donderdag 6 februari 2014

dwalen

door dorpen…

Na de heerlijk struintocht door de uiterwaarden van de IJssel reden we via allerlei dorpse wegen weer richting onze woonplaats. Onderweg bleven we vanachter de autoruit gewoon lekker genieten van de zonnewarmte en de omgeving.
Het verbaast ons telkens weer dat er ‘in the middle of niks’ prachtige boerderijen staan verstopt en opeens zag ik wat verderop zelfs een kasteelruïne.. daar wilden we wel even kijken! Maar welke weg we ook namen, we bogen uiteindelijk elke keer weg van het doel. Dan maar even vragen aan wat wandelaars, mevrouw kwam uit het dorp, maar al hield ze een heel betoog al gauw bleek dat ze geen idee had hoe met de auto bij het kasteel te komen, dat schoot niet op dus :-)

landschap

Maar wij geven het zomaar niet op! Dus probeerden we het via de andere kant van het dorp.. en dat was slim!

kasteel nijenbeek

We waren zeker niet de enige bezoekers en mijn geduld werd aardig op de proef gesteld, maar uiteindelijk kon ik met wat kunst- en vliegwerk toch foto’s maken zonder storende elementen :-)

 poort toren
weg ruine
hoge huis

Kasteel Nijenbeek ligt aan de Voorsterbeek, een oude bedding van de IJssel en is waarschijnlijk gebouwd in de 13e eeuw. In WO II hebben de Canadezen de Duitse eenheid die er huisde weggeschoten en daarbij is het kasteel ernstig beschadigd geraakt. Sindsdien is er niet tot nauwelijks onderhoud gepleegd waardoor het momenteel vooral dienst doet als huisvesting voor kraaien..

meander

die vanuit hun nest hoog in de toren een fraai uitzicht hebben over het IJssellandschap!

36 opmerkingen:

Happy Living zei

Mooi!

hahaha... storende elementen, wat zeg je dat toch weer diplomatiek! die ga ik onthouden ;-)
hahaha...

liefs, Debby

Verie -Vestywo- zei

Prachtige foto`s, hier ben je goed in! Het landschap is prachtige, was ik maar een kraai;)!

Lieve-Groetjes, Verie

Home and Lifestyle zei

Geen verkeerd vogelhuisje zou ik zeggen ;-). Maar eigenlijk is het jammer dat het niet is opgeknapt, het is een hele mooie lokatie voor diverse doeleinden.

Liefs, Ingrid

faire un songe zei

Prachtige foto's.. zoveel moois soms zo dicht bij.
Groetjes Hetty

Pure & White zei

Prachtig!!
Heel mooi vastgelegd Corine, je kunt altijd nog fotograaf worden..;-))

Liefs Dineke

It's me zei

Hele mooie foto's hoor...prachtig !!...liefs Ria...x !

lia zei

Dit zijn toch kadootjes die je dan zo onverwachts tegen komt hè..
Ik kan daar ook zo van genieten, en deze zijn mooi op de foto gezet. Ik zie je je al zuchten en denken van " ga nu eens weg" haha....
Heel herkenbaar.

Cora M. zei

Prachtig, manlief vergat spontaan onze portemonnee en zei bijna smekend tegen me: Dat moeten we gaan kopen..Ik vond het lief en inderdaad ook ik zou het zo willen kopen. Bedankt voor de inspiratie..
Groetjes Cora

eigen thuis zei

Welke kraai wil er nu niet zo'n uitzicht! Zou bijna willen dat ik een kraai was hihi. Je hebt er wel weer hele mooie foto's van gemaakt! Liefs Gonda

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat weer een paar prachtige foto's heb je er van gemaakt!
Wat heb je met de anderen gedaan die langsliepen.....weggeschopt? Reuze irritant als je wilt fotograferen en er lopen telkens mensen voor je voeten hè.

Groet Trijnie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Als je niet wil photoshoppen, is geduld hebben de enige optie maar dan heb je wel de 'echte' foto. Wel gaaf om zo'n ruïne zomaar tegen te komen en altijd goed om dan je camera bij te hebben. Maar dat is gewoon typisch iets voor jou (en wat ik dus echt nog moet leren haha)

Des guirlandes zei

Echt heel mooi. Misschien juìst omdat het zo vervallen is. Niks meer aan doen, zou ik zeggen. Leuk om dat zomaar tegen te komen.
Groeten,
Barry

Maison Welbi zei

Mooie sfeerfoto's heb je weer gemaakt! En gewoon bij ons 'om de hoek'.

Groetjes,
Reineke

Anoniem zei

Mooie foto's...ik herken het plekje.

