zondag 9 maart 2014

buiten en binnen

bezig…

De lente is begonnen! En o wat is dat genieten, de tuindeuren in de keuken staan regelmatig wagenwijd open en we zijn begonnen met het opruimen van de ‘winter’troep in de tuin. Nou is ons landgoed iets groter dan een postzegel :-), dus dat is best een klus, maar die klaren we met veel plezier als we gelijktijdig zonnestralen kunnen vangen..

mos

Natuurlijk gaan we ook in de woonkamer stug door, nu de keuken eruit is hebben we het plafond (met nepbalken) eruit gesloopt en is alle elektra vervangen. Tja en dan kun je er weer een simpel gipsen plafond in maken, maar wij kozen voor hout, al is dat wel behoorlijk wat meer werk. Maar het wordt mooi! Bijkomend voordeel is dat we ongeveer 15 cm hoogte hebben gewonnen, dat geeft ons kleine THUIS grandeur ;–)

ruw

Als alles mee zit is eind van de week het nieuwe plafond een feit, maar dan zijn we er nog niet, het schuur- en verfwerk zal ook nog een paar weken in beslag nemen.
Wie nu denkt dat we in een ongezellige bende zitten heeft het mis. Oké in een hoek van de kamer staan wat klusmaterialen en gereedschappen en het bestaande stucwerk van de muren eindigt dus 15 cm ónder het nieuwe plafond, de vloer waar voorheen het keukenblok gesitueerd was hebben we provisorisch aangevuld met nieuwe planken én er ligt bijna constant een laag stof, toch houden we de sfeer waarvan we zo houden vast.

pot

Na een ochtend struinen bij de plaatselijke brocanteur, zat ik vrijdagmiddag nagenietend te smullen van een heerlijke salade. En al is het hier nu een beetje een bouwplaats, de interieurideeën buitelden door mijn hoofd. Zo zag ik opeens voor me dat die oude, loodzware tuinvaas (die ik die ochtend in het voorbijgaan zag staan) best heel perfect zou passen op onze massieve ‘bijzettafel’…

beton

Dus gauw contact gezocht en ‘m even later dus gelijk maar opgehaald!

Wat staat dat stoer.. en sober! STOBER:-)))))

(Klein detail: de pot is er één van een set.. van de andere is de rand aan één kant iets meer beschadigd, maar ook die pot is een beauty. Zie je het voor je, zo’n stoere pot in jouw huis of tuin? Hij is te koop.. Corine.thuis@gmail.com)

38 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi Corine,

Dit mooie weer en de aangename temperaturen doen jou vast goed. Ik voel de hele avond al dat ik vandaag met mijn gezicht in de zon heb gezeten, nadat we eerst een paar uur hard in de tuin hadden gewerkt. Heerlijk!

Succes met alle klussen binnenshuis. Jou kennende wordt het vast mooi. Deze fraaie vaas is er alvast een voorproefje op ;-).

Liefs, Ingrid

Els zei

Jullie hoeven je zo te lezen dus ook niet te vervelen :-)
Wordt vast heel mooi, ben benieuwd naar het totaalplaatje!
Wat een stoere vondst, hij staat daar geweldig!!

Fijne week
X Els

Marieke Kromme zei

Ohh je pot is supergaaf zeg! Las het regeltje helemaal onderaan wel, maar heb er helaas momenteel even geen budget voor haha. Niet dat ik weet wat ie moet kosten hoor, maar ik heb nog zoveel op mijn verlanglijstje staan. Hij staat in ieder geval erg mooi op de houten zuil! Succes met klussen verder, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Liefs Marieke

Room Seventeen zei

Supermooie vaas! Rustig aan met klussen, geniet van het mooie voorjaarsweer :-)

inge van der sanden zei

En genoten hebben we vandaag...ook heel de dag in de tuin gewerkt....
Mooi is je pot..lekker stoer.
Succes met de klussen, wordt vast mooi.
Fijne Week.

Groetjes,
Inge, my choice

Huis in de Provence zei

Heerlijk he die lente zon!! Hier ook volop genieten!!
Volgens mij wordt het super mooi daar bij jullie thuis! En na hard werken is het dan heerlijk toeven in de tuin in de lente zon.
Geniet!!
Lieve gr. Mirjam

Marjonel M zei

Het is echt genieten van de lente zon, vandaag ook de hele dag buiten geweest lekker koffie drinken en eten in het zonnetje.
Prachtige vaas!!

