zaterdag 9 februari 2013

IJssel

breed, breder, breedst…

vloed

Toen ik in de ochtend bij Janiek in de auto zat ‘zag’ ik langs de IJssel verschillende mooie foto’s voorbijkomen.. dus na het nodige kluswerk trokken Gert en ik er vanmiddag met camera op uit om te genieten van een zonnige, windstille zaterdag.

De uiterwaarden zijn de afgelopen week al weer behoorlijk volgelopen en juist op een windstille dag als vandaag fungeert al dat water zo mooi als spiegel.

1  2

Ook de nieuwe rode spoorbrug blijft een dankbaar fotografeerobject..

bocht
rood

Om te voorkomen dat er storende elementen als verkeersborden of auto’s in beeld te zien waren liep ik af en toe van het pad af het gras op en dan merk je goed hoe verzadigd en zompig de dijken zijn.. op sommige plaatsen worden er al maatregelen genomen, zo zie je aan de overkant al een stuk waar de zandzakken de boel moeten verstevigen.

zonnen

Niet alleen wij genoten van de zon vandaag, ook de ganzen doezelden lekker weg terwijl ze in de zon rond dobberden.. een simpel plaatje, maar ik vind de spiegeling onder elk dier zo leuk ;)

veer

Onze gedachten gingen vandaag regelmatig naar Hennie, voor wie het een loodzware dag was, de dag van de begrafenis van haar man Otto..

27 opmerkingen:

Indruk zei

Wat een prachtige foto's, de eerste lijkt wel geschilderd. Mooi ook dat je even stil staat bij het grote verdriet van een ander. Hartelijke groeten, Pascale

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie plaatjes Corine...alles weerspiegelt inderdaad prachtig in het water. Je hebt er duidelijk oog voor.

Vandaag gingen ook mijn gedachten regelmatig naar Hennie uit, vreselijk dat hen dat overkomen is...

Lieve groet, Ingrid

Hann¥ zei

Hoi Corine,

Wat zijn het mooie foto's geworden zeg!

Idd een hele zware dag voor Hennie en haar kinderen....zo jong nog...al maakt het niet uit hoe oud iemand is als het je dierbare is....

Lieve groet,
Hanny

'Inga' zei

Wat een mooie beelden, vooral de eerste foto spreekt me erg aan!

Fijn weekend nog!

Eefies day zei

Water blijft mooi en als de uiterwaarden zo spiegelglad zijn dan is dat echt een kijkje waard...prachtig, hier aan de Waal zie je ook deze taferelen, en dat al voor de tweede keer in korte tijd.

Wat is er toch veel verdriet, goed om bij stil te staan.

Fijn weekend en lieve groet,
Eefie

G-STYLE zei

PRACHTIGE FOTO,S. !

Even met hoofdletters hoor, zo mooi vind ik ze ...

Tja en dan Hennie , wat vreselijk hé ....
Twee collega,s van mij hebben maandag een begrafenis van een gezamenlijke vriendin van hun. Moeder van een 11 jarig meisje , 40 jaar , hersenbloeding gehad , niet meer te redden , ook heel plotseling en ook zo vreselijk ...

Doet me weer eens te meer beseffen dat we van elke dag moeten genieten ...
Dus ik wens je een fijn weekend verder !

Hartelijke groet Gea

Franse Lelie zei

Wat is het er mooi! Wij hebben nog wat sneeuwbuien gehad vanmiddag aan het strand...
Mooi dat je even stil staat bij deze heftige dag voor een van onze blogsters...lieve groet

Anneke zei

Wat Pascale zegt de eerste foto lijkt wel een schilderij. Door jouw canera laat je ons zien hoe mooi Nederland is.
Lief dat je stilstaat bij deze moeilijke dag voor Hennie.
Lieve groet van mij
Anneke

Anoniem zei

Wat een waanzinnig mooie foto's.
Ik lees al een tijdje stilletjes mee maar dit wilde ik je gewoon even zeggen. Vooral de eerste drie foto's spreken mij heel erg aan.
groeten, Merel

Anita zei

Wát een prachtige foto's Corine.
Lief dat je stil staat bij het verdriet van Hennie en haar kinderen.
Ik ken haar niet maar heb haar hier even opgezocht.
Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

Tanja (Homemade) zei

Mooie, schitterende foto's heb je gemaakt,

Ja meis de stappen van Hennie zullen vandaag zwaarder zijn geweest dan de jouwe in de zompige grond, wat zorgt die gedachte er dan weer voor je dat je met beide beentjes op de grond komt.

