dinsdag 20 mei 2014

gewoon

goed…

Leren omgaan met een chronisch vermoeidheidsprobleem zonder ook maar een kleine voorraad energie, het is een fikse uitdaging die mijn dagelijks leven nu voor een groot deel bepaalt :-)

handel

De therapie die ik sinds januari volg lijkt helaas niet te werken in mijn geval, behalve CVS heb ik namelijk ook te kampen met fibromyalgie en val ik als ik over mijn grens ga nogal makkelijk flauw. Die beide zaken maken het eigenlijk niet mogelijk mijn activiteitenpatroon zodanig uit te bouwen dat er weer een functioneel niveau wordt bereikt. Dus.. sinds een paar weken is RUST weer het devies! Onderwijl oriënteer ik me op therapiemogelijkheden die mij puur psychologisch krachtiger kunnen maken, zodat ik mijzelf niet bij elke opdracht/taak zo volledig geef dat de energievoorraad direct weer beneden peil komt.

Gewoon goed is prima, het hoeft niet perfect… dát is wat ik moet leren! Daarbij moet ik ook leren omgaan met de stress die ik voel als ik een opdracht krijg waarbij niet precies duidelijk is wat er van me wordt verlangd of waarvan ik niet weet of ik het wel kan. Ik ben geen pionier,  gewoon maar wat proberen en hopen dat het goed uitpakt, dat is niet mijn ‘ding’. Daarvoor mis ik het lef, ik neem liever niet het risico dat iets niet goed genoeg zou zijn… Wat ik wél doe is verbeteren wat ik al kan en meer doen in minder tijd en dát is in drukke tijden op mijn werk absoluut handig, maar uiteindelijk is het nog maar de vraag of de baten opwegen tegen de kosten ;-(

Zelfbeeld, vertrouwen in eigen kracht, uitdaging zien in het ontwikkelen van jezelf, het komt allemaal aan de orde bij het zoeken naar de balans in wat energie oplevert en wat energie kost. Het is een pittige, maar ook een heel interessante zoektocht!

bloei

Mijn oudste heeft begin dit jaar haar afstudeerstage goed afgesloten, nu is ze bezig nog wat laatste werkstukken en opdrachten af te ronden. Om een lange studiedag even te doorbreken gingen jongste en ik vorige week bij haar langs. Voordat we samen thee dronken wandelden we een kleine ronde door de gezellige wijk waar ze woont.

fietsen

De wijk is een gezellige volkswijk, waar al jaren ook heel veel studenten wonen en waar het dus wemelt van de fietsen. Grappig als er dan 3 van hetzelfde soort voor 1 adres staan :–)

 hoekjes oud

Ik ben groot fan van dit soort karakteristieke huizen en ik vind het super als men een volgroeide boom die helemaal past in het plaatje dan aan z’n tweede jeugd laat beginnen!

kwartet

De wijk (Assendorp) is dorp en stad inéén..

druk

met hier en daar opeens een verrassend ‘kunstwerk’. De graffitimuur van hierboven vormt het uitzicht van het huis hieronder..

duur

Het is bijna een klein paleis! Maar dat uitzicht zet je dan toch weer met beide voeten op de grond.

reclame bakker

Ook altijd leuk zijn de authentieke reclameschilderingen die bewaard zijn gebleven uit vroeger jaren,

tapijt

























trouwens ook dit kleurrijke ‘tapijt’ gewoon op een klein pleintje bij de supermarkt heeft wel wat!

dominicanen

Iets verder staat de dominicanenkerk met het bijbehorend klooster, tijdens een wandeling met beide dochters is het geen optie daar rustig rond te kijken, maar het staat op m’n lijstje!

foto1

Terug lopend naar het studentendomein van Rianne legt Janiek nog even vast hoe gezellig het was ;–))

Maar nu iets heel anders..

