woensdag 27 november 2013

buiten spelen

op zondag…

Nadat ik half september thuis kwam te zitten is er een hoop energie gegaan in het ‘ziek-zijn’. Veel gezoek van wat het zou kunnen zijn en waar het vandaan zou komen en bij wie  ik het best terecht kan voor een behandeling. Het resultaat van die zoektocht was dat er een duidelijke CVS/ME diagnose is.

heide

























Maar toen zagen we op televisie een interview met iemand met de ziekte van Lyme (waarbij in eerste instantie ook CVS was vastgesteld), de symptomen van Lyme en CVS blijken in grote lijnen dezelfde en we gaan met de honden graag naar bos en hei dus een teek ben ik vast weleens tegen gekomen (ook al heb ik er nooit één gevonden die zich te goed deed aan mijn bloed), het was sowieso wel goed om een besmetting met de borreliosebacterie uit te sluiten.
Algemeen bekend is dat de Lyme-testen in Nederland nogal eens negatief aangeven terwijl dezelfde persoon in Duitsland wel positief blijkt, dus laat ik mijn bloed via een lab bij de buren testen.

zonlicht

Wel weer veel meer gedoe dan ‘gewoon’ door de plaatselijke bloedprikker wat buisjes bloed af te laten tappen, maar als we het doen dan doen we het ook maar gelijk goed ;-)

solitair

Ook afgelopen zondag gingen we een klein uur buiten spelen op de hei, ik kom door m’n vermoeidheid weinig de deur uit, dus er even uit was ondanks de koude noordenwind best lekker.

Finn is geen fan van autorijden, zodra hij doorheeft dat we met de auto weggaan begint ie te trillen als een rietje. Guus daarentegen springt het liefst in elke openstaande auto, spannend.. waar gaan we heen?? Helemaal hyper springt ie bijna zodra de klep open gaat de auto uit, maar net op tijd hoort ie de stem van de baas en herinnert ie zich dat ie best heel goed is opgevoed dus hij wacht (met moeite) op toestemming.

lekkers

Na een paar honderd onrustige meters aan de riem en een aantal concentratieoefeningen met focus op de baas.. is het heerlijk om bij ‘vrij’ als een dolle weg te sprinten en dan toch telkens weer even terug te komen, want die baas daar wil je gewoon graag bij in de buurt zijn :-)

Finn

Bovendien krijg je van dat rennen en springen best trek en als je je netjes gedraagt dan komt er meestal wel wat lekkers tevoorschijn.

oranje beuk

De tijd van de warme herfsttinten is al weer voorbij, veel bomen zijn al kaal en de grond is bezaaid met een bruin bladerdek.

koeschaap

We rijden regelmatig dezelfde weg naar de schaapskooi op de hei, maar dit bord was me nooit eerder opgevallen. Ik kan zelf helemaal niet tekenen, dus als dit plaatje van mijn hand was dan zou een schaap er best zo uit kunnen zien,

ondertussen

gelukkig maakt mijn camera er een levensechte afdruk van!

bel

Al wandelend langs de grazende kudde en over de hei hoorden we constant een bel klingelen.. weer terug bij de schapenwei waren we niet de enigen die probeerden te ontdekken waar dat geklingel toch vandaan kwam ;-)
Uiteindelijk kreeg ik ‘m voor de lens! Net als de rest van de kudde had de beller zelf er blijkbaar geen hinder van.. ze graasden onverstoorbaar door.

sheep

Hoewel ze vanuit hun ooghoeken al die wandelaars (én de honden) echt wel in de gaten hielden ;-))

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het betreffende programma heb ik ook gezien en ik moest meteen aan je denken. Van Lia hoorde ik toen dat jullie er zelf al mee aan de slag waren gegaan, goed om het na te laten kijken.

Lekker om de hei op te gaan met de honden. Zij kunnen zich er lekker uitleven en voor jullie is het een welkome frisse neus!

