vrijdag 22 november 2013

(on)geduld

bijna klaar…

Project ‘keuken’ loopt ten einde, het was een beste klus! Het simpele idee om in het achterhuis een complete keuken te realiseren vroeg veel denkwerk, veel breekwerk en veel kluswerk en enorm veel tijd. Maar sinds een paar weken hebben we nu toch eindelijk onze stoere droomkeuken.

hal
gang

Via de voordeur kom je binnen in de hal, zomaar binnenkomen doe je daar trouwens niet, want Finn en Guus laten gasten altijd luidruchtig weten dat dit privéterrein is ;-) Natuurlijk kom ik dan aangesneld om de beestenboel duidelijk te maken dat we hier THUIS heel gastvrij zijn en dat ze gasten op een vriendelijke manier dienen te begroeten, maar op de één of andere manier zijn ze daarin wat hardleers en dus moet ik het telkens weer opnieuw vertellen..

Maar goed, eenmaal binnen kun je linksaf naar de woonkamer, maar rechts, daar achter de schuifdeur bevindt zich de keuken:

keuken

Welkom in ons achterhuis.. links (niet op de foto) staan de wasmachine en de droger, daarnaast bevindt zich de trap naar het domein van Janiek. Die trap en dat witgoed verdwijnen nog achter deuren, maar dat aanverwante project loopt nog. Tussen de palen links (net zichtbaar) komen de oude franse luiken als deuren voor de voorraadkast, ook dat staat nog op de to-do-lijst.

keukenblokken

Binnenkomend door de achterdeur (die zit dus in de keuken) kun je links via de schuifdeur de hal door naar de woonkamer, maar pak eerst maar even een kop koffie of thee nu je toch in de keuken bent. De peertjes boven de beide aanrechtblokken kunnen we als het meezit volgende week vervangen door stoere ledspots.

spoelblok slagersrek

Loop gerust rond of ga even zitten op de oude kruk terwijl je wacht tot het theewater kookt of tot de koffie klaar is, voel je vrij om rustig rond te kijken in onze stoere keuken.. met het fornuis met 6 pitten en 2 ovens (de droom van hobbykok Gert), de betonnen keukenblokken, de greeploze laden met matgrijze fronten (die hoef je alleen maar zacht aan te drukken om ze te openen) en let ook even op de sobere kraan van geborsteld chroom. O en de vloer.. die maakt het voor ons helemaal af!

Al zijn, zoals ik al aangaf nog niet álle keuken-aanverwante klussen gerealiseerd, op dit bijna-klaar-resultaat zijn we al zo ongelooflijk trots dat ik niet langer wilde wachten met een rondleiding ;-))

66 opmerkingen:

hanneke zei

Wauw!! Wat supermooi!
Dit is voor jullie (en voor ons om mee te mogen kijken) héél erg genieten.

Een heel goed weekend,
Groet, Hanneke

kienkele zei

In een woord: SCHITTEREND. Hier is duidelijk goed over nagedacht, en dat kun je zien aan het resultaat! Fijn weekend (gaat Gert lekker voor je koken???). Groeten, Tineke

Stella zei

Wow zeg, wat is dit een mooie keuken geworden en dat die lades met een zachte druk opengaan , dus geen knoppen of handvaten, lijkt mij heerlijk .
Geniet ervan !!
Lieve groet, Stella

Lily zei

Wat een pracht-keuken, zo mooi stoer en tegelijkertijd heel gezellig! Daar ga je heel veel plezier aan beleven! Groet, Lily

Martine zei

Wat een geweldige mooie keuken!
Dat is het vele werk wel waard!.
En heerlijk zeg zo'n mooi fornuis met 6 pitten.
Geniet er maar lekker van!
Groetjes Martine

Esrosa K. zei

O, dank voor die rondleiding! Wat een prachtige keuken, stoer, sober, heel knus en mooi. Voor zover ik je ken via je blog: echt jullie stijl! En die oven, dat snap ik wel hoor: schitterend. Geniet ervan, ik loop ook nog dagelijks van onze nieuwe keuken (1,5 jaar nu) te genieten!
Grt,
Esrosa

G-STYLE zei

Wat is het een mooie en stoere keuken geworden!
Logisch dat je dat al even wilde laten zien. De spots zullen het helemaal afmaken en de aanverwante klussen maar even parkeren op de to-do-list.