Ik weet dat ook jij zo goed beseft wat je hebt en daar van geniet.

Liefs
Tanja

Peet zei

Schitterende foto's!
Lieve groetjes, Peet.

Maison Welbi zei

Wat een schitterende foto's en wat is Nederland toch mooi.

Groetjes,
Reineke

Pure & White zei

Prachtige foto's!
Liep vanmiddag ook langs het water en zag dat het idd spiegelglad was...allen had ik geen camera bij me..;;-(

Fijn weekend!

Dineke

lia zei

Wat een prachtige foto's Corine...

En ik heb afgelopen week ook zo vaak aan Hennie gedacht. Een lieve vrouw, die nu een hele zware dag had.

Liefs Lia

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een prachtig uitzicht daar aan dat water. Zo wijds en zo rustig! Heerlijke foto's heeft het je opgeleverd.
Lief dat je even stil staat bij Hennie.....
Fijn weekend verder,
Lieve groet,
Mirjam

Blomkje en Wenje zei

Idd een zware dag voor Hennie...ik hoop dat we haar een beetje kunnen steunen...

Prachtige foto's heb je gemaakt...

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

Anita r zei

Wat een mooie foto´s.
En die spoorbrug is gewoon prachtg om op de foto te zetten.

gr. Anita

Le Style zei

Jij maakt toch schitterende foto's, genieten!
Lief om stil te staan bij Hennie, ik hoop dat ze door het medeleven uit blogland zich wat getroost en gesteund voelt.

Lieve groet,
Yet

Colin zei

Mooi toch die weerspiegeling! Blijven genieten van dit soort momenten, want het kan inderdaad zo maar anders zijn.

Mayflower zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Corine, die weerspiegeling in het water is zo sprookjesachtig.
Ik denk dat velen even met hun gedachten bij Hennie en haar kinderen waren, zoiets laat je niet los.
Liefs, Mea

Haikey zei

Echt schitterende foto's en het rood van die brug!

Geweldig!!

Fijne zondag!

Haikey

Anoniem zei

Zag de eerte foto al op FB voorbij komen ! Prachtig!
Heerlijk om daarzo van te kunnen genieten hè op zaterdagmiddag want je ziet maar dat het dus ook heel anders kan zijn.....
Lief Erika

Anoniem zei

haha moet natuurlijk zijn eerste...en liefs ( maar de S doet het niet meer goed van de laptop:-))
via mijn account wilde het ook al niet dus voor deze keer maar even anoniem......
Liefs Erika

La Maison zei

Echt, ik ben onder de indruk van je foto's, dat veertje o.a.,prachtig!
Als ik de IJsel zie, denk ik aan het chanson; iedereen heeft zijn rivier, ook heel mooi.
Water kan heel woest zijn,maar het kan ook veel rust geven.

Laten we bewust genieten van het leven,het kan zomaar voorbij zijn, dat hebben we gezien.

lieve groet
Hermine

het Moonhuis Monica zei

Hoi Corine,

Jeetje jij maakt ook al van die mooie foto's!!! Ik kom bij toeval op jouw blog, ik blog zelf nog niet zo lang, mss vind je het leuk om ook eens mijn blog te bekijken, al maak ik niet van die mooie foto's hoor, met mijn huis,tuin en keukencamera ;-)

Groet, Monica (het moonhuis)

Elisa M zei

Wouw wat een mooie foto,s