zondag 20 januari 2013

zachte prijzen

een kar vol…

vilt

Een paar weken geleden ging ik met Janiek op pad om een nieuw kleed voor Finn te zoeken. Onze Jack wil namelijk altijd weten hoe de binnenkant van z’n spullen eruit ziet :) gelukkig houdt ie het bij z’n eigen kleed en speelgoed en zit ie niet aan ons meubilair!

cocoon

Binnenlopend bij het plaatselijk tuincentrum werd ik overvallen door de chaos die daar heerste, ik hou absoluut niet van uitverkoopacties, juist door de chaos die daar mee gepaard gaat. Ik was me er van te voren van bewust dat zo net na de feestdagen alle kerstdecoraties in de opruiming zouden zijn. Maar ik dacht die ene afdeling gewoon te kunnen negeren..
Maar wat bleek, (ik had het plaatselijk nieuwsblad niet goed gelezen, anders had ik het geweten!) vanwege een grote verbouwing mocht alles, ja echt alles weg voor de helft van de prijs, dus die uitverkoopafdeling die ik wilde omzeilen, die besloeg de hele winkel :(

velours

Gelukkig drong daarna het goede nieuws tot ons door: dit was wel een uitgelezen kans om goedkoop wat leuk spul in te slaan! Dus eerst op zoek naar een winkelwagen ( zo’n grote met 2 verdiepingen) en langzaamaan enthousiast geworden deden we 2 ronden door de zaak..

Voor beide meiden een stoere vachtkruk, voor op onze bank 2 streelzachte maar sobere velours kussens, hyacinten voor de buurvrouw, een bal met een piepje voor Guus en wat lekkere kauwstaven voor de beide honden.. Onze kar raakte steeds voller.. en ik vond het nog leuk ook.. ik.. de uitverkoopomzeiler..

stoer en zacht

Nog steeds moet ik in mezelf lachen als ik de ‘uitverkoopkussens’ op de bank weer eens opschud, ik ben er blij mee. Janiek en ik hebben genoten die middag en Finn.. die is natuurlijk rap begonnen met slopen, want wat zit er eigenlijk binnenin zo’n lekker zacht hondenkleed??

27 opmerkingen:

Blomkje en Wenje zei

Ha ha! Geloof best dat het een chaos zal zijn geweest! Je hebt mooie spullen weten te 'scoren'.

Fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik ben ook zo, loop altijd met een grote boog om alle uitverkopen heen en ik realiseer me best dat ik daardoor zo nu en dan wel eens een koopje mis, maar ja. Al dat gegraai en die wanorde, daar kan ik niet tegen...
Je hebt heel mooie spullen gevonden en ik vind vooral de kleuren van de kussens heel erg mooi...
Ik wens je een heel fijne zondag, lekker warm binnen, bij de kachel.
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Soms is het idd een verschrikkelijk gegraai in de uitverkoop. Vaak is dat ook zo in kledingwinkels. En dan ben ik ook zo weer weg.
Maar leuk die kussens hoor.

Fijne dag
Liefs...

Anita r zei

Ja ik heb ook zo'n hond.
moet door gaan voor een teckel.
Ziet er ook uit als een teckel.
Maar er zit ergens een jack russel.

Bij mij hebben ze alleen nog maar een lekker 2 warme flice dekens per hond.
En dit gaat goed.
Hij kruipt er ook helemaal in en tussen tot je hem niet meer ziet.


gr. Anita

Peet zei

Mooi hoor! Prachtig rustig geheel zo.
Fijne zondag.
Lieve groetjes, Peet.

Hann¥ zei

Je hebt wel goed gescoord Corine....leuk hoor!
Ik vind dat ook niks de uitverkoop....je weet niet waar alles ligt en alles ligt ook gewoon door elkaar...ik word daar onrustig van....
Maar ja als je er dan toch bent dan idd hup een kar en dan maar het goede ervan in zien....leuk spul voor een leuk prijsje ;-)
Haha die Finn maar ja het is toch ook heerlijk om uit te zoeken wat er nou in het kleed zit....zoals je al zei gelukkig laat hij de meubels met rust :-)
Fijne zondag!
Lieve groetjes,
Hanny

Kom Achterom zei

wouw wat een score zeg! en die vachtpoef mijn dochter is accuut jaloers! ihih mooi hoor zo op je bank. ik vind het plaid ook zo mooi!
fijne dag
Yolanda

It's me zei

Tja zo zie je maar weer.....mooie kussens hoor....heerlijk je huiskamer...straalt rust uit......en ach laat hem lekker slopen....was toch heeeeeeeeeel goedkoop ...hihihihi....fijne zondag !!...xxx..

Anneke zei

Ja uitverkoop, Ik heb altijd het idee dat ze de mooie spullen achterhouden en de moeilijk te verkoopbare spullen wat naar de voorgrond toveren met aantrekkelijke prijsjes. Maar als ik dan kijk naar die kussens. Mooi hoor. Ze zouden bij mij op de bank ook niet verkeerd staan ha ha.
fijn weekend Anneke

Tanja (Homemade Moments) zei

Vooral het eerste kussen vind ik super mooi, de kleuren passen wel heel mooi bij jou.

