woensdag 14 augustus 2013

vervoer

in soorten en maten…

Auto’s, fietsen, brommers en boten ik heb er wel wat mee. Niet om te hebben, (nou ja.. een beetje.. onze auto’s en fietsen zijn niet alleen om praktische redenen gekozen maar ook zeker om de uitstraling en het mooie model ;-)) maar om te fotograferen!

brommer

Tijdens onze vakantie maakten zagen we een grote verscheidenheid aan vervoermiddelen en natuurlijk zijn daar wat foto's van! Deze brommer is toch absoluut een (brocante) plaatje?!

snel

En wat te denken van deze (niet-brocante) boot, die hier rustig ligt te wachten op de vloed.. totaal anders, maar dit heeft toch ook z’n charme..

vikingen.

Maar eerlijk waar, mijn fotografenhart gaat sneller kloppen als ik dít zie! Ik snap niet waar die stokken voor dienen, maar ik krijg een soort Wicky de Viking beeld op mijn netvlies ;-)

parkeren

Tijdens het wandelen worden we in ons eigen land ook wel eens verrast door wat we tegen komen, maar in Frankrijk kijken we nergens meer van op..daar staat echt van alles langs de weg! Een beetje troeperig is het wel, maar zo’n oude tractor is ook héél fotogeniek.

v70

Natuurlijk legde ik ook onze eigen comfortabele V70 vast, hier met op de achtergrond de prachtige B&B in Cormolain.

14 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Je moet het wel willen zien natuurlijk, al die mooie sleetse voertuigen, maar je hebt gelijk, ze zijn prachtig. Alleen dat nieuwe bootje, daar heb ik helemaal niets mee...
Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Oude 'brocante' vervoersmiddelen vind ik ook het mooist, al lijkt het mij best gaaf om met zo'n hippe, supersnelle boot een keer over het water te scheuren ;-). Maar zo stoer ben ik als het er op aan komt dan toch weer niet, te bang dat ie omslaat ofzo.

Mooie plaatjes heb je gemaakt, de B&B is prachtig.

Lieve groet, Ingrid

lia zei

Mooi hoor, die tractor zo in het groen verscholen.
Al zou het hier in Nld een beetje raar zijn als ze dat zouden doen.

Je B&B ziet er ook heel leuk uit zeg.

Thuis bij Tjits zei

Wat een leuk idee!! En die Wicky de Viking boot ja daar gaat mijn fotografenhart ook sneller van kloppen, geweldig! Sowieso heb ik altijd al iets met verlaten oude houten bootjes aan de waterkant.

lieve groet, Tjits

Pure & White zei

ha Corine,

leuk om weer lekker bij je bij te lezen!
Zo te horen hebben jullie ook een fijne vakantie gehad!
Ook bij mij gaat vorm voor functie maar ben ik uiteraard ook blij met een solide en veilige auto...;-)))

Hoop dat je klachten wat verminderen in de zomerzon!

Liefs Dineke

Colinda en Jeroen zei

wow prachtige plaatjes.
Zou je me de naam van de camping willen mailen? We zijn nog opzoek naar een kleine camping in frankrijk voor september.
colindaborstvanloon@gmail.com

liefs colinda

detuinkamer zei

Mooie foto's en B&B ziet er ook mooi uit.

groetjes Karin

Ans van Ispelen zei

Leuk hoor,de foto's van de verschillende voertuigen.
Zo zie je eens hele andere dingen op vakantiefoto's.
Orgineel dus.

Groetjes Ans

Janny zei

Wat een leuk idee, die vervoersmiddelen! Die tractor is inderdaad schilderachtig. Ja, ik zie in Frankrijk vaak van die tafereeltjes die poëtisch aandoen. Maar in Nederland zou het inderdaad meteen "troep" zijn.
Janny

wilma zei

Prachtige foto's weer. Hier in Het Canadese zie je ook veel oud op de yards staan.Zo zie ik ook iets liggen dat ik mss ga vragen,een oude vierkante zinken bak,klaar voor de schroot.En een oud wijnvat, maar is binnen handberiek nu.
Wel er is genoeg te fotograveren,als je klaar bent in Frankrijk kun je hier verder hoor!!
Groet, Wilma

Mayflower zei

Wat een mooie sfeerbeelden Corine, vooral die brommer/scooter.....maar dat komt misschien omdat ik daar sinds kort helemaal weg van ben.

Fijne avond en liefs, Mea

G-STYLE zei

Dat bootje met de houten stokken ....super !
Ook prachtig gefotografeerd, je moet
het mar net zien hé ...

Fijn weekend gewenst,
lieve groet Gea

Wondelgijn zei

Fotografeer jij maar lekker door! Het zijn mooie plaatjes. ;-)

Dorine zei

Je hebt er weer mooie foto`s van gemaakt!

Groetjes, Dorine