maandag 17 juni 2013

(waak)honden

achter het hek…

Om bij onze (voor)deur te komen, moet je langs het huis lopen en dan de hoek om. Tot voor kort hadden we naast het huis een poort zodat de honden niet de tuin uit konden. Gevolg was wel dat veel mensen onze deur niet konden vinden omdat de poort de weg blokkeerde. Ook waren er mensen die wél de deur wisten maar de poort niet door durfden vanwege de aanwezigheid van de honden in de tuin ( achter de poort dus).

Gastvrij als we zijn bedachten we natuurlijk een oplossing!

 achterhuis

De poort verdween, zodat onbekenden makkelijk even om het hoekje kunnen kijken op zoek naar de deur. En om de niet-hondenliefhebbers ook een warm welkom gevoel te geven plaatsten we een hek bij de doorgang van het achterhuis zodat de honden vrij in de tuin kunnen lopen zonder weg te kunnen en de gasten zonder angst de voordeur kunnen bereiken.

Guus (2)  simpel

We zochten eigenlijk een oud hek, maar wat we vonden was te smal of te hoog of de spijlen zaten te ver uit elkaar waardoor Finn er tussendoor zou kunnen.. dus ging ik met een plaatje van een mooi oud hek naar de plaatselijke smid en zo hadden wij met een week ons stoere hek, niet gespoten, niet te nieuw. Het mag verweren, daar wordt het alleen maar mooier van ;-)

om de hoek

Dus kom je ooit eens bij ons langs.. even langs het huis de hoek om lopen…

PS. De nieuwe keuken komt dus daar in het achterhuis!

34 opmerkingen:

Des guirlandes zei

Het ziet er echt heel leuk en gezellig uit. Ik houd van honden, maar met onbekende honden blijf ik toch altijd op m'n hoede. Je weet nooit wat ze doen. Zeker als je ze niet kunt zien, maar je hoort ze wel blaffen. Dit is een supergoede oplossing.
Groeten,
Barry

Anneke zei

Wat een perfecte oplossing zo. Wat hebben jullie toch een mooi huis.
Liefs Anneke

Liesbeth zei

Ideale oplossing!! En...ik hou enorm van honden en ben er ook niet bang van maar een heleboel mensen denken daar anders over!Ook hier een wakertje in huis dat we soms eens moeten boven zetten omdat er mensen angst van hebben.Iedereen vindt wel een oplossing hé...

Liefs,

Liesbeth

Huize Kip Kakel zei

Wat een prachtige sfeer en je nieuwe hek past daar precies bij, maar dat is jullie wel toe vertrouwd!
Fijne week, lekker opladen van de z☼n!
Lieve groet,
Hannie

Mayflower zei

Wat vind ik dat achterhuis prachtig met die gepotdekselde delen en wat mooi die overkapping, je heb er een sfeervol hoekje van gemaakt.
Een mooie oplossing zo met het hek, ik zou ook niet direct het pad bij iemand opgaan als ik een herdershond zag.
Fijne dag en liefs, Mea

Huiz&zo zei

Dat is een mooie oplossing! Het is praktisch en ziet er ook nog heel sfeervol uit!

Groetjes!

Gerralda van Vreeswijk zei

He leuk opgelost zo joh! De hond ligt er lekker tevreden achter te doezelen. Ik ben niet zo bang aangelegd voor honden, voor mij alleen maar een uitdaging! Maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie als eigenaren niet altijd fijn is.

Mooie sfeer hebben jullie buiten zeg! Loopt heel mooi in elkaar over joh!

Groeten,
Gerralda

Kleurrijk zei

Ik vind het prachtig geworden en een heel goede oplossing voor de honden.

quilting Jeannet zei

Leuk, een nieuwe keuken, wij hebben de onze ook net, gekocht bij Gerard Hempe, helemaal van hout en handgemaakt en zelf de kleuren uitgezocht, is heel mooi geworden, vind jij vast ook wel, er staan foto,s van de keuken op mijn weblog.

Kom Achterom zei

Wat mooi zo! Ik vind het potdeksel met zwart echt geweldig en je hebt een stoer hek met bijpassende stoere hond!! hahaha
fijne dag
Yolanda

Dinah zei

Mooie oplossing zo.

