zondag 2 februari 2014

ZONdag

langs het water…

Op een zonnige dag als vandaag móet ik naar buiten, maar in m’n eentje kom ik momenteel nergens. Gelukkig gaat Gert in het weekend graag met me mee. Zo vingen we vanmiddag langs de IJssel bij Deventer samen heel veel zonnestralen!

deventer

We reden langs de Gelderse kant van de IJssel in de richting van Steenenkamer, waar we de auto verlieten en dwars door zompige weiden richting de rivier sopten. Gelukkig was ons schoeisel blubber bestendig.

stroom

 Langs de oever wandelden we ( met de stroom mee :–)) van strandje naar strandje,

us

prachtig plaatje toch? Met de helderblauwe lucht weerspiegeld in het IJsselwater en het lichte zand, doet het zomers aan.. dát was helaas niet echt het geval, we waren maar wat blij met onze winddichte winterjassen!

ijssel

Ik hou toch wel erg van de combinatie van stads en landelijk, zo vind ik de kade hier bij Deventer geweldig mooi, juist omdat aan de andere kant de weiden en strandjes als een landelijk tegenwicht bieden.

En al lopend door de uiterwaarden is er genoeg te ‘kieken’..

spoorbrug samen

Van de stoere, hoekige spoorbrug tot verweerde afrasteringspaaltjes.

madelief

Iets verderop (waar de grond niet zo zompig was) dook ik plat op de grond om een zonnig madeliefje van dichtbij vast te leggen.

veer

En als er voor mijn voeten een veertje neerdwarrelt herhaal ik de beweging nog een keer ;-)
Iets verderop, in de schaduw van de brugpijlers zak ik wel door mijn knieën maar ga ik toch maar niet plat..

ijs

In de diepe bandensporen van een tractor ligt er op de modderplassen ijs! En al ben ik geen wintermens, dat die ijsplassen de prachtig blauwe lucht weerspiegelen dát vind ik dan wel weer heel erg leuk..

lebuinus

Teruglopend naar de auto proberen we onze modderlaarzen iets op te schonen aan iedere flinke graspol die we tegenkomen, maar gelukkig kijk ik niet alleen naar de grond, want gaande richting de spoorbrug ontdek ik dat de toren van de Lebuïnuskerk wel heel mooi ingekaderd is!

26 opmerkingen:

Miranda zei

Genieten van de zon en energie opdoen! Jullie hebben daar een mooie plek voor uitgezocht.

Fijne avond.

Athomebymy zei

Mooi plekje .. heerlijke plaatjes !

Liefs Petra

Home and Lifestyle zei

Het was vandaag heerlijk weer voor een wandeling. Alleen had ik er nu de energie niet voor...soms heb je dat, dat je 's morgens al moe uit bed stapt.

Zelfs in de winter zijn er genoeg mooie plaatjes te maken, dat blijkt wel weer uit jouw foto's.

Ik wens je een fijne week, Corine. Liefs, Ingrid

La Maison zei

Bij het zien van je prachtige foto's dacht ik aan een oud liedje van Liselore Gerritsen n.l. iedereen heeft zijn rivier en ik, ik heb de Ijsel. Een mooi domerig gezongen lied. Ken je het?

Liefs
Hermine

van alles wat in huis en tuin. zei

Ja wat is Deventer mooi, en vooral met zulk mooi zonnig weer!!
Op de plek waar je de foto van de kade gemaakt hebt waren we een paar jaar geleden eens aan het kamperen met een stel vrienden. Niet echt een leuke camping maar ideaal gelegen: vlakbij het pontje en zo in de binnenstad. Leuk! Bestaat ie nog?
Mooie foto's en fijn dat je zo kon genieten.

Groet Trijnie

Miss M zei

Ha! Daar was ik een paar weken geleden nog, met mijn moeder :-)
Herkenbare shots dus! Ze zijn mooi ook!

Liefs, Marjolijn

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Zo'n zondag dus, heerlijk!

Anneke zei

Ja het was een heerlijke dag vandaag. Alleen was het helaas binnen zitten. Jan is ziek en dan ga je niet weg he?
Liefs anneke

het Moonhuis Monica zei

Het was heerlijk wandelweer vandaag, ik heb niet gewandeld, maar zie wel veel mooie posten vandaag met prachtige foto's van wandelingen in mooie omgevingen, zo is het net of ik toch meegewandeld heb.

