zondag 22 december 2013

kortste dag

vooruit kijken…

Al liep dit jaar niet zo lekker als gewenst, het is wel voorbij gevlogen! Ik was me er niet van bewust maar gelukkig hoorde ik het op het nieuws,  we hebben de kortste dag al weer beleefd :-))Zulke dingen wil ik natuurlijk graag weten, want dat betekent dat we de goede kant opgaan! Over een paar dagen is het al weer kerst, door allerlei omstandigheden vind ik dat zelf niet zo’n fijne periode, maar het hoort gevoelsmatig wel bij de afsluiting van het jaar. En vandaaruit kijk ik dan graag vooruit… met goede moed en positief gaan we op naar de toekomst!

kerst.

De hectiek en het overdadig gedoe laten we aan anderen over, wij doen daar niet aan mee.. De meeste boodschappen zijn binnen ( ik geef toe we eten wel iets luxer en uitgebreider dan normaal) alleen voor het verse spul moeten we dinsdag nog even op pad. Ook ons THUIS is niet overgedecoreerd, maar met simpele natuurlijke materialen en een enkele glazen kerstbal in de ‘boom’ kunnen we de kerstdagen hier thuis in relatieve rust op onze manier, heel gezellig doorbrengen.

Of je nu houdt van Less of van More.. ik wens een ieder goede dagen, waarin de liefde van en voor je naaste (en voor jezelf) voelbaar zal zijn! Want dát is toch waar het om draait...

42 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zelf probeer ik tijdens de feestdagen wel anders maar zeker niet veel te eten, na afloop voelt zo'n overvol gevoel toch nooit lekker en bovendien moet het er vervolgens ook weer af...daar schieten we dus niets mee op.

Ik wens je fijne feestdagen toe, ik hoop dat je je fit genoeg voelt voor een wandeling in de natuur of een leuke rit in de omgeving. Laat het genieten in ieder geval boven aan de lijst staan, samen met de mensen die je lief hebt.

Liefs, Ingrid

hanneke zei

Hoi Corine,

Datzelfde wens ik jou ook van ganser harte toe, en vooral heel veel gezondheid in het nieuwe jaar.
En voor mezelf hoop ik op weer een jaar mooie inspirerende posten van je te mogen lezen en zien.... mag wel hè?

Lieve groet,
Hanneke

Kleurrijk zei

Ik wil je fijne kerstdagen toewensen en een gelukkig nieuwjaar. Ik hoop dat je gezondheid het volgende jaar wat beter wordt.
Ook ik vind het door omstandigheden niet de leukste tijd van het jaar. Maar net als jij vieren we het op een manier die bij ons past. En dat voelt goed.

G-STYLE zei

Mooie sfeer heb je in de kamer in dat hoekje neergezet. Heel mooi die tak aan de spiegel met de klokken en de tak in pot met glazenballen ook heel subtiel gedaan.

Ook hier geen overdadigheid maar gewoon lekker Hollandse kost bij mijn moeder eerste kerstdag.
En de tweede kerstdag lekker met ons vieren gourmetten, gezellig samen zijn is voor ons al genoeg.

Jullie ook hele fijne dagen gewenst !
lieve groet Gea

inge van der sanden zei

Ik vind het al fijn dat we met z'n vieren de Kerstdagen door kunnen brengen...van overdadige Kerstversieringen houdt ik ook niet...

Wij gaan lekker met ons gezin gourmetten, en daar hoort ook zo af en toe een spelletje bij.
Verders is het hier alles mag niets moet...al lopen ze bij wijze van spreken in een Roy Donders huispak rond...ik stoor me er niet aan.

Corine, al was het afgelopen jaar voor jou niet optimaal ( ik was lange tijd stille volger van je blog, dus ik was al helemaal bijgelezen) toch wens ik je fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2014 toe, ook voor je gezin.
Fijne Zondag.

Groetjes,
Inge, my choice

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ja, de kortste dag is alweer geweest en van die wetenschap word ik ook blij. Wel betent het dat we nu eerst de winter nog gaan krijgen, maar op een mooie dag zal het steeds wat later donker worden... Heerlijk!
Doe lekker rustig aan de komende dagen en geniet van wat er op je pad komt, van je gezin en van alle kleine dingen... Enne Less is More... Toch?
Lieve groet,
Mirjam

Els zei

Ben het helemaal met je eens!
Ik heb er zelf ook niet meer zo'n zin in wegens bepaalde omstandigheden...
En die drukte en heisa, nee daar doen wij gelukkig ook niet aan mee. Alle boodschappen zijn in huis. Morgen alleen nog ff de stad in voor enkele kleine dingetjes!

Fijne kerstdagen gewenst voor jou en je gezin en een mooi 2014!

