vrijdag 17 mei 2013

buitje

voor het stof…

Mijn lijf en ik zijn dol op zonnewarmte, maar af en toe een regenbui vind ik soms ook best een verademing. Want als het mooi weer is leven we zoveel mogelijk buiten en ongemerkt blijft het huishouden dan toch een beetje achter. Niet dat ik daar erg mee zit, maar een klein beetje van mijn moeders genen heb ik toch wel meegekregen, dus eens in de zoveel tijd (liefst als het regent!) ga ik alles met sop te lijf. En eerlijk is eerlijk… dat geeft naderhand wel een super voldaan gevoel ;-)

stopflessen.

En als alles dan weer glanzend schoon is en je de boel toch in handen hebt, dan is het ook leuk om de boel weer eens om te zetten! Zo verhuisden de oude apothekersstopflessen van hun plek op de gruttersbak in de keuken laatst naar de vensterbank in de woonkamer.

Het buitje voor het stof dat buiten valt, regent op die manier ook binnen het stoflaagje weg:-))

24 opmerkingen:

Marjonel M zei

Zo gaat dat hier ook, als het weer het enigszins toelaat dan ben ik het liefst ook buiten, hoewel ik ook van een schoon huis hou is het ook niet mijn favoriete bezigheid ;-)

Prachtige foto met de regendruppels op het raam.

Fijn pinksterweekend!
Marjonel

Els zei

Mooie verzameling apothekersflessen!!

Fijn pinksterweekend
Liefs Els

MARIANNE zei

Staat heel mooi voor het raam...en leuk ook met die regendruppels op de ramen!
Alhoewel die regendruppels, bij mij helaas 'echt niet' zomaar de stof aan de binnenkant doen verdwijnen hoor...ha,ha!

Geniet van het Pinkster weekend!
Groetjes van Marianne.

Home and Lifestyle zei

Eigenlijk kan ik geen regendruppel meer zien, maar ik geef toe...dit is toch wel een heel mooi plaatje! Ik heb gisteren de badkamer eens extra goed onder handen genomen...en herken het gevoel dus nog goed ;-).

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Colin zei

Reed zojuist met mijn mama-taxi in een flinke stortbui en ben er na zoveel dagen regen nu wel weer even klaar mee. Hoop stiekem dat het met Pinksteren beetje zonniger is!

Roelie Steinmann zei

Mooi plaatje zo, maar ik kan eigenlijk geen regen meer zien. Ik hoop dat de zon gauw komt.

Fijn weekend, Roelie

Haikey zei

Mooie verzameling heb je daar!

fijn pinksterweekend!

Haikey

bijzonder-oud zei

Ik herken het helemaal, het feit dat je met mooi weer liever buiten bent, het voldane gevoel nadat je alles even onderhanden hebt genomen met een emmer sop en het opnieuw neer zetten van je spulletjes....mooi hoekje is het geworden met de flessen, leuk zijn ze!

Groetjes en een fijn pinksterweekend,
Yolanda

Marian zei

Wow...dat levert wel een mooi plaatje op, na een dagje soppen van jou.
Prachtig stilleven die glazen potten voor dat beregende raam..

lia zei

Het plaatjes is leuk, maar die regen ben ik goed zat.

Fijne Pinksteren.

Jeanette zei

Wat een mooie verzameling!

Groet,
Jeanette

Thuis bij Tjits zei

Heerlijk om af en toe eens lekker te soppen en de boel te veranderen, maar ik snak nu toch wel heel erg naar een lekker warm en vrolijk zonnetje en het buitenleven:)
prachtige verzameling heb je trouwens!!

fijn pinksterweekend,
lieve groet Tjits

Juffrouw Waardvleugel zei

Ik dee je gevoel, probeer ook hier te beperken in huis.... Lukt me niet, ben aan alle veel te geheht!
Groet van De Juffrouw

Mayflower zei

Wat een mooie verzameling glaswerk Corine en heerlijk als alles dan weer schoon is.
Ik vind de Pioen uit je vorige post ook prachtig in de kruik staan en die kleur vind ik super.
Fijne Pinksterdagen.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Kijk elke weertype heeft zo zijn voordelen....;)
Wil ook best zon, maar kan hier ook prima mee leven.....
Ben ook druk aan het ruimen ;)
Prachtige flesjes....verdienen zeker een ereplek.

Fijne dagen

Liefs

Karin zei

Zo hep elluk nadeel toch een voordeel :) Maar van mij wordt het nu toch wel tijd voor de zon, zeker nu al het stof weer is verdwenen.
Fijn weekend.

Pure & White zei

Mooie foto Corine!

Zelfs die vervelende regen wordt er iets mooier van!

Vandaag was het hier droog, en morgen schijnt
zelfs misschien de zon...;-))

Fijn weekend!

Dineke

Miranda zei

Schoon glaswerk staat altijd mooi. Prachtige foto.

Fijn weekend. Groeten, Miranda

Des guirlandes zei

Ik vind het ook altijd fijn als alles weer opgeruimd en schoon is. Lukt niet altijd, als je met z'n vieren in één huis woont en ook heel verschillende ideeën hebt over opruimen ja of nee.
Mooi plaatje zo. Ook al is het een regenplaatje.
Groeten,
Barry

Franse Lelie zei

Herkenbaar, waar de regen dan toch weer goed voor is:) Lieve groet

Janny zei

Nou, als jij bij voorkeur sopt als het buiten regent, zal jouw huis er deze zomer wel tip-top uitzien:-) Het houdt maar niet op hier.
Ik vond je vorige item ook heel leuk over die pioenroos. Een krachtige kleur doet zóveel in een verder sober interieur. Mooi!

Petra zei

Mooie verzameling Corine. Maar ik ben de regen nu wel een beetje zat en verlang wel naar wat zon :-)) Gelukkig moet het nog zomer worden...

Groeten van Petra

Anoniem zei

Corine,

Altijd mooi deze flessen. Ik heb op de fair bij Elian ook een paar mooie gekocht. Jammer dat we elkaar niet kennen anders hadden we even kunnen kennis maken.
Ik volg jou al een tijdje en geniet altijd van jouw blog.
groetjes
Monique
www.moniques-style.nl

Home is where the heart is zei

Ik krijg er altijd veel energie van een regenbui :))
Hier ipv sop pottenverf en kwast gebruikt
fijn weekend :))