maandag 2 september 2013

nog één

om weg te geven…

Vorig jaar zomer toerden we een paar dagen rond in Zeeland. Als souvenir sjouwden we een sobere maar stoere 5 liter-kruik mee naar huis. Zo’n kruik die van zichzelf al mooi is, maar met 1 mooie bloem of een bessentak ons interieur afmaakt.

kruik

Oudste, die al jaren op zichzelf woont, was ook weg van de kruik dus toen ik vorige week zo’n zelfde exemplaar te koop zag  staan op de verkoopblog van Gea (G-style) heb ik via de mail contact gezocht, gelukkig was ik op tijd en heeft ze ‘m voor mij gereserveerd. Afgelopen zaterdagmiddag reden we naar het hoge noorden.

Onder het genot van thee en koffie ( met Groninger notenkoek!) kletsten we bij over het woonvirus dat ons in z’n greep houdt. Die notenkoek vonden we trouwens zo lekker, dat Gea als goed ambassadrice van haar provincie vond dat we dan de rest van de koek maar mee moesten nemen ;-)

groningen

Na de hartelijke ontvangst stapten we met kruik én koek weer in de cabrio, in de planning stond namelijk ook nog een bezoek aan Karin (De Tuinkamer).

notenkoek

En zoals altijd werden we ook door Karin hartelijk ontvangen met thee en koffie en wat lekkers. Wat hebben we een respect voor haar, met humor (wat ben je bruin ;-) en door bezig te zijn met haar passie voor de winkel (die echt bovenaan mijn favorietenlijst staat) weet ze zich staande te houden terwijl de grond onder haar voeten schudt.. vandaag vindt de eerste controle van het beenmerg plaats na de transplantatie.. op zich is zo’n punctie al geen pretje en dan komt de spanning voor de uitslag er nog bij. Lieve Karin, je weet dat we vanaf de zijlijn van harte met je meeleven!!

PS. Rianne is helemaal happy met de stoere kruik en kreeg direct inspiratie voor allerlei veranderingen in huis  ;-)

24 opmerkingen:

Happy Living zei

jammie, die koek ziet er idd heel erg lekker uit! ik ging vanmorgen boodschappen doen en toen zag ik gewoon al gevuld speculaas liggen en marsepein! op 2 september! moet niet gekker worden hé?

de kruik is erg mooi, kan me voorstellen dat ze er erg blij mee is.

Fijne dag!
liefs, Debby

Pure & White zei

Mooie kruik!
En wat leuk dat je dochter net zo enthousiast als jij wordt van mooie vondsten!

Fijne week Corine!

Dineke

Els zei

Geweldige aanwinst!! Kan me voorstellen dat je dochter hier ook blij mee is!
Lijkt me een lekkere traktatie, zo'n koek vol met noten...

Fijne week
X Els

Anita r zei

Mooie kruik.
En wat een leuk welkom allemaal.
Ja leven allemaal mee met Karin.

fijne week.

gr. Anita

Twidde Brocante zei

Dat ziet er lekker uit zeg. En inderdaad een beauty van een kruik.

Groetjes Natasja

Anneke zei

Jij hebt de kruik net voor mijn neus gekocht. Ik zoek er namelijk ook nog één. Maar fijn dat je dochter er zo blij mee is. Ja ik denk ook veel aan Karin en vandaag in het bijzonder.
Nog een fijne zonnige week
liefs Anneke

lia zei

Leuk dat Rianne blij is met de kruik.
En voor ons word het ook echt hoog tijd dat we eens meer vrije zaterdagen gaan krijgen. Want even spontaan ophalen is er bij ons nooit meer bij.

Huiz&zo zei

Mooie kruik! Leuk als je samen de passie voor interieur kan delen ;-)

Groetjes!

Mayflower zei

Wat een prachtige kruik, daar heb je je dochter heel blij mee gemaakt.
En wat ziet de notenkoek er heerlijk uit.
Ik wens je een fijne week en mijn gedachten gaan ook uit naar Karin.

Lieve groet, Mea

Janny zei

Leuk dat je dochter ook de hobby van moeders deelt:-) Is bij ons ook zo, hoor. Inderdaad, een heel leuke kruik.
Fijn die ontmoetingen met andere bloggers, lijkt me.
En ik ga eens een kijkje nemen op de twee door jou genoemde blogs, want die ken ik niet, geloof ik.
Liefs,
Janny

Roelie Steinmann zei

De koek ziet er zalig uit, vol met noten, mjammie zeg.
En je kruik is echt prachtig. Kan met voorstellen dat je dochter daar blij mee is.

