vrijdag 10 mei 2013

gekocht

sfeer…

Deze (vrije) dagen zijn ondanks het iets mindere weer toch wel heel relaxed! Zo ging ik samen met jongste dochter Janiek op Hemelvaartsdag naar de brocantefair in Emst, het blijft toch heerlijk om de sfeer in te ademen die altijd hangt op brocantemarkten..

weidebloemen

Het begon bij aankomst al.. het weiland dat beschikbaar was om te parkeren was bezaaid met honderden paardenbloemen tussen het hoge gras.. hoe landelijk wil je het hebben ;-)

Parijse dame

Op ons gemak liepen we de kramen langs, vooral genietend van het oude spul, waaraan je kunt zien dat het al een heel leven achter zich heeft;-)

bak

Al na korte tijd zag ik zoiets moois! Bij De Tweede Lente zag ik een prachtig hoofd.. Yvonne vertelde dat ze ‘m kocht op een rommelmarkt in Parijs (dat is al een goed punt ;-)) en dat het als ornament boven een deur zat…  Gekocht!

Even verderop stond de kraam van Faire un Songe, al kletsend met Hetty bleef mijn blik hangen op een mooie oude houten bak met een zinken binnenbak. Stoer en sober.. stober… Gekocht!

doorgang

De bak met daarin het ornament van de Parijse dame en een muntplant vormt een mooi simpel stilleven op de bank die staat onder de doorgang van het (zwarte!) achterhuis.

Met onze kluspassie is een flinke stapel kluskleding heel handig,  maar voor Gert moeten we zo langzamerhand toch ook echt wat nieuw spul in de kast gaan hangen. Nou is winkelen niet echt onze hobby, toch is dat vandaag geen probleem.. vanmiddag gaan we naar Elburg, daar bij onze vaste 'leverancier' slaagt Gert altijd.. ideaal! En als het helemáál meezit pakken we daarna nog even een terrasje :-)

Morgen ga ik met vriendin A. naar de brocantewinkel van Hannie ( het geel keteltje, Bovendwarsweg 2a 't Harde) waar zij samen met Ank hoopt op veel gezellige aanloop..

Wat een heerlijkheid zulke vrije dagen!!

25 opmerkingen:

Kleurrijk zei

Ik vind je nieuwe aankopen prachtig!

oma leentje zei

Prachtige aankopen. Heerlijk die vrije dagen. Overal tijd voor....

Home and Lifestyle zei

Je bent goed geslaagd op de fair, mooie aankopen heb je gedaan.

Voor vanmiddag wens ik jullie veel zonnestralen toe, vorig jaar zijn we ook in Elburg geweest en hebben we erg genoten van het plaatsje en een heerlijke lunch, buiten op het terras.

Lieve groet, Ingrid

Henny van der Wal zei

Wat een mooie aanwinsten, vooral het hoofd is prachtig!
Lieve groet,
Henny

Els zei

Mooie aanwinsten Corine!
Geweldig om zo je vrije dagen door te brengen!!

erika zei

Je bent goed geslaagd. Hier gisteren ook een heerlijke dag met veel zonnestralen! Maar vandaag is het het weer helemaal mis.......koud.......veel wind...... En ook nog regen!
Bah! Maar we maken er toch een gezellige dag van hoor al is het binnen :)
Fijn weekend!
Liefs Erika

Roelie Steinmann zei

Wat een mooie aankopen heb je gedaan in Emst. Ze passen helemaal bij jouw sfeer. Wij zijn zelf gisteren bij een kofferbakmarkt en Leusden geweest. Daar hebben we ook hele leuke spullen gevonden. Het leek wel of ik een gat in mijn hand had, haha, bij wijze van spreken dan.

Fijne dagen, Roelie

All Seasons zei

Volgens mij, maar ik weet niet zeker heb ik jou gisteren met dat prachtige hoofdje het erf af zien lopen. Ik liep het erf op en zag iemand met dit hoofdje, vond het zo mooi. En nu..zie ik het op jouw blog.
Het was een geweldige fair én prachtig weer. Ook in ben goed geslaagd, heb een mooi nachtkastje gekocht met marmeren plaat. Die ga ik straks even een ander kleurtje geven. Want hoe deze nu is, pas niet echt op onze slaapkamer.
Zo leuk om al die blogdames op zo'n fair te ontmoeten en erg jammer dat ik jou niet heb gezien.

