maandag 19 augustus 2013

dieren

op de kiek…

Het was al weer jaren geleden dat ik een dierentuin bezocht, heel vroeger was ik eens in Artis. Ook Blijdorp ‘ken’ ik uit mijn vroege jeugd. Als prépuber namen een oom en tante me zelfs eens mee naar de ZOO in Antwerpen en vaag weet ik nog iets van een schoolreisje met een soort safaririt, maar waar dat was is me niet bij gebleven.

dichtbij

Toen mijn eigen kinderen klein waren ontdekten we een dierenpark hier in de buurt, niet heel groot, maar wel met alle dieren die er zouden moeten zijn. Dat park maakte me destijds al blij, het is niet te massaal, wel ruim en toch knus ;-)

voerton hap

Afgelopen weekend gingen we er nog eens heen, niet met de kinderen deze keer maar met mijn schoonmoeder, natuurlijk ging ook mijn camera mee!

drinken druppels

Als je er de tijd voor neemt (en dat deden we),bemerk je de slimheid van de dieren. Bij de olifanten verbaasde ik me hardop over de kleine greppel en de lage stroomdraad die de enige afscheiding met het publiek waren, in reactie hierop legde één van de verzorgers (die zonder dat we dat hadden gezien naast ons stond) uit dat olifanten heel gevoelig zijn en dus heel snel weten dat ze uit de buurt moeten blijven van de stroomdraad… dus hoezo die uitdrukking over de olifantenhuid??

baby

Terwijl we vanaf een zonnig terras op ons gemak de capriolen van de makaken volgden kwam deze hummel opeens achter een boomstronk vandaan. Nog geen twee maanden oud is deze makaki, z’n moeder hield ‘m nauwlettend in de gaten..

hoog

Ook altijd mooi zijn de giraffen, zeker als ze zoals hier vlak voor je neus met hun prachtige wimpers gaan lopen knipperen ;-)

knuffel

Op hun dooie akkertje gingen ze hun gang en alsof er totaal geen pottenkijkers waren ging dit stel zelfs rustig staan knuffelen!

moeder en kind

In het rodebillendorp (mantelbavianen) werd mijn oog vooral getrokken naar dit actieve jong,

pa

maar de blote billen en piemels zorgden toch ook voor enig spektakel bij de toeschouwers. De ‘man’ op de foto hierboven zocht speciaal een zitplek boven het gat in de grond.. een frans hurktoilet??

 dapper even luchten

En terwijl mams let op de kleine hangt paps z’n gereedschap even te luchten boven het water ;-)

familie

Even later zit de hele familie gezellig bij elkaar op de keien, paps zit stoer te zijn op z’n dikke rode billen en mams dut wat weg nu de kleine haar hangborsten even met rust laat omdat ie een spannend papiertje gevonden heeft. Ook de buurvrouw (of zou het familie zijn?) zit een beetje te suffen..

harnas

Ondanks dat ik het eigenlijk vreselijk lelijke beesten vind, maakte ik ook foto’s van de neushoorn met z’n logge harnas.

chillen  mensen kijken

En hoewel de apen erg beweeglijk waren, of misschien juist vanwege die activiteit.. aapjes kijken blijft leuk! Foto’s maken is wat lastiger ;-))

20 opmerkingen:

Pure & White zei

Wat een gave foto's!
Ik vind vooral die twee giraffenkoppen zo dicht bij elkaar prachtig!
Zelf heb ik altijd een beetje moeite met dierentuinen, blijf het een onnatuurlijke situatie vinden, maar ben daar ook heel dubbel in...Zonder dierentuinen heb je misschien ook minder binding met de (soms bedreigde) diersoorten en ook om de diversiteit te bewaren spelen fokprogramma's van dierentuinen een goede rol..maar toch..

Je hebt er een mooie reportage van gemaakt!

Fijne week!

Dineke

Dinah zei

Ook een van mijn favoriete uitjes de dierentuin en zo leuk om hele mooie foto's te maken.

Lieve groet,dinah

Huiz&zo zei

Wat blijft het altijd een vermakelijk gezicht, dieren. Je kan er uren naar kijken. Mooie foto's heb je gemaakt!

Groetjes!