X Els

Karin zei

Ik wens je ook fijne en rustige dagen toe!
★Karin★

Hann¥ zei

Bij kerst hoor ook geen overdaad aan eten....kerst is de gedachten van het samen zijn....de warmte te voelen van vriendschap....je gezin...
Ik wens jullie hele fijne dagen toe Corine...
Liefs,Hanny

Pure & White zei

Lieve Corine, ik wens je heel fijne dagen toe met degene die je lief zijn. Weet dat je het niet altijd makkelijk hebt, en zal aan je denken!
Ondanks die moeilijke dingen ken ik je ook als iemand die probeert de zonzijde te zoeken....probeer daar te blijven!
Liefs Dineke

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Jaja... de langste dag is alweer geweest, wat een heerlijk vooruitzicht dat de dagen weer langer gaan worden.

Hier hebben we ook een rustige en sobere kerst, de kinderen komen 2e kerstdag en dan eten we iets luxer met voorafje en toetje.

Zoals je al zegt: het gaat om het samen zijn en gezelligheid.

Voor jou en allen om je heen een hele fijne kerst en alle goeds voor 2014.

Lieve groet,

Loes


het Moonhuis Monica zei

Ik ben eigenlijk altijd blij als die dagen weer voorbij zijn en ben dan ook in staat om op 2 januari de vlag hier uit te hangen, zo blij ben ik dan dat het weer januari is en we weer naar de langere dagen toegaan.
Daarom hier in huis ook geen typische kerstversieringen, jarenlang ergerde ik me dood aan die enorme groene kerstboom, ik ben nu heel blij met mn kale perenboom, zoals jij je takken nu in de pot hebt... hartstikke leuk toch, je moet er wel van kunnen genieten zo van... jaaaa dit vind ik nou leuk!!!

Geniet van de dagen (dat doe ik ook hoor, de kerstdagen zelf vind ik altijd wel gezellig)

Liefs Monica

Athomebymy zei

Fijne kerstdagen en een gelukkig gezond nieuw jaar !!!

Liefs Petra

Miss M zei

Ook hier alle boodschappen wel gedaan. Alleen de kleine dingetjes nog en het is klaar. Gelukkig wel.

En jaaaa... we gaan op weg naar langere dagen! Hoe fijn is dat? Heel fijn!

Mooi, die tak in die stoere vaas. Weinig ballen eraan: helemaal okee! :-)

Liefs, Marjolijn

Sober en Stijl zei

Ik wens je Fijne Kerstdagen toe en alle Goeds voor 2014!
Je hebt een mooie sobere kerstversiering, daar hou ik van.

Liefs, Dorine

Marjonel M zei

Ik wens je vooral hele fijne en gezellige dagen toe met je gezin,en alle goeds en gezondheid in 2014.

Veel liefs, Marjonel

lia zei

Gezellig warm en sfeervol, maar vooral rust.... en daar gaan we ook voor met de kerstdagen.
Kijk met één oog naar de boom, en weet nu zeker dat ik het volgend jaar niet meer doe.
1e Kerstdag gaan we met het voltallige gezin gourmetten, en tweede zal wel kliekjesdag worden.
En niets moeten is een heerlijk vooruitzicht.

Fijne dagen
Liefs Lia

Easyliving zei

Lekker genieten met mensen om je heen die je graag om je heen hebt.....dat is Kerst......fijne dagen!

Dinka

What's in a day zei

Het familiegevoel staat bij ons voorop. dochters thuis, geen overdaad, maar vooral de warmte die juist in de decembermaand zo goed voelt.
Dank je wel dat ik mee mocht genieten van je blog, je mooie, afwisselende posten waren mooi om te lezen.
Ik wens je voor het komende jaar rust en een goede gezondheid.

Een lieve groet,
Eefie

Anita zei

Lieve Corine, hier houden we het ook rustig ;-)
Gewoon op onze manier ...
Ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft.
Het kerst-gevoel zit gewoon in je zelf!
Wens jullie een warme en sfeervolle kerst
en een nieuwjaar waarin je lijf wat meer mee wil werken.
Veel geluk, liefde en gezondheid!
Dank je wel voor al je leuke, lieve en meelevende berichtjes.
Een warme kerstknuffel komtie XXX Groetjezz lfs mij

Colin zei

Kerstdagen doorbrengen op je eigen manier zonder opgeprikt gedoe, maar gewoon genieten van de rust en de lieverds om je heen, daar sluit ik me helemaal bij aan! Hele fijne, gezellige maar vooral rustige dagen Corine. Liefs, Colin xxx









It's me zei

Geniet van het samen zijn lieve Corine.....ook ik ben weer blij als het allemaal weer normaal is hoor....liefs Ria...x!

