vrijdag 15 november 2013

snoeien

en oogsten…

De zon schijnt en dan is het in de achtertuin (op het zuiden) aangenaam vertoeven, dus ging ik met de zon op mijn rug aan de slag om de oleanders en de olijfbomen te snoeien en klaar te  maken voor de winter.

snoei

De warme, zonnige zomer heeft zelfs echte olijven doen groeien en rijpen. Ik hou bij het snoeien de vruchtdragende takjes apart, want daarin zie ik natuurlijk mooie fotografeerobjecten.

oogst
meer
olijf
nat.

Het stoere betonnen aanrecht is de perfecte achtergrond voor een olijf(takje)!

Ik bewaar altijd de labels van de tuinplanten die we kopen of krijgen, ik ga zo maar eens uitzoeken of deze oogst ook geschikt is voor consumptie. Dat zou leuk zijn… dan kunnen Gert en ik dit weekend genieten van ieder 3 olijven van eigen boom ;-))

24 opmerkingen:

Rianne zei

Ho mama, even eerlijk verdelen: dan lust ik er ook wel 2 :)

Home and Lifestyle zei

Het begin is er, volgend jaar misschien een iets uitgebreide oogst. En de volgende post misschien wel een totaal plaatje van het betonnen aanrechtblad, want ik ben erg nieuwsgierig ;-).

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Marjan zei

Mooie foto's en goede oogst :-)
Ben inmiddels stiekem wel benieuwd naar de keuken!
Groet,
Marjan

Miss M zei

Haha, ieder 3 olijfjes... ze zullen toch vast wel voor consumptie geschikt zijn? Proef maar eens... :-)
Je hebt mooie foto's gemaakt! Het aanrechtblad leende daar zich uitstekend voor inderdaad!

Fijn weekend, liefs, Marjolijn

Pure & White zei

Jaa, ik he ook een paar olijfjes, vind het ook zo leuk!

Je hebt het onwijs mooi op de foto gezet!

Heel fijn weekend he!

Lieve groet,
Dineke

It's me zei

Prachtige foto's...fijn weekend geniet !!!...liefs Ria...x !

inge van der sanden zei

Leuk is dat...olijfjes uit eigen tuin...je hebt nu trouwens wel de perfecte achtergrond...heel mooi op de foto gezet.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

What's in a day zei

In gedachten zie ik de drie olijfjes al op jullie bord liggen...een glimlach kruipt bij me omhoog:)

Mooi weekend en lieve groet, Eefie

inro soor zei

prachtige foto,s heb je er van gemaakt! k zou ze mooi ter deco neerleggen, een echt goedgevuld maal heb je er niet aan:)

groetjes, Inge

Janny zei

Wat leuk dat jullie olijven aan de boom hebben. Dat lukt ons nog niet. Maar je kunt olijven toch niet zo van de boom eten? Ik heb begrepen dat die altijd een behoorlijke bewerking moeten ondergaan. Weet jij of dat waar is?
De foto's zijn weer goed gelukt, zoals altijd.
Janny

Karin zei

Haha 3 olijfjes :-) dat wordt genieten,en van eigen boom dus dat is een extraatje :-) fijn weekend

lia zei

Oh, het waren dus 6 olijven....hihi. Wel eerlijk verdelen hè.
En deze foto's zijn ook mooi hoor, maar stiekem had ik gehoopt op foto's van je keuken.

Fijn weekend
Xx

Marjonel M zei

Mooie foto`s. Ik heb de olijfboom ook gesnoeid en van de takken een mooie krans gemaakt.

Geniet van je olijfjes.
Liefs, Marjonel

Franse Lelie zei

Wat is de olijf toch mooi van blad, hopelijk smaken ze ook lekker! Lieve groet

Athomebymy zei

Mooie achtergrond ook , ik ben ook wel héél benieuwd naar je keuken :-) ....

Liefs Petra

Saskia Klaver zei

Haha wel zes hele olijven ;-) staat mooi gefotografeerd op je betonnen aanrecht, wauw! Weinig mee doen, staat mooi zo!
Fijn weekend! Liefs saskia

Mirjam zei

En? Waren ze eetbaar? De takjes zien er heel mooi uit zo met het betonnen aanrecht als ondergrond. Je hebt er echt heel mooie foto's van gemaakt.
Olijven vind ik heerlijk, ik hoop voor je dat jullie volgend jaar een grotere oogst hebben, het is zo leuk om te oogsten uit eigen tuin...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Housebythewaterhole Kathy zei

prachtige foto's … en zoals je zegt perfect met de betonnen achtergrond.. kan gelijk in een magazine !!
geniet nog van je olijven …
fijn weekend
lieve groeten kathy

Miranda zei

Fijn om nog even een klusje te kunnen doen in de zon. Je hebt het weer mooi gefotografeerd en ik hoop dat ze hebben gesmaakt.

Fijn weekend.

Anneke zei

En waren de DRIE olijfjes te eten?
Voorlopig heb je ze uit eigen tuin. Maar ik hoop stiekem een glimpje van je keuken te kunnen zien. En niet alleen het aanrechtblad. Wat trouwens prachtig is hoor.
Een fijn weekend. Liefs Anneke

La Maison zei

Leuk zo'n oogst uit eigen tuin,je hebt er prachtige foto's van gemaakt.
Ik zou denken dat alle olijven te eten zijn, maar ik ben niet zeker hoor.

Lieve groet
Hermine

Wondelgijn zei

Ben benieuwd hoe de oogst gesmaakt heeft... ;-)

A place for my home zei

Dat zijn zeker mooie fotografeerobjecten! En nu ik het beton zo zie ben ik natuurlijk nog nieuwsgieriger geworden naar je keuken!!

Liefs, Cynthia

Thuis bij Tjits zei

Wat gaaf dat je olijven uit eigen tuin kunt eten!! Heb je ze al geprobeerd? En wat ze fotogeniek, zo mooi!

Dank je voor je lieve reactie!

Fijne avond,
lieve groet, Tjits