zaterdag 14 december 2013

toen

en nu…

In Elburg organiseren ze al een aantal jaren ‘kerst in de vesting’. Leuk! Maar ik ben niet zo’n fan van mensenmassa’s en ook niet van winterkou, dus al hing ik wel elke keer de flyer op het magneetbord, we gingen nooit. Totdat ik deze week de zonnige weerberichten zag, dat bood perspectief en dus planden we een leuke vrijdagmiddag in ;-)

grootgezin

Maar waar ik niet aan had gedacht en waar ik ook niet in geloof, het was vrijdag de 13e.

Eind van de morgen waren we op weg naar het spreekuur van de bedrijfsarts toen een jonge knul achter ons wel erg enthousiast optrok bij het verkeerslicht, toen wij plots moesten remmen had hij een probleem.. en wij dus ook!  Maar na het nodige geregeld te hebben zette Gert me toch keurig op tijd in een stoel in de wachtkamer, wat bibberig en met een stijve nek zat ik daar te wachten, op de oproep die niet kwam. Meneer de dokter was vergeten dat we op zijn verzoek onze afspraak van 10 uur naar 12 uur hadden verzet. Nadat ik toch wel zo’n 3 minuten(!) binnen ben geweest mochten we weer naar huis.  Na een telefoontje met de garage om dezelfde dag nog de schade te laten opnemen vertrokken we alsnog naar Elburg.

houtoven  broden

Platen vol krentenbollen liggen te wachten tot de mobiele, hout gestookte steenoven heet is. Zulke dingen, dáár houden wij van!

omavesting 
wassen steeg

Al is de sfeer in de avond als alle vuurkorven aan zijn natuurlijk wel veel kneuteriger, voor het maken van foto’s was deze zonnige en rustige middag een betere optie.

visnetten visfuik
touw

De visnetten en de touwslagerijen, ook typisch voor Elburg en zeker passend in de sfeer van de vesting.
muurhuisje

De muurhuisjes van Elburg zijn klein, 2 meter diep met enkel ramen aan de voorkant, in alle eenvoud zijn ze heel knus, maar dan heb je wel een geweldige historische éénpersoonswoning!

t.huis

Ook gaaf en van een heel ander kaliber.. een prachtig stadshuis met het karakteristiek mozaïek in het keitjesstoepje, helemaal van toen, maar ook echt van nu!

winter

Vrijdag de 13e december.. een zonnige dag met een paar grauwe wolkjes aan de blauwe lucht ;-)

32 opmerkingen:

wilma zei

Mooi!! Zulke schaatsen heb ik hier ook hangen. Hier ook kerstmarkten maar binnen. Veuls te koud.
Groet, Wilma

Janny zei

Aan vrijdag de dertiende lag het niet, hoor. Eenenveertig jaar geleden trouwden wij op die datum en dat gaat (nog steeds:-) goed!
Maar wel een akelige start van een gelukkig verder toch fijne dag. Leuk is Elburg, hè?
Groetjes, Janny

Yvonne Ursepuny zei

Elburg doet weer herinneringen opkomen, mijn vader was daar geboren. En als kind mee naar opa en oma, een heel klein huisje aan de Zuiderwalstraat. Toen mijn opa was gestorven, heeft de buurman het huisje gekocht en daar zijn garage van gemaakt(!) Heel leuk om weer die straatjes te zien, erg gezellig! En die auto, dat komt wel goed! Fijne avond


Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik neem aan dat je ongeloof in vrijdag de 13de hierdoor niet is gewijzigd? Gewoon een ongelukje natuurlijk, dat echter wel veel slechter had kunnen aflopen. Hou die stijve nek maar in de gaten...
Wat is Elburg een prachtig stadje zeg. Het doet me overigens wel denken aan het openluchtmuseum in Enkhuizen, het Zuiderzeemuseum heet het geloof ik. Wat heerlijk hè, dat prachtige weer...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

What's in a day zei

Wat een sfeer Corine, gelukkig voor jou dat december zoveel zonnige dagen kent, uniek!
Elburg is, onder elke omstandigheid, prachtig!
Sterkte met je nek, oppassen dat het niet erger wordt.