dubbelspot

Een paar jaar geleden kochten we een stoere dubbele plafondspot voor boven de eethoek, vorige week gingen we bij een inspiratietoer langs diverse ‘woon’-adressen ook aan bij de Stamkamer voor nog zo’n lamp, deze keer voor in de zithoek.  In 1 ruimte tweemaal de zelfde lamp geeft rust in ons kleine huis is het idee. Maar helaas zijn deze lampen niet meer leverbaar.. o en er hangen er diverse in hun eigen pand, maar toen de eigenaresse grapte dat ze er dan misschien één af kon schroeven gaf ze zelf ook direct al aan, dat ze dat niet ging doen ;-(

Precies als ik ben bewaar ik vaak de verpakking van apparaten die we aanschaffen, maar een uitgebreide speurtocht op zolder wees uit dat ik van deze lamp géén doos meer heb en dus ook niet weet welk merk het is…

So… I need your help!

Weet je de merknaam van deze spot of weet je een verkoopadres, of heb je er misschien zelf precies zo één hangen of liggen die ik over mag nemen… Please mail me dan!! Ons huis is niet perfect en daar streef ik ook niet naar, maar nóg zo’n lamp is wel net het puntje op de i…

Update 21-5: Dankzij een attente bloglezer weet ik ondertussen dat het gaat om de Pre-Lite Tulsa. Helaas zijn deze lampen via de reguliere handel niet meer leverbaar, ik hoop dus ergens een tweedehands exemplaar te vinden.

42 opmerkingen:

Verie -Vestywo- zei

Prachtig, Corine, mooie post! Geniet van dit weertje..

Lieve-Groetjes, Verie

faire un songe zei

Tja de zoektocht naar jezelf je eigen kunnen je eigen beperkingen je zelfvertrouwen etc etc is al een hele puzzel opzich...
Vooral omdat je zo graag wil..
Hoop dat je zoektocht naar de lamp gaat lukken.. wij zijn ook nog op zoek naar een moie spot in de keuken...mss zoek ik wel met je mee.. ;-)
heb vertrouwen in jezelf en in je eigen kunnen.. niemand is perfect.
XX Liefs Hetty

Mirjam zei

Hoi Corine,
Wat ontzettend jammer dat de huidige therapie niet werkt. Nu moet je weer gaan zoeken naar een passende vorm van therapie. Psychologisch sterker worden zal geen overbodige luxe zijn, want je zult toch ook wel tegenkomen dat men meer verwacht dan je aankunt, gewoon omdat het aan de buitenkant niet te zien is wat je mankeert... We weten allemaal dat iemand met een been in het gips niet kan lopen, maar als je er goed uitziet, waarom kun je dan bepaalde dingen niet... daar is juist zo vaak onbegrip voor. Zo jammer is dat...!
Succes meid, met het vinden van de juiste therapie en het sterker worden...
Heerlijk om met de dochters wat quality time te hebben...
Lieve groet,
Mirjam

Home and Lifestyle zei

Heel vervelend Corine, dat je de afgelopen maanden veel hebt geïnvesteerd maar het uiteindelijk niet heeft gebracht wat je had gehoopt. Je geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld.

Gelukkig dat je er wel met je meiden op uit kon, zulke gezellige uurtjes zijn in ieder geval leuk om op terug te kijken.

Weet de eigenaresse van de Stamkamer ook niet meer om welk merk het gaat? Ik heb nog op de site van Rietveldlicht gekeken, maar daar kwam ik de betreffende lamp niet op tegen. Ik hoop dat je gauw de gouden tip binnen krijgt.

Liefs, Ingrid

Roos zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Pure & White zei

Ha Corine,

Is het geen lamp van modular? heb er zelf ook een, wel anders dan deze, maar het concept lijkt hetzelfde. Je zou eens een mailtje kunnen sturen via de webshop met de foto erbij, misschien kunnen zij je verder helpen??

