donderdag 14 februari 2013

recessie

teruggang…

Al een aantal jaar verkeert ons land in een economische crisis,  hoewel…eigenlijk is die ‘crisis’ al voorbij. Bij een crisis is er namelijk VREES voor recessie en het zal duidelijk zijn dat die vrees al bewaarheid is.. We zien en voelen om ons heen allemaal wel de teruggang, is het niet direct in ons eigen leven dan toch vast wel in de directe omgeving.

Volgens de geleerden doen houden we de economische recessie zelf in stand door geen (extra) geld meer uit te geven, maar te sparen voor nóg slechtere tijden. Is helemaal niks mis mee, heel verstandig zelfs. Maar aan de andere kant… om uit deze negatieve spiraal te komen, moeten we juist wél (extra) geld uitgeven, dat stimuleert de economie!!

Lastige situatie dus!! Of toch niet??

Gert en ik zijn beiden opgevoed met zuinigheid en gelukkig is daar bij ons beiden veel van blijven hangen. We hebben niet veel nodig voor ons dagelijks leven, maar onze THUIS-klussen kosten natuurlijk wel (extra) geld.. Groot voordeel is dat we veel zelf doen, na elke klus is het een sport om uit te rekenen wat we bespaarden door geen klusbedrijf in te huren :) Verder ben ik een groot fan van MP, de afgelopen weken verkocht ik een overbodige wastafel, een kraan, overbodige handdoekenrekjes en wat brocante woonaccessoires .. het is dubbelpret als onze spullen door een ander nog gebruikt kunnen worden en voor ons weer wat (klus)geld in het laatje brengen!

roze   

Jaren geleden kreeg ik als kerstgeschenk van mijn toenmalige werkgever een luxe parfum.. vanuit de met de paplepel ingegoten zuinigheid was deze geur een voor mij ongekende luxe, maar dat wil nog niet zeggen dat ik direct blij was met dit kado, want laat ik het zo zeggen.. mijn neus functioneert extreem goed, waar anderen nog niks ruiken daar komen bij mij al allerlei geurprikkels binnen die niet altijd gewenst zijn. Gelukkig bleek het geurende kerstgeschenk wél een schot in de roos, de heerlijke geur past goed bij me. Vanwege nog steeds dezelfde zuinigheid deed ik jaren met de inhoud van de gekregen flacon, maar uiteindelijk spoot ik er de afgelopen kerst toch de laatste druppels uit..

Vorige week liep ik zonder voorop gezet plan zomaar een parfumerie in, gewoon om eens te kijken of MIJN geur een betaalbaar kadootje voor mezelf zou kunnen zijn (soms mag je jezelf best een beetje verwennen!). Ik wist echt wel dat dit parfum een beroemd parfum is dat wel het nodige zou kosten, maar dít had ik niet verwacht! En dus liep ik, inwendig lachend om mijn onnozelheid in deze, de winkel uit zonder parfum.

favoriet  chanel

En toch staat er weer een gevulde fles in onze badkamer.. gekregen van mijn Valentijn, ik ben er blij mee, natúúrlijk ben ik er súperblij mee, maar ik geloof toch dat we qua zuinigheid niet helemaal op één lijn zitten ;-))
Voor de economie is het vast een enorme boost, zoveel geld uitgeven voor een kleine fles luxe..en dat is dan weer een mooie bijkomstigheid!

35 opmerkingen:

Annelies zei

Zo ongelooflijk herkenbaar wat je schrijft! Ook een calvinistische achtergrond net als ik? ;-)zuinigheid met vlijt...haahah maar ehhh wel heerlijk gaan genieten hoor van die heerlijke geur en verder nergens meer aan denken!;-)
Fijne (valentijns)dag!
Liefs, Annelies

House of Seasons zei

Leuke post, wijze woorden en idd voor veel winkeliers is het overleven.
Daarom genieten we nog meer van een kadootjes voor onszelf!
Ik hoor het dagelijks in de winkel. We hebben dat nodig, af en toe!
en de winkeliers ook!
Dus geniet met volle teugen van je heerlijke valentijnskado!
liefs
Lia

La Maison zei


Wat een lief cadeau van jouw Valentijn.

Mijn eerste flesje van ditzelfde merk kocht ik lang geleden in het vliegtuig op weg naar Zwitserland. Parfum was het, en toen al erg duur.
Helaas, niet mijn geur bleek later. Ik heb het flesje nog steeds en als ik het tegenkom denk ik weer aan die onvergetelijke vakantie.