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Ik vind dat je goed bezig bent om de eventuele oorzaken te onderzoeken waardoor je zo ernstig vermoeid bent en blijft. Hopelijk wordt de oorzaak gevonden. Voor nu veel sterkte.

Corine zei

Ik heb het programma niet gezien, maar ik heb zelf wel ervaring met LYME helaas. Maar het goede nieuws is dat ik wel genezen ben via het alternatieve circuit.De bloedtesten in Nederland zijn niet betrouwbaar en als jij LYME hebt is het bij jou chronisch en kom je er met antibiotica niet vanaf.( Dit werkt alleen als je binnen 24 uur na de besmetting begint met antibiotica). Mocht je meer info willen hebben laat het me weten, ik help je graag!

Sterkte! Corine

Pure & White zei

Die gefocuste koppen van de honden, echt prachtig! Je hebt ze goed onder de duim..;-))

Succes verder he...!

Liefs,

Dineke

La Maison zei

Wel opgevoede honden daar heb je zoveel meer plezier van en dat is te zien aan die koppies, zo leuk.

Wat goed dat je in Duitsland je bloed laat testen, ik hoop dat je ziekte een naam krijgt,dan kun je er tenminste wat mee.
Mijn dochter heeft jaren getobt met chronische vermoeidheid, geen ME werd er gezegd, maar wat dan wel???? ze heeft wat afgedokterd en van alles geprobeerd.
Nu,na jaaaaaren gaat het goed met haar en ik kan je niet vertellen hoe blij ik voor haar ben.

Lieve groet
Hermine

lia zei

Lekker gewandeld op de heide, en je hoofd voor even leeg gemaakt.

Dikke knuf van mij...
X

M. zei

wat goed dat je er toch even achteraan gaat en groot gelijk want het gaat toch om je gezondheid.
Wat een mooie foto's heb je gemaakt!!
Vooral die van jullie kleine ho
ndje vind ik helemaal leuk!!
Succes met wachten op de uitslag!
lieve groet Manuela

Ans van Ispelen zei

Wat goed,om een soort van second opinion te doen.
En wat een leuke foto van je grote en kleine hond.
En wat dat bord betreft :
Nee,ik heb nog nooit zo'n schaap gezien,die zo sterk op een koe lijkt.
Zeker te diep in het glaasje gekeken,die lui die het plaatsten.

Groetjes Ans

Juffrouw Waardvleugel zei

Wie is Finn en wie is Guus?
Hier Jacky en Storm. Vergelijkbaar duo. Leuk he?
Prachtige foto's!
Xx
Ps wel herkenbaar, de een enthousiast en durvend, de andere een schijtbroek.....

Janny zei

Je hebt gelijk om je te laten testen. Alert zijn en blijven is van groot belang als je gezondheidsproblemen hebt.
O, dat kopje van jullie Jack Russell. Ik moet dan zo aan onze Bruun denken. Niet te veel naar kijken want met ons verstand hebben we besloten geen hond meer te nemen, maar als je in ons hart kijkt.......
Liefs,
Janny

Colin zei

Heerlijk om zo toch even een stuk met de honden te lopen, is vermoeiend maar geeft ook veel energie!

En goed dat je toch even verder onderzoek laat doen. Stel dat ...

Anneke zei

Ja zo wordt je wel steeds op het verkeerde been gezet he? Ik ben benieuwd wat de uitslagen in Duitsland zijn. Het schijnt heel moeilijk te zijn om de ziekte van lym te ontdekken. Ik wens je heel veel sterkte hoor. En dat bord met het "schaap" geweldig is het.
Een knuffel van mij ik hoop echt van harte dat je eindelijk eens zekerheid krijgt.