Eerst lekker genieten van dit bijna-klaar-project ;-))

Fijn weekend alvast, hartelijke groet van Gea

Sanny zei

Hoi Corine, je keuken wordt écht heel erg mooi. Ik las dat je CVS/ME hebt. Ik weet als geen ander hoe dat voelt. Ik weet sinds een jaar dat ik naast mijn artrose ook fibromyalgie heb. Ik ben, naast mijn pijn door heel m'n lichaam, ook altijd intens moe terwijl ik vroeger ook zo'n doorzetter was. Dat werkt nu blijkbaar tegen ons.
Gelukkig haal ook jij positieve energie uit het met je huisje bezig zijn.
Ik ga je zeker volgen. Zet m op!
Groetjes?
Sanny

Ans van Ispelen zei

Hier mogen jullie terecht trots op zijn.
Echt schitterend.
En het kopje thee smaakte verrukkelijk.

Fijn weekend
Groetjes Ans

erika zei

Onwijs gave keuken Corine!
Heel stoer en sober (stober) :)

En Ooh dat fornuis ! Prachtig .........

Geniet ervan!

Fijn weekend

Groetjes Erika

Miss M zei

Ooooh, wat een mooie keuken hebben jullie gerealiseerd, Corine! Mogen jullie heel trots op zijn... Wauw!
De vloer is ook erg mooi zeg! Gewoon, alles!
Enne, ook jouw fluitketel (mooie dingen zijn dat he! :-)) ziet er heel uitnodigend uit! zet je gauw een kopje voor me?

Fijn weekend, liefs, Marjolijn

Athomebymy zei

Waaw PRACHTIG !!!!
Stoer strak maar toch landelijk en die vloer waaaw !!
Echt héél héél mooi !!!

Liefs Petra

Franse Lelie zei

Wat is het mooi geworden! Een grote klus maar wel met een fantastisch resultaat. Wat een heerlijke potjes zullen er van dat superfornuis afkomen! Laat je maar lekker verwennen:) lieve groet

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik ben blij dat je niet langer wilde wachten want ik was ontzettend nieuwsgierig naar het resultaat van jullie harde werken. En Oooo wat is het mooi geworden. Jullie stobere keuken is echt een feit nu. Okee, er moeten nog wat kleine dingen afgewerkt worden, zoals de lampjes en de deuren naar de kast en de trap, maar wat je nu laat zien is echt prachtig geworden. Jullie kunnen echt trots op jezelf zijn hoor, het is ontzettend mooi gemaakt en ik snap dat jullie helemaal blij zijn met de vloer, wat is die schitterend zo... Hier gaan jullie ontzettend lang van genieten...
Ik wens jullie een heerlijk rustig weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Dorine zei

Wat is het mooi geworden zeg :-) Ik snap dat je het alvast wil laten zien, en je vloer is ook echt prachtig!
Geniet van je nieuwe keuken.
Liefs, Dorine

Jet zei

Wauw! Wat is hij mooi geworden!

monique zei

dat is mooi geworden.
ik hou me altijd aan de leus van eigen huis en tuin.
" omdat een huis nooit af is"
succes met de laatste klussen.
gr monique

Rozenbottel zei

Wat een droom keuken!! Echt stoer.. en die vloer.. wauw ! Geniet ervan ;)
Fijn weekend,
Groetjes Fleur

loesje zei

Zo'n keuken zou ik ook wel willen hebben. Ik vind 'm super en kan me voorstellen dat jullie er heel blij mee zijn.

inge van der sanden zei

Wauw...wat een gave keuken is het geworden.
En die vloer...mooi...mooi...mooi.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Anneke zei

Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen geweldig: je vloer, je aanrechtblad, de kastjes. Het kleurgebruik. Corine wat hebben jullie er een sfeervol geheel van gemaakt.
Fijn dat we even in je keuken mochten kijken. En via je geweldige kruk neem ik heerlijk een kopje thee en laat het nog eens allemaal op me inwerken.
Een fijn weekend, liefs Anneke

Carre zei

Heel mooi keuken ook zo prachtige vloer van Hoffz interieur.Groetjes Karolina

Jeanette zei

In 1 woord, super. Succes nog met de laatste klussen. (I know the feeling).