Enne....je bent supersterk hoor, telkens weer meebuigen, incasseren en opveren! Petje af lieve Corine. Wat er ook gebeurt, je bent nu al zo goed bezig! Ik kan me voorstellen dat de weg naar een 'functioneel niveau' zwaar is, maar vergeet nooit te zien dat je al onderweg bent...Ook zoeken naar balans is al bezig zijn...al voelt dat misschien vooral als: ik ben er nog steeds niet..
Heel veel sterkte en hou moed hoor!

X Dineke

quilting Jeannet zei

Ik lees af en toe mee met je blog, en bedacht me, is een cursus mindfullnes niet iets voor je?

Alie zei

Sterkte Corine met alles!!

Easyliving zei

Niet plezierig om dagelijks geconfronteerd te worden met deze vermoeidheid. Je bent en wordt zo beperkt in de dagelijkse dingen. Toch geloof ik in de zoektocht, elke dag een stapje zal je leren accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn, niet zonder moeite echter.
Sterkte en fijn dat je kunt genieten van zo'n heerlijk dagje met dochters. De krentjes in de pap.

Groetjes Dinka

Anneke zei

Wat vervelend dat de therapie niet geholpen heeft. Het lijkt me zo erg om dagelijks te moeten omgaan met vermoeidheid en een goede balans te vinden. Wat de lamp betreft ik ken ze van de Stamkamer en ze zijn prachtig. Zelf heb ik er een gekocht bij rietveldlicht. (Adres van Lia gekregen). Misschien een optie om jouw lamp te verkopen en dan twee dezelfde her voor in de plaats? Of zeg ik nu iets raars? Ik wens je het allerbeste en hoop dat het gaat lukken met de lamp.
Liefs Anneke

Room Seventeen zei

Wat jammer Corine dat de therapie niet geholpen heeft. Misschien is dit iets voor je: www.focusbronnen.nl
Kreeg dit adres van een vriendin en ga binnenkort een afspraak maken.

kienkele zei

Ha Corine, wat betreft de lamp kan ik je helaas niet helpen, ik vind em wel heel mooi, maar daar heb je niet veel aan, haha.
Je gezondheidsproblemen stemmen me droef, en wat is het jammer dat de therapie waar je toch waarschijnlijk veel van verwachtte, voor jou niet de juiste bleek te zijn. Jouw problematiek voor wat betreft de vermoeidheid en het lage energieniveau zijn voor mij heel herkenbaar, maar met andere oorzaken. Ik denk dan ook dat ik wel een beetje kan begrijpen wat je doormaakt. Weet dat ik aan je denk en met je meeleef. Een hartelijke groet, Tineke

erika zei

Hè wat vervelend dat de therapie niet wil aan slaan en dat je altijd weer rekening moet houden met je beperkingen en energie voorraad....... wat een leuke foto jullie met zn drietjes en wat woont je oudste gezellig!!. Helaas kan ik je niet helpen met de lamp maar je hebt al heel wat tips gekregen hierboven zie ik.....hoop voor je dat je er wat aan hebt.
Word nu ook wel zo langzamerhand nieuwsgierig naar je kamer hoor ;)
Hartelijke groet Erika

Julia zei


Que bonito post, me he paseado por tu bloc y ha estado un regalo visitarlo, te invito a ver el mio, y esta semana encontraras trucos para hacer una limpieza ecológica del baño que espero te sea útil. Espero tu visita y si no eres seguidora me encantarías que te hicieras y así compartir nuestros blocs. Elracodeldetall.blogspot.com

Des guirlandes zei

Poe hé, wat een lange post. Ondanks je vermoeidheid heb je toch de afgelopen tijd heel veel gedaan? je keuken, je huiskamer, gezellige dingen. Leuke foto's van je dochters. Is Assendorp in Assen? Ik ken Assen helaas niet.
En die lamp? Ik zou het echt niet weten, ben zelf nooit op zoek naar zulk soort lampen. Anders koop je toch twee nieuwe andere en hang je deze ene ergens anders in huis of verkoop je via MP.
Succes ermee en groetjes,
Barry

Kleurrijk zei

Misschien is "Wabi Sabi" iets voor je. Mij helpen de denkbeelden van Wabi Sabi goed om af te komen van mijn perfectionisme. Wanneer je wilt, moet je er eens iets over lezen.

