zondag 20 oktober 2013

bouwval

te koop…

Ons THUIS is onze grote hobby, we zijn nu zo’n 7 jaar bezig om zowel de binnen- als de buitenkant naar ons zin te maken. Het ligt dan ook niet in de bedoeling dat we hier (binnenkort) weg gaan, toch kijk ik heel graag op huizen-te-koop-sites ;-)

bouwval

En als we bij het toeren langs een ‘te koop’-bord rijden verdraai ik regelmatig mijn nek om iets meer dan een glimp van het betreffende huis op te vangen. Zo ook laatst.. langs de weg zag ik een bord van de dure-huizen-makelaar en dan is mijn belangstelling zéker gewekt!

sloop

Maar in dit geval stond er géén huis, alleen een vervallen schuur… ook leuk!! Dus parkeerde Gert de cabrio op de oprit en liep ik even later met mijn camera de ‘mooiste’ foto’s te maken.

1215.40  1211.40

Voor de liefhebber van oud is dit een walhalla, maar de bouwvallige staat van het geheel weerhield mij ervan om naar binnen te stappen. Ach en door de open ramen en deuren zag ik genoeg ;-)

open

Dit is duidelijk een doorzon-woning!

( Ik zocht thuis het adres natuurlijk even op.. het huis is al gesloopt (o ja?), de kavel (met schuur!) is te koop, ik citeer: ‘koper heeft de vrijheid hier zijn eigen droom te verwezenlijken, de gemeente zal echter wel mee willen denken om een passend ontwerp te realiseren in dit fraaie gebied’.. hoe aardig is dat ;-))

klus

Vandaag is Gert er in z'n eentje met de cabrio op uit, een dagrit is voor mij niet haalbaar nu, maar ik ben wel nuttig bezig geweest... ik heb even een tussendoorklusje bedacht, de materialen liggen al klaar ;-) Ik kan er niks aan doen, het komt door de zon, als die in huis schijnt krijg ik vanzelf inspiratie!!

15 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat leuk dat je zoiets spot, tijdens het rijden... Het moet ooit een prachtige schuur geweest zijn, gezien het mooie roestige raampje dat er ligt... Ik zou bijna denken, knap de schuur op en je hebt een leuk huisje op een mooi landgoed...
Ik zag het onderste plaatje al bij je op fb maar ik kan er niets van maken hoor, ben heel benieuwd wat dat gaat worden...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Wij zijn ook altijd aan het kijken, en ben het dan al helemaal aan et indelen en inrichten.
Dromen kan zo leuk zijn. Maar het zal altijd wel een droom blijven.

Wat ook helemaal niet erg is, want ik heb het hier heel goed naar mijn zin. En ben benieuwd wat je voor inspiratie hebt gekregen;-)

Claudia zei

Ben bang dat de gemeente al een beetje heel veel nagedacht heeft als een dergelijke tekst erbij staat...

Janny zei

Ja, een herkenbaar gevoel. Aangezien ik vele jaren ouder ben dan jij, kan ik je nu ook vertellen dat dit nóóit meer overgaat:-)
Maar het is niet erg, vind ik, want het is toch hartstikke leuk om in gedachten weer een huis in te richten?
Fantaseer dus maar lekker door, hoor!
Janny

Anneke zei

Ja heerlijk om even weg te dromen bij zo'n bouwval. Vrienden van ons hebben zo'n bouwval in Frankrijk gekocht. Ze zijn nu 2 jaar bezig en het wordt echt zo'n heerlijk landelijk huisje. Zo leuk. Maar ook voor ons is dat niet weggelegd. Maar soms is het dromen ervan al een genot.
Liefs Anneke

Roelie Steinmann zei

Wat een prachtige bouwval. Heerlijk dromen over wat het zou kunnen worden.

Fijne week, Roelie

Marjonel M zei

Hier hou ik ook van, dromen doen we allemaal toch.

Ik ben benieuwd wat je voor tussen door klusje hebt bedacht.

Fijne week!
Groetjes, Marjonel

Pure & White zei

Goed gespot Corine!
Ik ben benieuwd wat je van de Kee-Klamp gemaakt hebt..;-))

Lieve groet,

Dineke

Home and Lifestyle zei

Het raam dat bij de bouwval ligt, is wel een plaatje zeg...ik hoop niet dat dat straks met al het echte afval in de container verdwijnt. Huizen spotten is inderdaad erg leuk, ik kijk ook heel graag op funda. De inrichting kan mij vaak niet bekoren, maar soms zitten er hele leuke verrassingen tussen.

Succes met je project! Lieve groet, Ingrid

inge van der sanden zei

Leuk is dat altijd...huizen spotten...wij gaan met regelmaat naar Belgie...wat je daar allemaal ziet...
De oude schuur..ook al is het een bouwval vind ik prachtig...

Fijne Avond,
Inge, my choice

Colin zei

Ik denk al, ga je nou een blogje over mij schrijven :)

Ik ben ook zo'n spotter zowel op Funda als in de auto, op de fiets of gewoon aan de wandel met Guus, hardop fantaserend wat we zouden doen met zo'n goudvis-miljoen!

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha! Dit lijkt bijna op de bouwval waar onze jongste zoon in woont!
Die is al 3 jaar bezig om van een oud krot een leuk huisje te maken!
Ze wonen met z'n tweeën en een hond al die jaren op de slaapkamer.
Ik droom van zoiets maar doe het niet, daar moet je zo jong voor zijn. Maar mooi dat het gaat worden!!

groetjes en slaap lekker met zo'n droom in je hoofd.
Trijnie

wilma zei

Oei wat mooi. Zou er zo zin in krijgen. Mag ik vragen wat de vraagprijs is??
Mss een leuk side project voor je.maak er een leuk vakantie huis van en verhuur het aan bloglezers. Je kunt vast beginnen met een open huis.Iederreen kan zo binnen kijken.
Echt super.

Wondelgijn zei

Ik kan daar ook zo van genieten: gluren naar andere huizen! Pas nog een leuk 'thuis' in Frankrijk gespot.... Tja... ;-)

Delano Zuidam zei

Ik zal graag het adres hebben van de schuur heb er namelijk wel interesse u kunt contact met mij opnemen via mijn email devanzuidam@hotmail.com mvg Delano