Henny van der Wal zei

Ik wens je hele fijne dagen toe. Of je nu veel of weinig met kerstversieringen en alle hectiek eromheen hebt, het belangrijkste is het samenzijn, genieten van elkaar.
Lieve groet,
Henny

Janny zei

Nou lieve Corine, ik hoop toch dat je fijne feestdagen hebt. Heerlijk op je eigen manier en met je geliefden om je heen. Bovendien hoop ik dat 2014 een mooi jaar voor jullie wordt en dat jouw ziekte je wat minder dwars zal zitten. Lieve groet,
Janny

Thuis bij Tjits zei

Ook bij ons geen overdadig feest, maar een gezellig en warm samenzijn met familie.
Ik wens je veel warmte en licht voor de komende (feest)dagen en veel gezondheid en geluksmomentjes voor het nieuwe jaar!

Liefs, Tjits

Franse Lelie zei

Geniet van deze dagen en alle goeds voor 2014! Lieve kerstgroet

Ans van Ispelen zei

Ook ik wens je hele fijne dagen toe.

Groetjes Ans

Rubato zei

Hallo,
Toch goede dagen gewenst.
Groetjes, Henny

Petra zei

Geniet van de rust en de tijd samen.

Ik wens je ondanks alles een fijne kerst toe en een goede jaarwisseling!

Huize Kip Kakel zei

Fijne dagen met je gezin!
Dank je wel voor de mooie posten en foto's het afgelopen jaar en hopelijk voel je je in het nieuwe jaar fit genoeg om zulke posten te kunnen blijven maken♥

Des guirlandes zei

Voor veel mensen is kerst net zoiets als de jaarlijkse braderie. Inderdaad, dan is er ten diepste niets aan. Het gaat niet om overdaad of eten. Kerst is het feest van de liefde. Liefde van Boven.
Ik wens je fijne dagen met allen die je lief zijn.
Warme groet,
Barry

Kom Achterom zei

Ook hier gewoon lekker eten maar dan wel met een grote club dus dan lijken de hoeveelheden zo groot! Koelkast is in ieder geval helemaal gevuld! Zo gezellig samen dochter lief regelt dit jaar de zoete kant en wij het hoofdgerecht zo leuk ben benieuwd wat ze maakt. Dat blijft altijd een verassing voor elkaar. Kleine dingen die het net wat bijzonders maken.
Ik wens jou heel fijne feestdagen met veel genieten van en met elkaar!
Yolanda

Chantal (uit het Zuiden) zei

Wens je vanuit het Zuiden : Fijne Feestdagen en veel gezondheid voor 2014!

En dat je nog lang zult blijven bloggen. Ik geniet er zo van om je posts te lezen.

Groetjes Chantal

erika zei

Je huis is echt op z'n Corine ingericht! Mooi hoor!
Heb het dit jaar ook heel bewust rustig gehouden met de versieringen. ... hier ook ( bijna ) alles in huis voor



en dagje gourmetten met de kinderen en opa en oma. .... .de andere dag zijn er twee bij schoonfamilie en zijn we met zn drie' tjes en zien we wel wat we doen. ...heerlijk!
Wens jullie ook alle goeds en vooral een gezond jaar toe voor 2014!!!
Groetjes Erika

eigen thuis zei

Voor ons staat genieten met het gezin ook bovenaan. Daar gaat het tenslotte toch het meeste om. Geniet van de komende dagen en alle goeds voor het komende jaar. Liefs, Gonda

Anna Marie zei

Corinne, hele mooie rustige feestdagen. Doe vooral waar jij je goed bij voelt!

Voor 2014 wens ik je een jaar vol gezondheid toe.

Liefs Anna Marie

van alles wat in huis en tuin. zei

Hoi Corine. Ik wens je een paar fijne feestdagen toe samen met de mensen die je na staan: dat is toch eigenlijk de bedoeling van kerst. Op een simpele manier genieten zonder al die bombarie, lekker lezen, spelletjes doen, even wandelen met onze logeerhond: wij komen de dagen wel door! En zo te horen jullie ook wel!

Ik wens je een nieuw jaar toe met veel geluk, liefde en vooral gezondheid!

Groet Trijnie

Petra zei

Geniet lekker van de Feestdagen en veel gezondheid voor het nieuwe jaar!

Liefs Petra

Clipping Path zei

Awesome photographs :)

Le Style zei

Ik heb genoten van je blog, creativiteit en inspiratie in 2013. Alle goeds voor jou en je gezin in 2014

Happy New Year!

Yet

Happy Living zei

Ik wens jou en de jouwe een goed 2014, vol gezondheid en gezelligheid, inspiratie en creaties, maar vooral Liefde en Licht!

Liefs, Debby

Home and Lifestyle zei

Ik vind het hier een beetje stil, vandaar dat ik even langs kom om jou, Gert en de meiden een hele fijne jaarwisseling en alle goeds te wensen voor het nieuwe jaar.

Ik hoop dat 2014 voor jou vooral in het teken zal staan van een verhoogd energiepeil en van balans. Ik hoop dat je blijft genieten van de kleine dingen om je heen en ons laat meegenieten d.m.v. je mooie posten.

Liefs, Ingrid