dinsdag 26 maart 2013

(paas)eieren

sober en simpel…

Bij ons THUIS doen we niet echt aan uitbundige (feest)versiering of decoratie. Ook met kerst en met Pasen niet. Ik heb er niks mee, wordt er meestal ook erg onrustig van als er van dat kleine sierspul in de kamer rondzwerft.

paaseieren

Maar.. in deze laatste week voor Pasen zijn toch ook hier nu paaseieren te vinden ;) Niet verstopt maar gegroepeerd op de tv-kist. Heel simpel, een oude weckpot vol met kwarteleitjes, een oud hotelzilveren coupe met chocolade-eitjes (maar dan natuurlijk niet die in gekleurd folie!) en een bijzonder mooi handbeschilderd ganzenei…

natuur

Een waar kunstwerk dat met z’n neutrale sobere kleuren perfect past in ons THUIS.

(voor meer ‘kunst’eieren – klik)

21 opmerkingen:

Marjonel M zei

Ik heb ook niks met paas deco, maar ik vindt je hand geschilderde ganse ei wel heel leuk...Ik ga eens kijken.

Groet, Marjonel

Mirjam zei

Hoi Corine,
Nee geen uitbundige versieringen met allerlei paas-kleurtjes. Gewoon lekker simpel en sober, net als hier.
Mooi zijn de ganzeneieren van Yolanda, wat knap dat ze die zo mooi kan beschilderen...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Maison Welbi zei

Hoi Corine,

Wat herkenbaar. Ik heb ook alleen maar kwarteleitjes op een schaal liggen en verder ook niets. Je handbeschilderde ei is wel heel bijzonder hoor. Die zou ik rond de Paasdagen ook wel ergens neerzetten. In en om het huis vind je bij ons met kerst wel wat versieringen, maar ook niet overdadig.

Groet,
Reineke

Janny zei

Nee hoor, ook hier geen bonte eieren. Ik heb al jaren een doos met kwarteleitjes en die stort ik elk jaar weer in een andere schaal of bak. Dat is alles.
Ik vind je ganzenei prachtig! Als ik nog eens tegen zoiets aanloop mag het ook wel blijven, hoor:-)
Janny

Claudia zei

sla dit jaar de pasen even over, maar als ik dit dan zo bij jou ziet ga ik toch een beetje twijfelen...

Hannekie(Sisterly) zei

prachtig kan ze dat toch he..echt super mooi
liefs hannie

Anita r zei

Precies genoeg toch...
Mooi ei met die uil.

gr. Anita

Mayflower zei

Wat een mooi en rustige Paasdecoraties. Wat mooi het ei met het uiltje erop, een waar kunstwerkje.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Indruk zei

Ik ben ook niet van het bonte maar vind dit wel heel erg mooi. Zeker dat ei met die uil zo. lieve groet Pascale

Roelie Steinmann zei

Prachtige foto,mook het beschilderde ei. Ik ga even kijken,

Groet Roelie

Els zei

Sobere versiering vind ik het mooist!

Home and Lifestyle zei

Hier liggen ook slechts wat eitjes in nestjes, ik vind het voor nu ook meer dan genoeg. Wat is dat ei mooi beschilderd!

Lieve groet, Ingrid

Nieneke zei

Ik heb dus net 2 eieren besteld, eentje voor mezelf en eentje om wat goed te maken... Ik had van een collega namelijk een setje eieren geleend, maar een kind uit mijn klas heeft er stiekem aan zitten peuteren..
dader onbekend, maar wel vervelend natuurlijk. Ik denk dat ze met zo'n bijzonder ei wel blij zal zijn! Bedankt voor de tip!
De foto van de kleinkinderen is ook geweldig trouwens, daar zijn oma's meestal wel blij mee!

Sot en tof zei

Tja met kleine kinderen ontkom je niet aan kleur, dit staat wel heel prachtig.

Groetjes Sot & Tof

CÉLINE CHOLLET zei

Hello !
Very nice blog and photos...
Have a nice day !
Céline, French watercolorist.

MARIANNE zei

Mooi en subtiel hoor!
Ook hier geen uitbundige Paas decoraties...de paastakken, en het oude ijzeren mandje op voet, met stenen eieren erin, een bos witte ranonkels...en dat is het!
Alleen de glazen pot met paaseitjes mag met Pasen (voor kleinkids, en m'n man) niet ontbreken...en omdat de één van wit, de ander van melk,en die weer van puur houd...ziet die er door de verschillende zilverachtige papiertjes erom heen...helaas wel wel iets te kleurig uit...maar die zijn na de Paas vast wel allemaal opgegeten, ha,ha!

Groetjes van Marianne.

Colin zei

Mooi toch, paassfeer en toch sober!

Pure & White zei

Mooi Corine!
Past helemaal in het sfeertje!
Dat ei met de uil is prachtig!

Fijne dagen!

Lieve groet,
Dineke

erika zei

Sober , maar wel helemaal Corine!!
Hier alleen wat kieviteitjes op een bedje van mos onder een glazen stolp die eens van jou was :-))
Fijne (paas)dagen!

Liefs Erika

Miranda zei

Een sfeervol hoekje en wat zijn die handbeschilderde eieren toch prachtig!

Fijne avond. Groeten, Miranda

amy zei

prachtig zeg ,fijne paasdagen vast !