woensdag 8 mei 2013

zwart en wit

en een vleugje roze…

Zulk mooi weer, ik word er zo blij van! Nee, het is niet zo dat ik opeens minder moe ben en helaas is mijn lijf ook niet opeens pijnvrij. Maar toch...

Nadat we de schuur zwart hadden geverfd, gingen we enthousiast verder met verven. Het achterhuis (de gepotdekselde aanbouw achter ons huis) verfden we ooit heel donkerbruin/zwart. Helaas bleek dat bijna- zwart niet weerbestendig en werd het elk jaar vager en bruiner. Dus kwastten we de matzwarte Zweedse verf nu ook op het achterhuis ;-)

verfklus.

Maar dat klinkt simpeler dan het was… het onderste deel ging prima, met een kleine trap kon ik zelf (in etappes) het bruin verstoppen onder het zwart. Maar de hogere stukken liet ik over aan Gert. Afgelopen zaterdag waren de omstandigheden perfect voor zijn deel van de verfklus..

bij

Zondag gingen we op familiebezoek, het zonnige weer nodigde uit voor een rit met de cabrio! Dus vertrokken we op tijd om via een toeristische Betuweroute (o.a. langs de Linge) naar de familie te toeren.

lingedijk.
appel

De witte perenbloesem bloeit volop, voor de roze appelbloesem moest ik iets meer inzoomen :-)

sluis.

Na een heerlijke, zonnige en oergezellige dag in de tuin van de familie toerden we langs een andere route (de Hollandse waterlinie) weer huiswaarts. Ons land is zo mooi!!!!

16 opmerkingen:

Pure & White zei

dat zwart wordt vast heel mooi! En wat heb je prachtige foto's gemaakt! Het mooie lenteweer spat eraf!
Helemaal mee eens: Nederland is mooi..;-))

Fijne week(end)!

Dineke

Home and Lifestyle zei

Van dit mooie weer krijg je hoe dan ook energie...heerlijk dat we zo van de zon kunnen genieten! Ik vind Gert daar trouwens wel eng staan hoor, zo hoog...gelukkig is deze klus nu gedaan.

De Betuwe staat hier ook op het programma, het lijkt mij prachtig om al die bloesem ook eens live te mogen zien!

Lieve groet, Ingrid

Anita r zei

Ons land is zeker mooi.
Zoveel mooie plekjes om ook nog te ontdekken.

gr. Anita

Roelie Steinmann zei

Mooie foto's van de bloesem in de Betuwe. En een prachtige schuur heb je in de tuin. Als hij straks weer helemaal zwart geverfd is zal hij helemaal prachtig zijn.

groetjes Roelie, de hortensiatuin

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik weet wat je bedoelt, met dit mooie weer vergeet je je vermoeidheid een beetje en voel je je wat energieker.
Wat zal jullie huis mooi worden, zo met een nieuwe zwarte laag erover...
De bloesems blijf ik mooi vinden. In onze tuin valt de perenbloesem alweer uit en de appelbloesem is nu aardig opengegaan... Genieten van alles!
Ik wens je een heel fijne namiddag,
Lieve groet,
Mirjam

inge van der sanden zei

Mooi dat zwarte, ik hou daar wel van, een heel sfeervol huis heb je.
Je hebt mooie foto's van de bloesem gemaakt.

Fijne Dagen,
Inge, my choice

Janny zei

Je hebt absoluut gelijk: ons land is mooi!
Er zijn steeds weer zulke mooie plekjes die wij ontdekken die alles hebben wat we leuk vinden.
En ja: die route die jij naar je familie rijdt, ken ik wel zo'n beetje. Prachtig!
Janny

Thuis bij Tjits zei

Heerlijk zoveel energie dit mooie weer geeft, zo lekker ook om weer buiten bezig te kunnen zijn.
Wat een prachtig achterhuis hebben jullie, maar laat Gert wel voorzichtig doen.. brr..
En ja ons land is heel erg mooi, jouw prachtige foto's laten dat weer heel duidelijk zien!

fijn hemelvaartsweekend,
lieve groet, Tjits

erika zei

Je brengt me wel op een idee hoor met dat zwart schilderen ! Erg mooi vind ik het! Misschien moet de schuur er hier ook wel aan geloven....ons huis is al zwart/ creme geschilderd dus wie weet volgt de schuur ook nog wel!

Tja mooi hè die bloesem overal! Het is volop genieten op het moment van de natuur!
En O het valt mij ook steeds meer op..... wat is nederland toch mooi!
En nog bedankt voor de brocante tips......

Liefs Erika

Colin zei

Wat een (stuntman)klus om alles te schilderen! En mijn bouwval is ook erg blij met alle zonnestraaltjes hoor.

lia zei

Ja, het is zo mooi overal, maar het gaat nu heel rap. Het blad neemt het zicht op de bloesem al snel weg.
En Nld is zo mooi, wij hebben zondag weer zo'n 15 km gewandeld en genoten van de natuur. (post volgt)
En dat afdak staat er weer mooi bij.

Fijne dagen,
Liefs Lia

Ans van Ispelen zei

Ja,ons land is zeker mooi.
En wat gaat dat prachtig worden,met de zwarte verf.

Groetjes Ans

Anneke zei

Vooral je laatste zin sprak me erg aan "ons land is zo mooi". Ik ben het helemaal met je eens. Maar wat wordt jullie huis mooi zo met die zwarte laag. En dan zo'n heerlijke tuin erbij. Het plaatje is compleet hoor.
Liefs Anneke

What's in a day zei

Wat fijn dat de verfklus geklaard is, zeker met deze verf zul je er langer plezier van hebben.
mooi is en blijft de Betuwe in bloei, als ik met mijn hond wandel kom ik langs de boomgaarden en ik blij me verheugen, ook over de appels en peren die er straks weer hangen:)
Nederland is gewoon heel mooi.

Fijne dag en lieve groet,
Eefie

Henny van der Wal zei

Dat gaat prachtig worden!
Mooie foto´s, daar worden we helemaal blij van.
Lieve groet,
Henny

MARIANNE zei

Maar gelukkig wordt alles toch allemaal zonniger, warmer, en mooier om je heen...en dat doet je i.e.g. wel goed!
Wat een klus zeg...en dan Gert zo eng op het dak...maar hipelijk is het wel weer mooi geworden!
En je foto's, ook die van onderweg met de Cabrio, naar/van het gezellige familie bezoek, geven weer een mooi beeld van een mooi weekend!!

Nog een fijne zondag verder, en groetjes van Marianne.