donderdag 17 april 2014

portretserie

familie Schaap…

Eén van mijn zusjes woont met haar gezin in een bescheiden woonboerderij in een klein dorp niet ver hier vandaan. Hobbymatig houden ze daar ook wat schapen en elk jaar is het weer spannend en leuk als de dames Schaap lammetjes krijgen.

tweeling

Gisteren ging ik op kraamvisite, want al houdt één van de dames Schaap het behoorlijk spannend, dame 2 loopt al een paar dagen trots rond met haar lammetjes. Zo rustig mogelijk om de hoogzwangere dame geen stress te bezorgen en om moeder Schaap met haar kids niet op te jagen drentelde ik met mijn camera wat rond in het weiland. Maar moeder Schaap hield haar kroost angstvallig bij zich en dat maakte het niet makkelijk om mooie familiefoto’s te maken :-)

honger

Als ik wat uit de buurt bleef hield ma me vanuit haar ooghoeken in de gaten en dan mochten de kids wel even drinken, maar zodra ik iets dichterbij kwam liep de familie in looppas naar de andere kant van het weiland.

hey
lammetjes

Toch wist ik blijkbaar soms toch bijna onzichtbaar te blijven, want ik heb wel wat portretten kunnen schieten..

lammeren

En toen ik later aan de thee zat zag ik de lammetjes een middagslaapje doen onder de ruif terwijl moeder iets verderop wat aan het gras stond te knabbelen. Via een omweg sloop ik stilletjes die kant op en nét voordat moeder Schaap me opmerkte klikte ik..

rennen

Net op tijd! Want zodra moeder luid mekkerend riep schrokken de lammetjes op en vlogen naar haar toe..

gluren

Moeder heeft ze goed onder de duim :-))

inbeeld

Oké dames, ik laat jullie verder met rust..

moeder

Enne mevrouw Schaap… u sterkte met de bevalling binnenkort.. als u het goed vindt kom ik uw kroost ook gauw (be)kieken!

36 opmerkingen:

Housebythewaterhole zei

Wat leuk die schapen met lammetjes…altijd vertederende taferelen vind je niet …zelf hebben wij erook…maar dat fotograferen lukt niet zomaar hoor..
best jammer ….
fijne dag nog
liefs kathy

Vrouwe Papenborg zei

Leuk! En tja altijd lastig dieren fotograferen! Groet'n vrouwe Papenborg, Monica.

crochetcookingandmore zei

Ah mooie foto's hoor. Zo lief en aandoenlijk die lammetjes!

Cora M. zei

O prachtig hoor! Je hebt toch nog hele mooie foto's kunnen maken hoor! Vanmorgen tijdens mijn wandeling met Woef liep ik ook weer zo te genieten van de lammetjes..blijft mooi hoe oud je ook bent!
Groetjes Cora

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Prachtige foto's!

Een post over schaapjes, hier heb ik van genoten.

Hele fijne dag en lieve groet,

Loes

Marieke Kromme zei

Heerlijk vertederend, die koddige lammetjes!

Liefs Marieke

Marion van de Sande zei

O Corine, wat een leuke foto's! Het lijkt me geweldig om bij je huis schapen te kunnen houden. Helaas lukt dat hier midden in de stad niet, lammetjes zouden met een beetje pech zo de singel oprennen.
En dan je eigen vachten hebben, heerlijk, eerst wassen, dan klaarmaken om te spinnen en daarna de mooiste dingen breien van je eigen schapenvachtjes!

Leuk dat je weer gepost hebt, begint alles op je landgoed al mooi groen te worden?

Liefs
Marion

Home and Lifestyle zei

Je hebt ondanks de terughoudendheid van moeders toch een mooie serie geschoten hoor. Op het platteland zijn ze duidelijk niet gewend aan paparazzi en zijn ze er blijkbaar ook niet van gediend. Misschien dat het straks bij de aanstaande moeder beter gaat, wie weet herkent ze je nog van deze keer ;-).

Liefs, Ingrid

Anneke zei

Ik vind het zo aandoenlijk om te zien hoe moeder schaap zich zorgen maakt om de lammetjes. Wat een rijk bezit is dat toch om zomaar een paar schaapjes bij je huis te hebben. (Was ooit ook mijn wens).
Ik wens je een fijn weekend,
.liefs Anneke

het Moonhuis Monica zei

Leuk he, hier aan ons hofje grenst een schapenweide en daar lopen ook 2 lammetjes tussen. Het zijn van die schapen met van die gedraaide hoorns, ik weet niet wat voor ras het is, ik zal het eens een keer opzoeken, een prachtige vacht hebben ze ook.
Als ze dicht bij het hek staan als ik langsloop, zal ik er eens een keer een foto van maken.
Superschattig die lammetjes altijd!!

Liefs Monica

van alles wat in huis en tuin. zei

Prachtige foto's Corine, een bof dat je dit dichtbij hebt!
Wij waren gisteren aan het fietsen in de Betuwe en daar waren ze natuurlijk ook. Maar net zoals bij jou: toe ik een foto wilde maken zag ik alleen de achterkant!! Heb er nog een paar gemaakt maar thuis bleek het toch niet mooi genoeg. Jammer.....maar ik kon van die van jou tenminste meegenieten.

fijne paasdagen.

groet Trijnie

Verie -Vestywo- zei

Heel gaaf, Corinne! Mooie foto`s.

