zaterdag 3 augustus 2013

toch nog

een nachtje weg…

Bewust zette ik bij mijn vorige post de reactiemogelijkheid uit, normaal gesproken zijn de reacties voor mij de kers op de taart van mijn blogpost. Maar in dit geval had ik geen behoefte aan (welgemeende) tekenen van medeleven, ik wilde gewoon even alleen zijn en verder had ik heel veel behoefte aan rust!

Terlet
zweven
lier

Toch kreeg ik van wat lieve blogvrienden via de mail of whattsapp wel een opsteker mee en zelfs een aantal stille volgers wilden me via de mail graag wat positiefs melden… En ondanks mezelf was ik daar toch wel erg blij mee (ik zit raar in elkaar, maar in diepe dalen ben ik graag alleen en wil ik liefst niemand tot last zijn). Na een paar moeilijke dagen keerde de rust in zoverre terug dat we toerend met de cabrio nog een nachtje konden gaan logeren in een ‘Frans-Hollandse B&B’ om toch nog een beetje het Franse vakantiegevoel te kunnen voelen. Wel was ik na die 2 dagen weer volkomen aan de lat, maar die paar leuke dagen hadden we dan toch weer binnen ;-)

Snelwegen vermijdend toerden we richting het zuiden. De eerste koffiestop was bij vliegveld Terlet, al zou ik van z’n leven niet in zo’n zweefvliegtuig durven, het blijft een spectaculair gezicht om te zien hoe de kabel wordt uitgerold, hoe het vliegtuig omhoog wordt getrokken en hoe de lier de kabel (met parachute) dan weer binnenhaalt.

velden

Het leuke van toeren in een cabrio is niet alleen dat je veel meer ziet dan zoevend in een luxewagen, maar ook geuren dwarrelen ongehinderd door de auto. Wat verdwaasd vroeg ik me op een geven moment af, wat ik nou toch rook… het was iets bekends maar ik kon het niet plaatsen… totdat…Pling!!!

afrikaantjes

De ouderwetse geur van de wellbekende oranje Afrikaantjes, díe rook ik. Velden vol stonden ze daar te geuren, heel vreemd, want wat dóen ze je met zoveel van die oubollige plantjes??

Na een lunch op een terras aan de Maas kregen we langzamerhand steeds meer een buitenland-gevoel, wat heeft ons kleine land toch een diversiteit aan landschappen.. we waren maar een kleine 200 kilometer van huis, maar het is er totaal anders.

Parkeren






















En al boekten we niet voor niets een verblijf op dít adres, de sfeer van het ‘Franse’ charmehotel voelde bij aankomst al direct als een warme deken (die we absoluut niet nodig hadden, het was er die dagen 33 en 36 graden ;-0).

  sfeer  eend

Op de parkeerplaats voor de gasten worden we al gelijk getrokken naar de lavendelblauwe eend die het toch al Franse plaatje compleet maakt!

wagenpark

Gasten mogen deze 2CV huren ;-)

Lieve Hemel
constructie
tuin

In diverse bladen, op sites en op blogs las ik al positieve berichten over Gasterie Lieve Hemel, vandaar ook dat ik ‘m al een tijdje op onze ‘to-go-lijst’ had staan. De Franse sfeer was voor ons natuurlijk dé reden om hier eens heen te willen. En nu waren we er dan en we hadden er ook nog eens zonnig frans weer bij, we hebben genoten!

gang

De hotelkamers zijn boven, 1 aan de voorkant boven de gasterie en 4 boven de voormalige deel (nu het privéwoongedeelte). Wij logeerden in kamer 2 Pinot Noir..

Pinot Noir  Pinot Noir.
sanitaire hoek

Heel sfeervol en het oude smeedijzeren raamkozijn bij de douchehoek.. ik vind het een leuke vondst!

wasmand

Net als de wasmand bij de wastafel.. simpel en sober.. laat ik daar nou van houden :-))

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Deze dagen waren jullie van harte gegund, Corine...toch een kleine goedmaker...alhoewel klein...wat een mooie B&B! Ideaal dat je nu niet zo ver hoefde te rijden voor een flinke dosis Franse sfeer. De zon deed de rest...

Lieve groet, Ingrid

inge van der sanden zei

Mooie foto's laat je weer zien, dat is wel een hele mooie plaats waar je geweest bent.
Wat betreft die afrikaantjes.... afrikaantjes halen een bepaald aaltje uit de grond, er zal wel iets op komen te staan wat gevoelig is voor dat aaltje, vroeger deden ze de grond vergassen, volgens mij is dit een milieu vriendelijke manier. Het is tergelijker tijd ook een goede bemesting, in tuinen bij een nieuwbouw huis zie je ook vaak dat ze het eerste jaar alleen maar afrikaantjes zetten.
Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

Collie-Collie.com zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad... Franse sfeer maar niet ver bij je Thuis vandaan... prachtige foto's..

Ik hoop dat je snel hersteld, maar dat is waarschijnlijk, net als bij mij, niet te voorspellen.

Fijn weekend :)

Groetjes, Collie

Ans van Ispelen zei

Jeetje,wat lastig zo'n chronische vermoeidheid.
En je hoort het vaker,dat de heren/dames-doktoren niets kunnen vinden,maar ondertussen heb je het wel.
Maar wat fijn,dat jullie in ons eigen mooie landje,nog fijn even weg zijn geweest,op een locatie die zo aan Frankrijk deed denken.
Als ik je foto'd zo bekijk,is dat inderdaad zo.
Dus heb je toch nog heerlijk kunnen genieten.

