maandag 5 mei 2014

langzaam

verder…

De renovatie van onze woonkamer vordert gestaag, we hebben het klustempo flink bij moeten stellen vanwege mijn ‘energiebeperking’. Ik kan er momenteel niet tegen als er constant gewerkt wordt, dus het duurt allemaal wat langer dan gepland en natuurlijk zal ik heel blij zijn als alles klaar is, maar ik heb mezelf beloofd dat ik me niet gek laat maken door klusstress.. dus laten we af en toe de boel de boel en gaan we wat leuks doen :-)

95

Zo vierden we zaterdagmiddag met (bijna) de hele familie de 95ste verjaardag van mijn oma. Voor mij is een hele middag tussen ongeveer 80 familieleden een pittig en vermoeiend gebeuren, maar tegelijkertijd was het een feest zeker omdat oma vanuit haar stoel in de hoek maximaal zat te genieten!
oma

Ook zondag trokken we er op uit, ik kon namelijk iets leuks ophalen in Utrecht. Volgens het navigatiesysteem een uurtje rijden, prima te doen dus. Behalve als er in de halve stad wegopbrekingen zijn ;-(  Na een beste dwaaltocht door de stad konden we uiteindelijk toch het leuks inladen! Om de dag een ontspannen wending te geven toerden we binnendoor richting Loosdrecht, we zagen een lunch ergens op een zonnig terras aan het water wel zitten..

 koetshuiskasteelplots toren

Na een relaxte lunch, inderdaad aan het water en op een zonnig terras vergaapten we ons aan de voor ons gevoel dicht op elkaar gepakte maar prijzige stulpjes aan de waterkant.. Tussen de ‘normale’ woonhuizen werden we verrast door kasteel Sypesteyn, een fotogeniek bouwwerk mét een toegankelijke tuin.

kunst draad
nylon bruggen

De bostuin gaf me de gelegenheid nog eens goed te spelen met donker en licht, dat blijft op een zonnige dag onder een donker bladerdek toch lastig.

laan spaden
wilgentenen prieel
blauwhek
buxus
blauw paars

Vandaag houd ik een rustdag, op m’n gemak het huis oprommelen, als het lukt een deur schilderen en uitgebreid de tijd nemen voor de nieuwe editie van de WLS!
Deze maandag ga ik niet over mijn grenzen, al zou ik willen, dan nog ging het me niet lukken, daar ben ik gewoon veel te moe voor ;–)))

 lvd

32 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met de 95e verjaardag van je oma. Je zou het haar niet geven hoor, ze ziet er veel jonger uit. Geweldig dat ze dat nog zo met jullie kan vieren!

Je hebt er gelukkig een mooie rit van kunnen maken, richting Utrecht en weer terug. Ik ben uiteraard wel benieuwd wat je daar hebt opgehaald, maar dat lezen we hier vast wel een keer. Voor vandaag flink bijtanken, ik hoop dat het nog iets zonniger wordt zodat we lekker buiten kunnen zitten.

Liefs, Ingrid

Pure & White zei

Ha Corine,

dat was wel een pittig weekendje voor je, denk ik zo...Doe maar rustig aan vandaag hoor, alles op zijn tijd! Je hebt prachtige foto's gemaakt in het park!

Liefs Dineke

lia zei

Bij elkaar opgeteld toch een leuk weekend.
Ik doe al dagen niks, lukt me niet eens een behoorlijke foto te maken... Dus heb het weekend toegekeken terwijl Jan de tuin snoeide..

Fijne rustdag
Liefs lia

Home fourteen zei

Nog van harte met je oma, wat een leeftijd. Dat willen we allemaal wel bereiken. Dus doe rustig aan, gezondheid is het belangrijkste en de rest komt vanzelf!! Geniet van iedere dag!! Gr Jac....
Ps Mooie foto's!!