Geniet van een mooi weekend
Lieve groet,
Patricia


lia zei

Grappig, want die bak had ik ook gespot bij Hetty. Maar wij hadden gisteren nog zoveel te doen buiten. En morgen geen auto, maar och hier in mijn buurt zal ook vast nog wel opduiken de komende tijd.
Dat hoofd is trouwens ook heel mooi.

p.s dat hek, zat dat daar al?

Fijn weekend, en geniet van je vrije dagen.
Liefs Lia

Marjonel M zei

Mooie aankopen, bijzonder dat het hoofdje als ornament boven een deur zat.

Fijn weekend groet, Marjonel

Des guirlandes zei

Hé hoi! Ik heb jou,denk ik, gezien gisteren. We waren nog maar net binnen, twee minuten ofzo en ik loop bijna tegen je dochter aan, ik herkende haar meteen. Toen moest ik even kijken of ik jou ook zag. Je hebt nu korter haar en een bril op? Ja, ik weet het eigenlijk wel zeker. Maar ik ben niet zo'n type dat meteen iemand bij z'n arm grijpt met "Hé ken ik jou", het moet even tot me doordringen. Je verdween weer in de mensenmassa en daarna heb ik wel steeds gekeken of ik je nog zag, maar helaas niet meer.
't was er heel gezellig. Je hebt leuke aankopen gedaan.
Groeten,
Barry

Anita r zei

Mooie spulletjes heb je gekocht.
Wij zijn er ook geweest.
Vond het heel leuk en gezellig.

gr. Anita

Alie zei

Het kopje vind ik prachtig, ben ook zo gek op beelden. Hier stonden wij vorige week ook op een brocante fair op de camping in het bos. Prachtige omgeving, heerlijk weer, maar de opkomst viel heel erg tegen, zo jammer.

Room Seventeen zei

Mooie spullen heb je gekocht, en wat vind ik dat zwart op jullie gevel toch mooi!

Karin zei

Ik hoorchey al je was meteen verkocht. En is Gert geslaagd?

faire un songe zei

Hoi Corine, leuk dat je aan mijn kraam was... het was gisteren een super dag, wat een lekkere sfeer.
Vandaag was het koud en veel wind.. en veeeeel minder publiek.
Maar ik heb genoten..!
De bak staat super ... en dat koppie echt heel erg leuk.
Geniet van je 100 duizend dingen bak..
Leuk dat ik hem aan jou heb verkocht.
Fijn weekend.
Groetjes

Anneke zei

Wat een mooie aankopen. Ik ben helemaal weg van dat koppie.
Is weer genieten he?
Groetjes Anneke

Anita zei

Wat een prachtige vondsten Corine!
en dat hoofd zó mooi. Die bak zag ik volgens mij ook in haar webwinkel voorbij komen. In ieder geval ik heb hem ergens gezien. Goed geslaagd!

Heerlijk dat soort dagen. Lekker van genieten meis enne als Gert dan ook nog geslaagd hihi
Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij














little sweet things zei

Wat een mooi hoofdje, kan me goed voorstellen dat je voor haar viel.
Het lijkt ook wel een beetje op het hoofd van een boegbeeld voor op een schip.
Fijn weekend en groetjes, Sas

Colin zei

Dat Parijse dametje is een echte aanwinst!

Bonjade zei

Dit is toch rijkdom......?
Heerlijke dagen....je snoepje om in te rijden....dochter mee...mooie aankopen.....

Ja ja....weet het.......was er niet....heb wat gemist.......;)
Maar echt één van de volgende fairs ga ik echt mee.....en zwaai ik geheid naar je ;)

Fijn weekend

Liefs

Petra zei

Leuke bak, vooral dat zink erin maakt hem apart. Jullie hadden donderdag er i.i.g mooi weer bij.

Groeten van Petra

Judith zei

Mooie aankopen en wat staat het prachtig bij jullie in de doorgang.

Niet graag winkelen? Kijk, daar kan ik me dus niets bij voorstellen:)))

Hoop dat het bij jullie beter weer is dan hier... het lijkt wel herfst

MARIANNE zei

Prachtig hoor...die aparte bak met dat mooie hoofd dat als ornament boven een deur ergens in Parijs hing!!
En het heeft zo samen een heel mooi plekje gekregen...bij jullie nieuw geschilderde gevel van het achterhuis!

Groetjes van Marianne.

Mooi Homestyling zei

Ik zit even bij te lezen en deze post was voor mij ook nieuw. Wil even zeggen dat ik je aankopen erg mooi vind. Het staat ook heel mooi zo op dat bankje! En Elburg blijft leuk, even met manlief shoppen en dan nog even genieten van het mooie Elburg... Wij gaan er in de zomervakantie vast nog een dagje naar toe.
Lieve groet