Claudia zei

Wat een prachtige foto's, het voelt net alsof ik er zelf geweest ben!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Dierentuinbezoeken was hier ook een ding van toen de meiden nog klein waren. Tegenwoordig komt het er niet meer van lijkt wel...
Je hebt de bevolking heel mooi getroffen hoor, met je camera.
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Roelie Steinmann zei

Prachtige foto's van de dieren zeg. Helemaal de giraffen. Toen onze kinderen klein waren gingen we er regelmatig naar toe. Het doet me weer aan die tijd terug denken. Het was altijd een leuk en gezellig uitje.

Gezellig dag, Roelie

Marjonel M zei

het blijft leuk al die dieren, mooie foto`s.

Groet, Marjonel

Des guirlandes zei

Leuk zeg, zo'n kleine dierentuin. Ik ga graag naar de dierentuin. Voor Blijdorp hadden we toen de kinderen klein waren een abonnement. Dan kun je zomaar eventjes gaan op een zaterdagmiddag, of door de weeks vlak voor sluitingstijd. Want inderdaad het is leuker als het niet zo druk is.
Groeten,
Barry

Carla zei

Zo te zien waren jullie in Amersfoort??
Zie tenminste bekende dingen.
Wij zijn er ook pas nog geweest....klein, maar best gezellig.
Mooie foto's heb je gemaakt!!

lieve groetjes Carla.

Paintings by Louise zei

Corine, je hebt er weer prachtige foto's van gemaakt.

Het is voor mij al weer jaren geleden dat ik in een dierenpark was, maar deze foto's werken best wel aanstekelijk, we moeten maar weer eens naar Amsterdam/Artis.
Want zoals je al zegt: aapjes kijken blijft toch leuk.

Fijne week en lieve groet,

Loes

Bonjade zei

Maar de beelden zijn super gelukt....
Heerlijk net of ik even met je mee was....;) en met schoonmama ;)

Fijne avond

Liefs

Home and Lifestyle zei

Toen de meiden klein waren, hadden we een jaarabonnement op de dierentuin...ook een uurtje gaan kon toen heel makkelijk. De laatste keer dat we er waren, was in Amerika...een paar weken geleden dus. Ik vind het elke keer weer leuk, heb dus ook genoten van je foto's én alle gedetailleerde beschrijvingen ;-).

Lieve groet, Ingrid

Jet zei

Hahahaha! 'Pap z'n gereedschap'... ;-)

Mayflower zei

Wat een prachtige foto's heb je er gemaakt Corine. Ik vind het altijd boeiend om dieren te observeren. De neushoorn vind ik ook heel bijzonder, doet zo pre-historisch aan.
Ik heb genoten van je post.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Miranda zei

Altijd leuk een dagje dieren (aapjes) kijken.

Fijne avond!

Colin zei

Was je safaririt destijds niet in de Beekse Bergen met zo'n zebrabus of jeep (kon zelfs met eigen auto)? Nu kun je er ook doorheen wandelen en dat wil ik toch eens gaan doen als ik wat beter met die camera overweg kan. Als ik naar jouw foto's kijk, inspiratie genoeg!

Anneke zei

Wat is dat leuk he de Dierentuin. Wij zijn een maand of 2 geleden in Burgers Zoo geweest. En ben altijd weg van de olifanten. Het zijn weer geweldige foto's geworden.
groetjes Anneke

G-STYLE zei

Gweldige foto,s van vast een heel gezellige dag samen met man en schoonmoeder.

Hoe staat het met je energie Corine, hopelijk weer wat beter ...dat maakt het toch allemaal net even leuker .

Heb zelf al een tijdje ook veel minder energie dan anders.
Wel meer dan jij denk ik maar toch vind ik het al heel
erg lastig om me dan rustiger te houden want dat is
wel de remedie . De energie verdelen...

Ik gooi het een beetje op de overgang , compleet met wat sombere buien in een bepaalde periode ;-)
Zal hopelijk weer overgaan .....

Fijne dag verder , hartelijke groet Gea

lia zei

Ik blijf de dierentuin leuk vinden. Wij gaan altijd naar Rhenen, 10 minuten en we zijn binnen.
En de apen blijven toch een beetje favoriet.
Je hebt ze mooi op de foto staan.

Ús thús zei

Geweldige foto's! Leuk dat je ons hebt mee laten genieten.
Enige dierenpark waar ik volgens mij ooit ben geweest is Emmen.. Ook leuk!
Maar zo in het klein heeft toch ook wel wat..

Groetjes, Rianne