zaterdag 26 oktober 2013

herfstwandeling

in de zon…

Vanmiddag namen Gert en ik de tijd om samen een middag rustig te genieten van het prachtige weer. Met de honden en de camera reden we naar een prachtig stuk natuur een paar dorpen verder.

 groep  gezin

Door zandwinning voor de aanleg van de A50 ontstond er (in de jaren 70) aan de rand van bos- en heidegebied de Dellen een waterplas die in de zomer een drukbezochte recreatieplek is. In het najaar, de winter en het voorjaar is het hier ook voor honden toegankelijk.

samen

Zelf was ik er al jaren niet geweest en ik was dan ook verrast door de aanwezigheid van de vele recreanten ;-)

watermannen 

De betonnen poppen zijn mooi ‘stober’ en ze stonden zo lekker stil tijdens de fotoshoot!

water

Finn is niet gek op water maar Guus daarentegen vindt het heerlijk als ie er lekker in kan dollen..

rood

Bij het fotograferen probeer ik altijd vanuit een niet-standaard standpunt te kijken waarbij ik dus regelmatig in de meest vreemde houdingen zit lig of sta.. Deze middag gebeurde het verschillende keren dat ik plat op mijn buik op de grond lag en al roepend Guus en Finn uit de buurt moest houden omdat zij in hun enthousiasme gewoon ‘mijn’ paddestoelen omver liepen ;-(

zwammen
mos

Mezelf kennend had ik me bewust niet in mijn beste kloffie gehuld en dat was maar goed ook want het was goed vochtig op de grond.

spons

Als ik het goed heb is dit gewoon eekhoorntjesbrood, hij viel mij op door de buisjes in plaats van de lamellen onder de kap.. thuis googelde ik en toen las ik dat ie zelfs eetbaar is.. al hád ik het geweten, ik had ‘m echt niet meegenomen!!

Guus mannen
zon  paddestoelenflat

Dit zomermens heeft zo gigantisch lopen genieten!! Al weken was ik nauwelijks de deur uit geweest en deze middag (met man, honden en camera) in de zon had ik echt even nodig…

bloei

Tussen alle herfstkleuren ontdekten we ook deze bloeiende verrassing.. geen idee wat het is en eigenlijk past het helemaal niet in het herfstpalet maar voor mij was het een zomers kadootje ;-)

zonnebladeren  schuim

In de ‘beukenlaan’ hangen de bladeren nog grotendeels aan de boom, maar langs de waterkant vormt zich een bladerdijk tussen het water en het strand, mét schuim dat over het strand waait!

38 opmerkingen:

La Maison zei

Jouw zomerse cadeautje is Kardinaals muts, ik vind ze ook prachtig.
Al je foto's zijn even mooi.
We hebben allemaal echt geboft met het weer deze week.

Lieve groet
Hermine

inge van der sanden zei

Wat leuk al die recreanten in het water.
Nog nooit zoiets gezien...
Het was zeker boffen met het weer vandaag...mooie foto's heb je weer gemaakt.
Fijne Zondag.

Groetjes,
Inge, my choice

lia zei

Het was echt een dag om van te genieten. Maar Jan was zo druk aan het opruimen dat ik maar alleen ben gaan wandelen.
Eigenlijk ontzettend stom... zeker als ik die mooie beelden van jou zie.
En dat platliggen ken ik.

lia zei

Oh ja, was weer te snel, wat leuk die betonnen recreanten

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Je hebt weer hele mooie foto's gemaakt.

De betonnen poppen vind ik heel bijzonder, prachtig!

Fijn weekend en lieve groet,

Loes

Le Style zei

O, wat weer genieten deze foto's! Super de actie foto van Guus in het water!!

Fijn weekend!!

Maison Welbi zei

Wat heb je weer een schitterende foto's gemaakt en wat fijn voor jou dat het zonnetje scheen en je weer even lekker de natuur in kon gaan. Extra genieten.

Groetjes,
Reineke

Dinah zei

Het schuim lijkt wel sneeuw. Die poppen zijn echt mooi. Mijn hond is ook geen held als het om water gaat daar komt hij liever niet in. Zou het een terriër eigenschap zijn??

Lieve groet,dinah

Annelies zei

Wat een schitterende foto's!! Genieten!!

Pure by me zei

Mooie foto's heb je gemaakt...
Dat was zeker genieten..
groetjes Chris

Home and Lifestyle zei

Mooie foto's Corine, het plat liggen is niet voor niets geweest. Het was heerlijk weer gisteren, we hebben de hele middag buiten gezeten bij een verjaardag. Fijn dat je zo genoten hebt!

Fijne zondag en voor nu...slaap lekker.

Lieve groet, Ingrid

bijzonder-oud zei

Heerlijk dat je zo hebt genoten van het mooie weer en wat een prachtige fotos heb je gemaakt!

Lieve groet,
Yolanda

Housebythewaterhole Kathy zei

Zalig hé, in zo'n herfstweer op wandeling gaan...en genieten van al da moois....
En zo'n prachtige foto's !!!
Fijn weekend
Lieve Groeten Kathy

Bonjade zei

Was even zo vrij om met jullie mee te wandelen...;)
Wat is het genieten niet? Vind de herfst met dit zonnetje op en top genieten hoor......
Mooie beelden.