Groet,
Jeanette

linda zei

Wow echt geweldig wat een droom keuken!!!! Die vloer vind ik ook zo mooi er hangt enorm veel sfeer... Nog één vraagje waar zat eerst je keuken dan?? En wat ga je daar nu maken of zat de oude keuken al op deze plek?

Fijn weekend
Groetjes Linda

Room Seventeen zei

Gaaf Corine! Je vloer ook!

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooi! Nu nog wat persoonlijke aankleding, denk ik....

Bonjade zei

tjee...pfff.......wel wat vol hier hoor.....al die kijkers tegelijk in je keuken.......
Ah...maar zie.....het krukje is nog vrij.....;) ha......kip ik heb 'm........
Eh....mag ik bestellen....?
Koffie....lekker......;)

Koekje....ah ja....doe eens gek.
Het is tenslotte feest. Zo'n opening maak ik niet elke dag mee.....

Kijk mijn ogen uit zeg!
Tjee....wat een sfeer!
En ik wist het: less is more.
Zeg ik ook altijd tegen Lia maar ha....ik moet nog leren.....

Lekkere koffie trouwens ;)

Oh en die kraan....hoe stijlvol....eh.....waar komt ie weg....durf het niet te vragen.......;)


Nu thanks voor deze heerlijke opening......zo gastvrij.....

Kom graag nog eens.

Fijn weekend

liefs

Pure & White zei

Corine!! Wat ontzettend gaaf! Wat hebben jullie hard gewerkt en wat is het ontzettend mooi geworden!
Je mag hier zo trots op zijn!!
En idd...die vloer....prachtig!

Lieve groet!
Dineke

het Moonhuis Monica zei

Heel erg mooi geworden zeker met die prachtige vloer erbij. Je man gaat nu vast nog lekkerder koken ;-)

Liefs Monica

lia zei

Door je verhalen had ik al een beeld van de keuken in mijn hoofd, en het klopt precies.
Wat is het mooi geworden Corine, en wat zal Gert zich lekker uit leven daar. Met jou erbij op die kruk, wijntje erbij...
En de vloer staat er ook super bij, hele mooie keuzes.
Ben benieuwd naar je lampjes.

Fijn weekend
Liefs lia

Home and Lifestyle zei

Nou Corine, dit was het wachten meer dan waard, wat is jullie keuken mooi geworden! Ik vind de vloer geweldig en het fornuis heeft mijn hart ook al gestolen. We hebben hier stadsverwarming, waardoor we niet kunnen kiezen voor gas....dat vind ik nog wel eens jammer.

Een keuken om heel blij mee te zijn! Het krukje is bij deze gereserveerd, voor het geval je live nog eens een kop thee voor me inschenkt ;-).

Fijn weekend. Liefs, Ingrid

Huize Vizzini zei

Kan mij voorstellen dat je niet langer kon wachten. Prachtig, wat ern mooie stoere keuken. En de vloer, past er helemaal bij. Heel mooi! De keuken staat bij ons nog op het lijstje. Die moeten wij nog doen. Helaas kon ik dat niet meer redden voor de fotoshoot van wls. Dat vind ik wel heel jammer. In januari gasn wij met de keuken beginnen. Het word geen nieuwe keuken(al had ik dat wel graag gewild) maar we gaan hem wel opknappen.
Liefs Patricia.

Colin zei

Nadat ik eerst even Finn en Guus begroet heb (uiteraard met hondenkoekjes) ga ik even op je kruk zitten en van je geweldige keuken genieten, goed?

Kan me voorstellen dat je ongeduldig was om dit te laten zien zeg, super!

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Wauw! Ziet er mooi uit hoor!

