zondag 5 mei 2013

bloesem

en brocante…

Nu het voorjaar echt is doorgebroken, (ik heb al heel wat zonnestralen gevangen ;-)) geniet ik volop van al het moois dat nu in de natuur ontluikt.
De vergeetmijnietjes kleuren de hele tuin blauw en al doe ik m’n best en trek ik elke week de paardebloemrozetten uit de grond, ze zijn onuitroeibaar.. ach en stiekum geniet ik wel van zo’n gele toef tussen het blauw..

perenbloesem

Maar de perenbloesem.. dat is toch wel het mooiste voorjaarsgeschenk van de natuur!!
Deze foto is van onze eigen perenboom, maar vandaag toeren Gert en ik met de cabrio door de Betuwe. We gaan op familiebezoek en we nemen de toeristische (bloesem)route.. :-)

Nóg iets leuks.. het seizoen van de brocantemarkten is weer begonnen!!

Donderdag 9 en vrijdag 10 mei: Boerderijfair, Stationsweg 12 Emst

Zaterdag 11 mei: Brocante op de zomerdijk, Noordeinde

Ook heel leuk is de brocantewinkel van Hannie in ‘t Harde (Bovendwarsweg 2a),  ga eens langs…aankomende zaterdag (11 mei) maken Hannie en Ank (de Freules) er een extra gezellige dag van! Wie weet zie ik je daar.. zou leuk zijn!!

14 opmerkingen:

Roelie Steinmann zei

Ha heerlijk brocantemarkten lekker snuffelen tussen de mooie spulletjes. Altijd gezellig om naar toe te gaan.
Veel plezier vandaag met je betuwe rit.

Groetjes, Roelie de hortensiatuin

Anneke zei

Ik heb de data genoteerd in mijn agenda want ik kan me gewoon niets leukers voorstellen dan de brocantemarkt. Vroeger ging ik ook altijd naar de fair in Slot Zeist. Die is altijd met Pinksteren. Wie weet komen we elkaar nog tegen dat zou leuk zijn. Ik wens je nog een hele fijne gezellige dag. Wij hebben feest vandaag want Jan is jarig.
Liefs Anneke

Home and Lifestyle zei

Veel plezier vandaag, het is prachtig weer voor een cabrio ritje!

Lieve groet, Ingrid

Joke van de Klift zei

De Betuwe, schitterend met al die bloesem aan de bomen, je foto vindt ik ook erg mooi.

Groetjes, Joke

Pure & White zei

Heerlijk hè Corine dat ge zonnige seizoen met alles wat daar bij hoort zijn intrede doet !!!

Geniet ervan, via de foto's geniet ik mee!!

Lieve groet

Dineke

faire un songe zei

Geniet momentjes die stralen vangen.. we zijn lekker in de tuin aan het rommelen.. heerlijk..!!
Liefs Hetty

Colin zei

Je had prachtig cabrio-weer vandaag; ik was blij weer (veilig) thuis te zijn ... en genoot daar van een heleboel zonnestraaltjes!

All Seasons zei

Prachtig die bloesem. Mijn Malus boom zit er vol van, en als dat in het najaar allemaal appeltjes worden worden het er wel 1000 en dan overdrijf ik echt niet. Maar... mijn peren boom die ziet er heel anders uit dit jaar, geen een bloemetjes te herkennen. Ach dat hou het een beetje in evenwicht.
Ook ik ga donderdag naar Emst, misschien zie ik jou daar ook?

Lieve groet,
Patricia

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik geniet hier ook volop van de perenbloesem en de vergeetmenietjes...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

MARIANNE zei

Prachtig jullie eigen Peren(bloesem)boom!!!
En jullie hebben inmiddels gisteren vast super genoten...met open dak de toeristische route rijdend, genietend van de mooie natuur onderweg, en heerlijk het zonnetje erbij!!!
Fijn ja hé, dat het buiten Brocante seizoen weer is begonnen, lekker weer veel struinen buiten!

Een zonnige maandag, en groetjes!
Marianne.

Des guirlandes zei

Mooi hoor, al die bloesem. Dat heb je bij ons niet. Hoewel er is wel bloesem te zien. Onze buurvrouw heeft een perenboom in de achtertuin staan. Ik denk dat ik daar eens een takje van ga afknippen, dat vind ze prima.
A.s. donderdag ga ik naar Emst. Vorig jaar waren we er ook en ik vond het er zó gezellig. Daarna lekker wandelen op de Veluwe. Ja, ik heb behoefte aan bos en natuur.
Groeten,
Barry

Lynda zei

wij proberen elke avond een stukje door ons dorp te lopen en nu met al die bloesem is dat een feestje!! de verleidelijke geuren, de sprankelende kleuren.....lente is leuk!!!

liefs
lynda

Wondelgijn zei

Ik vind perenbloesem ook de mooiste. En Magnolia. Maar dat is weer geen bloesem dan.... ;-)

Anoniem zei

Corine,

Ik volg jou al een tijdje en elke keer vind ik het vervelend voor je wanneer je zegt steeds moe te zijn. Gelukkig geniet jij wel van alle mooie dingen in het leven.
Ik ga zeker naar de fair bij Elian, het is daar altijd super gezellig.
Ik heb zelf ook een website: www.moniques-style.nl

Groetjes
monique