Geniet ze.
Liefs, Marjonel

van alles wat in huis en tuin. zei

Dat komt er zo te horen allemaal mooi uit te zien, ben benieuwd naar de foto's er van!
Wij zijn ook deze dagen veel in de tuin...ja wie blijft er nu binnen hè. Bij ons is het ook veel werk maar de zon en de buitenlucht maakt alles goed!

Fijne week.
Trijnie

Nancy B. zei

Het is prachtig weer de laatste week dat doet je vast goed. Ik hoop dat de klus binnenshuis spoedig verloopt en je de aandacht weer naar buiten kan verleggen. Je vaas is prachtig!
Ik wens je een fijne week. Groetjes, Nancy

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Zolang je tussen het klussen door maar zonnestralen vangt Corine!

Het is dat je niet om de hoek woont want die vaas zou zomaar eens helemaal geweldig staan op een zuiltje bij project '14 (bijna klaar).

Succes met klussen!

Groetjes,
Colin

Housebythewaterhole zei

Corine,inderdaad prachtige pot…staat héél mooi,

fijne week nog,
liefs kathy

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat zal dat een bijzonder plafond worden, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Jullie gaan echt stug door hè, met klussen! Zolang het maar op een goed tempo gaat, dan zal het allemaal lukken...
Je stobere vaas is prachtig, staat heel erg mooi op de zuil.
Hij lijkt voor jullie gemaakt...
Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Huize Vizzini zei

Ik vind het er nu al mooi uitzien...succes met het verder klussen.
Liefs Patricia.

Anneke zei

Ik hoop dat je weer wat energie hebt gekregen van het heerlijke zonnetje afgelopen weekend. Ik vind je pot prachtig. Jammer dat ik gewoon geen plaats heb voor zo 'n pot anders had ik er graag een van je gekocht.
Liefs Anneke

lia zei

Oh Corine, ik zie het plaatje al voor me. En het word echt heel erg mooi, en dan heb je die stof er best wel voor over.
Die vaas is ook geweldig, en ik zit nu meteen naar buiten te kijken....

Hmmm...

Janny zei

Het wordt echt mooi, dat geloof ik meteen. Fijn 15 cm. hoger plafond. Dat scheelt optisch veel, he? Heb je een mail gestuurd.
Liefs,
Janny

Des guirlandes zei

Hij is cool, je nieuwe tuinvaas.
Veel succes met je huiskamer, hoewel ik het er op de foto zo ook wel mooi vind uitzien hoor.
Lekker stoer.
Groeten en geniet van het heerlijke weer!
Barry

Mooi Homestyling zei

Ik loop erg achter met lezen, maar zag vrijdag al een glimp van jullie keuken....wauw wat mooi!!
De rest zal ook erg mooi worden, ben benieuwd naar de eerste foto's.
Hier gisteren ook veel buiten. Terras weer schoon, snoei werkzaamheden. Lekker weertje.
Je pot is weer een mooie vonst, geniet ervan!
Fijne zonnige week, lieve groet,
Karin

Diane Van Duuren zei

Wat is hij gaaf!!!
Heel veel succes met alles, ben benieuwd naar het resultaat.
Geniet van de zon, we krijgen er allemaal weer energie van.

Groetjes, Diane

Johanna betuwe zei

Spannend met z`on verbouwing ben reuze benieuwd hoe het er uit gaat zien :-)
De grote vaas is een plaatje zo op die houten zuil echt heel fraai !!
Geniet van het mooie weer :-)
Lieve groet Johanna ( Elfies home )

Athomebymy zei

Ik vond het zo ook al allemaal mooi hoor , toch ben ik benieuwd naar het resultaat ;)

Liefs Petra

Easyliving zei

Hattem zei je...:-)

Mooi mooi mooi, heb de indruk dat je huis helemaal niet klein is....zie allemaal van die mooie dingen voorbij komen!!
Succes, het wordt allemaal heel mooi!

Groetjes Dinka

What's in a day zei

Naast al jullie klussen is er gelukkig ook tijd voor de tuin...heerlijk voor jou om buiten te zijn en ook die warmte van de zon mee te pakken...geniet er lekker van en veel succes met al het geklus.