Ook ik ben niet z'n graaier in de uitverkoop, meestal zijn de mooie dingen al weg, of ik heb niet het geduld om te zoeken.

Maar zo te lezen en te zien heb je hele leuke dingen gekocht. ZO zie je maar dat je je zelf nog kunt verrassen.

Liefs
Tanja

Home and Lifestyle zei

Zo'n uitverkoop vind ik niet verkeerd, al zul je mij er de eerste dagen niet vinden. Maar nadien is het mijn hobby om voor weinig iets te scoren! Leuk, je kussens!

Lieve groet, Ingrid

Marjonel M zei

Ik hou er ook niet van al die drukte of er moet wel iets speciaals zijn wat ik graag wil hebben....Onze hond krijgt gewoon een deurmat omdat hij alles ook sloopt.

Fijne zondag groet, Marjonel

Petra zei

Ik ben ook niet zo'n koper, geef er niet veel om en m'n huis is al (te) vol maar soms moet je het gewoon een keer doen. Je salontafel vind ik ook heel mooi!

Fijne dag, hier sneeuwt het ook al..

Mayflower zei

Ik hou er wel van om voor weinig leuke dingen te scoren, maar de uitverkoop....daar sta ook ik niet voor in de rij.
Maar jij heb heerlijk je slag kunnen slaan Corine, prachtige kussens in een mooie kleur. Ik vind je plaid met ruit trouwens ook heel mooi.
En Finn die vermaakt zijn eigen wel hihi.
Wat een boefje.
Fijne zondag en liefs, Mea

Colin zei

Ik ben ook van die grote boog eromheen maar als je dan per toeval zoveel leuks kunt scoren, dan had ik vast ook 2 rondjes gedaan :-)

erika zei

Haha wat leuk geschreven en wat leuk dat zo,n ritje tuincentrum zo uitpakt!
Jullie allemaal blij en wat nieuws!
Ken het ook hoor....die uitverkoop is ook niks voor mij .......maar laats door toeval scoorde ik een nieuwe winterjas in de uitverkoop en ik was als een kind zo blij!
Leuk je kamer weer eens van deze kant te zien! Zo mooi rustig!
Liefs Erika

Gerreke zei

Ohh wat herken ik dat. Ik hou ook absoluut niet van die uitverkoopchaos. Maar dit is echt even geluk hebben zeg!

Miranda zei

Rommelige winkels zijn aan mij ook niet besteed, maar alles voor de helft... dat is natuurlijk wel eens een keer leuk winkelen!

Fijne dag. Groeten, Miranda

amy zei

Als alles gewoon netjes in de rekken staat hou ik wel van uitverkoop
Maar als ik moet graaien in bakken dan ben ik zo weer weg
Ze hadden pas bij Intratuin ook heel veel korting niet alleen op kerstspullen maar ook alle woonaccesoires ,nou dat wil je niet missen hoor :)
Maar ik heb me goed in kunnen houden ,want ik wil niet zoveel prullaria in huis ,maar af en toe wat veranderen is toch wel erg leuk toch ?

Mien Roose zei

Voor mij mag dat wel eens zo'n uitverkoop, zo lekker rommelen tussen de spulletjes en dan iets moois vinden voor weinig geld is top voor mij. Hele mooie vondsten gedaan. Prettige week nog Grtjes Mien

La Maison zei

Heb je toch geluk gehad dat je een goede smaak hebt.
Mooie dingen voor weinig geld, wie wil dat nou niet?

Lieve groet
Hermine

Room Seventeen zei

Oh heerlijk zo'n uitverkoop, daar zou ik helemaal hyper van worden ;-)
Leuke spullen heb je gekocht, en je tafel vind ik ook stoer!

Nieneke zei

Ik hou wel van de prijzen, maar niet van de gekte....& van kussens kun je nooit te veel hebben toch?

Des guirlandes zei

.

Hannekie(Sisterly) zei

ja daar moet je wel van profiteren natuurlijk..ik hou er ook niet van hoor al dat getrek maar soms is het zeker de moeite waard..zoals nu
liefs hannie

Lynda zei

ooo hoe chaotisch ikzelf ook weleens over kan komen, van die saledrukte en geharrewar word ik ook onrustig hoor!!! maaaaar met een beetje goed wil zou ik ook rappietappie zo'n kar volstouwen....doe er je voordeel mee!!! enne...wat zat er nou binnenin??;)

Des guirlandes zei

Ha, ik dacht al dat er iets niet goed ging. Ik ga mijn reactie dus nog een keer geven. Dat was dat ik ook zo allergisch voor uitverkoop ben en eigenlijk ook een beetje voor tuincentra, te groot, te vol, te veel. Je begrijpt het wel. Enne je hebt de groeten van Annet vdB uit Bergschenhoek (klasgenootje). Jouw poesie-album kwam van 't weekend even ter sprake op een verjaardag.
Groet,
Barry