vrijdag 28 juni 2013

wandelen

langs de stadsgracht…

Rianne en ik zijn op vrijdag (meestal) allebei vrij. En al hebben we regelmatig contact via de moderne communicatiemiddelen, we brengen ook graag in real life samen tijd door. Zo spraken we laatst af voor een lentelunch op één van de vele terrassen in haar woonplaats Zwolle.

Sassenpoorterbrug
Overijssels kanaal
Thorbeckegracht

Na de lunch wandelden we op ons gemak via de stadsgracht weer richting haar bovenwoning in de stad. En al kennen we de binnenstad al jaren, met de camera in mijn hand zie je alles echt heel anders.. Al de prachtige oude panden, het vele groen.. We volgden maar een klein stukje gracht, maar aan mooie plaatjes geen gebrek!

Sassenpoort  Ter Pelkwijkpark
fontein  2onder1kap
verhalenboot
  schommelboom

Zoveel schommels in een stoere boom ;-)

zitbank
hergebruik boom  samen

Over een stoere boom gesproken… deze joekel hebben ze op een mooie manier hergebruikt!

Librije

Beroemd in heel het land ( en zelfs daarbuiten!) is het sterrenrestaurant de L.i.b.r.i.j.e. Nee ik heb er nooit gegeten en dat zal ook niet gauw gebeuren. Het is vast een hele belevenis , maar ik weet genoeg adressen waar je graag en zeer smakelijk heel wat vaker kan eten voor hetzelfde geld.. Een prachtig pand is het wel, het voormalig Broerenklooster!
  stadsmuur

En zo’n oud stuk stadsmuur kan me ook wel bekoren. Ik zei het al, mooie plaatjes te over. En dat gewoon om de hoek!

17 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Nooit bij stilgestaan dat Zwolle een stadsgracht heeft, maar het is wel heel logisch...als hanzestad was juist de gunstige ligging ervan de reden voor een goedlopende handel, ook via het water.

Mooie plaatjes, wat is fotografie toch een leuke hobby. Want door bewust te zoeken naar iets moois, kijk je inderdaad heel anders naar je omgeving.

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Huize Kip Kakel zei

Wat mooi in deze post te zien dat jij met een oog voor detail kijkt...
De boom vol schommels vind ik erg gaaf!
En wat is er nu heerlijker dan met dochterlief in háár stad te lunchen en te wandelen..klinkt zo mooi!
Fijn weekend,
Hannie

Kleurrijk zei

Mooie foto's. Nodigt uit om eens te gaan kijken.

Dinah zei

Zwolle is mooi...

Anneke zei

Je foto's lijken wel mooie ansichtkaarten. Ik ken Zwolle wel voor mij zijn herkenbare plekjes.
Ik moet er gewoon weer eens gaan kijken.
Een fijn weekend.
groetjes Anneke

Mooi Homestyling zei

Zwolle is inderdaad mooi! ik heb er op school gezeten en je ziet/ontdekt steeds weer wat anders. Zo zie ik op je foto's ook dat poortje waarvan ik denk...waar staat het ook al weer. Je hebt weer mooie foto's gemaakt!
Aankomende woensdag ga ik een dagje met een vriendin weg. Als het goed weer is willen we wel een dagje naar Terschelling, maar anders ligt Zwolle in de planning. Lekker lunchen, wat shoppen etc.
Fijn weekend Corine!

Lieve groet,
Karin

faire un songe zei

Ik heb er 5 jaar op school gezeten.. stukje jeugd ligt daar...leuk om te zien.

Tanja zei

Mooi Corine, die foto met de hand van je dochter, schitterend.
Natuurlijk vind ik je andere foto´s heel mooi maar die sprong er voor mij even uit!

Fijn weekend,
Liefs
Tanja

Marjonel M zei

Zwolle is een mooie stad, wij gaan meestal wel 3 keer in het jaar daar lekker winkelen en een terrasje pikken.

Fijn weekend
Liefs, Marjonel

Anoniem zei

Geboren en opgegroeid in Zwolle maar nu al weer heel wat jaartjes daar weg. Toch nog zo herkenbaar......
Dank je wel voor de mooie foto's.

Ans van Ispelen zei

Je hebt inderdaad niks teveel gezegd.
Mooie foto's van mooie hoekjes.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Pure & White zei

Gaaf Corine!

Je hebt weer mooie foto's gemaakt!

We zijn morgen toevallig ook in Zwolle dus ik zal extra opletten op al die mooie plekjes die jij hebt vastgelegd!

Lieve groet!

Dineke

Roelie Steinmann zei

Zo op de foto's te zien is Zwolle een prachtige stad. We zijn er vaak in de buurt maar in Zwolle zelf zijn we nog nooit geweest. Maar ik ga de stad nu wel op ons lijstje zetten voor de volgende keer.

Fijn weekend, Roelie

Anoniem zei

Leuk mam, was een heerlijke wandeling! Kriskras zonder plan door de stadsparken lopen. Snel weer!

Veel liefs, Rianne

Le Style zei

Oeps, even opnieuw ;-)

Wat heeft Nederland toch mooie steden en wat kan jij dat toch mooi in beeld brengen!
Je foto's van de pioenroos waren ook genieten!!

Fijn weekend!

Liefs,
Yet

Anoniem zei

Wat leuk om dit te zien... mooie foto's.De meeste plekjes herken ik wel maar die boombank was voor mij nieuw.

Groetjes,
Petra uit Heerde

Miranda zei

Dichtbij huis en toch zo mooi om eens op deze manier te bekijken! Wij maakten vandaag met de klas van dochterlief een stadswandeling door Kampen en bezochten de koggewerf; ook zeker een aanrader!

Fijne avond.