vrijdag 1 februari 2013

het verhaal

erachter…

In verhouding is onze overloop behoorlijk ruim ten opzichte van de slaapkamers. Op zich is het natuurlijk alleen een doorloopruimte en heb je meer aan ruimere kamers, maar nu heb ik wel de mogelijkheid om ook van de overloop een sfeervol geheel te maken.

  sfeer

Een grote (loeizware) oude spiegel, met daarvoor een oude orgelbank als wegzetplek voor nog meer mooie oude spiegels :) en een prachtige buste met om haar nek mijn verzameling rozenkransen.

Het gekke is dat deze verzameling onbedoeld is ontstaan. Als 16-jarige ging ik met school op ‘studiereis’ naar Paris.. daar maakte ik in de Notre Dame (waar een dienst gaande was tijdens ons bezoek) voor het eerst kennis met de rozenkrans. In de protestantse kringen waar ik opgroeide had ik daar nog nooit mee te maken gehad.. Onder de indruk kocht ik voor mezelf ter plekke een rozenkrans!

kleuren maten

Lange tijd bleef het bij die ene, tot de moeder van vriendin A. vanuit Lourdes terug kwam en voor ons beiden een rozenkrans meebracht. Zij zijn katholiek, dus het feit dat ze zo’n krans meebracht was sowieso van grote waarde.
Sindsdien kocht ik er af en toe één, nooit zomaar, maar altijd als er ‘iets’ speelde in mijn leven. De meesten komen uit Frankrijk, één komt er zelfs uit Paramaribo (gekregen van A.)

Eerder hingen ze verspreid door het huis, tegenwoordig  draagt de paspopbuste ze met stijl. En al zijn het er langzamerhand heel wat, ik weet nog exact het wat en hoe van elk exemplaar.. achter elke krans zit een verhaal en al die verhalen vormen samen míjn verhaal.

37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een sfeervol plaatje Corine en je hebt er inderdaad op de overloop alle ruimte voor. Je verzameling rozenkransen is bijzonder en juist de verhalen erachter geven de kransen iets extra's. En de meesten komen uit Frankrijk...dat is nóg een pluspunt erbij :).

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

bijzonder-oud zei

Wel lekker als je ruimte hebt om iets moois neer te zetten op de overloop, het ziet er prachtig uit!

De rozenkransen zijn prachtig, helemaal met het verhaal er achter!

Fij weekend, geniet er van,
Yolanda

Marjonel M zei

Mooie plaatjes, en heel bijzonder je rozenkrans verzameling ik heb er ook 1, als klein kind gekregen van mijn Opa hij leeft helaas niet meer dus de rozenkrans is voor mij ook heel speciaal.

Alvast een fijn weekend groet, Marjonel

Rozmeen zei

Wat bijzonder... de mooiste verzamelingen ontstaan ook zonder dat dat het doel was en dat elke krans voor een bijzondere periode staat maakt het alleen maar bijzonderder.

Liefs,
Rozmeen

Mayflower zei

Wat een mooie verzameling Corine.
Vooral de verhalen achter zoiets spreken me aan. Mooi om ze allemaal bij elkaar te hangen, want het is zoals je zegt....ze vormen tesamen een stukje van jouw verhaal.
Fijn weekend en bedankt voor je lieve reactie.
Lieve groet, Mea

Anita zei

Wat een prachtig plekje op de overloop.
Ik heb ook veel rozenkranzen (van katholieke huize ;-)
Veel gekregen van mensen die naar Lourdes en Kevelaer gingen en daar een kaarsje voor mij en later ons hebben gebrand en vervolgens iets tastbaars meebrachten.
Tijdens mijn eigen bezoekjes aan Lourdes heb ik er slechts drie gekocht.
Mooie kleine zilveren met "één tientje" eraan.
Heel bijzonder is het om ze te krijgen, het verhaal maar vooral de intentie waarmee het wordt gegeven.
Fijn weekend Corine. Groetjezz lfs mij

G-STYLE zei

Wat een prachtige verzameling en wat heerlijk dat je zo'n ruime overloop hebt ... Er zijn toch nooit te veel plekken om te stylen ? ;-)

Fijn weekend alvast , hartelijke groet Gea

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een sfeervolle overloop heb je daar. Mooi met die spiegels zo bij elkaar en de buste is super mooi. Je verzameling rozenkransen vind ik echt heel bijzonder. Ik ben katholiek opgevoed en ken de rozenkransen al veel langer, heb er zelf geeneen maar ik kan me mijn oma nog voor de geest halen terwijl haar rozenkrans door haar vingers ging...
Mooi geheel zo...
Fijn weekend alvast,
Lieve groet,
Mirjam

Saskia zei

dat ziet er super uit, mooi hoekje met een verhaal.

Groetjes Saskia

M. zei

heerlijk dit verhaal erachter...daar hou ik nou van...
en het klevert mooie plaatjes op...fijn dat je dat zo op je overloop kan doen...dat past bij ons echt niet...

fijn weekend!
groetjes manuela

inro soor zei

DAT IS JUIST ZO LEUK ALS HET OP ZO,N MANIER ONTSTAAT, MOOI DIE BUSTE!
GROETJES, INGE

Anna Marie zei

De verhalen achter een verzameling zijn altijd zo bijzonder. Ik denk dat ze nu op een hele mooie plaats pronken.