Lieve-Groetjes, Verie

Alie zei

Prachtig, zou ook wel wat meer ruimte willen hebben. Had ik zeker een paar schapen en kippen.

Hann¥ zei

Allereerst wat een mooie header heb je Corine....
En dan die foto's....zucht....wat lief!
Wat leuk dat je zus schapen heeft....en nu dus uitgebreid met lammetjes....
Je hebt het mooi vastgelegd Corine....leuk!
Liefs,Hanny

Jolanda zei

Wat zijn ze leuk! Lekker bij moeder onder de wol:) Lieve groet

caro zei

wat een prachtige foto's heb je gemaakt altijd leuk die lammetjes groetjes caro

Janny zei

Wat lief zijn die lammetjes toch. Hier een eindje vandaan staan ook wat schapen die al lammetjes hebben. Zo schattig, die huppelende kleine diertjes.
Je hebt een mooie reportage gemaakt op de boerderij, hoor.
Liefs, Janny

All Seasons zei

Ach wat mooi, ook hoe het hebt beschreven, Corine. Dit is toch een en al Lente, de lammetjes in de wei. Maar o zo herkenbaar hoe jij het beschrijft, moeders houdt ze maar al te goed in de gate..
Nu in afwachting van het andere schaap!

Bedank voor je mooie foto's, echt genieten!

Liefs
Patricia

MODERN COUNTRY zei

My heart is melting, such cutie pies !!

It's me zei

Heerlijke post...het echte lente gevoel!!.....mooie post!...liefs Ria...x!

lia zei

Hey, je hebt een andere header of banner...
Leuk hoor...

Net als die schaapjes, die blijven zo aandoenlijk.

Room Seventeen zei

Mooi foto's! Je banner ziet er ook mooi uit!

Fuchsiaantje zei

Hallo Corine, wat heb je leuke foto`s gemaakt en zo mooi beschreven. Wat is het toch schattig om die kleine lammetjes te zien. Ik wens je fijne paasdagen toe en groetjes van mij, Riet.

Diane Van Duuren zei

Wat schattig!
Foto's zijn echt mooi en goed gelukt!

Fijne paasdagen.

Groetjes, Diane

Gerralda van Vreeswijk zei

Ahh het blijft elk jaar weer een vertederend gezicht al dat nieuwe leven wat opbloeit. Ik vind dit altijd zo'n periode van nieuwe kansen en hoop opbloeiende liefde. Bedankt voor het delen maakt me vrolijk!

Liefs
Gerralda

Nancy Blaauwgeers zei

Ondanks het oplettende oog van mevrouw Schaap heb je toch mooie foto's kunnen maken. Het blijft leuk die lammetjes, vooral als ze zo springen, dat vind ik altijd zo'n leuk gezicht. Groetjes, Nancy

eigen thuis zei

Wat zijn ze toch schattig en aandoenlijk, die lammetjes. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt. Fijne pasen

Liefs Gonda

erika zei

Nou ze zijn echt heel goed gelukt die foto,s!
Ik wilde laatst ook lammetjes foto,s maken maar inderdaad net als ik wilde klikken ....hup weg waren ze en alleen mooie achterkanten op het plaatje:).

Je hebt er een heel leuk lente blog van gemaakt!

En ik zag ook je header/banner....mooi stober!

Fijne paasdagen
Groet Erika

bijzonder-oud zei

Aaaah wat lief die lammetjes! daar kun je toch uren naar kijken........

Fijne paasdagen, geniet er van!
Lieve groet,
Yolanda

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat heerlijk dat je daar lekker rustig rond kon lopen en op je gemakje de foto's kon maken, zonder de dames te veel te storen... En de foto's zijn heel erg mooi geworden.
Ik zie dat je ook een nieuwe header hebt gemaakt, die vind ik ook prachtig.
Ik wens je een heerlijk paasweekend,
Lieve groet,
Mirjam

What's in a day zei

Een heerlijke middag om te genieten van de familie schaap...zo te zien hebben ze het bij je zus prima naar hun zin, geweldig die lieve lammetjes...het blijft zo mooi.

Fijne paasdagen,
xxxEefie

Marjonel M zei

Zo lief om te zien, prachtige foto`s.
Mooie header heb je gemaakt.

Fijne paasdagen!
Liefs, Marjonel

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Oh wat geweldig en dan gewoon bij je zus in 'de tuin'! Ik heb het zaterdag tijdens de bloesemtocht ook geprobeerd maar inderdaad die moeders lopen zo in de weg :)

Groetjes en fijne paasdagen,
Colin

Huize Kip Kakel zei

Dank je wel voor je mooie post, altijd weer genieten!
Fijne paasdagen..lekker weer voor de cabrio ;)

Roelien zei

Prachtige plaatjes...

inro soor zei

kan er ook zo van genieten! mooie foto,s!
groetjes, inge