maandag 10 juni 2013

combi

toeren en fotograferen…

Een vrije zondag is een mooie dag voor Gert en mij om onze hobby's te combineren. Dus toerden we met de cabrio (Gert z’n hobby, waar ik van mee geniet) via allerlei binnenwegen een paar uur rond in onze eigen omgeving, waarbij ik met m’n camera (mijn grote hobby) veel van het moois dat we onderweg zagen probeerde vast te leggen op de gevoelige plaat.

lente

veldbloemen

Maar dat viel  niet mee, want neem nou zo’n prachtige bloemenberm… schitterend als je er gewoon naar kijkt, maar kijk je door de lens dan merk je pas dat het flink waait en dat de bloemen dus allemaal heen en weer bewegen…

droomhuis

Dit plaatje was makkelijker te maken;-) Ons droomhuis, franse sferen in onze eigen woonplaats!

haas1

Onderwijl zat er aan de andere kant van de weg een haas.

haas2

Toen hij in de gaten kreeg dat wij keken, ging ie zo plat mogelijk liggen, in de hoop dat we ‘m niet zagen?? Ik bleef met m’n oog aan de zoeker, klaar om te klikken terwijl Gert verwoede pogingen deed het beest aan het lopen te krijgen…

haas3

dat duurde zo’n 10 minuten en al wachtte ik er op, zo’n moment komt toch onverwacht.. dus beter dan dit werd het helaas niet.

koeiekop

De hele toestand werd loom gadegeslagen door een paar koeien, die natuurlijk ook even op de kiek mochten ;-)

lekker

Heel handig zo’n lange tong, geen zakdoek nodig ;-))

23 opmerkingen:

Joke van de Klift zei

Leuk hoor, prachtige foto van al die veldbloemen, en van de wind had je weinig last zo te zien, ook de nieuwsgierige koeien vindt ik leuk.

Groetjes, Joke

Pure & White zei

Mooi Corine!
En dat huis...!! Geweldig toch??

Fijne week!

Dineke

Judith zei

mooie rit hebben jullie gemaakt zo te zien, en die koe, haha zo grappig.

Groeten Judith.

Home and Lifestyle zei

Haha...die laatste foto met bijbehorende tekst is leuk! Koeien lijken mij gaaf om te fotograferen, laatst tijdens wandeling 1 zonder fototoestel wandelden we langs een weiland vol...tijdens wandeling 2 mét fototoestel waren alle dames en een enkele heer ineens verdwenen.

Jullie hebben leuke hobby's die goed te combineren zijn!

Lieve groet, Ingrid

All Seasons zei

Geweldig die laatste foto!!! Ik heb iets met koeien, blijf het prachtige dieren vinden..
Leuk hoor zo'n tripje met de cabrio door de mooiste plekjes van ons Nederland en dan blijf je aan het fotograferen. Leukleuk!!

Ik wens je een fijne week toe
Lieve groet,
Patricia



lia zei

Ik vind koeien ook hele mooie en leuke dieren.
Deze laatste is wel heel leuk....

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heerlijk dat jullie zo beide hobby's kunnen combineren. En het was wel een heerlijke dag gisteren voor beiden. Lekker toeren in de omgeving en onderhand ook nog een paar fantastische foto's maken. Je moet soms wel even heel geduldig zijn, maar dat was het dan ook weer waard.
Die laatste foto vind ik heel gaaf. Ik kan zo genieten van koeien... Die kennen volgens mij echt geen stress...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Ans van Ispelen zei

Mooie foto's.
Ja,ons landje heeft ook heel wat te bieden.
Zeker weten.

Groetjes Ans

Anneke zei

Ik ben helemaal weg van dat veldboeket echt prachtig.
De andere foto's vind ik ook geweldig hoor.
Liefs Anneke

Wendy zei

Zet je zomaar mijn huis op de foto!! :)

Grapje... (flauw he) was het maar zo. Dit is ook precies mijn favoriete type huis. Maar prachtige foto's heb je gemaakt. Dat hoppend konijntje/haasje... Zo leuk!!

Fijne avond.

Liefs Wendy

Nieneke zei

Het klinkt als een heerlijke dag en de foto's laten dat ook zien! Heerlijk dat toeren, ik rij altijd graag binnendoor ( " om" volgens sommigen ...die er geen kijk op hebben:)

Anita r zei

Wat leuk.
Je heb er een leuk verhaal van gemaakt.
En ik ben blij dat ik niet zo'n lange tong heb ;)

gr. Anita

Miranda zei

Fijn om twee hobby's te kunnen combineren en er op deze manier een gezellige dag van te maken!

Groeten, Miranda

Marjonel M zei

Prachtige foto`s, en dan die koe geweldig.

Groet, Marjonel

Lisanne Myblog zei

Prachtige foto's zeg! En die koe is ook geweldig, ik moest er gelijk om lachen. Liefs Lisanne

Bonjade zei

Maar knap vastgelegd......heb idde de klaprozen ook eens geprobeerd.
Precies met dat gevoel wat je weergaf.........maar in beeld leek het ineens een stuk minder......

Bij jou is het prachtig weergeven.
En de koe dan..........hihi....

Fijne avond

Liefs

Karin zei

Ik had jullie tweetjes wel eens willen zien. Jij met fototoestel in de aanslag en Gert klappend en springend of zo. Ik zou ook heeeel stil blijven liggen denk ik haha.

Liesbeth zei

Prachtig dagje hadden jullie zo te zien.En...die foto van de koe is schitterend!
Fijne dag nog...

Liefs,

Liesbeth

Janny zei

Wat heb je mooie foto's gemaakt.
Je wordt er echt goed in, volgens mij.
Leuk zo'n cabriotochtje, he? Ik heb ook een cabrio (mini cooper) maar manlief vind het wat minder. Dus de enkele keer dat we samen gaan, geniet ik er ook erg van. Helaas kan ik niet zulke mooie plaatjes schieten als jij, dat is natuurlijk wel jammer!

Mayflower zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Corine, die met al die veldbloemen vind ik zo mooi.
Heerlijk om twee hobby's te combineren.
Sinds wij de X5 hebben toeren wij in het weekend ook heel wat kilometers.
Fijne dag en liefs, Mea

little sweet things zei

Whaaa die koe!!! ik heb op dit moment een behoorlijke verkoudheid te pakken, ik zie het al helemaal voor me.
Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt van jullie heerlijke dagje.
Groetjes, Sas

Marzeijle zei

Prachtig die veldbloemen!! Vind je het goed als ik m gebruik als achtergrond op m'n telefoon, word r helemaal blij van!!

Corine(THUIS) zei

Hoi Marzeijle, ik kan je via je bloggerprofiel niet bereiken. Mail me anders even...