zondag 17 maart 2013

stoer fluweel

beetje hulp…

De winter duurt en duurt en mijn energiepeil zakt en zakt, de mooie lentedagen van twee week geleden deden me hoopvol besluiten een week vrij te nemen om bij te tanken. Maar helaas waren de mooie dagen al verleden tijd toen ik (toch wel) genoot van mijn vrije week. Het was koud, er viel van tijd tot tijd weer van dat akelige witte spul uit de lucht en ik zag bar weinig zon.. tuurlijk was het een feest om niks te moeten, gewoon maar te leven op het ritme van de vrijheid, maar ik had/heb zo’n behoefte aan zon!!

stoer

Met de kachel flink hoog lijkt het hier binnen best lente, de stoere magnoliatakken gaan daar vrolijk in mee..
  
knop  open  bloemknop

De fluwelen knoppen, die ik op zich al prachtig vind (stober !!), ontdoen zich stuk voor stuk van hun jas waarna de eigenlijke bloemknop in beeld komt. Dít is lente… uitbottende takken en knoppen! Oké... het is niet helemaal van zelf gegaan, er kwam een beetje hulp van de goed opgestookte houtkachel aan te pas. Maar je moet wat als je de winter spuugzat bent, maar er niet je plezier door wilt laten vergallen  ;)

24 opmerkingen:

lia zei

Ik kijk vanachter de tafel ook op een pot met Magnoliatakken die open zijn. Samen met de takken van de kastanjeboom heb ik een beetje lentegevoel in huis.
Maar nu word het toch echt tijd voor de echte Lente buiten. Maar we zullen geduld moeten hebben...
Ik denk dat heel Nederland het nu wel zat is.

Fijne dag
X

Landelijk at Home zei

Zo herkenbaar dit. De energie is er echt even uit en bah wat baal ik daar tegelijk van. Ik heb het idee dat dit de langste winter ooit is. Zo voelt het tenminste. Nog even doorbijten, uiteindelijk komtie echt!

Groetjes Wilianne

Indruk zei

Wat een mooie sfeerplaatjes zo. Die magnolia is prachtig! Lieve groet pascale

wilga zei

Heeeel herkenbaar,
Maar ik heb de eerst lammetjes al gezien en ook de crocus staat hier al dapper in bloei dus het komt eraan, is het niet vandaag dan wel morgen hè ;)
We blijven de moed er maar in houden.

Lieve groet, Wilga

Ans van Ispelen zei

Jij hebt de lente duidelijk naar binnen gehaald.
Maar...het gaat zachter worden,hoor.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

jane zei

spring is just around the corner. :)

Anneke zei

Weet je Corine ik heb nog nooit zoveel mensen gehoord die verlangen naar de lente. Misschien omdat we een slechte zomer hebben gehad en de winter zo lang duurt?
Maar we zijn het allemaal zat. Jij hebt in ieder geval prachtige magnolia takken staan. Het komt wel goed hoor.
Liefs Anneke

Juffrouw Waardvleugel zei

Inderdaad alles komt goed. Straks hebben we een lange hete zomer, heerlijk!
Groet van De Juffrouw

La Maison zei

Magnolia.... het woord smelt op mijn tong, als een ijsje.....mmmm. Bijna Lente.
Nog even volhouden en dan is het zover.

liefs
Hermine

Home and Lifestyle zei

Die paar heerlijke lentedagen voelen als een worst die ons voorgehouden is, om even later weer langdurig te verdwijnen. Daar houden wij niet van, maar ik blijf hoe dan ook bij mijn motto 'de lente komt elke dag een stapje dichterbij'.

Mooie takken!