Marieke Kromme zei

Gefeliciteerd met je oma! Toch een hele prestatie, zo'n leeftijd. Mijn oma wordt de 18e van mei ook 95, nou ik teken ervoor hoor! Prachtige plaatjes laat je ons weer zien. Je hebt er echt kijk op om zoiets mooi te fotograferen. :)

Liefs Marieke

Room Seventeen zei

Wat een prachtige foto's! En wat ziet je oma er nog kranig uit! Ik wens je een rustig dagje toe, lig zelf op mijn stretcher onder de veranda, heb een enerverende week achter de rug en moet even bijkomen. Succes met de verbouwing!

Thuis bij Tjits zei

Van harte gefeliciteerd met je oma, wat geweldig dat je haar nog hebt en wat ziet ze er goed uit!
Heerlijk zo'n lunch aan het water en de bostuin vind ik ook erg mooi.
Neem vandaag maar even lekker je rust!

Liefs, Tjits

oma leentje zei

Wat een super foto's van een heerlijk weekend. Rustig aan he vrouw. Morgen kan t ook nog..
fijne dagX

Housebythewaterhole zei

Corine, je hebt vast een superfijne dag gehad...
leuk hé... zo op het onverwachts mooie dingen ontdekken .... doe ik ook graag....en dat op een uurtje van je huis....héél mooie plaatjes van het kasteel en de tuin.....maar ....je hebt ons wel benieuwd gemaakt naar wat je hebt opgehaald .....:-)
fijne week
geniet ervan
liefs Kathy

A place for my home zei

Nog van harte met je oma! Ik zou haar geen 95 geven hoor, ze oogt veel jonger. En wat een mooie omgeving daar. Snap best dat je daar je camera voor pakt.

Geniet vandaag van je rust!

Liefs, Cynthia

Nancy Blaauwgeers zei

Nog van harte met je oma. 95 jaar, wat een leeftijd.
Ik ben heel benieuwd wat voor moois je ging halen in Utrecht. En kalm aan Corine, al is dat voor een ander gemakkelijker gezegd dan gedaan. Liefs, Nancy

Silvia Linders zei

Van harte gefeliciteerd met je oma!!!
Super als je zo 95 mag worden!!! Ondanks je pittige weekend heb je er ook van genoten als je de mooie foto's mag geloven.
Je hebt een prachtige dag uitgezocht voor je rustdag, wat een heerlijk weer!!!! Geniet ervan en van de nieuwe wls. Een zonnige groet,
Silvia.

Diane Van Duuren zei

Van harte gefeliciteerd met je oma, wat bijzonder zo'n hoge leeftijd!
Voor jou niet fijn nu je zo weinig energie hebt, lekker kalm aan doen nu om de accu weer n beetje op te laden. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt,

Groetjes en een fijne week verder!

Mirjam zei

Hoi Corine,
Van harte gefeliciteerd met je oma. Wat zal dat een mooi feest geweest zijn en wat zal je oma genoten hebben. Kan niet missen.
Mooi daar bij dat kasteel Seypestein, Sanne had daar kort geleden een shoot voor een bruiloft:
http://www.sannevdberg-fotografie.nl/bruidsfotografie-uithoorn-sigrid-en-jasper/

Lekker om dan een dagje goed rustig aan te doen, dat kon je echt wel gebruiken ja... dat geloof ik direct...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Mirjam zei

O jee, slordig; Sypesteyn bedoel ik natuurlijk...
Groetjes,
Mirjam

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Nog van harte gefeliciteerd met je oma, wat ziet deze dame er goed uit.

Zoals het bekende spreekwoord zegt: Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd, heerlijk rustig aan en af en toe gewoon fijn genieten.

Hele fijne avond en lieve groet,

Loes

Anneke zei

Ik begrijp dat je in utrecht bent geweest. Ja inderdaad het is hier een puinhoop. Vooral utrecht oost-zuid is bijna niet binnen te komen. Wat een mooie leeftijd heeft je oma bereikt. En fijn dat ze er zo van heeft genoten. Wat vervelend dat je energie zo laag is. Je wilt zo veel maar het gaat niet. Maar gelukkig ben je nu zo verstandig om naar je lichaam te luisteren.
Een fijne week,
Liefs Anneke

faire un songe zei

Van harte gefeliciteerd.. en wat een mooie omgeving.
Klussen kost veel Energie.
Goed dat je luisterend naar jezelf..Het komt wel af al duurt het iets langer.
Fijne avond
Liefs Hetty

inge van der sanden zei

95 jaar...wat een mooie leeftijd...je oma ziet er nog goed uit...alsnog van Harte Gefeliciteerd.
Prachtige foto's weer hoor Corine...hoop dat je weer een beetje uitgerust bent.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Athomebymy zei

Proficiat voor je oma !!! Mijn oma is dit jaar ook 95 geworden ...