Groeten van Geri

Anoniem zei

Ik heb laatst iets gelezen over bloedzuiger therapie, wordt voor veel dingen ingezet.
Zelf zou ik dan wel over een drempel heen moeten, maar ik hou het in mij achterhoofd
Marg

lia zei

Succes met je zoektocht naar de balans in je energie.
En ik heb die lamp, en helaas ik schroef hem er ik niet vanaf.
En weet nog steeds het merk niet, het was volgens mij geen modulair.

Roelien zei

Zo herkenbaar, Assendorp, een dorpje op zich!

Huize Vizzini zei

Het is niet fijn als je niet lekker in je vel zit. Beterschap!
Wat een leuke foto zo samen met je dochters. Succes met de zoektocht naar je lamp!
Liefs Patricia.

Silvia Linders zei

Geniet extra van alle kleine dingen, zoals die stadswandeling met je dochters!! Zo leuk en gezellig als dat kan!!
Het zijn ook mooie foto's!!
Jouw lamp ken ik helaas niet.
Een zonnige groet,
Silvia.

Ivonne zei

Dag Corine, dit is niet de lamp de je zoekt maar komt er wel heel dichtbij: http://www.lampenlicht.nl/media/catalog/product/cache/1/image/512x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/5/45030-8/Spot-Dexi-2-aluminium.jpg
Ik ben nog steeds heel blij dat je het doosje van de enkele stoere spot wél op zolder had liggen en hoop dat jij jouw lamp ook snel vindt! groeten, Ivonne

Anna Marie zei

Sterkte met je vermoeidheid. Waardeloos als je lichaam niet mee wil met je geest. Je hebt gelukkig zo te zien wel een hele leuke dag gehad met je dochters.

De lamp ken ik niet, maar kan me wel voorstellen dat je er nog 1 bij wilt.

Anna Marie

Sanny zei

Hoi Corine,
Aan het adres voor een lamp kan ik je helaas niet helpen.
Wat ik je wel kan vertellen dat ik ook fibro heb (en nog wat andere dingetjes, hahaha) en dat ik daar vorig jaar een revalidatietraject voor gevolgd heb. Ik heb ik groepsverband de ACT-therapie gevolgd. Dit heeft mij heel veel geleerd over mezelf en hoe ik met mijn beperkingen om moet gaan. Ik kan het je zeker aanraden. Als je iets meer hierover wilt weten mag je me altijd mailen.

Heel veel groetjes,
Sanny

What's in a day zei

Heftig hoor je verhaal, je probeert wel steeds de zonzijde te zien, knap van je dat je zo positief bent!!!
Zo'n heerlijk middag met je dochters geeft vast weer een energieboost, een prachtige wijk trouwens.

Lieve groet, Eefie

Hout en meer ..... zei

De zoektocht naar jezelf en wat je kunt....
Het valt niet mee en we hebben er allemaal wel eens mee te maken....soms lichamelijk en soms komt je hoofd niet tot rust...moeilijk en ik hoop dat je daar je weg in zult vinden.
Dan nog een zoektocht en wel naar een lamp ;-) en ook dat is zoals ik het lees net zo moeilijk.
Bahhh waarom haalde de verkoopster nu niet even eentje voor je van het plavond zeg..ook sneu ;-))
Komt goed die lamp vind je ook nog wel.

