dinsdag 25 juni 2013

pioenen

in weer en wind…

Het duurde even, maar vorige week kwam er eindelijk schot in de zaak, ik zag de knoppen van de pioenrozen groeien! Het wilde dit jaar helemaal niet vlotten en ik had er al zo lang naar uit gekeken.

pioen

Eigenlijk vind ik ze (bijna) het mooist als de knoppen net open gaan.

knop
bloem

Bijna hè?! Want de dubbele bloemen zijn toch ook schoonheden ;-)

pioenenbos

Maar ja, het klimaat hier in ons Nederland zit een beetje in een identiteitscrisis lijkt het wel, dus na een paar dagen van extreme hitte kwam er ook extreme regen

buiging

en daar bogen de pioenen diep voor!

regen

Voordat de takken té zwaar werden en knakten ben ik flink aan het knippen gegaan. Een bos voor de naaste buurvrouw, één voor de overbuurvrouw, één voor mijn moeder en één voor mijn dochter…En natuurlijk staat er ook een bos op onze eigen stoere bakkerstafel!

25juni

Waarom had ik 6 jaar geleden eigenlijk geen pioenen in mijn bruidsboeket?? ;-))

19 opmerkingen:

Marjonel M zei

Prachtige bloemen, echt een feestje.

Fijne avond, Marjonel

Maison Welbi zei

Mooi zijn ze hé. Ik heb ze ook op de salontafel en tv-kast staan.

Fijne avond en groetjes,
Reineke

Mayflower zei

Wat een mooie foto's van een mooie bloem.
Ik heb ze ook op tafel staan, al is het nu behoorlijk vol met visite aan die tafel hihi.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Corine zei

Mooie foto's en prachtige bloemen.
Ook ik heb een bos in m'n kamer staan!!

Groet, Corine

Room Seventeen zei

Mooie foto's!

lia zei

Mooi, en beter op een vaas, dan dat ze buiten helemaal wegrotten.
En wat had je dan wel in je bruidsboeket?

Home and Lifestyle zei

Deze variant vind ik toch wel erg mooi hoor, ik had vorige week pioenen gehaald die aan de binnenkant net chrysanten waren...ze werden ook heel snel lelijk.

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag, dat er nog maar veel gelukkige jaren mogen volgen :-)!

Lieve groet, Ingrid

Carla zei

Zo verging het ook de mijne......zo zonde!!
Ik heb dusook flinke bossen geplukt,om er toch nog een beetje plezier van te hebben.
Ze zijn zo gaaf!!!!
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!

Lieve groetjes. Carla

Petra zei

Ze blijven mooi! En gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Groetjes van Petra

Petra zei

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Heb een grote bos van buurman gekregen en heb er zelf ook nog wat in de tuin. Heb ook veel foto's van de beregende rozen gemaakt. Zou ze 's moeten plaatsen..

Groetjes Petra

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat bloeien ze mooi bij jou. Je hebt er dan even op moeten wachten, maar dat was het wel waard. Bij mij in de tuin kwamen maar twee knoppen in het kleine struikje, maar ze hebben wel heel mooi gebloeid. Inmiddels zijn ze uitgebloeid en staat er een bos van de kweker op tafel...
Van harte gefeliciteerd met jullie 6-jarig huwelijk. Blijf gelukkig Corine...
Ik wens je een heerlijke woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Marja Verschoor-Meijers zei

Ik vind pioenrozen zo mooi, die kleur roze die jij laat zien is trouwens echt schitterend! Ik heb mijn pioenroos pas verplaatst als gevolg van werkzaamheden in de tuin... nou, dat kan je beter niet doen. Hij ziet er echt uit alsof ie in de lappenmand zit.... maar langzaam zie ik hem toch weer omhoog komen, gelukkig maar!

Huiz&zo zei

Bijzonder als je kijk dat er vanuit een knopje zo'n prachtige bloem komt! Leuk om ze in een vaas te zetten, anders hangen ze alleen maar zo naar beneden in de tuin

Groetjes!

Wonen aan boord zei

Ohh prachtig he die pioenen!! Echt plaatjes... Dat kleurtje ook. Als ik het goed begrijp mag je gefeliciteerd worden dus.. 6 jaar getrouwd! Leuk!

Lieve groet,
Alberta

Anneke zei

Ik geef even opnieuw een reactie ik moet ook niet na een vermoeiende dag 's nachts nog een berichtje achterlaten. De pioenroos heb ik zelf ook in de kamer staan ik vind ze prachtig. Vorige week had ik de witte en nu de roze. De periode duurt helaas zo kort dat ze bloeien.
En gefeliciteerd met je 6 jarige huwelijk ik hoop dat jullie een fijne dag hebben.
Groetjes Anneke.

Anita zei

Prachtig zijn ze en zo mooi vastgelegd!
Zoals op de eerste foto's zo vind ik ze het mooist.
Ik heb je al gefeliciteerd via FB maar nogmaals van harte meis!
Groetjezz lfs mij

Mooi Homestyling zei

Ze zijn zooo mooi en op jouw foto's helemaal!Echt mijn lievelingen onder de bloemen. Laatst zag ik ze inderdaad in een trouwboeket, prachtig! En jij en Gert al weer 6 jaar getrouwd; gefeliciteerd.
Nog een fijne avond ondanks de weinige energie. Ik herken het en probeer het nu op pijl te krijgen met extra fruit (shakes) en noten etc.
Lieve groet,
Karin

Miranda zei

Wat een geweldige hoeveelheid bloemen! Hier helaas maar één knop dit jaar... gelukkig zijn ze volop te koop in de winkels ;) Jij hebt er in ieder geval heel wat mensen blij mee gemaakt.

Fijne dag.

Des guirlandes zei

Ik houd ook zo van pioenrozen, in de knop, half open, helemaal open en bijna uitgebloeid. Ze zijn altijd prachtig.
Gefeliciteerd met je trouwdag! Je had dan wel geen pioenen in je boeket maar het zal vast een prachtig boeket geweest zijn.
Groeten
Barry