woensdag 1 januari 2014

dag 16654

van mijn leven…

Vandaag is volgens onze jaartelling de eerste dag van een nieuw jaar. Voor velen een magische dag, de dag waarop ze gaan starten met de uitvoering van goede voornemens. Eigenlijk vind ik het altijd iets mafs hebben om bijvoorbeeld het stoppen met een slechte gewoonte op te hangen aan deze dag. Ik maak dus nooit een lijstje met zulke nieuwjaars-goede-voornemens. Niet omdat ik er geen kan verzinnen, maar gewoon omdat ik élke dag zie als een kans om de dingen ánders te doen. Dus dat het vandaag de eerste dag van een nieuw jaar is is best leuk, maar veel leuker vind ik het om te beseffen dat ik vandaag al voor de (klik)16654e keer de kans krijg om mijn leven een positieve invulling te geven :-)

klushobby

Natuurlijk wens ik iedereen vandaag heel graag en absoluut gemeend al het beste, al het leukste en heel veel liefde toe voor het komende jaar, maar eigenlijk wens ik dat iedereen elke morgen!

projekt

Voor mij persoonlijk worden de komende maanden best pittig. Ik ga binnenkort starten met een therapie die me leert hoe ik redelijk normaal kan functioneren ondanks de chronische vermoeidheid. Mijn doorzettingsvermogen en wilskracht hebben me ver over mijn grenzen doen gaan, waardoor de energievoorraad momenteel nihil is. Ik hoop (en ga er vanuit) dat dat doorzettingsvermogen en die wilskracht me ook in pósitieve zin ver zullen brengen. Vooral de eerste maanden zal ik mezelf flink tegenkomen is me al verteld, ik vroeg me laatst bij de psycholoog hardop af waarom er nooit lampjes gaan branden als ik over een grens ga.. het antwoord klonk luid en duidelijk:  die lampjes gaan wel degelijk branden, maar als een blind paard draaf jij gewoon door.. tja..

Met hulp ga ik op zoek naar waar mijn grenzen liggen. Ook moet ik dus leren kijken, luisteren en voelen naar de signalen die ik krijg als ik toch een stap over die grenzen heen zet. Voorlopig wordt er dan ook zeker niet gedraafd, stapvoets gaat snel zat!

(Mijn bloed is in verschillende laboratoria getest op Lyme, maar de heren doktoren kunnen geen eenduidige diagnose stellen. En omdat de resultaten van antibiotica bij chronische Lyme vaak niet of nauwelijks tot blijvend herstel leiden, hebben we besloten dat ik me nu ga focussen op de therapie die ze speciaal voor mensen met CVS in het Radboudziekenhuis in Nijmegen hebben ontwikkeld.)

blad 2296.40

De foto’s bij deze post verwijzen naar een nieuw klusproject ;-) Vanwege mijn ‘vermoeide toestand’ staat het kluswerk hier THUIS voorlopig op een laag pitje, maar we willen natuurlijk niet dat Gert zich gaat zitten vervelen! Dus kochten we een oude werktafel die wel een opknapbeurt kan gebruiken. Ik heb al op mijn netvlies hoe het eruit ziet als ie straks als bureau dient op de werkkamer, twee oude tolix-stoelen erbij.. maar zover is het nog lang niet, voorlopig staat ie met z’n poten in bakjes houtwormdoder op te slurpen!

Al zit ik ondertussen al 4 maanden 'ziek' te zijn, ik verveel me geen moment. Ik kan niet veel, maar wát ik doe doe ik wel veel trager dan normaal, dus de uren vliegen voorbij. En wat ben ik blij dat ik de mogelijkheid heb om via internet de huiskamer even te verlaten en vanaf mijn eigen bank mijn blikveld iets te verbreden. Reageren op blogs doe ik niet veel, ik heb vaak de energie niet om een goede zin te formuleren, maar binnenkijken in het leven van een ander kan zó inspirerend zijn, ook als je moe bent ;-))

32 opmerkingen:

Jet zei

Ik wens je het allerbeste toe met de therapie waar je mee begint. Wat dapper van je!
Wat is dat toch hè, dat we onze 'alarm lampjes' zo vaak negeren en maar doorgaan en dus over onze grenzen gaan.. Ik hoop echt voor je dat je op mag knappen!

Home and Lifestyle zei

Lieve Corine,

Voor elke dag van dit nieuwe jaar wens ik je veel gezondheid en liefde toe. Ik hoop van harte dat de therapie je leert beter naar jezelf te luisteren en op tijd de rem er op te zetten, zodat ook je energiebalans beter wordt.

