zondag 24 maart 2013

lente-ijs

fotogeniek…

Volgende maand wordt mijn oma 94 en ze wil dat graag met heel de familie vieren. Mijn kinderen (haar achterkleinkinderen dus) bedachten dat ze als kadootje een foto willen geven. Een foto met daarop zijzelf met de andere kleinkinderen van mijn vader (oma’s oudste zoon) en de bijbehorende vriend(inn)en.
Terwijl de jongste telg (2 jaar) rustig bijkwam na zijn middagslaapje creëerden wij alvast wat ruimte op de deel van de woonboerderij van zijn ouders, want buiten foto’s maken, dát zat er vandaag echt niet in.

fb

Mijn oma zal er blij mee zijn..’wat een rijkdom!’
Na even gezellig nakletsen toerden Gert en ik via via weer richting huis, met de zon  was het heerlijk achter het autoglas ;)

schuur

Altijd als ik naar mijn zusje ga kom ik langs deze fotogenieke schuur.. toch kwam het er nooit van om ‘m vast te leggen, tot vanmiddag. Zo mooi zoals het zonlicht door de kapotte dakrand valt.

Eigenlijk wil ik niks meer horen over sneeuw of ijs, de winter is voor mij voorbij, maar ja…

lente-ijs

als ik dan mét mijn camera aan de IJssel sta, dan moet dit toch echt vastgelegd worden.. lente-ijs..

ijspegels

Maar daar aan de waterkant hield ik het toch gauw voor gezien, de warme auto lonkte.

Vanaf de dijk zagen we de stoere shetlanders met hun coupe windhoos,

coupe  fohn
wind  spelen

spelend met de wind, deze kuip waaide rond en rond over het gras ;-)

windhoos

Deze beestjes leken totaal geen last van de kou te hebben!

zwijn

Wat ons opviel? Vooral de troosteloze leegte van de weilanden en áls er dan wél wat liep, dan was het behoorlijk harig…zelfs dit weer deert je niet met zo’n warme vacht!

21 opmerkingen:

Indruk zei

Wat een ontzettend leuke foto is het geworden! Daar zal oma vast blij mee zijn, wat een rijkdom. Je foto's van de paardjes en de natuur zijn prachtig en zien er koud, heeeel koud uit. Lieve groet, Pascale

Pure & White zei

Hartstikke leuke foto!
Is oma vast blij mee!!

Fijne avond,

Dineke

Anneke zei

Wat zal ze trots en blij zijn met deze mooie foto. Ik heb gewoon te doen met de paardjes in de wei.
Maar de foto's zijn heel mooi.
Een fijne zondag lieve groet Anneke

Mayflower zei

Wat zal je oma hier blij mee zijn Corine. Dit is inderdaad rijkdom...echt onbetaalbaar.
Je heb verder ook nog prachtige buitenfoto's gemaakt. Wat mooi die oude vervallen schuur.
Ik wens je een fijne week en hopelijk voor ons allemaal wat hogere temperaturen en veel zon.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Oma's worden altijd blij van zulke mooie foto's van de achterkleinkinderen...wat een mooie leeftijd heeft jouw oma al bereikt. Ik hoop dat ze een hele gezellige verjaardag zal hebben, met iedereen die haar lief is.

Ik ben vandaag niet buiten geweest...het was mij écht te koud.

Lieve groet, Ingrid

La Maison zei

Wat een leuk stel achterkleinkinderen heeft jouw oma, ze zal zeker trots op haar cadeau zijn.
De ijsfoto's vind ik echt heel mooi, de kou straalt eraf. brrr.

lieve groet
Hermine

Miss M zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Corine!
Als je oma jarig is volgende maand trouwens, staat normaalgesproken het koolzaad toch in bloei?
Ik herinner me een post daarover van vorig jaar namelijk...
Ben benieuwd of het dit jaar ook zo zal zijn. Lijkt me toch niet?

Liefs, Marjolijn ♥

Passione Helena zei

Wat een prachtige foto van alle achterkleinkinderen Corine...en of dat een hele rijkdom is! Je oma zal er ontzettend blij mee zijn. Wat mooi dat jullie samen met haar deze hoge leeftijd mogen vieren, heel bijzonder. Maak er samen met oma een onvergetelijke herinnering van.