Groeten Maaike

Janny zei

Wat is je keuken prachtig geworden. Ik had al eens een inkijkje mogen nemen via FB. Maar nu veel uitgebreider dus. Die vloer en die stoere keukenblokken zijn echt geweldig. Geniet er maar lekker van.
Janny

Els zei

Hier mogen jullie heel erg trots op zijn! Wat een geweldige stoere keuken is het geworden!!
Ook de vloer vind ik ontzettend mooi!
1 van de mooiste keukens in blogland :-)
Geniet ervan!!

Fijn weekend
X Els

Petra zei

Ik zie dat je de nodige visite al gehad hebt ;-) Tjonge, maar je geduld is beloond hoor,wat is het mooi geworden. Mooi ook dat je het fornuisblok los hebt staan van de binnenmuur. Dat maakt hem optisch groter en stoerder. Och Corine, wat zal jij genieten zeg! En dan hoop ik echt voor jou (en voor mijzelf) dat de winter niet te lang gaat duren en dat je straks met de deuren open dubbel er van kan genieten!


Nieneke zei

Prachtig! En weer precies de juiste, weloverwogen details.

It's me zei

Wowww Corine...echt heel mooi geworden hoor !!!...prachtig !!...liefs Ria...x !

Agnes zei

Wat kan ik nog toevoegen?! Het is echt prachtig geworden. Wat een eer van jullie werk zeg. En dat fornuis...geweldig! Kan ik niet een keertje komen koken. haha. Hier gaan jullie mooie momenten beleven. Geniet er van.
Fijn weekend.
Lieve groet,
Agnes

Bibje zei

Ik vind jou huis zo prachtig mooi, kan er altijd helemaal dromerig in verdwalen.

Mirjam M. zei

Wauw!! Wat een prachtig geheel! Daar mag je met recht trots op zijn. Ik ben ook benieuwd wat er in de plaats van de oude keuken gaat komen..
Groetjes Mirjam
www.mijnschattenopaarde.blogspot.nl

Housebythewaterhole Kathy zei

Hoi Corine wat heb jij een super prachtige keuken…
en de vloer vind ik echt gaaf….. als ik goed zie hebben jullie geen eethoek in de keuken?? De kleur, de 6 gaspitten, zo sfeervol, wie wil nu zo geen keuken ?? Ik hou ook van die houten planken achter de gaspitten… super mooi wordt het ook met de luiken wat een tof idee….. !!
Geniet van je keuken
Fijn weekend
Lieve groeten kathy

Anita r zei

Ik ben even lekker op je krukje gaan zitten .
Met een bakkie koffie om al het moois toch even op mijn gemak te bekijken.
Erg mooi geworden.
Vind de vloer ook erg mooi.
Zou het ook graag willen maar man lief hé.
Wat is het voor vloer wat heb je gebruikt.
anita-fredroth@hotmail.com
Ik hoor graag van je.

Ben nog steeds zo blij met de schoenen mallen.

fijn weekend.

gr. Anita

sandra zei

ECHT PRACHTIG!!!!
Geniet ervan!
Groetjes Sandra

Thuis bij Tjits zei

Ook ik ben even lekker op je krukje gaan zitten met een kop thee in mijn hand, ondertussen genietend in het rond kijken.. zo mooi allemaal!! Een heerlijke rustige en stoere uitstraling en die vloer vind ik helemaal geweldig!!

fijn weekend!
lieve groet, Tjits

Het witte huis met de zwarte deur zei

Wauw, echt een plaatje!! Geniet ervan!!

Fijn weekend,
Groetjes Patries

Anoniem zei

He he eindelijk een keuken die ik geweldig vind. je mag deze keuken zo deze kant op sturen.
groet sonja

&Styling Interieur en kleuradvies zei

Wat ontzettend gaaf!
En die vloer………!!!! Wauw!

Tanja zei

Een hele stoere keuken is het geworden, echt helemaal bij jullie passend. Je geduld is echt beloond!
Wat zul je daar genieten en wat zal Gert daar heerlijk kunnen kokkerellen.