Lieve groet, Eefie

Home and Lifestyle zei

Elburg is een hele leuke plaats, wij zijn er vorig jaar zomer een keer geweest op een warme, zonnige dag. We hebben genoten van de sfeervolle straatjes en een overheerlijke lunch, buiten op een terras. Ik heb er alle beelden bij dat Elburg ook tijdens deze dagen bijzonder sfeervol is.

Wel balen van de auto en de afspraak!!

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Wat heb je prachtige foto's gemaakt van elburg! Ik was er vrijdagavond in het donker, maar dit geeft toch een heel ander plaatje. Hopelijk heb je ondanks de pech toch nog genoten. Ik geniet zeker van je blog en foto's als stille volger zonder blog...... Fijne feestdagen, groetjes Monique

Saskia Klaver zei

Hmmm ga jij maar voor 12,5 of 13,5 en sla de 13e maar over... Balen dat dit toch moest gebeuren... Let maar goed op je nek! Wel fijn dat je alsnog een leuke dag hebt gehad, je hebt maar mooie fotootjes geschoten!

Wens je een fijn weekend! Liefs Saskia

Miranda zei

Een vervelende start van wat een leuke dag had moeten worden... gelukkig was het in Elburg nog niet druk en heb je alvast kunnen genieten van de sfeer. Hoorde dat het er vanmiddag héél druk was...

Fijn weekend.

Colin zei

Nou zeg, wat een start van de dag en dat allemaal voor een 3-minuten-afspraak bij de bedrijfsarts. Dat had hij dan ook gewoon als telefonisch consultje kunnen doen, zeker gezien jouw ziekzijn! Gewoon om vragen hoor de volgende keer.

Je foto's zijn weer geweldig, had ook even het Zuiderzeemuseaum gevoel, helemaal leuk. Fijn weekend!

Anneke zei

Hoe is het toch mogelijk dat je vrijdag de dertiende zo'n pech hebt gehad. Eerst je auto en dan de afspraak bij de dokter. Was het allemaal in orde?? Ja elburg is een gezellige stad. Jan en ik komen er ook af en toe. Even die sfeer proeven. Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Echt de juiste sfeer gevangen. Ik wens je nog een fijne zondag.
Liefs Anneke

inro soor zei

wat ontzettend leuk zeg!
en hopelijk heb je geen pijn of pech verder meer...
t was het dagje wel:)
groetjes, Inge

lia zei

Dat moet ik eens onthouden voor volgend jaar. Ziet er leuk uit.
Gaat het weer met de nek trouwens.

Liefs

G-STYLE zei

Oei, dat was dus echt vrijdag de dertiende voor jullie.
Toch hebben jullie nog een leuke dag gehad en heb je mooie plaatjes kunnen schieten.

Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik en geen nek-klachten er aan overgehouden.

Fijne zondag verder!
hartelijke groet Gea

inge van der sanden zei

Nou dat was echt een vrijdag de dertiende...hoop dat je nek weer snel hersteld.
Een leuk plaatsje is dat...ik ben er nog nooit geweest, maar ga het zeker onthouden.
Fijne Zondag.

Groetjes,
Inge, my choice

Me And My Dog @ Home zei

Verzorg je maar! Nou ik had die dag wel een klein gelukje maar ja we weten het niet he..
Alvast heel leuke foto's en een gezellig dorpje!

Fijn weekend
Liefs Wendy

Nancy B. zei

Soms is vrijdag de dertiende echt vrijdag de dertiende.
Gelukkig hebben jullie ondanks de perikelen toch een leuke middag gehad. Waren de krentenbollen nog lekker? Groetjes, Nancy

A place for my home zei

Wat een vervelende start van een voor de rest heel leuke dag! Wat een leuk stadje is Elburg, zeker iets om te onthouden. Je hebt er mooie foto's gemaakt!