Lieve groet, Ingrid

MARIANNE zei

Lieve Corine!...alsjeblieft nog even volhouden hoor, de Lente gaat heus echt wel komen...ook al wordt ons geduld wel heel erg op de proef gesteld, dat is waar!
Maar we hebben het niet voor het zeggen, het komt wanneer, en hoe het komt!
Gelukkig doen je Magnolia takken heel erg hun best...om jou een beetje Lente gevoel te geven, ze zijn mooi hé!
Wij hebben in ons kleine achtertuintje, een grote Magnolia staan, en misschien heb je bij mij op een post, ook al takken daarvan zien staan, ze doen het wel in huis, maar buiten hebben ze het toch veel beter naar hun zin, en zijn de bloemen groter, en steviger! Maar voor een beetje Lente gevoel doen ze het binnen ook hoor!
Ik vind trouwens je eethoek tafel, en de pude gruttersbak? aan de muur...helemaal geweldig!!! en de stoere pot/vaas met de takken komt helemaal tot zijn recht daarbij!

Een gezellige zondagavond..en houd de moed erin hoor! "The Spring is goming soon"

Groetjes van Marianne.

Anita r zei

Prachtig zijn de Magnoliatakken.
Heerlijk hoe alles weer langzaam in bloei komt.
Nu nog een beetje zon.

gr. Anita

Blomkje en Wenje zei

Ik heb vorige week ook een magnoliatak gekocht. Vindt hem in de knop ook prachtig, maar de eerste bloemen komen nu uit en daar geniet ik ook echt wel van.

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

erika zei

De magnoliatakken staan prachtig te pronken daar bij jou op de tafel!
Mooi zijn ze altijd hè!
Groot gelijk dat je de lente naar binnen haalt want buiten is die nog lang niet!!!
Fijne week!

Lynda zei

in de strijd voor lente is alles toegestaan ;)

liefs
lynda

Colin zei

Ik was zooo blij met die paar mooie lentedagen in de veronderstelling dat het begonnen was, maar vrees dat we (helaas) toch nog even moeten wachten. Vandaag was het gewoon weer koud en dat vindt de bouwval niet zo leuk!

Pure & White zei

prachtig he, die magnolia takken!
En al is het buiten nog geen lente, het is je iig gelukt de lente binnen te halen!

groetjes
Dineke

Janny zei

Grappig: het tafereeltje van jou kan zo uitgewisseld worden met mijn tafeldecoratie! Dezelfde vaas met dezelfde takken, dezelfde kandelaar, alleen de pul is bij mij een tinnen bakje met mos.
Leuk om te zien!
Mijn magnoliatakken zijn uitgebloeid. Ja, ik vond ze ook het mooist in knop.

Miss M zei

Oh, toevallig had ik zaterdag ook bossen magnoliatakken gekocht en in een net zo'n stoere vaas gezet als de jouwe! Ze zijn prachtig hoor Corine!
Maarre... vandaag, vandaag, is het toch best lekker weer? Het zonnetje schijnt, niet echt superkoud nu, dus... spring is in the air!
Nog even meid, nog éven!

Liefs, Marjolijn ♥

G-STYLE zei

Mooi die magnolia takken in die stoere pot !

En vandaag eerst weer sneeuw maar vanmiddag was het gelukkig alweer weg en scheen de zon hier. Heb heerlijk een uur gewandeld met gewoon een vest aan.

Deed gewoon lente-achtig aan joh ... hopelijk was het bij jullie ook zo mooi ..

Fijne week verder , lieve groet Gea

http://bouwvalinfrankrijk.blogspot.com/ zei

Mijn hemel, wat hunker ik ook naar zonnewarmte.
Met kou wil mijn lijf niet en de materialen waar ik mee werk ook niet. Zit al 4 maanden te wordfeuten bij de kachel en ben t zat.
Maar t moet me van t hart; wat maak je toch ongelooflijk goede foto's.
Gr. Tim

Ellen zei

Ik heb ook nood aan zon. Ik denk iedereen zo onderhand wel. Ooit zal ze wel eens tevoorschijn komen zeker?

Thuis bij Tjits zei

ik hunker met je mee en verlang ook zo naar zon, voorjaar en het buitenleven!
heel goed dat je het dan binnen maar gezellig maakt en het voorjaar naar binnen haalt, zo mooi!

lieve groet, Tjits

Verie -Vestywo- zei

Wat een gezellig blog, de post hierboven is ook leuk. Fijne dag nog en lieve-groetjes, Verie
Ps. Kom eens een kijkje nemen op vvestywo.blogspot.com