maandag 4 februari 2013

voorbode

gevonden…

De lange wintermaanden december en januari zijn voorbij, nu gaan we echt óp naar het voorjaar. Dus loop ik ‘smachtend’ af en toe een rondje door de tuin op zoek naar de eerste tekenen.. en deze week vond ik wat ik zocht!

droog

Dit is natuurlijk gewoon een echte ‘winterhortensia’, maar met de zon erop zijn al die bruinschakeringen wel mooi ;)

knop

Toch gaat het me vooral hierom! Knoppen!!!!

groep 
erosie
franse kei
 mos

En gek als ik ben op verzamelingen, (één mooi ding is prachtig, maar vaak wordt de pracht nog versterkt als er meerdere bij elkaar staan/liggen) ben ik nogal wijs met mijn ‘vakantiekeien’. Het grappige is dat er één bij is die van lieverlee helemaal bemost is geraakt. In de zon is het net een laag fluweel…

voorjaar

En dan de vetplant in de Franse vaas op de tuintafel, een paar weken geleden nog volledig ondergesneeuwd zag ik er nu tot mijn grote vreugde al vele knopjes in!

wachtend

Ja en dan deze hoek.. de warmste hoek  in de tuin. Pal op het zuiden en heerlijk beschut is dit de hoek waar onze olijf en oleander elk jaar van april tot oktober hun vaste stek hebben. Maar ook leeg zijn de potten een stoer element in de (toch wel akelig lege) wintertuin...Is het al duidelijk?? Laat maar komen dat voorjaar, ik ben er klaar voor!!

23 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heerlijk hè, dat de knoppen uit gaan lopen. Ook ik was vanmorgen buiten te vinden met camera en heb net een stukje geplaatst met nieuw groen. Ik kan het wel uit de grond 'kijken' om zo maar te zeggen. Het gaat me dan nu al veel te langzaan, terwijl het nog maar begin februari is. Als het te hard gaat groeien en we weer vorst krijgen, kan het ook allemaal voor niets zijn...
Maar niet zo negatief Mirjam, we gaan echt op naar de lente...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Toen ik net thuis kwam, keek ik ook naar onze hortensia voor het huis waar al volop knoppen in zitten! Yes...we gaan écht de goede kant weer op en daar worden we lekker blij van :)!

Lieve groet, Ingrid

Petra zei

Heerlijk, heb de was buiten hangen..

Groetjess..

WEERspiegeling zei

Jaa heerlijk he! Ik heb 't afgelopen weekend ook de eerste knoppen ontdekt. 's morgens hoor ik alweer de eerste vogeltjes, het is langer licht ... kortom: het voorjaar hangt echt in de lucht!! Heerlijk he.

Fijne nieuwe week.

lieve groet, Anita

Anneke zei

Moet jij raden wat ik meteen ging doen?? Mijn hortensia's bekijken of ik ook niet iets van uitloop zag. Niet dus, maar ....... het zit er aan te komen ik voel het. Zijn weer mooie foto's prachtig dat mos op die keien.
Een fijne dag nog
Lieve groetjes Anneke

Miss M zei

Vandaag, en vooral vanmiddag, voelt het inderdaad als voorjaar...
Echte knoppen heb ik nog niet bespuerd, behalve wat groen van de witte druif(jaaaah, witte, geen blauwe!! :-))
Maar ach, het is nog maar februari he!
Dat mos op de kei: prachtig! Het ziet er inderdaad uit als fluweel...

Liefs, Marjolijn ♥

Judith zei

Owh, ik ben ook zoooo klaar voor het voorjaar... maar dan niet meer in m'n tuin, maar op een dakterras;-)

Mooie foto's weer Corine,
Groetjes Judith

Jet zei

Oh wat heerlijk, dat groen ontspruitende spul! Ik word er helemaal blij van!
Morgen ga ik eens in m'n eigen tuin speuren naar nieuw leven. Wat een heerlijk gevoel dat de lente er weer aan komt!

lia zei

Toevallig zag ik gisteren dat achter het roosje nieuwe knoppen kreeg.
Nu steeds iets warmer en dan zijn we allemaal weer blij.
Dat mos op die kei is echt mooi, ik houd er van.

Liefs Lia

Ans van Ispelen zei

Echt heel mooi,dat mos op de keien.
En heel voorzichtig zie je inderdaad al een beetje het voorjaar.
Maar eerst moeten we februari nog door.
Het kan toch nog winteren.

Groetjes Ans

Berna zei

Voorjaar! Wie droomt er niet van.

Jeanette zei

Ik hoor zojuist dat koning winter vanaf a.s. weekend weer terug is in Nederland :-).

We zullen dus toch nog geduld moeten hebben.

Groet,
Jeanette

La Maison zei

Dank je wel voor deze lentebode post.
Ik kan niet wachten.

Lieve groet
Hermine

Indruk zei

Mooi dat groene mos met dat grijs. Helaas is de verwachting dat er weer een laagje witte sneeuw overheen komt deze week.

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Prachtig de foto,s. maar ook met een laagje sneeuw is het nog mooi, een warm dekentje. Koning winter komt eraan, het is ook nog maar net februari,

groeten Pauline

Petr@ zei

Sinds vorige week leggen onze kippen weer af en toe een eitje dus ..... de lente komt!

Des guirlandes zei

ja, ja, het komt eraan! Wij hebben al bijna sneeuwklokjes, ik wil ze wel de grond uít kijken.
Maar nu eerst nog een toegift van de winter, geloof ik. Och, maar we gaan in ieder geval de goede kant weer op.
Groet,
Barry

inro soor zei

hier hagelt het steeds......schiet nog niet echt op....vind je foto,s zo ook mooi hoor! kan nog wat gaan worden als het voorjaar bij jou in de tuin is!
groetjes, Inge

erika zei

Gisteren was het ook echt wel al een beetje lekker maar vandaag is het weer helemaal pet!
Koud en hagel en natte sneeuwbuien brrr!
Net onderweg naar huis in de auto zei de radioman ....nog maar 139 dagen en het is ZOMER!!!
Dus we kunnen aftellen...:-))!
En ja de eerste knoppen heb ik ook al gezien!
Mooie foto's van je nog kale tuin!

Thuis bij Tjits zei

al doet koning winter nog enorm zijn best, de tekenen van het naderend voorjaar zijn al duidelijk te zien, heerlijk!! ik kan ook bijna niet meer wachten..

lieve groet, Tjits

Maison Welbi zei

Wat een prachtige foto's maak je toch altijd! Ik heb je onlangs een mailtje gestuurd en weet niet of deze is aangekomen. Inmiddels is het mij aardig gelukt ook een blog te maken. Van het weekend ook maar eens de tuin in om foto's te maken.

Groetjes,
Reineke

Miranda zei

Hier vanmorgen nog weer een dun laagje sneeuw... laat het voorjaar maar komen!

Fijne dag. Groeten, Miranda

Pure & White zei

Prachtig dat mos op die keien, en de eerste lentebodes..;-)
De lente komt echt, ernaar uitkijken maakt het misschien wel des te leuker..;-))

groetjes

Dineke