zaterdag 2 maart 2013

shoppen

feestkleding…

Net als in ons huis, zie je in mijn kledingkast ook nauwelijks kleur. Zeker niet met de winterdag, dan hul ik mij het liefst in warm grijs en zwart ;)

In het voorjaar stap ik dan graag over op wat meer lichtgekleurde kleding en als het hoogzomer is zie je mij vooral in wit. Ik zei al dat ik deze maand de lente wil vieren, het zwart en grijs gaat zo langzamerhand gewassen, gelucht of gestoomd worden en maakt plaats voor voorjaarwaardige feestkleding. Het was het plan dat ik alvast de zolder op zou gaan om alle voorjaarsgoed op te zoeken, maar zo ver kwam ik nog niet. Het verlangen naar licht en voorjaar bracht me in hoog tempo naar de stad… shoppen ging ik… feestkleding om de lente te vieren!!

grijs  roze  zilver

Maar dat viel vies tegen, ik zag overal (zoals eigenlijk altijd) heel veel van hetzelfde spul en dit seizoen is dat spul dan ook nog eens felgekleurd, knalgroen, knalblauw, knalgeel of zelfs bont gebloemd. Niets voor mij dus. Maar ik gaf niet op, in elke winkel scande ik met mijn ogen de rekken razendsnel langs, was het niks dan ging ik rap weer verder. En dat resulteerde toch in een goede oogst.

set

Oké, misschien is dit niet wat ‘men’ onder feestelijk verstaat, maar ík ben er toch heel blij mee. Een simpel grijs shirt, opgeleukt met studs en rimpels aan de mouwen, een eveneens simpele trui, zilvergrijs met glimmende lovertjes én een lichtroze (!) broek, ook simpel maar toch net anders dan anders, want hij heeft een glanslaagje.. dit ben ik, hierin loop ik graag, hierin voel ik me lekker.

Terwijl ik dit type is het akelig koud buiten, maar als ik boven ben en ik doe de kast open om wat was op te ruimen ofzo.. dan voel ik de lente ;) En als ik de berichten mag geloven (en dat doe ik graag!) komt het kwik deze week al uit op 10+.. dus het kan zomaar zo zijn dat ik binnenkort in een feestelijke zilvergrijze trui rondloop!

31 opmerkingen:

Des guirlandes zei

Leuke kleding heb je gescoord! Ik draag niet heel graag zwart, grijs wel en zeker zomers is roze altijd goed.
Zelf houd ik ook erg van roze maar ook van blauw, camel, taupe enzo in lichte tinten.
Groet,
Barry

Miss M zei

Nou, volgens mij kan je toch wel je hart ophalen, want dit seizoen zijn pastellen dé hit!
Erg mooi vind ik, maar staat mij minder goed, ben meer van de knalkleuren én grijs en zwart :-)
Ben toch stiekem benieuwd of wij jou nog te zien krijgen in deze leuke items! Dus... lach maar naar het vogeltje!

Liefs, Marjolijn ♥

Ans van Ispelen zei

Mooie kleding,Corine.
En de temperatuur gaat inderdaad naar lenteachtige hoogte.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Indruk zei

Mooie kleur broek! Goede basics zijn altijd goed. Fijne avond, lieve groet Pascale PS Ik heb nog een leuke passende give away op mijn blog voor je :-)

lia zei

Ik zei het toch, allemaal knalkleuren.. Niet ons ding hé.
Maar dit is wel leuk om te zien, en ik kan dus mijn zachtrose broek van vorig jaar nog gewoon dragen.

En die lente komt wel, hoop ik...
Liefs Lia

Woon Droom zei

Oooooh helemaal mn stijl! Ik ben jarloers op de trui , het shirt en de broek :) mooooi!
groetjes, Leen

'Inga' zei

De winkels zijn idd om te gruwelen; allemaal felle bijna fluor kleuren. Maar 'zoekt en gij zult vinden!'
Leuke set!

Fijn weekend nog!

Lynda zei

een hele goede reden om te shoppen, want lente vraagt op passende kledij!!!! en het helpt zo lekker met opruimen....dat zonnetje!
ik hoop dat je trui snel aan kunt.....en ook ik geloof de berichten graag, kijk ernaar uit....zon op mn snoet!

liefs
lynda

Mayflower zei

Je bent goed geslaagd Corine. Je heb een prachtig setje bij elkaar gesprokkeld. Hier hou ik van, voor mij ook geen felle kleuren.
Op naar de Lente.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Pure & White zei

Héél herkenbaar....;-))
Draag ook het liefst off-tinten, dus een beetje het vergrijsde..
Volgende week lekker genieten van de warmte hè!

Lieve groet

Dineke

Nieneke zei

Goed geslaagd! Ik werd van de week erg vrolijk van de kleurtjes in de winkels, maar hou het zelf ook vaak bij het vertrouwde..