Liefs Monica

lia zei

Wij hadden vandaag wat verplichtingen, en zijn er dus niet op uit geweest. Maar als ik die foto's zie....
Prachtig...fijn dat je genoten hebt vandaag;-))

Petra zei

De foto met de madelief vind ik prachtig! Heerlijk om zo buiten te zijn, ik hoop dat je heerlijk voldoende zonnestralen hebt opgedaan voor de rest van de week, al zou een paar meer zonnestralen ook niet verkeerd zijn ;-)

Groetjes van Petra

Jolanda zei

Prachtig, de combinatie van de stad en de natuur. En het madeliefje is schattig! Lieve groet

Housebythewaterhole zei

Prachtige foto's
heb ervan genoten…
er mogen nog meer van die dagen komen…
fijne week alvast
Liefs Kathy

Huiz&zo zei

Heerlijk genieten van de zon en natuurlijk. Ik hou er ook zo van. Nu wachten op de tekenen van het voorjaar, en het is nog meer genieten ;-)

Fijne dag!

eigen thuis zei

Wat heerlijk toch als het zonnetje zo lekker schijnt. En dan vandaag alweer zo'n zonnige dag. Dat is dan toch wel weer genieten.

Liefs Gonda

erika zei

Ik heb alle zonnestralen gistermiddag naar je toegestuurd vanuit Apeldoorn. ..heb je ze gevoeld:-))?
Wat was het heerlijk hè. ..Fijn dat jullie er ook zo van genoten hebben.
Mooie foto's weer Corine!
Groet Erika

Roelie Steinmann zei

Mooie foto's, heerlijke sfeer.

Lieve groet Roelie

Janny zei

Wat maak je toch prachtige foto's! Ik vind Deventer ook zo mooi, zowel de rivierkanten als de stad zelf. Ik lig al sinds donderdagavond met een zware griep plat. Ben zelden zo beroerd geweest van griep. Ik hunker er dan ook naar weer lekker naar buiten te kunnen.
Liefs,
Janny

Jeanette zei

Grappig om te zien dat jij toch wel heel dicht in mijn omgeving woont.

Groet,
Jeanette

Mayflower zei

Een prachtige dag om er op uit te gaan Corine en wat heb je een mooie plaatjes geschoten.
Hopelijk heb je weer een klein beetje energie van het zonnige weer gekregen.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Mirjam zei

Hoi Corine,
Zo te zien hebben jullie gisteren een heerlijke dag gehad. Wij pakten de fiets en gingen naar Hoofddorp, ongeveer 8 km hiervandaan. Daar gingen we naar een museum over de Haarlemmermeer. Heel boeiend. Terug wel flinke tegenwind gehad...
Jouw foto's zijn weer prachtig, heerlijk dat wij zo even mee mochten genieten...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Des guirlandes zei

Ik ben ook graag buiten als het lekker weer is. Helaas kwam er afgelopen zondag niet van. Zaterdag heb ik nog wel een stukje hard gelopen. Fijn dat het even een paar dagen droog was. Kou vind ik niet erg maar regen vind ik wel vervelend.
Groeten,
Barry

Paintings by Louise, Maison Louise zei


Heerlijk in de buitenlucht en zien wat er om je heen is en gebeurd, dit heb je mooi weergegeven.

Prachtige foto's!

Fijne dag en lieve groet,

Loes


Pure & White zei

het was zondag hier ook heerlijk!
J hebt mooie foto's gemaakt!
Ik ken de kade goed...mijn schoonouders hun huis kon ik net ontwaren...;-))
Liefs Dineke

Wonen aan boord zei

Als je het maar wilt, van kleine dingen groots genieten. Zo te lezen kun jij dat prima ;-)

Lieve groet,
Alberta

Happy Living zei

Hai !!

nog bedankt voor je berichtje op mijn blog :-)
en wat heb je weer prachtige foto's gemaakt van jullie ZONdag...
hoe gaat het nu met je? al iets meer balans kunnen vinden?
blijft lastig hé?

Fijne dag

liefs Debby