maandag 12 augustus 2013

rondom

de camping…

Onze vakantieweek in het Franse land brachten we door op een kleine camping in Zuid-Bretagne. We waren daar al meerdere malen en we blijven fan van het wat grillige, stoere landschap daar. Alleen al een korte wandeling rondom de camping geeft zo’n heerlijk gevoel van rust.

botenhelling

Via de botenhelling lopen we over het strand ( als het tenminste geen hoog water is, want dan staat de zee tot aan de muur) naar het wandelpad om de punt.

kwal

Dit jaar zagen we voor het eerst kwallen op ‘ons’ strand, van dit formaat en met zulke vingers had ik ze nog nooit gezien!

tuinmuur poer

Al jaren staat er op onze wensenlijst dat we onze schutting eens kunnen vervangen door een stoere tuinmuur.. tja.. dat zal er dan toch niet zó stoer uit gaan zien helaas.

kei

Toch nemen we elke keer dat we hier zijn een kei mee naar huis, deze keer vond Gert een wel heel bijzonder exemplaar <3

kust
rotsen

Het was prachtig zonnig, rustig weer en dan is het heerlijk om hier rustig een plekje te zoeken op één van de rotsen en gewoon maar wat te dromen..

vrij

voor mij dan hè.. manlief gaat liever de rotsen over en op onderzoek uit, maar hoe dan ook, je voelt hier sowieso een heerlijk gevoel van vrij zijn!

gestapeld

Dit lijkt een puur natuurplaatje, maar de gestapelde stenen geven ‘m toch net iets gecultiveerds mee :-))

rust

Dit is de uiterste punt van de landtong waar onze camping zich op bevindt, een topplek voor een bankje en toch zit er zelden iemand..

grasland

We lopen het rondje verder en komen dan achter de camping uit, waar een stuk grasland de speelplaats van hele kolonies konijnen is.

garagedeur

Verderop lopen we de villawijk in waar de mooiste familiehuizen van de Franse staan, veel van deze maisons worden slechts als tweede huis gebruikt wat goed te zien is aan bijvoorbeeld de garagedeuren die vaak prachtig zijn begroeid.. En voor mij dus absoluut fotogeniek zijn,

paalhoofd

net als de verweerde zandstenen ornamenten op de hoeken van een tuinmuur.

le chat.

Terwijl ik enthousiast en op m’n gemak foto’s neem houdt ‘le chat’ me nauwlettend in de gaten..

13 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een mooi plekje aan zee en nog mooier wanneer je er met z'n tweeën bent. Ik woon dichter bij het bos dan bij de zee, maar de zee geeft mij altijd een gevoel van ruimte en wanneer ik er kom en ineens al dat water zie opdoemen, geeft dat altijd een speciaal gevoel. Niets fijner dan daar de geur opsnuiven en het zand aan je voeten voelen.

Lieve groet, Ingrid

Ús thús zei

Mooie foto's van een prachtplekje.. :-)

Groetjes, Rianne

Saskia zei

Ik schreeuw het van de daken, ik hou van Frankrijk. Jou foto,s bevestigen dat weer. En ook ik neem altijd een steen of mooie schelp mee van de plek waar ik zo blij en rustig van wordt. Hopende dat gevoel een beetje mee naar huis te nemen. En iedere keer dat ik naar de steen kijk denk ik terug aan die fijne mooie plek.

Fijne week

Groetjes Saskia

lia zei

Ziet er mooi uit daar Corine, en fijn dat ik even mee mocht lopen.
Leuk dat je de kat er toch even opgezet hebt.

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heb je toch een mooi stukje Bretagne gevonden zeg. En zo lekker rustig ook. Ik snap helemaal dat je dan heerlijk kunt genieten. Prachtige plaatjes laat je ons weer zien...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Petra zei

Even helemaal weg, mooi hoor.

Groetjes Petra

het Moonhuis Monica zei

Mooie foto's zeg, daar hou ik van!!
Die kat is echt geweldig, die kijkt ook echt recht in de camera, net of ie in mijn ogen kijkt, ik word er bijna verlegen van ;-)

Liefs Monica

Bizzy @ home zei

Je foto's zien er geweldig uit, krijg nu alweer Frankrijk kriebels na een jaartje Nederland. Bretagne lijkt me ook mooi. Zou nu wel even op dat bankje willen zitten.
Lieve groet, Renny

WEERspiegeling zei

Prachtige, sfeervolle foto's!
En hoewel wij liever naar Engeland dan naar Frankrijk op vakantie gaan, zou ik toch écht wel een keer naar Bretagne willen; het lijkt me daar prachtig. Wie weet...
Groetjes, Anita

Thuis bij Tjits zei

Wij hebben al meerdere vakanties in Frankrijk doorgebracht, maar nog nooit in Bretagne, toch staat dit hoog op ons lijstje, de ruige natuur lijkt me geweldig!
Heel leuk dat ik nu even van jouw foto's mag meegenieten!

Fijne dag,
lieve groet Tjits

Colinda en Jeroen zei

Het ziet er echt prachtig uit, zou ik mogen vragen naar welke camping jullie zijn geweest?

Liefs colinda

Anita r zei

Mooie foto´s.
Prachtige plekjes heerlijk.

gr. Anita

Colin zei

De westkust van Frankrijk is wat dat betreft een stuk stoerder dan aan de Middellandse zee en met een camera dus gewoon net even leuker. Puberdame en ik schoten een paar jaar geleden ook heel wat plaatjes vanaf de rotsen en zagen allebei toch weer hele andere dingen bleek achteraf op de foto's :)