vrijdag 20 september 2013

de knop moet om

positief zijn…

Als het allemaal niet vanzelf gaat, dan moet je het leven soms een handje helpen. En dat doe ik dus nu maar! De vermoeidheid weet niet van wijken en daar word ik best moe van ;-) Maar we gaan niet bij de pakken neer zitten, ik lig veel op de bank te genieten van ons THUIS en al ben ik de klustroep momenteel wel even beu, er plopt regelmatig in mijn hoofd een nieuw, leuk woonidee op. Het huishouden doe ik met de franse slag en verder vermaak ik me (als ik genoeg puf heb) met het doornemen van stapels oude woontijdschriften, wat interessant is scheur ik uit en gaat in mijn inspiratiemappen, de rest mag weg. Zo ruim ik bijna ongemerkt ook lekker op!

Vanmorgen ging ik op de fiets (dan voel ik me net iets veiliger dan met de auto) op de thee bij Ank. De tijd vliegt wanneer je het leuk hebt… echt de ochtend was zo om!

0898_001

Doodmoe maar wel met een heerlijk positief gevoel lag ik (na een voor mijn gevoel lange fietstocht (2,3km)) thuis languit op de bank.. (Ank.. dankjewel voor wie je bent!)

Natuurlijk maak ik graag even reclame voor de altijd sfeervolle open dagen van de Freules. Aankomende week is het weer zover… ík hoop genoeg energie te hebben om langs te gaan. Met een positief gevoel de zomer afsluiten en het najaar begroeten…

21 opmerkingen:

Dinah zei

Herkenbaar hoor!!! Ben vaak ook te moe om zelf leuke zaken aan te pakken.

Fijn weekend.Dinah

Heleen zei

Hoi Corine,
Ik kan het niet laten toch even te reageren als ik lees hoe moe jij bent! Onvoorstelbaar! Ik ben onder de indruk van je levenshouding en de manier waarop je ermee omgaat. Voel je vrij om dit naast je neer te leggen maar ik wil je toch tippen over de praktijk van Wim Gelderblom in Zeewolde. Niks zweverigs of niet-wetenschappelijk onderbouwde toestanden maar wel heel veel resultaten bij mensen die 'maar-moeten-leren-leven'met hun aandoening. Google hem maar eens als je er meer van wil weten. Ik geniet erg van je blog, groetjes, Heleen

Home and Lifestyle zei

Knap van je dat je toch positief probeert te blijven! Gelukkig heb je het karakter om ook van kleine dingen te kunnen genieten.

Goed weekend! Lieve groet, Ingrid

Le Style zei

Wat lijkt me jou blijvende moeheid vervelend. Mooi hoe je toch kan genieten van de kleine dingen en hoe je positief dat uit de dag haalt wat er op dat moment inzit.

Fijn weekend!

Liefs,
Yet

Corine zei

O, wat vervelend voor je! Maar knap dat je toch positief blijft!
Pluk de dag, zeg ik altijd maar, ook als het even niet meezit. Zelf ben ik ook een tijd ziek geweest en heel erg moe, dus ik kan wel een beetje met je meevoelen.
Heel veel sterkte en geniet zoveel mogelijk van je THUIS, ziet er geweldig uit!

Liefs, Corine

Pure & White zei

Goed zo, ondanks de vermoeidheid blijven genieten!
Je doet het goed hoor, ook al voel je je misschien anders!!
Dikke knuffel,
Dineke

Henny van der Wal zei

Het is voor mij erg herkenbaar.
Het is inderdaad; pluk de dag!
Ik heb zelf nog steeds moeite om te accepteren dat ik ziek ben.
Dikke knuffel. Blijf genieten!!!
Lieve groet,
Henny

Marjonel M zei

Knap hoor hoe positief je bent ondanks je vermoeidheid, en er toch nog iets van maakt en ook kunt genieten van de kleine dingen om je heen.

Geniet van het zonnetje die ons is beloofd.

Liefs, Marjonel

Our photos zei

Voor mij is het ook herkenbaar.
Ik moet net als Henny accepteren dat ik ziek ben en heleboel dingen niet meer kan, maar dat is best moeilijk.
Fotograferen samen met RW in het weekend is voor mij een grote afleiding.
Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes, SK

lia zei

Knuffel.....

Dorine zei

Wat goed dat je toch de kleine lichtpuntjes blijft zien!

Dorine

Claudia zei

Bij mij op het moment te druk om nog echt te kunnen genieten, goed van je dat het jou zo lukt!

G-STYLE zei

Hoi Corine,

lijkt me erg leuk die twee freules en wat heerlijk dat je daar dan zo ontspannen weg komt. Van sommige mensen krijg je dan toch weer energie hé ...

Alles verder een beetje rustig thuis ..?

Je moeheid blijft lastig , hopelijk zal dat ooit toch beter worden ...

liefs van Gea

Mirjam zei

Hoi Corine,
Goed van je om zo positief te blijven, al kan ik me voorstellen dat dat soms heel moeilijk is. Maar op deze manier kun je van elke dag een mooie dag maken, door steeds van de kleine dingen te genieten... En dat kun jij heel goed...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Bibje zei

Een dikke virtuele knuffel van deze vermoeide mam...
je uitzicht vanaf de bank is in iedergeval een fijne ;)
lieve gr Bibje

Anna Marie zei

Wat waardeloos dat je zo moe blijft. Wat ik wel heel positief vind is dat ik lees dat je evengoed blijft genieten en toch nog lekker dingen onderneemt. Ik hoop dat je naar de freules kunt aanstaand weekeinde.

Anna Marie

Colin zei

Die positieve instelling houdt je nu mooi wel overeind terwijl je lijf aan alle kanten protesteert; goed dat jou dat lukt! Liefs en een knuffel, Colin

Franse Lelie zei

Geniet van wat je wel kan en focus je daarop. Moeilijk maar als je alleen maar denkt aan wat je niet kan, om wat voor reden ook, zit je altijd in het negatieve. Sterkte en lieve groet

Bonjade zei

Moe en steeds zo positief!
Ondertussen borrelen de ideetjes maar op ;)
Nu toch win situatie dus want daar komt vast weer veel moois uit voort......

Hoop dat je snel weer iets meer energie hebt.

Fijne zondag

Liefs

Janny zei

Wat vervelend toch Corine, dat je niet in staat bent de dingen te doen die je wilt doen. Je bent nog te jong om je daar bij neer te leggen. Ik zou echt eens op zoek gaan naar alternatieve manieren om dit te bestrijden. Baat het niet dan schaadt het niet.
Ik vind het ook heel positief van je dat je zo van de kleine dingen kunt genieten.
Veel liefs,
Janny

Sabine zei

Hoi Corinne,

Wat knap dat je zo positief ingesteld bent. Vervelend dat je zo moe bent, maar heel fijn dat je het positieve inziet.

Leuk dat je die "advertentie" hebt geplaatst. Ga denk ik zaterdag ook even kijken, is hier om de hoek.

Groetjes, Sabine