Groetjes Ans

wilma heger zei

Heerlijk om mee te lezen. Weet je, ik heb ook grote zorgen en ben ook het liefst alleen dan,maar dat gaat niet met een gezin. En dan volg ik juist je blog om toch mee te genieten van al het mooie. Dank je wel!!
Onze zoon doet parachute springen maar mij krijg je ook niet in zo'n plane en zeker niet in een zweefvliegtuig.
Zetten ze afrikaantjes soms ook niet in groentetuinen om insecten tegen te gaan?
Groet en sterkte!!
wilmA

Saskia zei

Ik heb genoten van je verhaal en je foto,s. Dankjewel. Ik wordt er rustig van.

Fijn weekend

Groetjes Saskia

kienkele zei

Prachtig hoor Corine! En fijn dat jullie toch nog even een paar dagen hebben kunnen genieten. Zal verder niet op je vorige post ingaan, maar alleen dit: ik weet hoe het voelt...
Ik moest wel lachen om die blauwe eend, wij hadden vroeger thuis precies zoeen, geweldig! Mijn moeder had altijd een hoofddoekje om d'r hoofd, omdat het dak zo tochtte. Fijne avond, groeten, Tineke

Athomebymy zei

Ik ken dat ook ,,, die rust willen met niemand om me heen ,, al begrijpt niemand dat ,,, gelukkig is mijn man net hetzelfde .
Fijn dat je toch een beetje hebt kunnen genieten ..
Wat een mooie b&b zeg ,, Héél mooie foto's !

Liefs Petra

Dorine zei

Wat fijn voor je dat je toch nog een paar leuke dagen hebt gehad.
De B&B ziet er erg sfeervol uit.
Sterkte hoor!
Groetjes, Dorine

erika zei

Meid ik heb er toch altijd weer bewondering voor hoor , hoe jullie met jouw ziekte omgaan. Je weet er toch altijd weer iets positiefs van te maken zoals nu toch nog even een paar dagen Franse sfeer proeven in Nederland ....
Knap hoor .....daar moet je echt je best voor doen dat gaat zeker niet vanzelf!!
Geniet nog maar even lekker na!!
Fijn weekend
Groet Erika

Franse Lelie zei

Wat een mooie plek en dat zomaar in ons eigen landje. Heerlijk om even bij te komen. Ben je wel buiten geweest? De kamer is zo mooi!!
Lieve groet

lia zei

Met die hete dagen was een cabrio voor ons ook een uitkomst geweest. Want wij waren dus ook in het warme zuiden, en omdat het te heet was om te wandelen, hebben we soms de auto genomen. Maar dat is toch iets minder leuk....
Deze B&B is echt een leuke om te onthouden.
En we hebben het al zo vaak gezegd, Nederland is zo mooi....

Liefs en een dikke knuf
Lia

wilma zei

Och ik vergat te zeggen, mss een bezoek aan een chiropractor. Ben er nu ook en het moet echt helpen.
Er kunnen dingen vastzitten wat je niet weet en het een werkt het ander uit. Ik schrok van de foto's die gemaakt werden..
Groet, Wilma

Henny van der Wal zei

Allereerst wat fijn dat je toch een paar dagen hebt kunnen genieten. Ik weet uit ervaring hoe erg vermoeidheid kan zijn, en dan bedoel ik juist die chronische vermoeidheid. Het valt inderdaad niet mee. Veel sterkte!
Lieve groet,
Henny

Janny zei

Fijn dat jullie nog even hebben kunnen genieten van dit leuke verblijf. Haalt de scherpe kantjes van een half gemiste vakantie misschien toch een beetje weg.
Wat naar voor je dat je zo'n last hebt van de vermoeidheid, dat moet vaak echt lastig zijn. Ik wens je veel sterkte met alles en ik hoop van harte dat er nog heel veel heel leuke dingen op je pad komen.
Liefs,
Janny

Mooi Homestyling zei

Klinkt goed Corine en het ziet er inderdaad heerlijk uit! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Het is al lastig genoeg als je jezelf zo door vermoeidheid in de weg kan zitten, dit heb je verdiend!
Lieve groet,
Karin

Anoniem zei

Hoi Corine,

Ik volg je blog zo nu en dan en las van je CVS. Nu vroeg ik me af of dat je bent getest op ME. Helaas heb ik een aantal jaar zelf deze ziekte gehad en weet hoe het is om constant te moeten uitleggen dat iets niet gaat omdat je te moe bent, je niet kan concentreren, pijn in ledematen hebt, enz. enz....
Nu wordt deze ziekte nog steeds niet erkent maar misschien krijg je wat handvaten aangereikt die jou persoonlijk helpen. Sterkte!!

Colin zei

Ondanks je energielevel van nul-komma-nul vind ik het zo bijzonder dat je dan toch de leukste adresjes eruit weet te pikken en zo'n geweldig genietmomentje hebt, tis je gegund!

Anita zei

Prachtig!
en fijn dat jullie dit toch hebben kunnen ondernemen.
Daarom zet ik ook soms mijn reactie "uit".
Gewoon omdat ik vaak zo genoeg heb aan mezelf ;-)
Een dikke knuffel voor jou! komtie X
Groetjezz lfs mij