Fijne zondag.

Liefs, Cynthia

eigen thuis zei

Wat heb je ontzettend mooie foto's gemaakt! Dat ziet er wel erg gezellig uit. Ga ik zeker onthouden voor volgend jaar.
En wat een pech op vrijdag de dertiende. Je zou er bijna in gaan geloven...

Sanny zei

Hoi Corine,
Ik hoop dat het allemaal meevalt. Nekklachten altijd serieus nemen hoor.
Wel stoer dat je later toch nog gegaan bent. Je hebt hele sfeervolle foto's genomen.
Heel veel beterschap!
Groetjes,
Sanny

Miss M zei

Watb een pech zeg, zo op vrijdag de dertiende! Je gaat er bijna in geloven... althans, ik wel. De hele dag was ik benieuwd of er wat ging gebeuren, maar nee...
Je foto's vind ik erg mooi geworden. Wat is Elburg een leuk stadje he! Ik ging er vroeger weleens heen met mijn ouders.
Je foto met de krentenbollen vind ik het leukst (en smakelijkst! ;-))

Fijne zondag nog, rustig aan he! Liefs, Marjolijn

Pure & White zei

Zoo, dat was vast even schrikken zeg!
super dat je na die schrik toch zo hebt weten te genieten en deze prachtige verstilde foto's hebt gemaakt...echt heel mooi!
Ik hou hier heel erg van, was er graag geweest...(zeg dat volgens mij heel vak...haha)

Lieve groet,
Dineke

Rubato zei

Hallo,
Wat een mooie foto's heb je gemaakt.
Vorig jaar was ik er 's avonds, was ook erg mooi. Toen moest ik zingen in de grote kerk in Elburg.
Voordien even alleen Elburg ingegaan.
goede week, Groetjes, Henny

Dorine zei

Dat is een naar begin van de dag!...hopelijk gaat het met je nek weer goed:-)
Elburg lijkt me inderdaad een mooie plaats, ga ik onthouden.

Liefs, Dorine

Nieneke zei

Mijn dochter is geboren op vrijdag de dertiende! Geluksdag voor ons dus.... Ziet er prachtig uit Elburg....

Marjonel M zei

Elburg is inderdaad een hele mooie plaats. Dat is wel even schrikken zeg en hoe gaat het met je nek??

Liefs, Marjonel

Des guirlandes zei

Werkelijk, is sta er nooit bij stil, bij vrijdag de 13e. Jullie hadden wel even pech maar dat had iedere dag kunnen gebeuren. Zo'n bedrijfsarts slaat echt nergens op, wat heb je aan zo'n bezoek?
Dat in Elburg lijkt me erg leuk. Houd ik ook erg van. Helaas is Elburg voor ons niet naast de deur maar ik ga het wel in gedachten houden voor een volgend jaar.
Groeten,
Barry

Wondelgijn zei

Nostalgie ten top! Ik vind het geweldig...
(hoe is het nu met je nek??? Jeetje... schrikken zeg!)

Homemade Home zei

Dat was me het dagje wel!! Wat een pech, maar gelukkig heb je toch nog van Elburg kunnen genieten.
Lieve groet Nelly

Judith zei

Een vriendin van me woont in Elburg... zo'n mooie plaats!

Vrijdag de dertiende; je zou er bijna in gaan geloven;-)

Liefs XXX

basiclabelsweden zei

Oooh de dag begon niet zo goed: dapper dat jullie toch gegaan zijn: krentebollen verse krentebollen in Elburg , zucht nu heb heimwee ;) ALS ik Niet meer spreek: god jul och gott nytt år ., önskar Marion

Clipping Path zei

Such a poignant post and a beautiful photo to accompany it.