Lieve groet
Hermine

Home and Lifestyle zei

Wat een lief cadeau van je Valentijn! Hij zal er inmiddels wel achter zijn dat jij niet in geld uit te drukken bent en dat de waarde van dit flesje het daarbij in jaren niet zal halen :-)! Een verstandige man en jij diep in je hart - ondanks de gemaakte kosten - enorm blij!

Lieve groet, Ingrid

Carla zei

Grappig....mijn man is ook zo ontzettend zuinig, maar geeft ook een kapitaal aan luchtjes uit als het om mij of zijn meiden gaat....daar zit hij dan helemaal niet mee.
Ik heb altijd...very irrisistable van Givengi....veel te duur voor mijn portemonee (ik be te zuinig voor mezelf zeg maar) dus die krijg ik dan van manlief....
Heerlijk hoor Chanel...kan je weer even mee vrootui dus!!

fijne valentijnsdag!!

liefs Carla.

Anoniem zei


Vanmorgen ook allure gekregen 100 ml en dat van mijn oude valentijn.
Ik kon het ook niet voor mezelf kopen .
Lief he.

Groetjes van Diny een stille genieter

Des guirlandes zei

Ik ben ook zuinig opgevoed. Mijn moeder wint prijzen met zuinigheid ;-). Toch heb ik mezelf aangeleerd om toch lekker af en toe wat leuks te kopen. Aan geld heb je niets, aan spullen des te meer of je kunt ervan genieten. En geld stinkt maar zo'n parfum van Chanel ruikt zalig, groot gelijk.
Toevallig houd ik ook van deze geur, hoewel er momenteel een lege fles op mijn mijn kastje staat. Toch mijn Valentijn is lief aankijken...
Groeten,
Barry

inro soor zei

haha nou laat je lief maar lekker op een andere golflengte dobberen, en jij heerlijk er van genieten! als t goed is snijdt het mes aan twee kanten, want hij geniet weer van zijn geurende lief!

doei! Inge

Anita zei

Hahaha ... hier op het nachtkastje hetzelfde flesje.
Mmm héérlijk is ie en als je er een beetje zuinig mee bent (en dat ben je) zijn geld dubbel en dwars waard. Gert kent blijkbaar de speurneus van zijn vrouw ;-)
Happy Valentine! Groetjezz lfs mij

Mayflower zei

Zuinigheid en vlijt....ik ben daar ook mee grootgebracht.
Door verstandig om te gaan met geld kan je je zo af en toe wel iets moois veroorloven toch....een lief gebaar van je lief en...een heerlijke geur.
Lieve groet, Mea

Tanja (Homemade) zei

Nou Corine, ik denk dat je twee soorten zuinig door elkaar haalt?

Jouw Gert is hartstikke zuinig vooral op jou, daarom verwent hij je zo. Koester het maar en wie weet heeft hij wel het hele jaar gespaard.

Geniet van je Chanel, hij is zo lekker, helemaal mijn luchtje.

Fijne valentijn,
Liefs
Tanja

Miranda zei

En zo is het extra genieten van dit lieve kado!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Anita r zei

Wat ontzettend lief.

gr. Anita

Colin zei

Het zit vast in de C bij jou en mij en Chanel :-)

Ik spuit momenteel de laatste druppeltjes uit mijn flesje, maar heb van de huisbakker met kerst (alvast) een nieuw flesje gehad, zo lief! Dus ik kan weer even door, maar net als jou ben ik er altijd erg zuinig op. Geniet ervan!

kienkele zei

't Is vreselijk he, Corine, wat ze voor zo'n klein flesje durven vragen. Ik moet bekennen dat ik ook zo'n flesje heb staat (maar dan no. 19), maar ook heb gekregen..... Zullen we het er maar op houden dat onze geliefden de economie op gang houden????
Fijne dag, groet, Tineke

Indruk zei

Wat een lief gebaar dat hij heeft gekocht wat je zo graag wilde hebben. Je zult nu vast iedere keer als je de parfum op spuit aan dit mooie moment denken. Warme groeten, Pascale

Pure & White zei

Geniet er maar lekker van , zo'n klassieker als Chanel N 5 is toch niet te weerstaan!

groetjes Dineke

lia zei

Heerlijk, en ook een van mijn favorieten.
En met zuinigheid is helemaal niets mis hoor.