Voornemens heb ik ook niet, we hadden het vannacht over precies hetzelfde...dat het vreemd is dat we de eerste dag van het nieuwe jaar gebruiken voor gedragsveranderingen, terwijl je daar elke dag mee kan starten. Blijkbaar geeft dit toch een soort houvast.

Sterkte met de therapie!

Liefs, Ingrid

Bonjade zei

Oh maar het is ook super moeilijk om dat lampje te zien.....
Je kunt niet half leven maar je leeft vol.....en tja.....dan gebeurt dat soms......
En als je er dan overheen bent moet je volgens mij gewoon accepteren en jezelf niet op je kop geven.......maar ha....dat zou ik ook tegen mezelf kunnen zeggen...;)

Je therapie zal je vast handvatten geven......
Tja en in je hoofd kun en wil je veel meer dan het lichaam kan.

Wens je sterkte......dacht toch echt aan Lyme......maar wie ben ik...;)

Wens je een gelukkig, liefdevol maar bovenal een gezonder en fijner 2014

LIefs

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik hoop dat deze therapie jouw grenzen wat zichtbaarder zal maken, dat het je zal brengen waar je op hoopt. Veel succes en sterkte hiermee.
De tafel,ziet er nu eigenlijk al heel leuk uit, mooi nieuw projectje hebben jullie op het plan staan. Ik zie het met die stoelen al helemaal voor me.
Ik hoop dat dit nieuwe jaar voor jullie heel veel fijne, mooie, gelukkige en liefdevolle dagen zal brengen...
Lieve groet,
Mirjam

G-STYLE zei

Lieve Corine,

Ook ik heb net een post klaar over goede voornemens ... die ik niet heb ....

Ik wil jou veel sterkte wensen met de therapie , je zult jezelf tegen komen, misschien wel veel huilen maar alles zal je weer een stukje dichter bij jezelf brengen.
En ontdekken waarom je steeds in dezelfde valkuil stapt.

Probeer er ook met een milde blik naar te kijken, volgens mij hebben we allemaal oude patronen die we ons ooit hebben aangeleerd om te 'overleven ' . En dat is niet erg, het moet je alleen niet in de weg gaan zitten en veel energie wegnemen.
Nogmaals sterkte met alles wat komen gaat en natuurlijk ook genieten van de leuke dingen :-)

Fijne dag verder, liefs Gea

Franse Lelie zei

Ook hier geen goede voornemens. We gaan er weer een mooi jaar van maken met vast wat downs maar we hopen ook veel ups:) Voor jou heel veel kracht gewenst de komende periode want je zal jezelf vast tegenkomen. Het zal pittig zijn want je leven zal veranderen maar het gaat erom dat je je beter gaat voelen dus dus zal het allemaal de moeite waard zijn. Ik hoop dat je aan het eind van 2014 terug kan kijken op een goed jaar! Lieve groetjes

Miss M zei

Ik heb met kippenvel je post gelezen. 2014 zal een heel heftig jaar voor jou worden en ik hoop dat je met dat syndroom er nog beter uit zal komen. Volgens mij doe je het NU al best goed!
Hou je het wel en wee bij op dit blog? Is ook een goede manier om het te verwerken he... en om die lampjes te gaan zien!
Wens je heel veel sterkte toe en middels deze weg wil ik jou toch een mooi 2014 wensen.
Aan de gave werktafel en de stoere Tolix-stoelen zal het niet liggen! :-)

Liefs, Marjolijn

Colin zei

Stoer Corine dat je therapie gaat volgen om te leren luisteren naar je alarmbellen en te leren zien dat de lampjes gaan branden. Als je al zo lang anders hebt gedaan, wordt dit een hele lastige. Wat 2014 ook brengt, hoop ik dat dit voor jou elke keer een stapje vooruit zal zijn!

Hier ook geen goede voornemens, weet inmiddels wel wat mijn valkuilen zijn (ook iets met negeren van signalen geloof ik) en wacht weer op nieuwe uitslagen.

Jij heel veel succes de komende maanden en hoop toch dat je af en toe de energie hebt om erover te bloggen. Dikke knuf, Colin

Stella zei

Heel veel succes met de therapie , hopen dat dit iets is waar je echt baat bij hebt na zoveel jaar zoeken!!
Lieve groet,Stella

lia zei

Het zal best een vermoeiend en zwaar jaar voor je worden. En door die therapie zal met een lach en een traan gepaard gaan, maar de dagen worden nu weer langer, en voor je het weet gaan we weer het mooiere weer tegemoet. Waardoor je ook weer energie krijgt. En volgend jaar kijk je dan weer terug op veel mooie momenten van dat afgelopen jaar.

