zaterdag 7 september 2013

verrassingen

onderweg…

In gedachten ga ik vaak nog even terug naar onze vakantieweek in Zuid-Bretagne. Vanaf de camping toerden we graag over landelijke weggetjes, door kleine dorpen, die soms maar bestaan uit 3 boerderijen en een kerk(je).

gehucht

Regelmatig worden we dan verrast door de goede staat van onderhoud van die kerkjes die zo klein zijn dat er nauwelijks ruimte is voor meer dan een paar families.

schuur

Nog verrassender is het dan als er achter de kerk een schuur staat met prachtig verweerde deuren ;-)

slot

Ach en waar de kerk sowieso eigenlijk altijd open is, daar behoeft ook de schuur geen zwaar slot, een simpele tak volstaat prima.

slot.

En dan doemt er tussen de landerijen ineens een stoere kasteelboerderij op, helaas konden we niet dichterbij komen, maar bij zo’n doorkijkje gaat mijn fantasie al op de loop en ‘zie’ ik voor me hoe het daar reilt en zeilt.

bewoond eiland

Dit huis is misschien iets minder groot, maar de ligging (op een privé-eiland) is wel spectaculair! En ook van het leven hier kan ik me zonder moeite een levendige voorstelling maken :-)

Carnac
le mariage
trouwen  bruidspaar

Op een warme dag wandelden we nietsvermoedend door Carnac waar opvallend veel mensen op het kerkplein liepen. Nu is dit niet heel gek, want men leeft hier grotendeels van het toerisme, maar vakantiegangers zijn doorgaans niet zo stijlvol gekleed…
Wat zou dit jonge bruidspaar er van vinden dat er foto’s van hun trouwdag op een Nederlands blog staan?!

IMG_0583.40 holland

Als het hele gezelschap binnen is lopen wij langs de achterkant van de kerk en ook daar wacht ons een verrassing: in eerste instantie valt mijn oog op de simpele kruisvormige deurknop… maar dan zie ik achter het raam ernaast een gordijn met molens en tulpen :-) Altijd leuk die Franse kerkjes!

18 opmerkingen:

Henny van der Wal zei

Wat een heerlijke fotos, echt van die heerlijk verrassingen, daar kan ik ook intens van genieten.
Geweldig die tak als slot en het gordijntje met molens en tulpen.
Lieve groet,
Henny

Mooi Homestyling zei

Mooie Franse herinneringen aan een helaas te korte vakantie! Prachtig die kiekjes. En het is idd heerlijk om dan je fantasie bij het leven dat er zich afspeelt te hebben. Op de binnenplaats van het kasteel speelt zich vast af en toe het Paturain tafereeltje zich af ;)
Fijne zondag Corine!
Lieve groet

Mirjam zei

Hoi Corine,
Heerlijk he om af en toe nog even 'terug' te gaan...
Prachtige foto's.
Geniet van je zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Our photos zei

Hoi Corine,
Ik zag mooie foto's op je blog!
Groetjes, RW & SK

Anneke zei

Oh wat hou ik van Frankrijk. Ik heb een periode gehad dat ik er dolgraag wilde wonen. Wat laat je ons weer mooie foto's zien. Dat gordijn met die molens misschien is meneer pastoor een keer op een Hollandse lapjesmarkt geweest?
Hi hi. Een prettige zondag. Hier giet het en stiekem vind ik het heerlijk.
Liefs Anneke

Claudia zei

Heerlijk dromen en mijmeren.....en met maar 3 boederijen hoeft zo'n kerkje niet groter te zijn.

What's in a day zei

Verrassend om al die mooie details, op een ogenschijnlijk rustige dag, tegen te komen.
Prachtig hoe anders het leven in de Franse dorpjes is.

Fijne zondag en lieve groet,
Eefie

Pure & White zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt Corine!
Wat een heerlijke sfeer! Ook al duurde de vakantie misschien minder lang dan je gehoopt had, mooie herinneringen kun je koesteren!

Fijne zondag!

Dineke

faire un songe zei

Je was in het gebied waar ik ben groot geworden.. vele vakanties waren wij op het schiereiland Quiberon...
Carnac, la Trinite sur Mer.. voor mij voelt dat altijd nog als thuis komen..
Mooie herinneringen...
Liefs en een fijne zondag.

Janny zei

Wat een sfeervolle plaatjes weer!
Je bent er echt goed in om die zo mooi vast te leggen. Ik ken het gebied ook wel, jaren geleden waren we er eens op vakantie. Tegenwoordig verdelen we onze vakanties veelal tussen Toscane en de Provence, maar er zijn ook zoveel van die andere prachtige stekjes te vinden.
Janny

lia zei

Mooi hoor, juist als je zoiets onverwachts tegen komt.

Room Seventeen zei

Mmmm...Bretagne...daar zou ik best naar toe willen nu!

Marjonel M zei

Wat een mooie sfeer, met prachtige onverwachte dingen.

Groet, Marjonel

Mayflower zei

Mooie foto's Corine, jij heb oog voor detail.
Mooie herinneringen aan jullie vakantie.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Berna zei

Prachtig die Franse plaatjes. Leuk ja dat bruidspaar op je blog. Als wij weg zijn, zien we ook altijd bruidsparen. Leuk om te zien hoe ze in het buitenland gekleed gaan.

Franse Lelie zei

Leuk, en herkenbaar. Wij zaten vlakbij Carnac! Lieve groet

het Moonhuis Monica zei

Genieten weer hoor van je mooie foto's!!

Liefs Monica

Colin zei

Oh als ik dit zo zie, wil ik toch ook echt weer naar Frankrijk op vakantie!