zaterdag 6 april 2013

gevangen

zonnestralen…

Het kan weer!! Of ik nou vrij ben of naar m’n werk ga, het liefst vang ik elke dag zonnestralen. Ik ben al diverse keren mét zonnebril naar kantoor gereden, eenmaal daar gaan de screens vanzelf naar beneden als de zon op mijn computerscherm valt.. hoe vaker ze naar beneden gaan hoe blijer ik dus wordt ;-) En tuurlijk is vrij zijn op een zonnige dag helemaal fijn, maar ik denk toch dat de productiviteit op een zonnige werkdag ook best iets hoger ligt dan op een saaie grijze dag..

inknop

Voor mijn jarige schoonmoeder kocht ik vorige week een blauwe hortensia en ik nam voor mezelf een witte mee. Eigenlijk wilde ik ‘m in een pot bij de buitendeur zetten, maar met het huidige lenteweer zou de pret dan van korte duur zijn, dus hij staat voorlopig zonnestralen te vangen op de keukenvensterbank!

zon
licht

Wel opletten.. om de dag een tijdje met de voeten in het water, veel drinken als het warm is, dan houdt ie het hopelijk lang vol!

24 opmerkingen:

Indruk zei

Heerlijk dat weer, vandaag lekker met het zonnetje op mijn gezicht hardgelopen. Mooi die witte hortensia hoor, vooral als hij nog niet helemaal in bloei staat. Lieve groeten Pascale

Home and Lifestyle zei

Morgen schijnt het ook een stralende dag te worden, dus leg je zonnebril maar vast klaar :-). Ik wilde ook al een witte hortensia halen maar in het dorp kon ik er geen vinden en ik had geen zin om naar het tuincentrum een plaats verder op te rijden. Vind je onderhoudsbeschrijving overigens wel handig, want bij mij doen ze het nooit zo goed...misschien dat het nu beter gaat.

Ik wens je een hele zonnige zondag! Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

Ik heb zo ook gevangen vandaag,..
Ik moest toch thuis zijn en wachten op kijkers dus dan het aangename maar met het minder aangename vermengen...heerlijk in de zon gezeten. Fijne zondag

Petra zei

Vandaag 13 fruitboompjes geplant, laat die zon maar komen dan krijgen we leuke bloesem. Super foto's van je Hortensia.

Fijn weekend!

La Maison zei

Heerlijk die zon vandaag. Ik heb ook buiten gezeten, heerlijk met mijn neus in de zon.

Lieve groet
Hermine

wilma zei

Wat mooi he zo'n hortensia.Je kunt hem ook buiten planten.
Geniet ervan,hier nog wat sneew.
Groet, Wilma

Anneke zei

Zaterdagmiddag heb ik even in het zonnetje gezeten. Het was maar kort maar toch heerlijk {met een dikke aan). Ja de hortensia ik ben er gek op. In mijn veels te kleine tuintje heb ik ze wel staan. Maar de witte vind ik zelf ook het mooist.
Een fijne zondag. Liefs Anneke

MARIANNE zei

Hij is prachtig, en zo als hij voorzichtig hier en daar uitkomt is...het zeker op foto's prachtig om te zien!
Ik heb weliswaar 4 grote struiken in de tuin staan die het al jaren prachtig doen (alhoewel ze er nu nog wel 'heel' triestig bij staan) maar in huis lukt het me steeds niet om ze goed te houden, hopelijk gaat dat me nu wel lukken met jou onderhouds tip...dus aankomende week gauw ook een mooie witte zien te kopen!!!

Geniet van een mooie zondag!
Groetjes van Marianne.

Anita r zei

Ja heerlijk het zonnetje.
Word ik ook blij van.

fijne zondag.

gr. Anita

Bonjade zei

Ha zie ik nu toefjes rose.....;)
Dus dit is het recept voor een lang leven van de hortensia....?
Laat me weten of het werkt.....;)
Bij mij is ie nooit een succes, hoewel ie veel liefde krijgt bij me.
Soms iets teveel misschien en dan weer te weinig.

Oh ja....heb ook veel stralen gevangen gisteren....zaliggg!!!

Fijne zondag

Liefs

lia zei

Oh Corine, vandaag schijnt de zon hier echt heerlijk.... Ga zo naar buiten om er optimaal van te genieten.

Fijne dag
Liefs

Blomkje en Wenje zei

Wat zijn ze mooi, hé! Nu hopen dat het zonnetje heel vaak door gaat breken...

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

Jeanette zei

Veel zon vandaag maar nog wel een beetje frisjes. De was staat in ieder geval wel buiten te drogen. Hortensia
is 1 van mijn favoriete bloemen.

Groet,
Jeanette

Henny van der Wal zei

Ze zijn mooi. Echt genieten he dit heerlijke zonnige weer?!
Lieve groet,
Henny

erika zei

Wat was het genieten vandaag! Jullie zullen vast heel veel zonnestralen "dakloos" :) gevangen hebben vandaag!
Mooi die witte hortensia........!
Ik heb er gisteren ook één gekocht, maar heb hem gisteravond kado gegeven! Stond nog in dubio voor mezelf ook ?.......maar deed het toch niet!
Maar het is ook zeker een van mijn favorieten!

Liefs Erika

Anna Marie zei

Heerlijk is dat. als je aan het werk bent en de zonneschermen naar beneden moet doen.Enig nadeel is dan altijd dat er opeens overal stof lijkt te liggen, maar dat zonnetje op het beeldscherm is echt een voorbode van de lente!

Anna Marie.

Lynda zei

hortensias binnen is bij mij nooit zo'n succes...helaas!!! maar als jij zegt dat dit werkt....wil ik het nog eens proberen hoor ;)

vandaag heb je naar hartelust kunnen vangen!

liefs
lynda

Myra zei

I love your blog, thank you for inspiring me to start my own. :)

Marjonel M zei

Vandaag was het ook heerlijk weer bijna de hele middag in de zon gezeten...Wat heb je de hortensia mooi gefotografeerd.

Hopelijk een zonnige week!
Liefs, marjonel

Petra zei

Ik hoop dat je vandaag ook zo genoten hebt van de zon. Maar jou kennende zou dat wel goed komen ;-) En prachtige foto`s van de hortensia. Mooi!

Groeten van Petra

Miranda zei

En wat waren we er aan toe om zonnestralen te vangen... ik hoop dat je er de komende week nog veel mag vangen!

Groeten, Miranda

Maison Louise, Paintings by Louise, zei

Prachtige Hortensia!

Het is nog wel fris buiten, maar ik geniet elke dag van het zonnetje.

Fijne week en lieve groet,

Loes

Janny zei

Je hebt helemaal gelijk! Op een zonnige dag ben ik ook echt veel productiever. De energie stroomt weer en je krijgt zin dingen aan te pakken.
Mooi, die hortensia's. Horen echt tot mijn lievelingsplanten. Mijn tuin staat er vol mee.
Geniet lekker van de (hopelijk) nog zonnige dagen.
Janny

G-STYLE zei

Ik moet altijd aan jou denken als ik foto's maak waarop de zonnestralen in huis te zien zijn (zoals vandaag in mijn post)

Net als Corine zonnestralen vangen, denk ik dan :-)

De hortensia is mooi en als het goed is dan kan die de komende dagen naar buiten. Het wordt mooier weer als we de voorspellingen mogen geloven.

Ik wens je in elk geval een fijne week ,
lieve groet Gea