Groetjes,
Petra uit H

What's in a day zei

Heerlijk toch dat je op zo'n heerlijke toer dan dit moois tegenkomt...geweldig dat dit zo dicht bij je huis te vinden is.

Lieve groet, Eefie

Mirjam zei

Hoi Corine,
Ruim twee jaar geleden, toen wij onze vakantie in Frankrijk hadden ingekort vanwege het weer, zijn we daarna nog naar Deventer geweest en vandaaruit ook bij deze ruïne terecht gekomen. Wij kwamen van de richting van het plaatsje Voorst en dus gelijk al aan de kant waar jij uiteindelijk belandde... Het was prachtig, juist door de vervallen staat, vonden wij, alleen jammer dat er zoveel prikkeldraad omheen gespannen was... Wij waren daar toen op een doordeweekse dag en daardoor de enigen... Grappig om dit bij jou nu weer tegen te komen...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Marieke Kromme zei

Nou, daar zou ik ook wel even voor om rijden. Prachtig! Mooie foto's ook, ergens ogen ze heel rustgevend en gemoedelijk.

Fijne avond!

Liefs Marieke

fo miento zei

Hele mooie foto's gemaakt. Wauw, wat een landschap met het water en de meanders, daar komt men van tot rust.
Fijne avond nog, vele grtjes Mien

Thuis bij Tjits zei

Je geduld werd gelukkig beloond met prachtige foto's, wow wat is het daar mooi!

Lieve groet, Tjits

Me And My Dog @ Home zei

Prachtig, echt waar.. op de foto lijkt het er zoo rustig.. je hebt talent, ik denk niet dat ik het zo op foto krijg gezet, schitterend..

Fijne avond
Liefs Wendy

Rutha Dekker zei

Wat een prachtige foto's weer! Liefs, Rutha

het Moonhuis Monica zei

Wat is het mooi daar zeg!!

Liefs Monics

Jolanda zei

Wat een mooie plek. Vooral de foto van de schaduwen op de toren vind ik prachtig! Lieve groet

Anneke zei

Wat versta je toch de kunst om zulke mooie foto's te vangen. Prachtig
Liefs Anneke

Janny zei

Ja, wij verwonderen er ons ook altijd over dat er zo veel te zien is als je onderweg op het platteland bent. Dit is wel heel erg fraai. Hi, hi...ik zie jou al ongeduldig heen en weer lopen om al die mensen heen om een mooie plaat te schieten. Dat lukt je ook altijd heel goed.
Janny

Huis in de Provence zei

Heerlijk van die onverwachtse dingen op je pad :-) Mooi in de foto's weer gegeven.
Fijn weekend. Gr Mirjam

Petra zei

je zal maar kraai zijn dan heb je wel een heel mooi kraaiennest :-))

Groet, Petra


Anoniem zei

Ja dit plaatje ken ik maar al te goed. Je kunt ook heel mooi wandelen van Zutphen langs de Ijssel, en dan kom je met een pontje over de Ijssel via Gorssel terecht in Deventer. Vooral in de zomer is dit superpopulair.

Hann¥ zei

Wat hebben we toch mooie plekjes in ons land!
Mooie foto's!
Dank je wel voor je reactie op mij post....
Fijn weekend!

Martine zei

Prachtig, wat zijn er veel mooie gebieden in Nederland. Dat is toch uniek dat je toevallig in zo'n mooie omgeving belandt. Ik geniet even mee van je mooie foto's.
Fijn weekend , liefs Martine

Marjonel M zei

Wat is ons landje toch mooi hè.

Fijn weekend!
Liefs Marjonel

Vrouwe Papenborg zei

Ontdek je plekje dus. Is niet zo heel erg ver van de Achterhoek waar ook al van die mooie plekken zijn. Ga toch eens op ontdekkingstocht in die contreien. Voorst is een mooie plek! Groet'n Vrouwe Papenborg, Monica.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige foto's wat zullen jullie genoten hebben ... fijn weekend lieve groet rosita

Wondelgijn zei

Ik heb van deze ruïne precies dezelfde foto's! Hahaha

Judith zei

Wat een leuke ontdekking! En de foto´s zijn ook nog eens heel erg goed gelukt zonder storende elementen;-)

Hoe is het nu met je?
De januari maand is weer voorbij en je schreef eerder dat je daar ieder jaar weer moeite mee hebt... nou, ik vind februari ook erg waardeloos eerlijk gezegd; Ik ben er weer als het maart is (maar dan moet ie wel anders verlopen dan vorig jaar met al die sneeuw en ijskoude temperaturen!)

Liefs X

Jan Baggen zei

erg mooie foto's van een prachtige plek en een leuk verhaal erbij.