dinsdag 14 januari 2014

transparante koopwaar

kleurloos…

Op wat roodbruine rozebottels na is er bij ons THUIS nauwelijks kleur te bekennen. Het hele interieur is opgebouwd uit grijzen, bruinen en veelal natuurlijke materialen. Ik vind dat de beste combi voor ons huis met een rustige, warme uitstraling.

dekschaal

Bovendien hebben zowel de meubels als de accessoires simpele vormen, sinds ik jaren terug ontdekte dat ik me vooral thuis voel tussen sober en stoer is doe ik eigenlijk nooit meer een miskoop ;-) Nog steeds kan ik iets anders wel mooi vinden, maar als het niet stober is dan is het het toch niet voor mij dus.. dat scheelt een hoop getwijfel!

advocaat waterglas
streepjes rollend geld

De laatste weken was ik best druk met het beheer van mijn marktkraam, de verkoop gaat goed en het is helemaal leuk als er spullen die hier THUIS hebben gestaan via mijn blog bij anderen terecht komen. Maar o wat zijn er onder de bezoekers ook akelig veel onfatsoenlijke gasten! Bieden of zelfs mailen en dan op mijn antwoord gewoon niet reageren, of akkoord gaan met een aankoopbedrag en dan na het uitwisselen van de bankgegevens en de adresgegevens domweg niet betalen en totaal niks meer laten horen.


terrine

Vandaag had ik een gezellige ophaalmiddag, er kwamen diverse leuke klanten langs die na een praatje en soms een kop thee blij met ‘mijn’ koopwaar de deur uit gingen. Die positieve ervaring had ik even nodig om enthousiast nóg wat mooi spul op mijn kraam te plaatsen. (klik)

In mijn vorig leven verzamelde ik oude glaasjes, vooral die met ‘rollend geld’ waren bij mij favoriet. Het meandermotief zie je heel veel en de sport was het dan om echt eendere glaasjes bij elkaar te vinden. Dat viel nog niet mee, de plek waar de steel met de voet of de kelk versmolten is is vaak net weer anders. Maar die passie mag plaats maken , dus ik haalde de glaasjes uit de vitrinekast..

waaier zwarte kip

Het is wel een flinke uitdaging om transparant glaswerk ‘zichtbaar’ op de foto te zetten, helemaal tevreden ben ik ook eigenlijk nog niet. Zo is de tekening op de beide glaasjes rechts nauwelijks te zien.

haan

Vroeger (tot  1981) hadden we hier in onze stad een produktievestiging van Zwarte kip, deze advocaatglaasjes met afbeelding zijn wel heel leuk, maar het hoort dus natuurlijk een kip te zijn ;-))

29 opmerkingen:

Pure & White zei

Heerlijk he, opruimen!! Bij tijd en wijle kan ik me ook heerlijk uitleven met opruimen!
En iid, wat heb je soms onbeleefde mensen, brrrrrr..... Zeg dan gewoon dat je geen interesse meer hebt!

Hopelijk verkoop jij je mooie spulletjes snel!
Liefs Dineke

Home and Lifestyle zei

Verkoop via internet heeft absoluut voordelen, maar zeker ook nadelen. De keren dat ik iets op internet heb gezet, vond ik het telkens weer een verrassing en was het vaak ook écht leuk. Maar inderdaad ook mensen die hun afspraken niet nakwamen of via de mail probeerden de koopwaar gratis te mogen afhalen.

Gelukkig heb je er vanmiddag een boel gezelligheid van gehad!

Liefs, Ingrid

Anneke zei

Wat zo grappig is de vierde foto van je glaasjes (limonadeglas) daar heb ik een heel servies van. Toen mijn opa en oma overleden waren stond dat servies bij hen. En nu dus bij mij. Ja mensen kunnen ontfatsoenlijk zijn. Zeker als ze belangstelling tonen voor je spulletjes.
Jammer is dat toch he?
Liefs Anneke

lia zei

Ik weet er alles van. Sommige dingen heb ik al wel 4x verkocht, en steeds laten ze nadien niets meer horen.
Of ze willen het bijna voor niets, maar dan gaat het naar een goed doel.

