vrijdag 25 oktober 2013

betonblokken (deel 1)

een avontuur…

Een spannende week, dát was het! Maar het resultaat is naar wens ;-))

hoek

Maandag is de keukentimmerman heel de dag bezig geweest de bekisting te stellen voor de betonnen keukenblokken, dat klinkt simpel maar die bekisting moet staan als een huis.

bekisting

Er komt zoveel druk op te staan als er beton in wordt gestort.. bovendien mag het beton er ook niet uitlekken.. na een dag meten, zagen en timmeren leek het klaar voor het grote avontuur.(links op de foto de oude franse luiken, als de vloer ligt worden ze iets ingekort en geschilderd en dan doen ze dienst als deuren voor de voorraadkast)

gestort

Dinsdag kwamen de betonstorters, na wat voorbereidend werk werden de eerste emmers beton gedraaid en gestort.. oei en dat ging mis.. één van de bekistingswanden schoof iets weg. Dus werd de beton er weer uitgeschept en moest er een oplossing komen om de wand te verankeren, in overleg met ons werd de hele constructie vastgeschroefd aan de vloer!

hoek gepolijst

Na een dag storten (de mannen hebben heel wat emmers beton gesjouwd!) werden de blokken ingepakt met plastic, zodat het hardingsproces niet te snel zou gaan.

Donderdag liep ik vol spanning wat onrustig, maar met gespitste oren rond in huis, terwijl de betonman druk was met het weghalen van het plastic en het afbreken van het hele bekistingsbouwwerk. Toen de afbreekgeluiden verstomden liep ik met een kop koffie nonchalant het achterhuis in.. En??

kookblok spoelblok
(Links het kookblok, rechts het spoelblok)

Gelukkig zagen beide blokken er goed uit, ook de probleemwand was zonder ernstige schade uit de mal gekomen. Met wat reparatiebeton werd er hier en daar direct wat bijgewerkt. Een paar koppen koffie verder was het oppervlakkige vocht uit het beton verdampt en werd de polijstmachine erbij gepakt.

blokken

Ons perceel is lang en smal en het achterhuis is een pijpenla van binnenwerks maar 2,25 breed. Het was een hele uitdaging om voor deze ruimte een stoere keuken te bedenken. Elke standaardkeuken zou hier gauw tuttig staan en dát wilden we dus niet! Vandaar dat we kozen voor stoere betonnen blokken, een kookblok (met 6-pits Boretti en dubbele oven) links en een spoelblok rechts. Een heel avontuur, want deze keuken is nergens te zien in een showroom, dus het is afwachten of dat wat je in je hoofd hebt in werkelijkheid ook naar je zin is. Deel 1 heeft goed uitgepakt ;-) Op naar deel 2!

Maandagmorgen staat de timmerman weer op de stoep, dan gaat de afmontage beginnen..

39 opmerkingen:

Tanja zei

Dat ziet er supergaaf uit Corine, wat een klus is het nog zo'n andere keuken. Maar het resultaat mag er zijn hoor.

Fijn weekend,
Tanja

Happy Living zei

Ooooohhhhh wát spannend allemaal!!!! Leuk Leuk Leuk :-)

Fijn weekend vrouw!

liefs, debby

inge van der sanden zei

Ik vind het nu al leuk...dat gaat een plaatje worden als het af is...SUPER!!

Alvast een fijn rustig weekend.
Inge, my choice

G-STYLE zei

Spannenddddd maar nu al goed te zien dat het heel mooi gaat worden .

Succes met het vervolg !

Xx Gea

Home and Lifestyle zei

Wat past dit al goed bij jullie, het ziet er tot nu toe al geweldig uit. Niet alleen het keukenblok zelf maar de hele ruimte is mooi. Met balkenplafond en openslaande deuren...prachtig hoor. Volgend jaar zomer kun je vanuit de keuken zo aanschuiven aan de buitentafel...tjonge, dat klinkt wel errug goed ;-). Op naar deel 2.

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

Carla zei

Wauw...wat gaaf!!!!
Inderdaad spannend...maar saaihad ook niet bij jullie gepast geloof ik ;-))
Vind het super mooi al...dus het eind resultaat zal geweldig zijn!!

fijn weekend...liefs Carla.

lia zei

Ik veeg even het kwijl van mijn kin af.....

Wauw, wat gaat dat mooi worden. Zie het al helemaal voor me als het af is. En dan komen wij even een keer samen kijken....

Liefs lia
En een fijn weekend

Anneke zei

Inderdaad wat een avontuur . Maar echt super.. Wat zal het mooi worden. Ik vind die deuren ook erg mooi. Ik weet zeker dat het een prachtig resultaat zal zijn.
Lieve groetjes Anneke.

Dorine zei

Dit is helemaal stoer!..super hoor :-)
Fijn weekend.
Liefs, Dorine

het Moonhuis Monica zei

Ooh dat gaat mooi worden, dat zie ik nu al!! Spannend, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Succes ermee!!

Liefs Monica

Els zei

Het ziet er nu al geweldig uit!! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig was toen de bekisting er rond uit werd gehaald...

Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

Fijn weekend
X Els

Saskia Klaver zei

Zo he dat ziet er echt super mooi uit! Ik zal op mijn blog ook eens onze keuken plaatsen, landelijk zonder tierlatijntjes, maar deze zat er al in, als ik het ooit overnieuw ga doen is dit wel iets om heel goed te onthouden! Prachtig straks van de zomer de deuren open en zo je tuin in... :)

Groetjes Saskia

Huiz&zo zei

Het ziet er nu al supergaaf uit! Zo leuk een nieuwe keuken, maar ook een hoop denkwerk! Wij willen ook geen standaardkeuken en dat is het leukste, maar er gaat ook een hoop tijd inzitten om te verzinnen hoe het helemaal naar je zin kan. Maar ik ben erg benieuwd hoe de keuken gaat worden!

Fijn weekend!

Housebythewaterhole Kathy zei

Ben zoals iedereen héél benieuwd naar het eindresultaat, zoals je zegt geen standaardkeuken,
ook héél benieuwd wat er met die luiken gebeurd, hoe dat er zal uitzien maar ik verwacht héél mooi !!!
leuk weekend
lieve groeten kathy

Huize Vizzini zei

Wauw dat gaat zeker mooi worden. Wij moeten de keuken ook nog vernieuwen. Niet dat hij er nu slecht uit ziet, maar ik wil ook vooral stoer. Dat is onze keuken nu niet helemaal. Ben benieuwd hoe het straks word! Liefs Patricia.

Stella zei

Vind het er al errugggg stoer uitzien en ben nu natuurlijk heel benieuwd naar het eind resultaat.
Hoop dat het wat beter met jou gaat en jij je straks lekker kunt uitleven op het leuk aankleden van de keuken !!
Lieve groet,Stella

Athomebymy zei

Oh die keuken word prachtig dat zie je nu al aan de basis ,, ik zie het model van de keuken ook héél graag zo lang smal dat zijn altijd gezellige keukens bij mij !

Liefs Petra

Anita r zei

Spannend maar wat ik er nu al van zie vind ik het mooi worden.
Komt vast allemaal goed.

gr. Anita

erika zei

Zo mooi .....nu al!!
Wat gaat dat worden:-)
Byzonder hoor om het zo te bedenken maar past helemaal bij jullie.
Fijn weekend
Hartelijke groet Erika

Franse Lelie zei

Wat een bijzonder project, het ziet er nu al gaaf uit! Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden, succes en lieve groet

Rozenbottel zei

Heel spannend hoe het allemaal gaat worden, maar het ziet er al gaaf uit!! Leuk idee met die franse deuren. Ben heel erg benieuwd naar de foto's
Fijn weekend,
Groetjes Fleur

Mirjam zei

Hoi Corine,
Dat het spannend was, dat kan ik me goed voorstellen... Maar wat fijn dat het voorlopige resultaat helemaal naar wens is...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

monique zei

Wat gaaf! En bovenal spannend. Volgens mij word het een geweldige keuken. Knus zo met uitzicht op de tuin. Succes maandag. Het word vast heel stoer. Gr. Monique

linda zei

Dit is te gek!!!! Als ik ooit ga verhuizen dan mail ik je hoor
dit wil ik ook. Ben benieuwd naar het eind resultaat
Groetjes Linda

Maison Welbi zei

Ik weet en zie nu al dat het een fantastisch gave keuken gaat worden!

Fijn weekend.

Groetjes,
Reineke

Jeanette zei

Ik weet precies hoe je je voelt. Altijd spannend bij iedere fase weer die je door moet maken of het goed genoeg is om door te kunnen gaan. Wij zijn net klaar, ook weer een heel goed gevoel. Succes met alles nog en het eindresultaat zie ik graag tegemoet.

Groet,
Jeanette

La Maison zei

Wat spannend om zo'n keukenplan te hebben en het uit te laten voeren.
Het is geweldig en het wordt nog mooier,lees ik. Een Boretti hoort echt in zo'n keuken, goede keus.
Ik kijk uit naar het vervolg....
Lieve groet
Hermine

little sweet things zei

Oef, wat zal je met kromme tenen door het huis gelopen hebben...echt spannend!
Groetjes, Sas

Marjonel M zei

Spannend, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes, Marjonel

Claudia zei

Dit beloofd heel veel moois...

Het witte huis met de zwarte deur zei

Wat wordt dat gaaf!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Fijne weekend,
Groetjes Patries

Janny zei

O Corine, wat spannend zeg! Geweldig dat jullie de keuken helemaal zelf ontwerpen en laten maken zoals je in je hoofd hebt.
We zien er nog niet zo heel veel van, maar dit zou wel eens héél mooi kunnen worden, schat ik in:-)
Veel sterkte en plezier bij alle klussen!
Janny

Le Style zei

Dit gaat heel mooi worden!! Spannend z'n project! Ook bij ons in het 'nieuwe' huis zijn beton projecties gaande ;-)

Fijn weekend!

Liefs,
Yet

Le Style zei

Bedoelde projectjes, zo handig een iPad en soms dus niet;-)

van alles wat in huis en tuin. zei

Wauw wat prachtig stoer zeg!!
Het lijkt me heel spannend om af te wachten hoe alles wordt, dat herken ik wel van onze verbouwperiode.
Maar het is leuke spanning toch?
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

groet Trijnie

Colin zei

Wat wordt je keuken geweldig stoer en super dat het beton storten helemaal gelukt is. Benieuwd hoe het eruit ziet als het straks helemaal af is, spannend!

A place for my home zei

Het ziet er nu al heel gaaf uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes, Cynthia

Alie zei

Ziet er nu al super uit. Dat gaat helemaal goed komen.

Roelie zei

Hoi Corine,

Ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende post over de keuken. Ziet er spannend maar ook prachtig uit.

Groetjes,
Roelie