dinsdag 13 mei 2014

vaalgrijs

verouderd…

Na een aantal dagen met flink wat regen is het vandaag eigenlijk heel vriendelijk weer. Het lukt de zon regelmatig om even tussen de wolken door te piepen en daar geniet ik vanaf de bank volop van.

licht

Hoewel we al maanden bezig zijn met de grote woonkameropknapklus bleven we er voor zorgen dat we op de ‘bouwplaats’ toch ook konden relaxen. Met de benodigde meubels en wat grote accessoires behouden we zo gewoon ons THUIS-gevoel, ook al zitten we nu al weken op de oorspronkelijke bouwvloer :-)

grijzen

Een technisch apparaat is binnen no time verouderd, zeggen ze en dat is dan niet iets positiefs, op dat gebied wil men toch het liefst het nieuwste van het nieuwste.  Toch kozen wij onlangs bewust voor ‘verouderd’.
In de dagen voor hemelvaart wordt onze ‘nieuwe’ vloer gelegd. De planken zijn van verouderd, gerookt en geschaafd (niet geschuurd) eiken. Dat past helemaal in het kleurenspectrum dat ons huis met z’n vale grijstinten een mooie Franse uitstraling geeft :-)

Het gebeurt regelmatig dat vreemden hier binnen komen en verrast zijn door de sfeer die wij hier (ook tijdens de verbouwing) hebben gecreëerd. En dat ze het dan Frans noemen.. dát voelt goed! Wij zijn niet voor niks gek op Frankrijk..

46 opmerkingen:

Verie -Vestywo- zei

Oh, wat heb jij het gezellig binnen, Corine! Heel mooi.

Lieve-Groetjes, Verie

crochetcookingandmore zei

t Ziet er inderdaad nog steeds mooi en gezellig uit! Hoop dat je zelf ook weer meer energie mag krijgen binnenkort! Dan kan je nog meer genieten van al het moois om je heen!

Sabine zei

Ziet er inderdaad super uit! En tijdens een verbouwing heb je zeker een plek nodig om te ontspannen!

Home and Lifestyle zei

Dat Franse sfeertje klinkt mij als muziek in de oren. Ik had dat gevoel net een beetje in de tuin, dat vond ik ook niet verkeerd. Ik ben heel benieuwd naar de vloer!

Liefs, Ingrid

Mirjam zei

Hoi Corine,
Dan heb je dus de juiste sfeer neergezet, ook tojdens jullie verbouwing. En gelijk heb je, want je wilt toch niet maanden op een zichtbare 'bouwput' zitten? Je wilt er comfortabel bijzitten terwijl jullie op een comfortabel tempo wilt klussen...
Succes met de vloer, die wordt vast ook heel mooi!
Fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Nancy Blaauwgeers zei

Ben erg benieuwd naar de vloer. Maar dat gaat vast goedkomen als ik op jullie smaak afga. Groetjes, Nancy

Huize Kip Kakel zei

Mwahh..zelfs die bouwvloer vind ik niet gek:)
Wel heerlijk als je klaar bent..voorlopig!

Els zei

Je foto's geven een geweldige sfeer weer! Zelfs met die bouwvloer :-)
Iedereen heeft idd een plek nodig om te ontspannen tijdens het klussen. Ook wij leven al 2 weken op een oude stoere bouwvloer met al onze spullen erop. Onze vloer wordt 26 mei gelegd!
Ben benieuwd naar het eindresultaat, wordt vast prachtig!!

Fijne avond
X Els

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

heerlijke sfeer hoor en wat is er mooier dat een ander dat gevoel er ook bij heeft wat jij ook heb ...geniet er lekker van want dat is de bedoel ....lieve groet rosita x

Housebythewaterhole zei

héél gezellige sfeer heb je ... ja doet me ook wel aan Frankrijk denken....voor velen toch "het" land hé....
ook voor mij :-)
Fijne avond nog
Liefs Kathy

Pure zei

Oh wat een mooie plaatjes..
Het misstaat inderdaad niet hoor je vloer,ben heel benieuwd hoe je nieuwe vloer er uit gaat zien.
Groetjes Chris

What's in a day zei

Wat moet dat goed voelen, dat andere mensen bij binnenkomst jullie mooie sfeer zo goed voelen...ook op je bouwvloer ziet het er nog sfeervol uit.
Succes nog.