Sanny zei

Ik ben heel benieuwd of er iets uit de bloedtest komt want als dat zo is, zijn er volgens mij ook medicijnen voor.
Ziek zijn (met de daarmee gepaarde vermoeidheid) is NIET LEUK en heel erg frusterend. En ik kan er helaas over meepraten.
Probeer hoop te houden.
Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sanny

eigen thuis zei

Ik lees je blog al heel lang en leef erg met je mee. Ik hoop dat je snel duidelijkheid zult krijgen.
Lekker is dat, zo op de heide wandelen. Even lekker uitwaaien!
Lieve groet Gonda

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat goed van je dat je je bloed hier nu op laat testen. Je weet maar nooit tenslotte... Ik hoop dat er snel een uitslag is.
Jullie hebben lekker een stuk gewandeld afgelopen zondag. Wat is het mooi daar zeg. Heerlijk dat er ook dieren zijn. Het bord is echt hilarisch...
Mooie foto's!
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Saskia Klaver zei

Goed om er zelf achteraan te gaan, soms moet je helaas.... Je bent een sterke vrouw! Prachtig om zo met je mee te kijken waar je van geniet.

Liefs saskia

A place for my home zei

Goed om je hierop te laten testen. Een tweetal collega's hebben helaas ook ervaring mee gehad, maar het gaat nu goed met ze! En wat lekker om in zo'n mooi gebied lekker uit te waaien.

Liefs, Cynthia

het Moonhuis Monica zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt, vooral die van jullie honden, lief!!
Ik ben benieuwd of je wat meer duidelijkheid kunt krijgen over wat je nou mankeert, ik wist niet dat de testen die ze in Nederland doen onbetrouwbaar zijn, wel raar eigenlijk, toch?

Liefs Monica

Anoniem zei

Goed om je hierop te laten testen.
En wat zijn je foto's weer mooi!
Bekende plekjes voor mij...de Renderklippen ik loop er regelmatig met mijn Jack Russell "Jack."

Groetjes,
Petra uit H

inro soor zei

sterkte met je bloed uitslagen hopelijk komt er duidelijkheid.
je hebt prachtige foto,s gemaakt van die grote boom is super, en dat bordje haha, leuk je honden, grappig geschreven, jij hebt lekker genoten en je honden ook:)

doei! Inge

Bonjade zei

Oh op de één of andere manier dacht ik gelijk: dat is het!
Waarom weet ik niet, maar voorgevoel laat ik maar zeggen ;)
Ben benieuwd of mijn voorgevoel klopt........

En dan die lieverds van je....
Wat een super foto's!
Om in te lijsten....zo mooi!

Sterkte en liefs

Anita zei

Nu maar hopen dat je snel duidelijkheid hebt of het dat wel of niet is.
Een mens wil nu eenmaal graag een bevestiging.
Wat een prachtige foto! lekker genieten van dit soort momentjes.
Sterkte meis! Groetjezz lfs mij

Mirjam zei

Mooie heifoto's! Sinds wij een hond hebben komen we ook wekelijks op de hei.. heerlijk om even je hoofd leeg te wandelen! Al valt dat met een pup nog niet mee.. ik zal ook eens een mooie foto van onze pup plaatsen..;) Wanneer verwacht je de bloeduitslag? Wel frustrerend dat het zolang duurt voordat je weet wat je mankeert en vooral.. dat je zelf moet gaan zoeken naar de oorzaak van je klachten! Wanneer zegt een arts niet eerder; we sluiten eerst dit en dit uit! Zo zie je maar.. altijd alert blijven op de signalen van je eigen lichaam..blijf onderzoeken! Groetjes Mirjam

Lynda zei

lief die viervoeters van je! en wat een mooi land hebben we toch he, laat mij maar hier wonen!

liefs
lynda

Me And My Dog @ Home zei

Wat een heerlijke plek om te gaan wandelen en wat zitten de twee deugenieten daar braaf te wachten! Het zijn 2 erg mooie honden, heel mooie vacht hebben ze! Ik hoop dat je snel een antwoord vind en een goed antwoord uiteraard..

Liefs Wendy

Ps nog eens bedankt voor het mooie kadootje!

Wondelgijn zei

Heel slim van je dat je even uitwijkt naar de buren! Wij hebben vorig jaar met jongste ook zo getobd en uiteindelijk bleek ze zowel ziekte van Lyme als Pfeiffer te hebben... Pfftttt.... #geenwonder