Anneke zei

Ja als je in de winkels komt krijg je veel felle kleuren te zien. Ik houd ook niet van die kleuren. Maar jij bent goed geslaagd vooral die kleur van de grijze trui vind ik erg mooi.
Een heel fijn weekend
een lieve groet Anneke

Home and Lifestyle zei

In mij kast is het ook een sobere toestand, alhoewel ie momenteel nog in de steigers staat :-). Een heel mooi setje, ik heb er helemaal beelden bij...het zal je goed staan.

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Aan jouw nieuwe kleding zal het niet liggen,jij verwelkomt de lente goed.
Mooie kleding en de kleuren in de winkels...te fel en te groen naar mijn zin, ik hou me ook aan mijn rustige kleuren, voel ik me prettig bij.

Fijn weekend en lieve groet,
Éefie

G-STYLE zei

Mooie lente-feest-kleding hoor, mooie zachte tinten, daar hou ik wel van.

Ik vind meer kleur wel erg mooi maar het staat al gauw erg schreeuwerig in mijn gezicht.
Nu heb ik toevallig vandaag wel een hele mooie felle kleur broek gekocht , in combinatie met een zwart shirt en zwarte laarzen erg leuk.

Super leuk deze kleding post , is een keer weer wat anders ;-)

Fijn weekend verder !

Lieve groet Gea





Colin zei

Ik moet (van mezelf) eerst mijn kledingkast opruimen en uitzoeken en dan mogen er nieuwe lentedingen in en dat zijn zeker geen knalkleurtjes. Zelfs de inhoud van mijn kledingkast is basic :-) Jouw aankopen zijn erg geslaagd, laat die lente maar komen!

La Maison zei

Mooie aankopen en een mooie combinatie.
Volgens mij had ik een jaar geleden nog nooit van studs gehoord, grappig toch hoe woorden gewoon worden.

een gezellig weekend,
Hermine

Miranda zei

Mooie kleuren! En nu maar hopen dat de voorspellingen uit gaan komen...

Fijn weekend. Groeten, Miranda

little sweet things zei

Je bent goed geslaagd Corine!
Hoewel de inhoud van mijn kledingkast over het algemeen ook niet veel kleur bevat vond ik het toch tijd om daar verandering in te brengen.
Zoals ik ik mijn reactie op je vorige post al vertelde zocht ik iets in de kleur van jou tulpen en dat is gelukt!
Tot mijn verbazing staat het me ook nog.
Fijn weekend!

Groetjes, Sas

bijzonder-oud zei

Leuke kleding heb je gekocht, mooie zachte kleuren! Ik hoop ook dat de voorspellingen uit komen en we een lekker zonnetje krijgen volgende week, ben er echt aan toe!

Lieve groet,
Yolanda

Bonjade zei

Mooie set....en idd je matcht zo prima in je eigen huis.....
Super zo helemaal je eigen stijl.
Vind de kleuren super, ha ik zou het zelf uitgezocht kunnen hebben ;)
Laat de lente maar komen!

Joehhoe!!!

Fijne zondag

Liefs

Ús hûs ús thús zei

Echt supermooie kleding. Helemaal mijn smaak. De oud roze broek is ook prachtig.
Laat nu de lente maar komen.
Groetjes van Aleta

Mirjam zei

Hallo Corine,
Ik kan me jou ook niet voorstellen in knalrood met cyclaamroze en okergeel bij elkaar... haha...
Dit zijn heel mooie rustige kleuren en al zo lekker voor het voorjaar..
Ik wens je een heel fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Elisa M zei

Heerlijk die kleuren, ik ben ook meer van die tinten dan van hele aanwezige kleding. I love it

Marjonel M zei

Ja vreselijk hè die felle kleuren ook niks voor mij.

Je hebt een mooi setje geschoord.

Liefs, Marjonel

Tanja (Homemade) zei

Mooie kleuren Corine, vooral de kleur van de broek, beetje oudroze vind ik heel erg mooi.

Genieten is het, iets zoeken en kopen wat helemaal bij jou past.

Liefs
Tanja

Anita zei

Wat een mooie combinatie Corine al houd ik persoonlijk ook wel van kleur! Ik eet gewoon van twee walletjes hihi Het hangt een beetje af hoe ik me op dat moment voel. Daar zoek ik dan iets bij ;-) Enne je hebt geluk: deze week kun je het prima dragen!
Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

Pure by me zei

Mooiiiiii,helemaal mijn smaak..
Lieve groet Chris

Anna Marie zei

Ik denk dat je heel goed geslaagd bent! Hier zijn wij ook niet zo van de kleurtjes in kleding. Behalve dochter. Die vind de lente kleuren helemaal leuk met roze en groen en oranje.
Groeten Anna Marie.

erika zei

Haha Corine heb je de nieuwe feestkleren van Rosilde gezien op FB??
Lichtroze broek- grijze shirt-lichte trui......
Komt alleen niet zo mooi over op de foto als bij jou!
Dusssss........ mooi hoor!!
Past helemaal bij jou!
Liefs Erika

Petra zei

Heb ook geen zin in die kleuren, staat me ook niet trouwens. Wat je gekocht hebt ziet erg erg leuk uit!

Groetjes Petra