Mirjam zei

Hoi Corine,
Heel mooie oplossing, nu zal iedereen je voordeur wel weten te vinden...
De hondjes liggen wel heel smachtend achter het hek, die waren natuurlijk meer ruimte gewend... Maar ze liggen nu wel lekker rustig...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Janny zei

Mooi gedaan zo. Ziet er uit alsof het altijd al zo was. En zo moet het ook, toch?
Bij ons zit de voordeur op een rare plaats. Je moet om de helft van het huis heen lopen om hem te zien. Verplaatsen is geen optie zonder een rigoureuze verbouwing en dat zien we niet zitten. Vandaar dat ik nu maar een mooi bord laat maken met de verwijzing naar de deur.
Janny

Pure & White zei

Wat een mooi hek!
Idd niet te nieuw of te gelikt, helemaal goed zo!
ben zelf altijd een beetje bang voor honden, al loop ik heel stoer door, dus ik snap je punt qua bezoekers helemaal...haha!

Lieve groet!

Dineke

Anita r zei

Goeie oplossing zo.
En wat een leuk huis .
En ik weet nu de weg ;-)

gr. Anita

Ans van Ispelen zei

Wat een goede oplossing.
En het ziet er ook nog eens erg mooi uit.
En wat is Finn toch een mooie hond,zeg.

Groetjes Ans

Home and Lifestyle zei

Dit lijkt mij een prima oplossing zo, de honden hoeven niet volledig te wijken voor bezoekers en bezoekers kunnen zonder kloppend hart op zoek naar de voordeur. Ik moet telkens wel even goed kijken hoe het allemaal ook al weer zat ;-)!

Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

Perfecte oplossing.... kan ik veilig jullie voordeur vinden..;-)
Groetjes Hetty

Wendy zei

Wat een gezelligheid in jouw tuintje. Wat een mooie oplossing en nu vergeet ik het ook niet meer ;)

Liefs
Wendy

Juffrouw Waardvleugel zei

Dat ziet er mooi uit, wij hebben hetzelfde probleem. Twee hekken, twee honden.....;)
Groet De Juffrouw

Dorine zei

Wat ziet het er gezellig uit bij jouw, mooi dat hek hoor, functioneel en sfeervol tegelijk.
Groetjes, Dorine

Room Seventeen zei

Mooi gedaan!

lia zei

Haha, ik zat toevallig vandaag te denken aan hoe ik langs Guus op moet. Maar geen probleem dus.
Mooi hek heb je laten maken.

Fijne avond

Tanja zei

Het hek vind ik supermooi en een geweldige oplossing. Maar wat heb je een mooie foto's gemaakt, stoer zoals Guus daar ligt, een echte waakhond.

Mooi huis Corine, met een supermooi maar zo rustige uitstraling.

Liefs
Tanja

'Inga' zei

Heel mooi opgelost! Ik vind het hek erg mooi en als het een beetje gaat verweren dan zal het lijken of het er altijd gezeten heeft! Maar met die puntjes aan de onderkant....de honden hebben hopelijk geen halsband om want dan kunnen ze akelig blijven haken...

Fijne week nog met hopelijk mooi tuin-weer!

Wonen aan boord zei

Ohh van zulke plaatjes wordt ik nou jaloers he! Wat prachtig ziet het eruit! Dat achterhuis in dat mooie zwart, en zo leuk aangekleed. Ik denk dat iedereen met nog meer plezier op de bel drukt bij jullie!

Groetjes,
Alberta

Colin zei

Bijzonder toch dat je gewoon speciaal voor Guus en Finn zo'n prachtig hek hebt laten maken en ondertussen je voordeur-bezoekers ook weer blij hebt gemaakt.

Els zei

Geweldig dat je het hek hebt kunnen laten maken! Een plaatje!!
Het ziet er trouwens altijd erg sfeervol uit bij jou :-)

Fijne avond

Petra zei

Mooi geworden Corine! Je gang is ook een plaatje geworden, wat een werk hebben jullie weer verzet!

Groetjes van Petra

Anna Marie zei

Slim! En de honden hebben evengoed voldoende tuin over toch?

Miranda zei

Een mooie en stijlvolle oplossing! En één waar iedereen blij van wordt (alhoewel Guus er zo onschuldig bij ligt ;))

Fijne dag.

Bonjade zei

Gaaf!!! Oh en zie die lieverd daar nu de wacht houden.....
Maar goede tip....ben ook al tijden op zoek......en wil niet van de bouwmarkt......super alternatief dit.....
Ga op zoek naar een plaatselijke smid ;)

Enne.....ssshhhh......ben er niet bij deze keer.....avondvierdaagse.....maar binnenkort in Edam in de kerk sta ik er ECHT! Dusse..doen we dan een meet and greet....?

Liefs

Anneke zei

Dank je wel Corinne ik zal aan haar vragen waar ze hem gekocht heeft.

Dierenoppas zei

Prachtig huis! Ideale oplossing! Als je nog op zoek bent naar een liefdevolle oppas, dan is een platform als Care.com een aanrader.
https://nl.care.com/