Maar als ze iets op komen halen, en dan vervolgens niet opdagen, vind ik het aller ergst...

De glaasjes zijn mooi, en ik heb ze ook allemaal al verkocht.
Succes met de verdere verkoop....

Easyliving zei

Dat heb je handig gedaan, zo even doorklikken naar MP....moet nog even wat bijleren zie ik......

Groetjes Dinka

What's in a day zei

Jammer dat er mensen zijn die zo onbeleefd zijn, ik herken het wel hoor, maar gelukkig heb je wel een goede middag achter de rug, er zijn ook aardige klanten bij moet je maar denken.
Wat zijn je glaasjes mooi, prachtig geslepen glas.

Lieve groet, Eefie

eigen thuis zei

Gelukkig heb je al wel wat kunnen verkopen en is je gevoel door van middag toch weer anders geworden. Zo zou het toch altijd moeten zijn! Succes met het verkopen van de rest.

Liefs Gonda

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat jammer dat er altijd mensen zijn die het voor anderen verzieken. Maar je hebt in ieder geval ook positieve ervaringen dus.....blijf maar verkopen wie weet is er ook eens iets voor mij bij ( de glaasjes heb ik zelf ook)

Succes met het verkopen van de rest!
Groet Trijnie

Marjonel M zei

Dat heb ik ook een aantal keren gehad, mensen die niet meer reageren of gewoon niet opkomen dagen, en dan blijf je er ook nog voor thuis...Maar jij hebt in ieder geval een leuke middag gehad.

Succes met de verdere verkoop.
Liefs, Marjonel

Cora M. zei

De foto's zijn prachtig geworden! Ik ga morgen eens neuzen in je kraam! Ik ben verslaafd aan deze markt!
Groetjes Cora

erika zei

Wat heb je weer leuke spullen te koop Corine.. Zal vd week nog eens rustig rond kijken in je kraam!
Wat vervelend die negatieve ervaring met MP, je hoort het steeds vaker :-( , maar zoals ik lees gelukkig ook positieve ervaring! Als die dan nog maar blijft overheersen .
Ik vind je glasfoto,s heel mooi hoor al ben je zelf niet te vreden
Groet Erika

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ik vind het zo grappig dat jij spreekt over je vorige leven. Zo noem ik de jaren hiervoor ook altijd... Je snapt 'm wel.
Dat ene limonadeglaasje met het rozebotteltakje heb ik hier ook in de kast staan. Gekregen van een tante... Ik ben er nog even zuinig op...
Succes met de mp verkopen...
Lieve groet,
Mirjam

Passione Helena zei

Wat een leuke spullen bied je aan Corine! Wat mooi dat geslepen glas! Flauw hé, als mensen zo brutaal en onfatsoenlijk zijn, dat verpest wel de sfeer op marktplaats. Het is absoluut niet mijn ding, we hebben al met diverse oplichters te maken gehad toen we de brommer van onze zoon een paar jaar geleden in de verkoop hadden. Mensen doen maar wat achter een schermpje...Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Wat leuk dat je ook gezellige ervaringen hebt opgedaan, waarbij je spulletjes met liefde zijn overgenomen en wellicht op blog worden tentoon gesteld. Dat geeft zeker een reden om door te gaan....totdat je alleen nog een ' stobere ' sfeer over zal houden ;-)

Veel succes!!
Lieve groet, Helena





Saskia Klaver zei

Zo, corine, mooi servies hoor. Njet voor mij, nee ik ben verliefd op de wespentaille pop maar helaas deze maand ff niet... Ik heb ook al eens getwijfeld over een aankoop bij jou, vind t zelf ook vervelend als mensen heen en weer mailen. Heb ik misschien onbewust toen ook wel gedaan, sorry!

Ik ga over je paspop nadenken..!

Liefs Saskia

Des guirlandes zei

Leuke spullen heb je op marktplaats staan. Wat zonde van je mooie mannequins om die weg te doen. Helaas heb ik er echt geen plek (meer) voor.
En heel vervelend voor je dochter. Ik weet hoe verdrietig het is. Mijn zoon heeft hetzelfde meegemaakt en hij is er gewoon stuk van geweest.
Groeten,
Barry

Franse Lelie zei

Wat leuk die glaasjes, ik heb er een paar voor een glaasje port dat ik wel eens drink bij koud weer. Geeft net wat extras zo'n glaasje! Succes met je marktkraam.