Fijne avond
Liefs Lia

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heerlijk dat je van jouw valentijn zo'n super lekker fles hebt gekregen... Hier ga je weer heel wat jaartjes mee doen, want die zuinigheid, die raak je niet meer kwijt... En dat is maar goed ook...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Anneke zei

Dit is al het 5e jaar dat we in een recessie zitten. We horen als maar dat de economie krimpt. Ik ben toch wat voorzichtiger met geld uitgeven. Wat lief van jouw Gert. Al jaren is het ook mijn luchtje en net als een vorige blogster, gekocht in een vliegtuig. Ook ik ben er heel zuinig mee. En over zuinigheid gesproken. Ik heb altijd geleerd te sparen voor iets. Zelf heb ik prachtige rode rozen gehad van mijn lief. Was ook een verrassing.
Lieve groet Anneke

Franse Lelie zei

Maar met zo'n flesje doe je zoooo lang! En ruik je dus een heleboel dagen lekker, reken eens uit per dag, dan valt het best mee....gewoon genieten van dit soort dingen, dat heeft Gert heel goed begrepen:)Lieve groet

Agnes zei

Gewoon waanzinnig van genieten Corine.:) En vooral omdat hij je met liefde gegeven is. Dat is toch goud waard.
Lieve groet,
Agnes

Jeanette zei

Chanel is ook mijn favoriet, heb er nu drie, en allemaal gekregen en niet alleen van mijn Valentijn.

Groet,
Jeanette

Het stokpaardje zei

Wat een lekker cadeau en wat een lief gebaar.
Groetjes Iris

Marjonel M zei

Heerlijk geniet er maar lekker van.
Liefs, Marjonel

Ús hûs ús thús zei

Wat een ontzettend lief valentijn gebaar. Want duur of goedkoop. Een onverwacht cadeau krijgen, is en blijft toch super fijn.
Groetjes van Aleta

Judith zei

Ik moet toegeven dat wij op dit vlak niet op 1 lijn zitten;-)

Wat betreft de geur, is No 5 niet mijn luchtje (ik zweer bij Addict van Dior), maar ook wat betreft de zuinigheid van parfum...

Ik ben dol op lekkere luchtjes en heb eigenlijk alleen maar de duurdere luchtjes in m'n kast staan die ik zonder schuldgevoel ook gewoon voor mezelf koop en ik spray die ook, wederom zonder schuldgevoel, iedere dag op. Zelfs als ik de deur niet uit ga!

Maar wist je dat parfum maar ongeveer 1 jaar echt 'geurvast' blijft, dus waarom zuinig doen dan??? Spayen die handel! (hou je de economie ook nog wat op gang)

Ik ben trouwens wel weer zo zuinig op m'n luchtjes, dat ik ze wel in het orginele doosje achter de gesloten deuren van m'n inloopkast bewaar; daar waar ze in het donker en op een constante temperatuur op hun best blijven.

Geniet van je valentijnscadeautje (daar doen wij in huize Burgt dan weer niet aan...hihi)

Liefs X

Rozmeen zei

Wat kan je het toch heerlijk opschrijven :-) superlief dat je dit heerlijke cadeautje gekregen hebt. Geniet er maar lekker van... goed voor de economie en voor je eigen mood..

Fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

Wondelgijn zei

Gelukkig maar dat jouw Valentijn af en toe uit de band springt... ;-) Heerlijke geur!!

Petra zei

Een hele goede investering lijkt me, je doet er jaren mee, je weet zeker dat je er tegen kunt, het laat je genieten en weten dat er van je gehouden wordt. En ook nog goed voor de economie.

Ik heb de Coco, doe hem niet vaak op want altijd bang voor hoofdpijn maar toch een van de weinige waar ik wel tegen kan en die me sterker laat voelen als ik dat nodig heb..

Fijn weekend!

Ellen zei

Hier ook zuinig opgevoed. Gelukkig maar, want dat kwam me goed van pas toen ik er na een lange relatie plots alleen voor stond.
Maar af en toe een verwennerijtje moet zeker kunnen.

basiclabelsweden zei

Super lief kadootje; ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf al jaren dat heerlijke geurtje ;) gebruik door de weeks gewoon wat goedkopere variant :)
Kram

Mooi Homestyling zei

Maar jij ruikt weer heerlijk de komende tijd en het voordeel van deze geur is dat hij het lekkerst ruikt als je er niet teveel van op doet. Dus dan is hij z'n geld meer dan waard

Mooi Homestyling zei

Lieve groet

Elisa M zei

Heel herkenbaar,