Liefs Petra

erika zei

Wat een heerlijk weekend heb je gehad Corine!
Fijn dat je ondanks je beperkingen zo fijn kan genieten!
En groot gelijk ook hoor!
Wat een mooie vrouw jouw 95 jarige oma zeg
En ook de zondag foto's zijn prachtig

Groet erika

Marjonel M zei

Gefeliciteerd met je Oma!
Ik hoop dat een beetje uitgerust bent.

Fijne avond!
Liefs, Marjonel

Des guirlandes zei

Hoe mooi! een oma van 95. Helaas heb ik al jaren geen opa of oma meer.
En dat kasteel Sypestijn, dat ga ik onthouden. Wat een ontzettend mooie tuin (of komt dat door jouw foto's)
Groeten,
Barry

inro soor zei

mooie foto,s heb je gemaakt! ja is daar mooi he?
je hebt wel leuke dingen gedaan zeg:)lief zo die foto van je oma, zal ze genoten hebben.
sterkte met alles, en probeer rustig aan te blijven doen, moeilijk........
groetjes, Inge

het Moonhuis Monica zei

Wat leuk dat je nog een oma hebt zeg en wat een prachtige leeftijd.
Mooie foto's heb je gemaakt!

liefs Monica

Marion van de Sande zei

Doe rustig aan met het klussen, ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Wat heb je een mooie foto's gemaakt, zowel van het kasteel als van je oma. Als je haar genen hebt geërfd mag je blij zijn :-)

Hann¥ zei

Gefeliciteerd nog met je oma van 95! jaar...je zou het haar niet geven....ze oogt zoveel jonger....
Sypesteyn is echt leuk.....ging er nog wel eens met de kids heen op de fiets.....
Mooi foto's heb je gemaakt!

Liefs Hanny

Roelie Steinmann zei

Van harte gefeliciteerd met je oma, een hele leeftijd zeg. Leuk hoor.
Het is weer een mooie wls vindt je ook niet. Heerlijk bij anderen naar binnen kijken met een koffie op de bank.

Lieve groet, Roelie

Huis in de Provence zei

Nog gefeliciteerd met je oma, 95 geweldig!! En wat zit ze er nog kwiek bij!!
Prachtig dat je zo heerlijke dag hebt gehad en zeker een erg mooi kasteel en tuin om te fotograferen!! OOk ik vind het lastig om donker en licht goed op de foto te krijgen...nog tips? want jou is het heel goed gelukt!!
Lieve gr. vanuit Frankrijk
Ik stuur je wat zon, is erg goed tegen vermoeidheid en stress ;-)
Mirjam

Judith zei

Wat fijn toch dat jij je camera meeneemt naar deze mooie plekken... kan ik er van meegenieten;-)

Fijn weekend X

Wondelgijn zei

Leuke maar vaak drukke weekendjes hè? Mooi dat jullie haar 95e verjaardag zo hebben kunnen vieren!!

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige foto,s en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je oma wat een leeftijd zeg .... een heerlijk rit hebben jullie gereden voor mij zeer bekend komt oorspronkelijk uit oud zuilen dus de vecht route is voor mij zeer bekend en heb ik ook meerdere keren gereden , een prachtige omgeving om foto's te maken kan je wel een dagje voor uit trekken ... Zowel mooi om te rijden maar ook om te varen .... Gelijk heb je dat je het klussen even op een laag pitje zet en kies voor jezelf ,je hebt er niets aan om over je grenzen te gaan want je pakt je er zelf mee terug .... geniet lekker van de dingen om je heen zoals ze zijn en de rest komt wel ...fijne week lieve groet rosita