Diane Van Duuren zei

Ik ben al heel lang een fan van je blogs, het is altijs weer een verassing!
Veel succes met de verkoop van je spulletjes.

Huize Vizzini zei

Ja ik ken dat, heel vervelend als ze niets meer van zich laten horen. Goed dat je zoveel verkoopt. Ik heb ook heel veel verkocht, bijna al mij rm spullen. Was er zo klaar mee, het stond alleen maar in de kast. Weg ermee!
Inmiddels weer wat geld verzameld voor andere mooie dingen.
Liefs Patricia.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik heb hele goede verkopen gedaan op MP maar soms word ik er ook wel eens moe van. Van die rare vragen terwijl tekst in advertentie toch echt heel duidelijk is maar het allerergste vind ik die luitjes die tijdstip afspreken en dan niet komen opdagen. Zodra ik weer wat energie heb, ga ik weer 'ruimen' en MP vullen, nu nog maar even niet :) Succes met de handel!

Hann¥ zei

Heerlijk dat opruimen maar wat een mensen heb je toch op deze wereld lopen zeg...kennen geen normen een waarden.....triest....
De spulletjes die ik op MP bij je zag stonden al gereserveerd ;-)
Fijne dag!
Liefs,Hanny

Alie zei

Vind dat op MP ook zo erg soms. Kopen gaat uitstekend, soms heb je iets moois voor heel weinig, maar verkopen. Ik zette vaak iets uit onze Boelschuur op MP, maar nu bijna niet meer. Niet alleen door de vaak onbeschofte reacties, maar ook door het vele werk dat daar in gaat zitten. Ik kreeg een keer 10 vragen over een dekenkist, hahaha.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Herken die opruimwoede hahaha al blijven die glaasjes bij mij nog even in de kast staan ...wens je veel succes met de verkoop van je mooie spulletjes maar dat gaat je zeker lukken ...en dat recept dat gaan jullie wel lekker vinden hahaha fijne week ..lieve groet rosita

Janny zei

Mooi glaswerk, zeg. Ik heb hier ook wel het een en ander aan glas staan. Maar ik vind het nog steeds leuk.
Wat vervelend toch dat mensen zo onbeschoft zijn, he? Wat is het nu voor moeite om even te laten weten dat je van idee veranderd bent.
Succes met de verkoop!
Janny

Huis in de Provence zei

Mooie glaasjes heb je. Je bent flink aan het opruimen, een mens bewaart wat spullen he...
Las ook even je vorige post, pittig voor je dochter! Kan me nog herinneren dat je een post had gemaakt dat je in het huis van hun aan het klussen was.....
Wel lekker dat ze inmiddels weer een eigen plek heeft.
Fijne week.
Gr. Mirjam

Jeanette zei

Het is altijd weer een verrassing wie er aan de deur komt om zijn of haar koopwaar op te halen. Tot nu toe heb ik nog goede ervaringen gehad. Succes met de verkoop, maar dat zit volgens mij helemaal goed.

Groet,
Jeanette

Miranda zei

Een opgeruimd huis en ondertussen andere mensen blij maken met jouw overtollige (maar mooie) spulletjes. Inderdaad jammer dat er altijd mensen zijn die niets van zich weer laten horen...

Fijne avond.

Anoniem zei

leuk hè: wat de een mooi vindt, noemt de ander (en dat ben ik)ronduit saai!

Groet,
Thea

Wondelgijn zei

Mooi glas is zeldzaam tegenwoordig! Mooi!!

fo miento zei

Dag Corine,
Jij bent één van mijn favoriete blogs die ik vol passie volg, alvast proficiat. Ik heb nu al meer dan een jaar een blog maar de opvolging valt wat tegen. Daarom zou ik het ook fijn vinden dat jij mijn blog "Charming Home" zou volgen. Ik volgde zelf de blogs die ik heel mooi vond, maar dat is blijkbaar ook niet de manier. Mijn goede voornemen is om dit jaar te reageren op jullie postjes.
Nog een fijn weekend, vele grtjes Mien