En goede voornemens, wat zijn dat??

Volgend jaar kan ik wel wat vieren, want dan ben ik bijna 20.000 dagen oud. Dat is dan wel een feestje waard hè..

En zit nu te denken waar die werkkamer gaat komen..

Dikke knuffel voor je meis.
En wens je toch een heel mooi jaar samen met je gezin. X

Marjonel M zei

Wat goed van je dat je de therapie gaat volgen, ik wens je dan ook heel veel succes.. Goede voornemens heb ik eigenlijk ook niet alleen iets beter op mij zelf passen en een keer nee kunnen zeggen.

Heel veel liefs, Marjonel

Jeanette zei

Ik wens jou heel veel sterkte voor de komende periode. Hoop dat 2014 jou weer de mogelijkheid geeft om op krachten te komen en je energiepeil weer op niveau te krijgen.

Groet,
Jeanette

It's me zei

Een dapper besluit denk ik...ik hoopr het allerbeste voor jou in het nieuwe jaar lieverd...dat je maar weer gauw een beetje je zelf terug vind....liefs Ria...oja slurpen houtworm ???..moet je dan niet alles in spuiten vertel.....x !

Sanny zei

Hoi Corine,

Wat een leuke website zeg, die teller, ik ben nu 17185 dagen oud.
Wat betreft je grenzen. Dat herken ik ook. Ik voel mijn grenzen niet. Heb ook therapie gehad bij een revalidatiecentrum voor mijn fibromyalgie waarbij vermoeidheid ook hoog op het lijstje van klachten staat.
Mijn ervaring is dat je enorm groeit door dit soort therapie en dat je inderdaad leert waarderen wat je hebt en wat je nog wel kunt. Mindfulness was hierin een fijn onderdeel. Ik wens je heel veel sterkte toe. Het kost veel energie maar je krijgt er wel iets voor terug.
Ik wens je verder toch ook een heel mooi en liefdevol 2014 toe waarbij we hopelijk mogen blijven genieten van jouw mooie posts.

Groetjes,
Sanny

erika zei

Mooi geschreven over die eerste dag van het nieuwe jaar. ..ben het helemaal met je eens dus hier ook geen goede voornemens. ...maar die therapie...wat hoop ik dat die je zal gaan helpen....hier heeft psychologische
therapie bij dochterlief heeeel goed geholpen...we zijn er nog lang niet ....het gaat echt met ups en downs maar de ups worden steeds langer;)
En hoop voor haar zó dat 2014 een beter jaar voor dr wordt en dat hoop ik voor jou hetzelfde .
Het is best hard werken daarvoor maar dat gaat jouw met jouw altijd positieve instelling lukken!!
Heel veel succes daarbij!!

Enne leuk projectje lijkt me dat ...nu al leuk!

Hartelijke groet Erika

Tanja zei

Lieve Corinne, ik wens je een mooi nieuw jaar, ik hoop dat je je gauw weer beter gaat voelen met behulp van de therapie.

Pas goed op jezelf, en ik hoop dat je de lampjes leer ziet want gezondheid is een groot bezit.

Liefs
Tanja

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik wens je voor de komende periode veel sterkte toe: het zal niet gemakkelijk zijn en je zult jezelf enorm tegenkomen. Maar ik hoop voor je dat het je iets positiefs oplevert: ik vind je een heel sterke vrouw,( tenminste dat wat je van je zelf laat zien op je blog. Ik neem tenminste aan dat, wat we van je lezen, wel een stukje van jezelf is!)
Ik hoop dat jouw eerste blog in 2015 veel positiever over je gezondheid zal zijn!
Fijn dat je zo'n leuk gezin hebt: dat zal een enorme steun zijn.

Groet Trijnie

Pure & White zei

Wat ben je moedig en sterk, alleen al om te besluiten aan de therapie te starten ondanks het besef dat het heel zwaar kan zijn!
Dan hoef je geen andere goede voornemens meer te hebben, want dan laat je al zien wie je bent, en waar je naar toe wilt!
Misschien kun je proberen dit jaar vooral lief voor jezelf te zijn...;-))
En anders doen wij dat wel....!
XX Dineke

Maison Welbi zei

Je zult jezelf zeker tegen gaan komen tijdens de therapie en het zal niet altijd makkelijk zijn, maar bedenk dat het voor een goed doel is: je weer beter voelen. Ik wens je heel veel succes en sterkte toe!