Heel veel plezier met je nieuwe keuken Corine, ik wens jullie heel veel genietmomenten.

Liefs
Tanja

Marjonel M zei

Heeeel mooi, echt een droomkeuken, geniet er van.

Liefs, Marjonel

Anoniem zei

Een droom woning, geniet van je geluk..

Deb.

Nancy B. zei

Kan me helemaal voorstellen dat jullie ontzettend trots zijn op de keuken. Hij is dan ook prachtig geworden. En de tegels maken net inderdaad af. Heel mooi allemaal. Groetjes, Nancy

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een super mooie keuken!

Kan mij voorstellen dat je hier trots op bent, helemaal geweldig.

Fijne zondag (in je mooie keuken) en lieve groet,

Loes

Alie Schreuder zei

Je keuken is super mooi! Strak, rustig en toch met een stoere uitstraling. Geniet ervan.
MvG Alie

Chantal (uit het Zuiden) zei

Wauw wat hebben jullie dit goed gedaan!

Ontzettend gaaf en zeker ook de vloer.

Dit is genieten.

Fijne zondag!

lieve groetjes,

Chantal

van alles wat in huis en tuin. zei

Ach Corine...wat is dat mooi geworden! Het is genieten om even mee te kunnen kijken. Helaas was ik 57e bezoeker en was er geen plaatsje voor me vrij om van een kopje koffie te kunnen genieten: het was zo druk!!
Maar zonder onze fysieke aanwezigheid zal je het daar heel erg naar de zin hebben: wat zal er heerlijk worden gekookt en...nodig je ons dan ook uit??

Fijne zondag
groet Trijnie

What's in a day zei

Na al die mooie reacties kan ik niet achterblijven, ik vind het heel erg mooi..het lijkt me heerlijk om het zo uit te denken en dan ook helemaal vorm te geven naar je eigen ideetjes..geweldig om zo lekker in de keuken bezig te zijn..een droom van iedere vrouw..of in jouw geval van Gert..Eet smakelijk samen:)

Lieve groet, Eefie

Alie zei

Prachtig geworden, zo lekker stoer. Krijg zo'n zin om onze keuken ook op de schop te nemen, is ook al 21 jaar. En die steentjes op de vloer. Was hier teveel werk, dus nu hebben we toch maar gekozen voor een hardstenen vloer. Maar ik blijf het prachtig vinden.

Miranda zei

Wat is het prachtig geworden! Geweldig met die stoere materialen. Hier is de keuken nog maar een paar jaar oud, maar stiekem kijk ik wel eens rond naar wat anders ;)

Fijne avond.

Des guirlandes zei

Jij bent best veelzijdig. Ondanks dat je erg houdt van brocante, is je keuken juist weer heel strak en modern. Je vloer vind ik erg gaaf.
Groeten!
Barry

A place for my home zei

Wow, wat een prachtige keuken! Helemaal mijn smaak. Jullie hebben hard moeten werken, maar kijk eens wat een resultaat. Daar gaan jullie nog heel lang plezier van hebben. Ik vind de vloer ook echt prachtig.

Liefs, Cynthia

Mayflower zei

Wow....Corine, ik kom even gezellig bij je zitten om te genieten van die prachtige keuken. Wat een sfeer en alles zo mooi op elkaar afgestemd met sobere en stoere materialen. Je vloer vind ik ook super, past helemaal in het plaatje.
Wat heerlijk dat Gert zich nu helemaal kan uitleven met zijn kookkunsten op dat mooie fornuis.

Lieve groet, Mea

faire un songe zei

Complimenten.... echt helemaal TOP...!!
Missie geslaagd..!!

Jannette zei

Corine,

Je keuken is echt prachtig geworden.... ik hoop dat je nog wat meer details prijs wil geven.
b.v.: welk merk fornuis,welke kleuren op de muren, waar je die mooie vloer vandaan hebt. En o,ja... wat is de afmeting van je keuken!!!!

groetjes....Jannette

Verie -Vestywo- zei

Wat een leuke blog heb je, ga je volgen hoor!

Lieve-Groetjes, Verie