dinsdag 2 april 2013

bouwmaterialen

inspiratie…

Wij klussen graag, wij klussen veel, wij hebben een oud huis en daar zijn we dus nog lang niet aan uitgeklust ;)
Bij het klussen gaan wij voor de sfeer van oud, doorleefd en stoer. Zo zijn alle binnendeuren hier oude, opgeknapte paneeldeuren. Natuurlijk zijn we ook vaste klant bij de gewone bouwmarkt, maar ons hart gaat echt sneller kloppen als we rondstruinen op het terrein van een handelaar in oude bouwmaterialen.
Vrijdag reden we via de polder naar Eemnes.

gesorteerd  tuinhek
deuren  tuinmuur

We hebben al op diverse terreinen rondgestruind, maar déze beste man heeft de boel wel heel netjes gesorteerd..
Al speurend vliegen er razendsnel allerlei beelden door m’n hoofd.. die afgebikte stenen.. dat wordt een mooie tuinmuur.. die gebruikte steigerplanken.. ik zie het voor me.. stoere deuren voor de wasmachine en de droger.. en al dat oud ijzer.. daar zit vast een mooie tuinpoort tussen die de honden binnen onze erfgrenzen houdt.

stoer  in stijl

En dan loop je daar genietend rond en dan zie je in een hoek een mooie, oude stapel.. mét een heerlijk eigentijds accent.. en even verderop staat tussen de stellingen een oude zinken emmer met een even oude stoffer, de loods wordt blijkbaar geheel in stijl netjes gehouden :-) Dát is voor mij de kers op de taart, de glimlach om mijn mond verandert steeds meer in een grote grijns!

Ja de handen bleven leeg, maar het hoofd zit vol…  allemaal inspiratie.. gratis en voor niets.. dát zijn de leukste uitjes!

26 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ja, hier zou ik ook uren kunnen rondlopen. Wat een prachtige spullen. Oh die hekwerken, ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi oud smeedijzeren hekje voor ons voortuintje, maar nog steeds niets gevonden in de juiste afmetingen. Het is maar een heel klein voortuintje, dus daar kan geen groot hek in.
Heerlijke inspiratie dit...
Ik wens je een fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

De kluslijst wordt op dit terrein eerder langer dan korter...maar je ideeën klinken wel bijzonder goed. We hebben boven van die standaard deuren en in combinatie met onze slaapkamer vind ik dat dus (allang) niet mooi meer...oude paneeldeuren lijken mij dus ook wel wat. Maar ook een lik verf doet wonderen, dat heb ik aan de slaapkamerkast wel gezien.

Maar ik dwaal af...met de opgedane inspiratie weten jullie hoe dan ook raad en een dagje toeren is sowieso aan jullie besteed.

Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Indruk zei

Heerlijk inderdaad om daar zo rond te lopen. Wa een mooie spullen Lieve groet Pascale

Jolanda zei

Hello,

Ben er ook meerdere keren geweest!
Alleen erg duur!

Heerlijk een oud huis helemaal na mijn hart!

Fijne avond,

Jolanda

Anneke zei

Ik moest wel even lachen om wat Ingrid zei hoor. Je lijst wordt zo inderdaad steeds langer. Ben je bij Van IJken geweest? Geweldig daar he? Jan en ik komen er af en toe ook. Ik ben benieuwd wat je allemaal aan het uitwerken bent.
Lieve groet Anneke

monique zei

heerlijk he daar. we hebben daar onze oude vloer gekocht

Els zei

Lijkt me een heerlijk uitstapje!
Bij het zien van deze foto's gaat mijn hart ook sneller kloppen :-)

Henny van der Wal zei

Daar zou ik me ook opperbest vermaken. Gelukkig kunnen we door middel van je foto's even heerlijk meegenieten! Wat een mooi spullen. Ik zou me wel raad weten met die stapel steigerhouten planken ;-).
Lieve groet,
Henny

Anita r zei

Mooie spullen heerlijk gewoon.

gr. Anita

Interieur Inspiratie zei

Foto's waarvan mijn hart sneller gaan kloppen. Ook wij zijn de eigenaar van een oud huis en eigenlijk nooit klaar met klussen. Wordt tijd dat we deze foto's in het echt gaan bekijken. De tuin staat dit jaar in de planning en dat hek en die stegierhoutenplanken kunnen we goed gebruiken.