Groetjes
Dicky Marie

Marbada zei

Hoi Corine, het gaat je vast lukken de beste manier en balans te vinden.
Ik heb HMS en fybromyalgie ook niet de allerhandigste combinatie maar als ik kijk naar wat ik 5 jaar geleden kon (helemaal niets eigenlijk, o ja opstaan....) en wat ik nu weer allemaal doe...
Ik heb het met een hele goede fysiotherapeut en training hoe minimaal die ook lijkt toch weer zover weten te verbeteren.Maar ja CVS is geen HMS. Geniet van elke dag en de dingen die je wel kan!! En soms kosten mij dingen ook teveel energie en moet ik dat wel een weekje bekopen maar dat is dan jammer maar dan heb ik bijv wel een heel leuk weekend gehad. Heel veel Sterkte, hopelijk vind je snel jou weg.

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat verdrietig Corine dat het nog steeds niet beter met je gaat!
Zowiezo is de vermoeidheidsziekte al een ellende om te hebben(weet ik uit de ervaring met mijn schoonzus) maar dan ook nog fybromyalgie erbij maakt het toch helemaal erg! En wat jammer dat zo'n therapie, waarop je dan je hoop hebt gevestigd, niet aanslaat. Veel sterkte er mee.
Fijn dat je wel momenten zoals met je dochters hebt die geven je weer een beetje geestelijke energie.
Leuke selfie trouwens!

groet Trijnie

van alles wat in huis en tuin. zei

Sorry....trelfie heet het geloof ik! haha.

Marieke Kromme zei

Ik geloof best dat de moed je af en toe in de schoenen zakt als je je iets maar het niet kan en als de therapie die voor verbetering zou moeten zorgen dan niet bij je aanslaat, moet je weer omschakelen. Vervelend zeg! Ik hoop echt dat je iets kunt vinden dat je sterker en weerbaarder maakt en waarbij je je prettiger voelt. Heel veel sterkte ermee!

Je lamp is trouwens mooi! Ik hou wel van stoer en industrieel in combinatie met die landelijke sfeer. :)

Liefs Marieke

Loïs Lessom zei

ik reageer toch maar even, hoewel ik dat normaal niet zo vaak doe. Ik heb ook cvs en fibromyalgie en dat "flauwvallen" komt me bekend voor. Ik zou je willen adviseren om een poosje geen koffie en thee te drinken, en te kijken of dat scheelt in het flauwvallen. Bij mij is dat namelijk wel het geval. En mijn huisarts kent nog iemand die het ook heeft, en waarbij dat ook scheelt. liefs Lois

Villa Zeezicht zei

Het blijft een strijd om te leren omgaan met de beperkingen van je lichaan.. een heel moeilijke! Hoewel ik gezegend ben met een goede gezondheid (en daar ben ik super dankbaar voor!!) blijft het altijd zoeken naar een balans. Of dat nou om grote, of kleine dingen gaat.. De balans of het evenwicht tussen wat je wil, kan, moet (of denkt dat je moet).. Ik denk zelf dat de kracht hem zit in het meebewegen met de stroom van het leven. Daar zoek ik naar... en soms lukt dat ;)!
Zo, nu genoeg gefilosofeerd, ik ga weer even lekker lezen op je geweldig leuke en mooie blog! Groetjes!!

Sober en Stijl zei

Vervelend voor je allemaal, sterkte ermee hoor!

En volgens mij heb je de lamp gevonden..als ik bovenstaande tip lees:-)

Liefs, Dorine

Janny zei

Wat vervelend voor je dat de therapie niet aanslaat. Ik kan me voorstellen dat het idee om weer met een andere therapie te beginnen je ook niet blij stemt, maar het is toch vaak lang zoeken naar iets wat bij jou werkt, dat weet ik ook. Gelukkig kan je, zo te zien, wel energie putten uit de leuke dingen om je heen. Dat is ook iets om dankbaar voor te zijn, toch?
Van die lampen weet ik niks, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wel hoop ik voor jou, dat je je weer beter gaat voelen, en dat je je perfectionisme kunt loslaten. Inderdaad: gewoon goed is ook goed!
Een dikke digitale knuffel!
Janny

eigen thuis zei

Wat vervelend dat je inspanningen niet beloond worden. Zo blijf je jezelf tekens weer tegenkomen en moet je de weg vinden die voor jou de juiste is. Ik hoop dat je snel de goede weg kunt vinden.
Een prachtige foto van jou met je dochters, genieten is dat hè om zo met je dochters op pad te gaan. Een fijn weekend!