Enne....dit jaar ben ik dan echt live in Edam te zien ;)

Fijne zondag

Liefs

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat goed dat jullie dit gisteren deden want vandaag is het wel heel slecht buiten...
Prachtige foto's en wat geweldig, die betonnen stobere poppen...
Ik wens je een fijne zondag,
Lieve groet,
Mirjam

Sis Voorn zei

Bedankt voor deze prachtige herfstfoto's !

Petra de Jong zei

Je was mooi op tijd want het wordt heel slecht weer. Ik hoor hier de wind al heel hard waaien en het regent hard. Ook echt herfst, ik zie liever de zonnige variant maar helaas hebben we het niet voor het zeggen. Mooie foto's en wat een heerlijke modellen die betonnen poppen :-)

Corine zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Heerlijk om toch nog op de valreep te kunnen genieten van het mooie najaarsweer.

Fijne zondag verder!

Groet, Corine

Anoniem zei

Wat heb je weer mooie foto's gemaakt.
Plekjes waar ik dus regelmatig loop met mijn hondje Jack.

Groetjes,
Petra uit H

Janny zei

Wat een heerlijke dag was het zaterdag toch, he? Ik kan me helemaal voorstellen dat je daar van genoten hebt, zeker omdat je zo'n poos thuis hebt gezeten. Heb je nu, na zo'n wandeling last van je lijf, of valt het mee?
Hubbie en ik gingen naar Noord Brabant, naar een woonwinkel en hebben onderweg ook heerlijk gewandeld door een mooi landschap, met veel weilanden, boerderijen, en achteraf-erfjes. Was ook heerlijk!
Fijne zondag.
Janny

Miranda zei

Heerlijk om te genieten van een mooie omgeving samen met manlief en de honden. Een voor mij bekend gebied (kwamen hier vroeger vaak), maar het was ook mij niet bekend dat deze recreanten er verbleven.

De eerste beelden van je keuken zien er veelbelovend uit, ben benieuwd naar het vervolg...

Fijne dag.

Claudia zei

Echt geweldig die betonnen poppen!

Anita r zei

Mooi is het daar.
Ik heb lekker genoten van je foto´s.
Erg mooi.

fijne zondag

gr. Anita

van alles wat in huis en tuin. zei

Welke plek is dat corine? Lijkt me mooi om daar eens te wandelen, vooral die mensfiguren vind ik prachtig!
En wat heb je weer mooie foto's gemaakt, zo leer ik nog wat van je.
Fijne zondag (ook al regent het hier nu)

Groet Trijnie

Room Seventeen zei

Was ik je bijna tegengekomen! Liep een dagje eerder op precies dezelfde plek!

het Moonhuis Monica zei

Wat apart zeg die betonnen poppen, zeer fotogeniek, alle foto's zijn prachtig trouwens. Heerlijk weer was het gisteren, vandaag is het weer heel anders.
Fijne zondag!!

Liefs Monica

Anneke zei

Wat grappig de recreanten. Gelukkig was het eergisteren prachtig weer. Als ik nu naar buiten kijk brr. Maar wel gezellig.
Een fijne zondag liefs Anneke

Colin zei

Het was gister bijna zomers gewoon, ben dan ook op een stoeltje in de tuin gaan zitten. Jij hebt ook genoten zie ik en die Guus ... die had zeker wel een superdag!

Franse Lelie zei

Lekker even met je mee gewandeld, prachtige foto's heb je gemaakt. Nu nagenieten, lieve groet

Mayflower zei

Het was gisteren een heerlijke dag voor een Herfstwandeling en wat heb je een prachtige foto's gemaakt Corine.
Ik wens je voor straks een fijne avond.
Lieve groet, Mea

Dorine zei

Prachtige foto`s zeg!
Fijne week, Dorine

Saskia Klaver zei

Wauw corine je foto's zijn erg mooi! Ik zie je al liggen hihi, geen andere recreanten tegengekomen? ;)

Bedankt voor je reactie op mijn blog, ik heb het aangepast, kun je me nu zo volgen?

Liefs Saskia

Krek wak wou zei

Wow die betonnen poppen....echt heel bijzonder! Jullie hebben een heerlijke herfstwandeling gemaakt, Corine!
Fijne avond!
X Nicole

Pure & White zei

heerlijk middagje Corine!
Lekker genoten zeker! Mooie foto's van die stobere beelden!!

Lieve groet!

Dineke

Petra zei

Ik had deze versie nog niet gezien van het gezin, wel die van de andere kant (logisch gezien van uit die kant kom ik daar het meest ;-)) Fijn om te lezen dat je genoten hebt van deze dag. En als ik aan het wandelen ben en ik kom iemand tegen die plat op de grond ligt dan kan jij dat zo maar zijn :-))

Lieve groet van Petra

els zei

wat bijzonder , die stenen beelden, vind ze prachtig.

wat maak je toch mooie fotos , krijg er geen genoeg van.
kijk iedere dag even , maar heb nog nooit gereageerd, was n stille hihi.
tot nu

Wondelgijn zei

Mooie foto's hoor!!

Rubato zei

Mooi verslag. In 1975 zijn mijn trouwfoto's gemaakt op dat strand, wat toen nog in aanleg was. We vonden het leuk dat die plek nog veranderde en niet het zelfde zou blijven.