Anna Marie.

Lynda zei

dan zijn eigenlijk de leukste verzamelingen toch? die eigenlijk "stiekem"ontstaan, dus neit zomaar bij elkaar gekocht zijn! mooi plaatje met die spiegels!

liefs,
lynda

Pure & White zei

wat prachtig! Mooi dat je die rozenkranzen op deze manier onderdeel van je thuis laat zijn!
Op mijn werk krijgen kinderen die ernstig ziek zijn een kraal voor iedere behandeling die ze moeten ondergaan. Dat vormt zo een kralenketting met het verhaal van een zware periode in hun leven....

Heel fijn weekend!

Dineke

lia zei

Een prachtige verzameling heb je daar. Verzamelingen met een verhaal zijn de leukste.
En die overloop, ik zou willen dat ik daar ruimte had om zoiets neer te zetten.
Prachtig....

Liefs

Le Style zei

Heerlijk zo'n ruime overloop & super gestyled!
Mooi deze spontaan ontstane verzameling, mooi de verhalen die ze met zich meedragen.

Fijn weekend!
Yet

Anneke zei

Wat een mooie verzameling zeg. Je verzameling rozenkransen vind ik heel bijzonder. Rozenkransen met een verhaal. Het is weer een sfeervol plaatje zo.
Fijn weekend
groetjes Anneke

Franse Lelie zei

Een hele mooie verzameling en nog leuker dat er een verhaal zit achter iedere rozenkrans. Lieve groet

Landelijk at Home zei

Heel mooi, en een ruime overloop is toch ook wel fijn. Wij hebben dat thuis ook, en alleen maar 4 deuren is ook maar saai toch. Nu kan je er nog iets leuks neerzetten!

Groetjes Wilianne

Petra zei

Mooi en gezellig en handig ook de spiegel.

Fijn weekend!

wilga zei

Mooi om het zo op de buste te doen, zo blijven herinneringen levend hè.
Fijn weekend.
Wilga

Nieneke zei

Prachtig verhaal..

Anita r zei

Hele mooie rozenkransen.
Zoek er ook 1 maar ik moet er tegen aan lopen .
En dan eentje waar ik zeg ja...

Gr. Anita

Ans van Ispelen zei

Mooi hoekje op je overloop.
En ja,ik heb ook een rozenkrans uit Lourdes,nog van mijn vader geweest,toen hij als zieke daar naar toe is geweest,heel lang geleden.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Hann¥ zei

Mooi sfeervol hoekje zo Corine...
Mijn dochter heeft er ook verschillende en idd elke rozenkrans heeft zo zijn verhaal...
En die tesamen maakt het idd jouw verhaal....
Mooie foto's heb je weer gemaakt!
Fijn weekend!
Lieve groetjes,
Hanny

Maison Louise, Paintings by Louise, zei

Je hebt er een mooi geheel van gemaakt en de paspop vind ik helemaal super, wat een plaatje!

Leuk idee om alle rozenkransen om de hals van de paspop te doen.

Heel fijn weekend en lieve groet,

Loes

Eefies day zei

Je hebt een overloop met een verhaal, prachtige verzameling en wat heb je een ruimte....Het geheel is een mooie binnenkomer...

Fijn weekend Corine,
Lieve groet,
Eefie

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Corine, wat een mooie ruimte op de overloop. Ben weg van die grote spiegel!!

Fijn weekend,
Groetjes Patries

Anoniem zei

Wat prachtig, je overloop Corine!
En die rozenkransen!

Groetjes,
Roelie

True Colours zei

Ziet er mooi uit daar !

Liefs, Lieke.

La Maison zei

Een ruime overloop is nooit weg en dat laat jij zien.
Weet je wat ik zo mooi vind aan jouw tekst, dat is:
,,al die verhalen vormen samen mijn verhaal,,.
Prachtig!!!

Liefs
Hermine

Colin zei

Een soort van 'elke kraal heeft een verhaal' en wat hangen ze op een mooie plek!

Blomkje en Wenje zei

Wat een herinneringen daar aan de paspop! Het staat prachtig!

Nog een fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

Miranda zei

Een sfeervolle plek op je overloop en een mooie verzameling rozenkransen, bijzonder dat er achter elke krans een verhaal schuil gaat!

Fijne avond. Groeten, Miranda

Wondelgijn zei

Ik heb er eentje. En ik ben er wel zuinig op eigenlijk....

G-STYLE zei

Hoi Corine,

bedankt voor je reactie ten aanzien van onze reportage.

Ik heb ook maar even op mijn blog geschreven wat ik er zelf van vond , dit naar aanleiding van je vraag.

Ik had het er zo snel op gezet dat ik dat even vergeten was ...

Maar inderdaad hoor , het blijft heel bijzonder om je interieur in een blad te zien staan . Op de een of andere manier vond ik altijd dat dat maar voor enkelen weg gelegd was en zeker niet voor mij ...

Fijne dag verder , hartelijke groet Gea

Wonen aan boord zei

Je overloop ziet er prachtig uit. Echt een plaatje. En juist die dingen met jou eigen verhaal maakt je huis een THUIS toch ;-)

Groetjes,
ALberta