Fijne week, Roelie

Marjonel M zei

ik kan me voorstellen dat je dochter er blij mee is, mooie aanwinst.

En de Groninger notenkoek is echt heerlijk.
Liefs, Marjonel

Nancy B. zei

Je kruik is echt prachtig. Ik zat op mijn werk en had ook interesse in de kruik. Klikte het weer weg, keek nog eens en nog eens. En toen... Was de kruik gereserveerd voor Corine! Super dat je dochter er zo blij mee is. Hij is dan ook wel heel mooi. Ik wens je een fijne en rustige week toe.
Groetjes, Nancy

Dorine zei

Prachtig de kruik, kan me voorstellen dat je dochter er blij mee is.
Groetjes, Dorine

Home and Lifestyle zei

Oeps...ik dacht even dat je een give away ging organiseren, ik wilde mij al inschrijven ;-)). Maar aan Rianne is deze mooie aanwinst nóg veel beter besteed.

Gezellig dat je bij Gea langs bent geweest, iets lekkers erbij is dan al kletsend niet verkeerd. Laten we voor Karin hopen dat ze volgende week goed nieuws te vertellen heeft!

Lieve groet, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Corine,
Het blijven mooie kruiken en wat heerlijk dan dat je er nog zo eentje tegen kwam... Ik kan me voorstellen dat je dochter daar heel blij van werd...
En de groninger koek ziet er verrukkelijk uit!
Ik wens je een heerlijke week,
Lieve groet,
Mirjam

G-STYLE zei

Wat een leuke (en door de notenkoek , lekkere )
post !!

Ik vond het ook erg gezellig dat jullie er waren, we hebben heerlijk zitten kletsen en dat is altijd leuk ..

Ik ben ook erg benieuwd hoe de uitslag is voor Karin, moet ook nodig weer eens heen.

En je dochter is nu dan ook aangestoken door het stobere van jullie inrichting en dat alles door een kruik .. Al zal ze vast de sfeer in jullie THUIS altijd al heerlijk hebben gevonden.

Nou , tot een volgende keer, dan komen we jullie keuken bewonderen ;-))

Hartelijke groet Gea


Franse Lelie zei

Wat een gezellig en lekker blogrondje hebben jullie gedaan. Fijne week weer en lieve groet

Mooi Homestyling zei

Wat fijn voor je dochter! En leuk dat ze daardoor nieuwe inspiratie heeft gekregen (zien we daar binnenkort nog een post over? ;-) )
Goh, waren we dicht bij elkaar in de buurt...wij waren zaterdag ook in Groningen. Gek genoeg ben ik nog nooit bij de Tuinkamer geweest, maar heb wel een postzak in huis van Gea. Deze ligt op het moment leuk over een krukje heen.
Mijn man is Groninger en ook wij zijn gek op Groningerkoek..heerlijk! Geniet ervan.
Lieve groet,
Karin
(nog even zeggen dat ik blij was met je reactie, want voor het zelfde geld vond je het helemaal niet leuk dat ik je op die manier in mijn post benoemde) Gelukkig krijgen we nog mooie zonnige dagen deze week, geniet ervan!

Martine zei

Zo'n kruik staat nog op mijn wensenlijstje. Wat is hij mooi. En die Groninger notenkoek, ik geloof dat ik die ook wel erg lekker zal vinden. Ik heb het nog nooit op, maar op je mooie foto's ziet het er erg lekker uit.
Wat een spannende tijd voor Karin, ik hoop dat ze haar volgende week goed nieuws geven.

Een fijne dag, liefs Martine

Claudia zei

Een heerlijk uitje, heerlijk om samen over wonen te kunnen bomen!

Miranda zei

Een dagje uit met bijzondere ontmoetingen en een mooie aanwinst.

Fijne dag!

Colin zei

Koek - Kruik - Kadootje (even in deze spelling dan maar), klinkt als een gezellig dagje weg met een geweldige aanwinst voor Rianne. Boft zij even!

Maison de Wendy zei

Wat een heerlijke middag moet dat zijn geweest!
Ik ben via-via op jou blog terecht gekomen! En wat een leuke berichten heb je erop staan!
Je hebt er een volger bij;)

Tot lees!

Bisou,
Wendy

(http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)