donderdag 2 mei 2013

nep

nieuw oud…

Eigenlijk hou ik er niet van, nieuwe spullen met een oude look, op de één of andere manier is het het toch niet, ik vind het nep en dat past niet bij mij en niet in ons huis. Geen nepplanten, geen nepbloemen en ook geen nep brocante ;-(

 kastanje

Ik val voor oud en stoer, spullen met een geschiedenis. In verschillende woonbladen kwam ik ‘m al regelmatig tegen, zo’n stoere, grote, oude olijfpot, ge-wel-dig vind ik, maar de prijs.. daar sla je steil van achterover. Een paar honderd euro vind ik persoonlijk veel te veel voor een decoratiestuk, voor een dure stoel of bank wil ik nog wel eens overstag gaan, want daarbij is het vooral belangrijk dat ie heerlijk zit. Maar een vaas is eigenlijk alleen om naar te kijken, aankomen mág niet eens als ie zo duur is ;-)
Om een lang verhaal kort te maken, zo’n dure vaas is mooi, maar niet bij ons dus.

takken

Maar toen hè.. toen ‘liep’ ik weer eens lekker binnen bij één van de webwinkels waar ik graag regelmatig even sfeer kom proeven. En daar stond een prachtige, stoere olijfpot voor nog geen honderd euro. Oh…
Eerst maar eens gemaild wat de maten waren, want daar kun je je op een foto lelijk op verkijken. Toen kwam er een mail terug mét de (perfecte) maten en de mededeling dat ze ‘m de volgende dag wel mee wilde nemen omdat ze in de buurt zou zijn. Was dat een voorteken dat deze vaas/kruik/pot echt voor mij bestemd was?!

voorkamer

Hij is nieuw, maar tegelijkertijd is ie prachtig (en bovendien goed betaalbaar)!

Hennie (Room 17), bedankt!

24 opmerkingen:

Rozmeen zei

Haha nou dat is geen toeval dat moest gewoon zo zijn. Hij staat prachtig!!

Liefs,
Rozmeen

Room Seventeen zei

Heel mooi Corine, hij staat perfect!

Hester zei

Hij was dus voor je "gemaakt". staat prachtig met die takken erin.

Marjonel M zei

Perfect Corine, hij staat daar prachtig te wezen.

Anita r zei

Zo zie je maar weer.
Geduld word beloond.

gr. Anita

It's me zei

Wat een mooie !!...en zo lieff van Hennie....wij gaan zo twee stoere krukken naar Breda brengen....ook in onze webwinkel besteld.....omdat we in de buurt zijn...leuk he??...liefs van mij...xxx...

Maison Welbi zei

Het is een schitterende kruik en inderdaad betaalbaar! Geniet ervan!

Groetjes,
Reineke

Pure & White zei

hij is prachtig Corine en staat geweldig op je mooie zuil/bijzettafel..;-))

Fijne dag!

Dineke

Fête des Gamins zei

Hij is prachtig!!!
Het zal wel voorbestemd zijn ;-)

Miranda zei

Soms zijn spullen zo mooi en bijna niet van echt te onderscheiden; gewoon fijn van genieten!

Fijne dag.

lia zei

Hij is prachtig, en je had geluk met de prijs.
Dan is het extra genieten:-)

MARIANNE zei

Die is zeker gaaf Corine!...en wat fijn dat hij ook thuis gebracht werd, meteen de volgende dag al!
Het is dan wel geen echte oude, maar ziet er wel zo uit, en staat 'helemaal goed' zo op de boomstronk bijzet tafel!
Leuk ook om je kamer nu eens van de andere kant af te zien!

Geniet van deze dag...en niet te vergeten van je mooie nieuwe aanwinst...de kruik/pot/vaas...ha,ha!!!

Groetjes van Marianne.

Els zei

Hij staat geweldig bij jou op die stoere zuil!
Zo zie je maar dat als je geduldig bent, er heus wel een keertje iets voorbij komt voor een betaalbare prijs!!

Pure by me zei

Prachtig hoor..
Past hartstikke mooi in je kamer..
Groetjes Chris

Home and Lifestyle zei

In je vorige post zag ik je pot op de achtergrond al staan, het is een heel fraai exemplaar en staat er erg mooi. Die echte oude olijfpotten zijn niet betaalbaar, dat heb ik er ook niet voor over hoor!

Lieve groet, Ingrid

Ans van Ispelen zei

Inderdaad,hij is prachtig.
Lekker stoer.

Groetjes Ans

Roelie Steinmann zei

Ha ja soms wordt geduld beloond. Maar het valt niet mee om geduldig te zijn. De vaas is prachtig zeg, zou op die zuil.

Lieve groet, Roelie de hortensiatuin

oma leentje zei

Wat ontzettend mooi. Gewoon stoer dat is het .
Mijn voorkeur gaat ook uit naar echt .maar dit is weer eens dat nieuw heel mooi kan zijn. Een feestje deze vaas...

Karin zei

Hij is prachtig. Heeft dus gewoon op jou staan wachten, toebal bestaat niet. En wat kun je daar dan blij van worden he :-)
Geniet er nog maar lang van.

Colin zei

Alsof hij daar gewoon hoorde op zijn stoere 'sokkel', mooi!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat een prachtige vaas/pot heb je gevonden. En niet 'net-alsof' oud, maar gewoon nieuw. Maar wel heel stoer.
Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

little sweet things zei

Ik vind je vaas prachtig en zo lief dat Hennie hem mee jou kant op wilde nemen.
Vergeet je niet om Guus te vertellen dat hij niet in de buurt van je vaas mag kwispelen ;-))
Groetjes, Sas

Servies en Brocante zei

wat een plaatje, hij past perfect in jouw inrichting, ik houd ook niet van nieuw, maar deze is zo mooi..
fijn weekend

Mooi Homestyling zei

Ben aan het bijlezen en zie nu je prachtige kruikvaas...hij is mooi hoor en zeker voor zo'n prijs! En ook geen gesmeer met tegellijm ;-) (nee grapje die halen het er niet bij hoor)