Groeten Danielle

lia zei

Volgens mij is dat degen waar wij afgelopen zomer geweest zijn. Hebben ze ook badkamermeubelen staan?
Hoe dan ook, ik geniet daar ook zo van. Jammer dat er hier niet zoveel meer geklust hoeft te worden, want wij doen het ook zo graag.
Jan mag het nog wel bij onze jongens doen, maar dat is toch anders.
En die stapel is dat soms een vloer voor de nieuwe keuken....

Liefs Lia

carla van dijk zei

Dat is toch veel leuker als de gewone bouwmarkt!!!!!
Leuk dat je in je hoofd dan gelijk zoveel ideetjes hebt!!

Liefs Carla

Pure & White zei

Jaa , ik herken het gevoel!
Je hoeft niet eens iets nodig te hebben om toch vol inspiratie thuis te komen!!
Lekker genieten, en wat kun je veel energie opdoen van zulk soort tripjes!

Lieve groet

Dineke

Lisanne Myblog zei

Heerlijk al die spullen! Daar zou ik ook wel eens willen kijken:-) groetjes Lisanne

MARIANNE zei

Ja als je dan bij het zien van al die gave oude spullen, weer allemaal nieuwe ideeen voelt opborrelen...schiet het echt niet op hoor, en wordt idd je lijst alleen maar langer...ha,ha!

Groetjes van Marianne.

Roelie Steinmann zei

Wat een mooie spullen daar zeg. Daar zou ik ook graag even rond neuzen om ideeen op te doen. Zal mijn man leuk vinden, haha.

Groet Roelie

Marjonel M zei

Dat is echt genieten hè..En een hoofd vol inspiratie!

Lieve groet, Marjonel

Servies en Brocante zei

Hey Daar Zijn wij vorig maand ook geweest.. Anton een echte computerman, wilde ineens een eigen huis gaan bouwen hahaha
Prachtige spullen daar, die trappen, open haarden en die dakkapelletjes ochhhh kwijl

Dinah zei

Een creatieve geest ziet overal kunstwerken ;-) Ik her ken het maar al te goed.

Lieve groet,dinah

Franse Lelie zei

Mooi! Binnekort gaan jullie vast weer een ideetje ten uitvoer brengen en terug voor mooie materialen. Lieve groet

Mayflower zei

Wat een leuk adres en ik kan me dan ook voorstellen dat je hier volop heb genoten. Wat hebben ze er alles mooi gesorteerd.
Ben benieuwd wat deze inspiratie teweeg brengt.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Alie zei

Hoi Corine, je vroeg je af waarom m'n zus die 2 mooie paneeldeuren wegdeed. Er zijn heel wat muren weggehaald in het huisje, dus hebben ze gewoon deuren over. Bovendien hebben ze van 2 prachtige antieke ensuite-deuren, die tussen de kamer en de keuken zaten, 2 gewone deuren gemaakt. Dus ze hebben gewoon deuren teveel, vandaar. Groetjes Alie

basiclabelsweden zei

Nee nu zeg ik, ik ga gauw bij deze post weg: en snel naar je vorige post, mooie natuurfoto¨s met prachtig ijs. Genieten of niet en dan kun je ook niet kiezen wat je het eerste wil fotograferen: Je begrijpt natuurlijk wel dat ik alleen kan dromen om zo bouwmarkt hier in Zweden.... zucht...

Kram/Marion

Petra zei

Wat lief, die dublo-blokken op de foto. En met een paar palets met stenen zou ik ook wel raad weten :-)

Groeten van de andere kant van de IJssel.

Petra

Miranda zei

Heerlijk om daar rond te struinen en dan gratis en voor niets allerlei ideeën te ontwikkelen in je hoofd!

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Wim zei

Daar zitten echt bijzonder mooie spullen tussen, ik zou willen dat ik er nog even tussen kon snuffelen, ben zelf nog op zoek naar oude paneeldeuren.