En wat heb je onderweg nog prachtige foto's gemaakt!
Brr,ik voel de snijdende kou bij het zien van het ijs. Krijg medelijden met de beesten die buiten staan. Maar ook erg mooi dat je de schuur nu toch eindelijk op beeld hebt. Zo vaak langs gereden en dan maak je het op de koudste dag haha. Als je had verteld dat het in de Scandinavische landen had gestaan, zou je het ook geloven

Fijne nieuwe week!
Liefs Helena

lia zei

Kan me voorstellen dat Oma daar blij mee zal zijn.
En dat Lenteweer.... laten we het er maar niet over hebben.

Liefs..

Gerreke zei

Wat mooi zo'n foto. Daar heb je wat aan en kun je dagelijks van genieten!

Jij hebt ook mooie ijsfoto's!!

erika zei

Zeker een hele mooie foto voor Oma!
En knap dat je toch nog sowieso de auto uit bent geweest om die mooie lente-ijs foto's te maken.
Liefs Erika

carla van dijk zei

Denk dat oma daar wel blij mee is hoor,mooie foto!!!!
Mijn moeder wordt in mei 80 jaar, dus ik en de laatste dagen druk geweest met een fotoboek van haar kinderen,kleinkinderen en achterkleinkids...van iedereen een foto en een leuk verhaaltje erbij wat ze met oma mee gemaakt hebben....veel werk...vooral iedereen achterna lopen voor de foto's ,maar wel leuk geworden!!
Ben ook benieuwd hoe zij daarop reageert.
Wat heb je trouwens supergave foto's gemaakt...stoere beessies hoor met die kou!!

Liefs Carla

Petra zei

Een foto is het mooiste cadeau wat je geven kunt, dat kunnen ze zelf niet kopen. Hij is erg leuk geworden.

Even volhouden nog met die kou...niet te geloven

Groetjes Petra

Marjonel M zei

Prachtige foto voor Oma daar zal ze blij mee zijn.
En het weer we moeten nog maar even volhouden.

Fijne week!
Liefs, Marjonel

Mirjam zei

Hallo Corine,
Wat een prachtige leeftijd gaat je oma halen zeg. Wat heerlijk dat je nog een oma hebt. Die van mij zouden beiden ergens begin 100 zijn inmiddels... Mooie foto hebben jullie gemaakt voor oma, wat zal ze daar blij mee zijn.
Je andere foto's, vooral die van de schuur, vind ik super mooi. Al krijg ik wel de rillingen van lente-ijs hoor... maar we moeten het er maar mee doen.
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Tanja (Homemade) zei

Corine, ik las je vraag bij mij, ik neem aan dat je een logo hebt dat je als watermerk in je foto's wilt neerzetten?
Kijk eens hier:http://www.pepermunt.net/foto/watermerk.html
Ze geven twee programma's op waar je dat mee kunt doen.

Liefs
Tanja


p.s. de foto's van de paardjes vind ik geweldig, echt heel gaaf.

Anna Marie zei

Ik denk dat oma heel blij zal zijn met de prachtige foto. Mooie leeftijd ook. Die foto van dat ijs is prachtig! Hier kwamen we ook zoiets tegen bij de ringvaart, maar ik had de moed niet om uit de auto de kou in te stappen.

Anna Marie.

MARIANNE zei

Daar zal je Oma vast en zeker wel blij mee zijn, en wat een prachtige leeftijd ook, om te mogen vieren!!!
En onderweg naar huis, nog prachtige foto's gemaakt, van het zonnetje (huh zonnetje?...waar?...wanneer?) door de dakgoot van de oude vervallen schuur, en de (lente)ijspegels aan de waterkant...en ook van de leuke kleine shetlandjes, mooie plaatjes zijn het hoor!!
Hier schijnt het zonnetje zowaar ook, en inmiddels al wel een paar uur (ja joh, echt waar)en ik zit lekker aan de keukentafel, achter het glas (ja dat wel natuurlijk) te genieten!!!
Hopelijk gaat het zonnetje ons met Pasen blij maken met wat meer van zijn warme stralen...en zal de wind zijn gaan liggen...zodat het een extra mooi, warm, vrolijk Paasfeest zal gaan worden!!!

Groetjes van Marianne.

Henny van der Wal zei

Wat een leuke foto is het geworden. Daar zal oma vast heel blij mee zijn!
Je foto's zijn prachtig. Bizar he, dat ijs terwijl het nu toch officieel lente is. Levert wel weer mooie foto's op.
Fijne week.
Lieve groet,
Henny

Claudia zei

Het mooiste kado voor een oma is zo'n foto!

Juffrouw Waardvleugel zei

Wat een leuk stel mensen! Oma zal trots zijn!
Mooie foto's ook.
De Juffrouw