Liefs Gonda

Mooi Homestyling zei

Het zal niet meevallen om de balans te vinden. Perfectionisten worden tenslotte toch weer onrustig van een klein ding, bijv als iets scheef hangt... Berusting is dan een toverwoord maar dat moet je kunnen.. Lastig! En balen dat de therapie niet aanslaat. Een gezellig uitje met je dochters is DSM heel waardevol!
Succes met je zoektocht naar de lamp.
Fijn weekend!
Liefs,
Karin

Anoniem zei

Jammer dat mijn reactie verwijderd is met de link naar een verkoopsite met de lamp. Ik heb geen aandelen o.i.d. in dat bedrijf. Ik ben gewoon een volgster die af en toe je posten leest en mee heeft helpen zoeken...
Niet echt leuk.

Corine(THUIS) zei

Beste Anoniem, ik waardeer het echt dat je m'n blog leest en meehelpt in mijn zoektocht naar de lamp.
Maar ik heb contact gehad met dit bedrijf en die hele site is al jaren niet meer in gebruik. Helaas kunnen zij dus die lamp ook niet meer leveren.
Je reactie heb ik verwijderd zodat andere lezers niet denken dat de zoektocht al iets opgeleverd heeft.
Ik zou het trouwens fijn vinden als je onder een reactie je naam zou zetten, dat is net iets persoonlijker. Bedankt voor je hulp in ieder geval ;-))

inro soor zei

allereerst sterkte met je zoektocht, moeilijk he? ik zie wel dat je ook geniet van wat je wel kunt en het ook DOET! das belangrijk, ook voor je dochters, leuke selfie:)vlg mij genoten zij ook, heerlijk toch!
prachtige plaatjes, ik kan ook helemaal genieten van zo,n stad, alleen mag ik van mn puberdochter nergens naar binnen gluren dan schaamt ze zich rot, hahhaaha herkenbaar?
voor je lamp ....uhh nee, kan je niet helpen, succes!
groetjes, Inge

Marjon zei

ha. Wat een geweldig mooie fotoos en commentaar weer! Ga zo door. Ik heb ook last van fibromyalgie en rvs en geregeld heel bibberig, komt bij mij door hele lage bloeddruk. Maar ben nu sinds begin dit jaar bij orthomoleculaire arts, heb bloedonderzoek laten doen, eetpatroon drastisch aangepast. Was heel erg septisch, maar zowaar: ik heb veel meer energie, minder klachten en sla
ap 's nachts weer vast. en dat was een hele tijd geleden. Misschien is het wat voor je? Zomaar een lieve tip hoor, want ik weet hoe ontzettend vervelend het voor je is. Liefs, Marjon

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Go zit na een even een blogpauze gehad te hebben je posten door te lezen nog van Harte gefeliciteerd met jullie verjaardag ..een prachtig stel ;-) ... leuk mee te mogen kijken in de wijk van je dochter want met toeval heeft de dochter van mijn zus deze week de sleutel gekregen van het appartementje wat vroeger de oude bakkerij is geweest... ziet er gezellig uit daar ...wens je veel geluk op zoek naar de lamp ...fijne week lieve groet rosita

Anoniem zei

Hallo, In mijn zoektocht naar een stoere lamp kwam ik jouw blog tegen en las het verhaal over de lamp. Geen idee of je hem inmiddels hebt gevonden maar ik kwam deze tegen.
http://www.1dayfly.com/be/nl/product/4243/pre-lite-tulsa
Misschien heb je er nog iets aan.
Hartelijke groet,
Tineke