donderdag 4 juli 2013

(bloem)takken

thuis…

Ons kleine huis staat aan een/doorgaande weg die leidt naar het stadscentrum, op zich is het hier niet heel druk, maar er is wel (altijd) reuring op straat. Onze achtertuin is smal (5 meter) maar diep (50 meter) en zo druk als het aan de voorkant is zo rustig zit je achter.

keuken 027.40

Ik ben graag thuis en wat is het dan belangrijk dat dat thuis een plek is waar het echt fijn is! Nu hebben wij er natuurlijk ook wel de nodige energie in gestoken (en dat doen we nog) om van ons huis ons THUIS te maken. Deze week besefte ik nog eens te meer dat het toch wel heel prettig is dat wij ‘klussen’ op onze hobbylijst hebben staan, want anders hadden wij zeker niet dit droomhuis kunnen realiseren.

keuken 004.40

Al van jongs af aan ben ik gek op huizen kijken, ik struin dan ook graag rond op een huizensite als f.unda. En daar kom ik de mooiste huizen tegen (oké ook vreselijke grotten waar ik echt nooit zou willen wonen, maar daar zap ik gewoon heel rap weer weg). En toch… eigenlijk is er geen enkel huis wat me zo’n heerlijk gevoel geeft als het onze! het huis en de plek zijn voor ons helemaal goed!!

keuken 015.40 keuken 008.40

Vorige week kocht ik bij een bloemist in Zwolle een (groene) tak voor in de kruik naast de televisie. In de tussentijd is ie mooi bruin geworden, dus dit mag voorlopig zo blijven. In de grote vaaskruik naast de linnen fauteuil zette ik kale (dode) takken van de eikenbladhortensia. Daarvan staan er 3 in de voortuin, na afgelopen bijzondere winter dacht ik dat ze waren bevroren, maar toen ik de (dode) planten afknipte om ze in de container te stoppen leek er toch nog leven in te zitten. Terplekke heb ik de plannen dus gewijzigd en ze gewoon kort afgesnoeid en echt ze zijn alledrie gewoon weer volop aan het groeien, de takken in de vaas zijn wel kaal gebleven;-)

Weinig kleur in onze woonkamer, behalve dan de bloemtros van roos Händel op de eettafel. Juist één zo’n kleuraccent in het verder neutrale kleurschema vind ik top ;-)

20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Tegenwoordig komt het er door het bloggen niet zo van, maar jaren terug was ik ook vaste klant op funda. Een mooie plaats op zoeken in Nederland en maar kijken. Verbaasd zijn over de fraaie buitenkant in combinatie met een interieur uit het jaar nul, maar ook hele leuke verrassingen tegenkomen.

Je thuis is zo belangrijk! En als ik je mooie foto's zie (maar het ook live heb kunnen ervaren) snap ik helemaal waarom jullie huis jullie thuis is.

Lieve groet, Ingrid

Els zei

Jullie inzet wordt ook beloond! Ik snap heel goed dat je hier graag woont, het is echt een prachtig stoer huis Corine!!

Fijn weekend
Liefs Els

Dinah zei

Een thuis daar draait het allemaal om en voor de een is dat kakkelbont en voor de ander wat meer ingetogen en stoer. En je moet het beste maken van wat je hebt want niet iedereen kan zich een kapitale villa in het Gooi permitteren ;-) Niet dat ik dat zou willen trouwens, hihihihi.

Lieve groet,dinah

'Inga' zei

Home is where the heart is!

erika zei

Mooi !! Je altijd zo rustige stoere huis!

Gr. Erika

lia zei

Ja, jullie hebben een heerlijke woning. En klussen werkt inspannend maar zeker ook ontspannend. En als iets dan klaar is, dan geeft dat zo'n goed gevoel.
Nou ja, jullie weten daar alles van.

What's in a day zei

Wat fijn dat je, je zo heerlijk thuis voelt in je straat, huis en tuin...je hebt dan ook echt een droompaleisje gerealiseerd...dat neemt niemand je af.
Geniet van je weekend,

Lieve groet,
Eefie

Franse Lelie zei

Het ziet er weer super uit bij je. Ik ben niet zo van het grote klussen maar hou wel van een gezellig huis. Belangrijk dat je je er lekker voelt en je er bij kan komen van alles dat om je heen gebeurd. Lieve groet

Colin zei

Niets zo fijn en belangrijk als een huis je Thuis is. Volgens mij woon je inderdaad in een huis wat als een hele warme deken voelt! Hoewel hier de wensenlijst erg lang is en wij helaas niet de beste rechterhandjes hebben, wordt het ook hier steeds meer ons Thuis en dat besef ik elke keer weer als ik de sleutel omdraai.

Alie zei

Juist omdat jullie hier zoveel van jullie zelf in gestopt hebben, is dit echt jullie huis en natuurlijk is het belangrijk met wie je in dat huis woont hahaha. Love makes a happy home!

kienkele zei

Dag Corine, wat heerlijk is dat toch he, als je je in je eigen huis zo fijn voelt. Hier hetzelfde gevoel gelukkig! Op het moment bezig met de tuin, die staat nu flink op z'n kop, maar ook dat wordt helemaal goed.
Fijne avond, groeten, Tineke

Anneke zei

Mijn vriendin heeft een prachtig huis met een nog mooiere tuin sinds 2weken heeft ze hè huis te koop staan. Wij waren altijd weg van haar huis. Maar ondanks de luxe en de ruimte in haar huis blijven we toch lekker in ons eigen niet volmaakte huis. Jullie hebben je huis zo eigen gemaakt, ik kan me voorstellen dat je blij bent , want je huis is zo sfeervol.
Liefs Anneke

Mirjam zei

Hoi Corine,
Heerlijk dat je zo kunt genieten van de rust in je eigen achtertuin. Met recht noem je dit dan ook je landgoed. Het thuisgevoel is het allerbelangrijkste, want dat is veilig en daar voel je je altijd goed...
Mooi, dat kleuraccent op je tafel.
Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Huiz&zo zei

Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik vind het ook leuk om bij andere huizen te kijken, maar als ik dan weer in mijn eigen huis komt, voelt dat echt als thuis.

Fijn weekend alvast!

Claudia zei

Gluren bij de buren, heerlijk! Maar dan egenwoordig liever op blogs dan op Funda.

Ellen zei

Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent met je huis. Het ziet er dan ook super uit.

Chantal (uit het Zuiden) zei

Dat gevoel wat jij hebt heb ik ook met ons huis.

Geniet altijd als ik op funda zit te gluren. Maar vind thuiskomen nog altijd een feest.

Fijne zondag!

Groetjes Chantal

Wondelgijn zei

Mijn bloemen zijn meestal wit. Of roze... Daar hou ik van! Past ook mooi bij onze natuurlijke inrichting van hout, wit en natuurlijke materialen... ;-)

Des guirlandes zei

Ja Corine, zoals het klokje thuis tikt...
Maar diep in mijn hart zou ík best in een ander huis willen wonen.
Ik woon dat ook in een gewoon rijtjeshuis waarvan je er duizenden in een dozijn hebt.
Och, binnen is het goed toeven en naar onze smaak ingericht. En woon ik er met de mensen waar ik van houd.
Groeten,
Barry

Anoniem zei

Gaaf, ik heb precies zo'n kruik uit de herberg van mijn overgrootopa. Er werd jenever uit geschonken.

valhallasblog.wordpress.com