ben ik van overtuigd!

Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

En wij staan machteloos aan de kant.

Marjonel M zei

In gedachten zijn wij bij haar!

M. zei

Je word dan weer even met beide benen op de grond gezet....ik hoop ook dat ze de kracht heeft om dit gevecht aan te gaan....

een fijne zondag
groetjes manuela

It's me zei

Wat een prachtige post voor Karin...heel bijzonder en speciaal.....liefs van mij...xxx...

G-STYLE zei

Lief dat je er een post aan wijdt .

Zo kan elk leven zomaar op z'n kop staan. Met het ouder worden , zijn we ons daar veel meer van bewust ... ook dat het niet altijd 'ver weg' hoeft te zijn.

En je hebt ook gelijk als je zegt , óns leven gaat wel door, dat is zo en vooral van elke dag genieten is dan ook het juiste motto.

Fijne zondag verder ,

lieve groet Gea

Bonjade zei

En toch doe je heel veel.
Deze prachtige lieve post spreekt boekdelen.
Ken haar niet zo goed maar ook ik ben erg geschrokken.....heb ook een kaart gestuurd.
In gedachten zijn we allemaal samen.

Vind je beelden ook weer om van te genieten.

Liefs

justwendy zei

Het is moeilijk om aan de zij lijn te staan als iemand waar je veel omgeeft iets moeilijks moet door staan.

Ook ik ken als zo velen onder ons beide zijden van de medaile.
Wat ik ervaren heb is dat het heel fijn is om te weten dat mensen aan je denken en er voor je zijn als je ze nodig hebt. Dat is genoeg om je er door heen te knokken.

Het leven is te kort om er niet van te genieten. Dus leef en heb lief.

Veel liefs wendy

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat prachtig geschreven, en de tekst van Ramses is dan ook zo mooi en toepasselijk...
Lieve groet,
Mirjam

Mayflower zei

Wat een lieve post voor Karin Corine.
Zo'n bericht dat hakt er in en laat je zeker niet los.
Je kan jammer genoeg niet meer doen dan haar laten weten dat we aan haar denken en hopelijk geven al die kaartjes haar een klein beetje steun.
Mooi en toepasselijk de tekst van Ramses, ik zit hier een traan weg te pinken.
Liefs, Mea

Anoniem zei


Geweldig Corine.
Diny

Hannekie(Sisterly) zei

ja ook ik denk veel aan haar..ik hoop en bid dat het goed komt met haar..en dan nu weer de man van hennie(room seventeen) soms huil je van binnen voor al dat verdriet....
dikke knuffel
hannie

Jeanette zei

Ookal ken ik Karin alleen van haar blog toch leef ik enorm met haar mee. En wat mooi om te lezen dat veel blogdames dit op hun eigen wijze ook doen. En inderdaad nu ook de man van Hennie, ik las het net op haar blog. Samen staan we sterk...... Ik hoop voor beide dan het weer helemaal goed komt.

Groet,
Jeanette

Blomkje en Wenje zei

Prachtige post...

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

erika zei

Mooi geschreven Corine !
Liefs Erika

Anneke zei

Mooi verwoord hoor. Het is ook om stil van te worden. Het is fijn dat je zo'n steun voor haar bent. Mijn gedachten gaan ook regelmatig naar haar uit. Ik hoop dat ze troost put uit de gedachten dat zo veel mensen met haar meeleven.
Een fijne zondag
groetjes Anneke

lia zei

Mooi gedaan meid...

Ans van Ispelen zei

Mooi geschreven,met prachtige foto's.
Ja,die ziekte moest niet bestaan.
Echt heel erg.

Groetjes Ans

Tanja (Homemade) zei

Lief van je Corine, dat je even aandacht besteed aan Karin.

Inderdaad ons leven gaat door en net zoals altijd worden we ons weer even, soms iets langer bewust van hoe goed we het hebben.

Liefs
Tanja

amy zei

Mooi geschreven ,ik zal ook weer es een kaartje de deur uit doen ,heb een paar weken geleden eentje gepost ,voor ons lijkt het niet zolang geleden maar voor haar natuurlijk wel ,zij kijkt er naar uit !
Ik leef erg met dr mee kan het niet uit mn hoofd zetten zo verdrietig

Hanneke zei

De spijker op z'n kop: prachtig benoemd!!

Groet, Hanneke

Colin zei

Hoewel ons leven verder gaat, je machteloos bent en niets kunt doen, zijn kaartjes, mailtjes, bezoekjes etc. wel enorme lichtpuntjes!

Alle kaarten van vorig jaar hangen nog altijd op de kamer van puberdame, voor haar enorme lichtpuntjes, nog altijd!

Judith zei

Het contact tussen mij en Karin is nog nooit verder gekomen dat via onze blogs en de mail, maar zelfs ik schrok van dit bericht... Zulke berichten zijn natuurlijk nooit fijn, want iedereen is zo machteloos. Laten weten dat je aan haar denkt is zo ongeveer het enige...

Lieve post Corine.
Groetjes Judith

Mooi Homestyling zei

Wat ben je ook een lieve vrouw!
Ik loop achter met reacties en lezen, maar wil nog even zeggen (want volgens mij is dat via de telefoon/mobiel internet niet goed gegaan)dat ik de tweede foto van jullie Guus in de sneeuw prachtig vindt. En Brent...die wordt aankomende dinsdag 1 jaar.
Lieve groet,
Karin

Nieneke zei

Mooi bericht, mooi gebaar. Heb ooit het verhaal gehoord van een vrouw die erg ziek was die al haar vriendinnen een pot Nivea gaf. Dat stond voor Niet Invullen Voor Een Ander. Dus vooral bellen en vragen, je hoort vanzelf wat je kunt doen. En vaak is er simpelweg ZIJN genoeg. Zo waar...

Anita zei

Wat een lieve HART verwarmende post.
Als je ziek bent is het zo fijn dat er hele lieve mensen zijn.
Te weten dat er mensen dichtbij en ver weg aan je denken en meeleven.
Groetjezz lfs mij

Pure & White zei

Mooie post Corine!
Lieve groet

Dineke

Miranda zei

Een mooie post met een toepasselijke tekst; fijn dat je er op deze manier voor Karin bent.

Groeten, Miranda

inro soor zei

heb je blog nu pas ontdekt, erg mooi! complimenten, k ga je volgen!
ik nodig je graag uit om ook eens bij mijn blog te komen kijken, welkom, groetjes, inge

inro soor zei

oh oh blunder! kende je blog al......sorry! neemt niet weg dat ik je blog echt dus erg mooi vindt! haha