Lieve groet, Eefie

Wonen aan boord zei

Wat een prachtige vaas zeg! Ben benieuwd hoor hoe het er straks uit ziet allemaal, klinkt veelbelovend. Geniet van de zonnestralen.

Lieve groet,
Alberta

A. Troost zei

Ik geniet al een poos in stilte van je mooie blog. Ik ben heel benieuwd naar jullie plafond.
En de vaas is ook erg mooi, wat zijn de afmetingen en wat is de prijs?

Fuchsiaantje zei

hallo corine, wat zijn jullie druk bezig met het huis, dat zal best mooi worden, en je hebt een goede smaak wat die vaas betreft. wij zijn nog niet klaar met alles uitpakken van de verhuizing, maar ik ben nu even uitgeschakeld van wegen mijn pols. ik wens je veel succes met al je werk. groetjes, riet.

Corine(THUIS) zei

Dag A. Troost, leuk om te lezen dat je m'n blog volgt! Als je interesse hebt voor de vaas wil je me dan mailen. Ik weet niet hoe ik je kan bereiken.
Groeten, Corine

faire un songe zei

Hoi Corine, ook wij zitten volop in de klus.. maar er om heen proberen we het wel een beetje opgeruimd te houden. ANders over zie ik het niet meer.
We zijn begonnen met de start van de uitbouw.. en daar zijn ze wel even meer bezig vrees ik het is nu kamperen in de woonkamer.
Heb nu geen keuken meer..;-)
Hoop dat deze fase niet te lang duurt.
Maar verder gaat het goed.
Geniet van het Lente weer..
Lieve groetjes Hetty

eigen thuis zei

Heerlijk hè, dat lenteweer. Lekker in het zonnetje, energie opdoen.
Prachtige vaas heb je gekocht, staat inderdaad erg stoer op die houten zuil. En ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden uiteindelijk, het ziet er nu al mooi uit.

Liefs Gonda

Sober en Stijl zei

Inderdaad een stoer exemplaar, staat super...hier zijn we ook niet 1.2.3... klaar met de tuin, maar het is er heerlijk weer voor:-)

Des guirlandes zei

Hoi Corine, even een antwoord op jouw berichtje over dat WLS abonnement. Je hebt groot gelijk hoor, zo zie ik zelf het ook. Maar volgens de PR kenners is het idee; zoveel mogelijk likes = reclame/naamsbekendheid.
Maar ik merk dat het niet zo leeft. Er wordt weinig 'geliked'. Vandaar mijn oproepje. Maar ook weinig van mijn volgers geven gehoor aan deze tip. Dus kennelijk denken er meer mensen zoals jij (en ik, ik zou het ook niet zo gauw doen hoor)
Barry

Alie zei

Superstoer, hou ik toch zo van. Wel weer heel wat werk voor jullie, hoop dat jij je een beetje rustig houdt!

inro soor zei

wow gaaf die pot!
en lekker bezig in huis? het wordt zo te lezen vast prachtig, leuk hoor
ben benieuwd:)
groetjes, inge

Wondelgijn zei

Stoer!! Mooi hoor

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijk bezig zie ik zou zeker mooi worden heel raar maar krijg op 1 of andere manier jou posten niet binnen dus even kijken wat ik daar aan kan doen ..dus even je posten bij gelezen .... genoten van al je mooie plaatjes wens je een fijne week en veel succes met jullie verbouwing ...lieve groet rosita

Pure & White zei

Wat een super mooie pot!!!
Ik snap je enthousiasme Corine, hij staat daar perfect!
Wat gaaf dat je gekozen hebt voor een balkenplafond!
En inderdaad: 15 cm erbij is altijd goed toch...;-))

Fijne week!

Liefs Dineke

Roelie Steinmann zei

Wat een prachtige pot zeg. Heel erg mooi. Ben benieuwd naar jullie keuken,hoe hij er straks uit komt te zien.

Lieve groet, Roelie

Judith zei

Wat een heerlijk weertje was het afgelopen weken hè... dan is het aanrommelen in je tuin inderdaad geen straf! Wij merken nu wel dat het gemis van een eigen huis en tuin erger wordt... Na de verkoop en verhuis was het wel eventjes lekker rustig om niks om handen te hebben, maar na een jaar begint de verveling toe te slaan hihi.

Mooi, dit stobere item wat je gescoord hebt! Ik hou d'r van:)