dinsdag 17 september 2013

hobby

ontdekkingsreis…

Eén van mijn grote hobby's is fotograferen. Nu is dat best een inspannende bezigheid, het je eigen maken van de camera en van alle techniek die je in staat stelt dát plaatje te maken wat je voor ogen hebt vergt behoorlijk wat inspanning. Ik heb de laatste jaren al verschillende korte cursussen gevolgd bij diverse fotografen om behalve de theorie ook de verschillende creatieve invalshoeken te ontdekken.

boxtasje

Helaas is één van de gevolgen van mijn chronische vermoeidheid dat ik moeite heb met het opslaan van informatie, waardoor ik telkens als ik de camera pak heel goed moet nadenken wat ik moet doen om de bedoelde foto te maken. Normaal fotografeer ik eigenlijk elke dag wel, maar de laatste weken kon ik er de moed niet voor opbrengen. Vanmorgen wilde ik toch graag weer wat doen, dus ik ging aan de slag met wat overbodig geworden spul..

bloemenrand
brillenkokertje
draadwerk
simpel

Ik vind het een heerlijkheid om in de portfolio van (amateur of professionele) fotografen rond te kijken en inspiratie op te doen. En natuurlijk vind ik totaalplaatjes geweldig, maar ik val toch vooral voor mooie detailfoto’s! Fotograferen en alles er om heen, het is een ware ontdekkingsreis ;-)

spoelkommen lijstje ster boch

Deze spullen heb ik na de fotografeersessie in mijn marktkraam gezet.. (klik)

spoelkommen boch

23 opmerkingen:

Roelie Steinmann zei

Wat een prachtige foto's, bent daar erg goed in.

Lieve groet, Roelie

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Hoi Corine,

Ik begrijp wat je bedoeld met de moeheid, ook ik heb daar vanwege de ziekte van Crohn mee te maken.

Maar desalniettemin maak je prachtige foto's hoor en ik geniet er elke keer weer van.

Nog een hele fijne avond en lieve groet,

Loes

Our photos zei

Prachtige foto's heb je gemaakt!
Groetjes, RW & SK

Pure & White zei

Goed dat je tóch bent gaan fotograferen, je hebt er echt gevoel voor, en hopelijk gééft het ook energie!

Lieve groet!
Dineke

Home and Lifestyle zei

Het opslaan van alle mogelijkheden kost mij ook moeite, er kan ook zoveel en elke situatie is weer anders. Tijdens een cursus lijkt het allemaal nog goed te doen, maar thuis zonder vraagbaak is het toch wel iets anders. De camera blokkeert maar vertelt niet wat je fout doet. Toch blijft het een héle leuke ontdekkingsreis, gelukkig dat je vandaag toch even met je hobby aan de slag kon :-). Mooie detailfoto's!

Lieve groet, Ingrid

Franse Lelie zei

Herkenbaar hoor. Ik heb geen kwalen maar het onthouden van allerlei technische zaken kost mij ook moeite...de leeftijd denk ik dan maar. Maar het blijft een heerlijke hobby! Lieve groet

Mirjam zei

Hoi Corine,
Voor mij is fotografie ook een hobby en ik heb het geluk een dochter te hebben die me heel veel kan leren... Maar meestal doe ik maar wat en dan zitten er wel eens een paar heel leuke foto's tussen...
Ik vind jouw foto's wel weer super mooi hoor. Jij hebt er duidelijk heel veel feeling voor ontwikkeld inmiddels.
Mooie spulletjes ook.
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Wonen aan boord zei

Nou je mag je zelf best eens een schouderklopje geven hoor. Wat kan jij een mooie foto's schieten! Heerlijk als je zo met je hobby bezig kunt zijn.

Groetjes,
Alberta

lia zei

We zullen altijd wel iets vergeten na een cursus. Maar na wat oefeningen komt het meestal wel weer goed.
Succes met je verkoopkraam.

Carla zei

Je foto's zijn toch prachtig gelukt hoor....
Vervelend als je altijd moe bent...en dan is vervelend misschien niet eens het juiste woord.
Succes met je verkoopkraam.

lieve groetjes Carla.

Marjonel M zei

Mooie foto`s, ik heb nog een hoop te leren.
Succes met de verkoop.

Groet, Marjonel

bijzonder-oud zei

Joh, wat maak jij een geweldige foto's! echt prachtig, die spullen verkopen zichzelf met zulke mooie plaatjes.....

Lieve groet,
Yolanda

Hanneke zei

Hoi Corine,

Prachtige foto's van dito spullen!
Jullie mooie foto's inspireren weer om er zelf ook mee aan de slag te gaan. Mooie winterklus....
Maar zoals er al gezegd is, ik geniet altijd erg van je foto's, of het nu detailfoto's zijn, foto's van je huis (zó mooi) of foto's die je maakt tijdens je buitenritjes....

Groet van mij,
Hanneke

Claudia zei

Ik kan best goed leren maar op de een of andere manier blijven de fototermen en bijbehorende instellingen bij mij niet hangen...

Bibje zei

Ik vind jouw foto's altijd weer een feest om naar te kijken, je bent echt goed!!!!

erika zei

Toch hele mooie foto,s weer hoor Corine!
Ik zou willen dat ik het zo kon!

Ik stuur je een mail want ik heb wel intresse in wat spulletjes

Gr Erika

Janny zei

Ik heb al helemaal moeite met die fotografie toestanden. Nu hebben we hier ook een simpel cameraatje, want het is van ons beiden bepaald geen hobby. Enfin, dat lees je vaak ook wel op mijn blog.
Maar jij hebt echt wel talent. Jammer dat je zo beperkt wordt door je ziekte. Toch zou ik, als ik jou was, er mee door blijven gaan want je maakt echt prachtige foto's.
Janny

All Seasons zei

Het fotograferen moet je ook in vingers hebben, het zien van hoe een mooie foto te maken. En dat zie ik hier wel terug, dus dat heb je zekers in je vingers. En de hele theorie erbij, dat is zeker op onze leeftijd niet altijd even makkelijk om dat nog even op te slaan.
Ook bij mij heeft het fotograferen een tijd stil gelegen, omdat m'n maatje (camera) gerepareerd moest worden. Ik baalde daar zo van, ik ontdekte toen pas hoe ik gehecht ben aan mijn camera. Maar ik heb 'm weer in handen mogen sluiten en kan weer aan de slag..
Goed blijven oefenen, Corine, je foto's mogen er zijn!!

Ik stuur je een warme groet,
Patricia



Alie zei

Prachtige foto's!

Colin zei

Als ik naar jouw mooie foto's kijk, heb ik nog zoveel te leren. Ben wel razend enthousiast over de cursus, maar of het uiteindelijk allemaal blijft hangen ...

Miranda zei

Je marktkraam is weer gevuld met prachtige spullen en ook nog eens mooi gefotografeerd.

Oude lappen zei

Ik vind je foto's in ieder geval prachtig!
Liliane

Petra zei

Nou deze zijn weer goed gelukt hoor.
Dat houdt mij ook een beetje tegen bij een cursus, ik krijg dat volgens mij niet meer opgeslagen. Maar met veel oefenen kom je ook een eind en we hoeven toch ook niet overal de beste in te zijn? Veel te vermoeiend.

Fijne week,
groetjes Petra