woensdag 17 juli 2013

wit

annabelbollen…

Vorige week was ik in gevecht met een pittige zomergriep en ik heb het gewonnen! Ik heb gewoon gewerkt, maar ik lag ook veel met een warme kruik (!) de bank om de koorts eruit te zweten. En uiteindelijk is dat dus gelukt, op nog een verkoudheid na ben ik weer beter.

vanaf de bank
vanaf de bank.

Ik geef het gelijk maar toe… zelfs onder barre omstandigheden (want dat was die griep echt met dit zomerweer!), zie ik mooie fotoplaatjes. Dus naast mij op de bank lag mijn camera ;-)
Liggend op de bank was dit mijn uitzicht.. niet verkeerd, toch?

thuiskomen

Toen ik gisteren uit m’n werk kwam legde ik de prachtige Annabelbollen ook nog even vast vanaf de andere kant, ze staan nu nog zo prachtig rechtop.

voortuin

Bijzondere planten zijn het, de zware bloembollen op de wankele, dunne stengels en de honderden kleine bloemetjes geven de Annabellen ondanks hun grootte een fragiel uiterlijk.

25 opmerkingen:

Marja Verschoor-Meijers zei

Prachtig zijn ze ja, zolang er geen zware regenbuien komen houden ze hun hoofd omhoog.
Fijn dat je weer aand e beterende hand bent hoor!

Marjonel M zei

Fijn dat je je wat beter voelt.. En ja prachtig zijn ze hè bij ons staan ze ook in volle glorie mooi te zijn.

Fijne dag, Marjonel

Huiz&zo zei

Ze zijn zo mooi. Alleen vind ik het altijd jammer dat ze zo snel gaan hangen, maar dan vinden we wel weer een ander plekje om ze leuk neer te zetten :-)

Berna zei

Vanwege het fragiele heb ik gekozen voor de Limelight variatie. Die zijn een stuk steviger. Maar dat neemt niet weg dat ik de Annabellen ook prachtig vind. Zeker als je er zulke mooie plaatjes van kunt maken. Super!
Fijn dat je weer zover bent opgeknapt.

Roelie Steinmann zei

Prachtig zijn ze. Mijn tuin staat er ook vol mee. Hopelijk laten de buien nog een tijdje op zich wachten.

Lieve groet, Roelie

THORNWOODS AT HOME zei

Prachtig zijn ze. Ik heb ze hier ook staan langs het pad, volgens mij zijn ze laat dit jaar. Met regenbuien en zware wind... liggen zie hier helaas vaak om.

Geniet er van.

Liefs Monique

Els zei

Ik ben er ook gek op!!
Ze staan geweldig mooi bij jullie in de voortuin! De onze moet ik nog fotograferen, ze bloeien nu voor het eerst :-)

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat fijn dat je je, op de verkoudheid na, toch weer beter voelt. Dat is echt heel vervelend om ziek te worden met dit mooie zomerweer...
De Annabellen zien er echt prachtig uit. Er zijn vervelender dingen om tegenaan te kijken als je ziek op de bank ligt...
Ik wens je een heel mooie woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Corine zei

Fijn dat je weer beter bent!
Mooie foto's van je Annabellen1
Ze behoren ook tot mijn favorieten.
Fijne dag verder!

Groet, Corine

Ans van Ispelen zei

Ja,ik heb ze ook en wat zijn de mooi.

Groetjes Ans

Dorine zei

Prachtig, ik heb ze hier ook voor mijn raam staan.
Groetjes, Dorine

Home and Lifestyle zei

Wat vervelend dat je griep had, meestal hoor je daar rond deze tijd niet zo vaak over. Gelukkig zie je zelfs daar het positieve nog van in, de annabellen boden je inderdaad een prachtig uitzicht. Bij ons in de voortuin staat de annabelle strong, deze zou beter bestand moeten zijn tegen harde wind.

Big hugs from NYC, Ingrid

Anneke zei

Fijn dat je weer wat bent opgeknapt. Het is ook zulk vreemd weer geweest. En wat een prachtige Annabelle heb je in je tuin staan. Zelf geniet ik ook van de Annabelle in mijn voortuintje. Zo prachtig zijn ze. Ik kan er zo van genieten. Wij gaan vrijdag op vakantie en nu staan ze op z'n mooist. Maar dan kunnen mijn buren er fijn van genieten.
hartelijke groet van mij

erika zei

Ja mooi zijn ze hè !!! Ik heb ze in de achtertuin en geniet er ook zo van!
Hè bah wat vervelend dat je juist met dit weer ziek bent ....kon je geen zonnestralen vangen zo als jij graag doet! Gelukkig voel je al weer wat beter en het blijft ook nog mooi weer ..... dus geniet ze nog maar heerlijk !

Dorine zei

Hoi Corine,
Leuk je reactie op mijn blog! ik zie ook veel overeenkomsten...stoer en sober.
En nu blijken ook onze Jacks allebei bij Monique vandaan te komen!!
Geniet nog van het mooie weer.
Groetjes, Dorine

Patricia zei

Wat een prachtig gezicht !
Wist je dat er tegenwoordig ook een Annabellesoort gekweekt is die steviger stengels heeft zodat de bloemen niet ombuigen bij regen?
Groetjes, Patricia

Jeanette zei

Ik loop momenteel ook te "vechten" tegen de zomergriep, na 1 dag in bed te hebben gelegen ben ik weer aan het werk gegaan. Niet makkelijk maar toch, voel me nog slap en de misselijkheid gaat nog niet echt over. Toch gaat het nu wel beter en geniet ik ook van de Annabellen bij mij in de tuin. Ze bloeien prachtig en zolang er nog geen regen wordt verwacht, geniet ik iedere avond van hun schoonheid.

Groet,
Jeanette

Janny zei

Prachtig inderdaad!
Ik wil er ook nog wat in onze achtertuin! Hortensia's doen het hier goed in de zure grond.
Had ze eigenlijk eerder willen kopen maar door allerlei oorzaken is het me weer ontschoten.
Heb je overigens mijn mail gehad? Op één of andere manier werkt de email van mijn I-pad de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Groetjes,
Janny

Huis in de Provence zei

Ze zijn absoluut prachtig!! Ook als ze indrogen.....

Colin zei

Gelukkig weer beter want het is veel te mooi weer om ziek te zijn. Ik ben ook zo blij met de Annabella´s, elk jaar meer van die mooie bollen erbij, en dat in mijn postzegeltuintje :)

Janny zei

Ben ik weer even. Heb je net een mail gestuurd, via het mailadres dat bij je profiel staat (gmail adres dus).
Mocht het nu weer niet lukken, zou jij dan even naar mij willen mailen:
jannybouwman@hetnet.nl
Alvast dank.
Liefs,
Janny

Des guirlandes zei

Jemig, is dat wat, precies ziek zijn met dit mooie weer. Gelukkig gaat het weer beter? Niet meer doen hoor...
De Annabellen zijn prachtig, houd ik ook zo van.
Geniet van de zomer!
Barry

Gerralda van Vreeswijk zei

Oh he bah, maar fijn dat je weer aan de betere hand bent. Ik hoop dat je nog een lekkere vakantie voor de boeg hebt staan. Heb je ondanks de griep toch iets om naar uit te leven.

Lieve groet,
Gerralda

wilma oud zei

Ja, ik houd er ook zo van. Wat hebben jullie een schitterend huis. Beterschap en fijn weekend!

Louisette zei

Hallo Corine,
Absoluut prachtig deze huis met white bloemen !Fyne zomer!