Liefs,
Reineke

Kleurrijk zei

Ik hoop dat de therapie gaat aanslaan. Heel veel sterkte en succes daarmee.

het Moonhuis Monica zei

Ik wens je alle goeds toe voor het nieuwe jaar!!

Liefs Monica

Janny zei

Ik denk dat nieuwjaarsvoornemens ontstaan omdat mensen denken dat een "frisse" start, zonder ballast van voorgaande pogingen, een betere kans van slagen heeft. Maar je hebt gelijk: elke dag geeft nieuwe kansen. Ik hoop vn harte dat de therapie gaat werken voor jou. Zou fijn zijn als je signalen eerder opmerkt zodat je niet uitgeput raakt. Veel succes!
Liefs,
Janny

little sweet things zei

Als het kon zou ik je een koffer vol energie toe zenden maar helaas... Ik hoop dat de therapie je geeft wat je zo nodig hebt.
Heel veel succes en sterkte.
Lieve groet,
Sas

Anoniem zei

Hoi Corine

Ik wil je even heel erg veel succes wensen met de therapie waar je aan gaat beginnen. Zelf ben ik ook M.E. patient. Werdt op mijn 16e heel erg moe en op mijn 18e is er M.E. vastgesteld. Ik ben nu 45 jaar en moet eerlijk zeggen het is niet altijd makkelijk maar ik vind dat ik een heel mooi leven heb. Het lezen van jou blog is daar één onderdeel van!!!!! Zo zie je maar weer , ik geniet van jou verhalen, en leef met je mee. Want ik weet o zo goed hoe jij je voelt. Lieve Corine ik wens je een heel fijn jaar toe met doorzettingsvermogen en ook het verstand om te kunnen rusten als dat moet en daar dan ook van genieten! Hartelijke groet Margreet Heidstra-Volkering

Rubato zei

Hallo,
Heel veel sterkte en hopelijk succes met de therapie.
Het klinkt wel goed, die begeleiding.

Wat een mooie tafel. Ik vind hem zo ook al heel mooi.

Je inspireert me wel, want ik heb twee plankjes aan de muur in de keuken en die moeten al heel lang geverfd in een passende kleur.
En dat moet ik nu echt eens gaan doen.

Groetjes, Henny

renske zei

Dag, Ik lees net je bericht en vooral je verhaal over lyme trof me. Mijn man heeft in 2011 lyme gehad. Ook in zijn geval kon Lyme niet gediagnostiseerd worden alleen door zijn bloed te controleren. Uiteindelijk is door een ruggeprik wel vastgesteld. Hij is ontzettend opgeknapt door drie weken antibiotica. Elke dag een half uur naar het ziekenhuis. Dus misschien is een ruggeprik nog een optie. Met vriendelijke groet, Renske

Cora zei

Heel veel sterkte! Ik heb 2 vrienden die ook in therapie zijn met vermoeidheidsziekte..ik weet een beetje hoe pittig dit is! Maar je klinkt positief! Knap en houd vol! Als je wilt gluren in Brabant kom gerust gluren een zinnetje is leuk, maar als ik je kan helpen door alleen maar even te kijken, kom dan maar gerust even snuffelen. Ik ben net begonnen (oudjaarsavond) en sta op barsten..1 berichtje per dag is bijna al te weinig voor me. hihi Dus leesvoer genoeg voorlopig. Sterkte. Groetjes Cora

Anoniem zei

ik tob met hetzelfde probleem en ga in Lelystad de therapie volgen. Na 30 jaar moe zijn en afgescheept te zijn als psychisch probleem was ik er helemaal klaar mee en ben ik daar in het vermoeidheidscentrum terecht gekomen en hoop ook zo dat ik er straks beter mee om kan gaan. Succes en groet, Marja

Sober en Stijl zei

Ik wens je voor het nieuwe jaar alle goeds toe!

Succes met de therapie.

Liefs, Dorine

Saskia Klaver zei

Lieve Corine,

Er zijn hier al zoveel mooie reactive achtergelaten, ik gun je alle geluk en gezondheid toe voor aankomend jaar en hoop dat de therapie je goed zal doen!

Liefs Saskia

Hann¥ zei

Ik hoop dat de therapie zijn werk zal doen en het jou verlichting zal geven....
Verder wens ik je een heel goed 2014!

Liefs,Hanny

Anneke zei

Vanmiddag ben ik weer thuisgekomen van 2 weekjes vakantie. En ik ben nu even de blogs aan het doorlezen. En lees je laatste berichtje. Het zal wel een zwaar jaar voor je gaan worden. Ik hoop van harte dat de therapie zal aanslaan bij je. Ik wens je alle sterkte toe.
Een warme knuffel, liefs Anneke