Lieve groetjes, Eefie

It's me zei

Zou je wel een nieuwe vloer leggen ???...hihihihi.....ben heel benieuwd hoor...heerlijk toch als je huis je thuis is...liefs Ria...x !

Bonjade zei

Zo logisch......wij zijn ook verliefd op La France! Het thuiskomen gevoel...en tja....hoe mooi als je dat dan gewoon thuis hebt...;)
Wat een gave grote vaas/pot!!!

Kom maar op met de beelden ;)

Fijne avond

Liefs

Silvia Linders zei

Heel belangrijk om tijdens een verbouwing je thuis te bewaken!!
Ziet er dan ook heel sfeervol uit!!!!
Ben heel benieuwd naar de vloer en succes met het leggen!!!!
Groetjes Silvia.

inge van der sanden zei

Mooi plaatje Corine...wat een klus is het geweest, het resultaat mag er zijn.
Fijne Avond nog.

Groetjes,
Inge, my choice

lia zei

Ik denk te weten wat je bedoelt. Want de vloer die Rens wilt noemen ze ook zo.
Nog even de laatste loodjes....

eigen thuis zei

Hoe fijn is het om dat franse sfeertje waar je zo van houdt in je eigen huis te hebben. Das pas genieten. Succes met de vloer, ben benieuwd hoor.

Liefs Gonda

Jolanda zei

Het blijft sfeervol bij je maar ik zou doodmoe worden van al het verbouwen:) De laatste loodjes nu? Lieve groet

Athomebymy zei

Oh dat ziet er echt al wel heel sfeervol gezellig en mooi uit !

Liefs Petra

Pure & White zei

Super Mooi Corine!!
heel erg knap om tijdens zo'n lang project het toch sfeervol weten te houden! Ik wordt er altijd een beetje kriebelig van als er al te lang werkspullen in huis rond dwalen dus ik neem mijn petje voor je af!

Liefs Dineke

Anneke zei

Ja ik begrijpt het wel, zelf ben ik ook gek op Frankrijk . Knap hoor dat je ondanks de verbouwing zo' n geweldige sfeer weet te behouden. Ik ben zeer benieuwd naar het eindplaatje.
Liefs Anneke

Passione Helena zei

Hallo Corine, shame on me...op één of andere manier heb ik je steeds gemist, want ik zie dat ik heel veel van je gemist heb! Excuses! Maar daardoor ben ik wel al bijna een uur op je blog;-)

Wat een heerlijk huis hebben jullie en wat word het mooi! Hoop dat de inspanningen niet teveel energie van je vergen. Heftig om je levensstijl op een andere manier aan te moeten passen. Ik hoop dat deze vorm therapie voor je gaat werken en daarmee meer rust voor jezelf kan creëren. Leuk om te zien dat je tijdens de verbouwing van de woonkamer toch de sfeer er in weet te houden. Ik deed het zelf ook tijdens de verhuizing...sfeer valt er op welke manier ook wel in te houden. Als ik het niet wist van de vloer, was het me niet eens opgevallen! De mooie stoel en prachtige pot hadden mijn aandacht. Het past in het Franse sfeertje...wat een terecht en mooi compliment!!

Wil je ook nog feliciteren met je Oma...wat heerlijk dat je nog van haar mag genieten en wat ziet ze er goed uit! Zo te zien was het een heerlijke dag.

Heb genoten van je posten en mooie foto's!
Pas goed op jezelf en veel succes met de vloer, iets wat ik nu al weet, dit gaat heel erg mooi worden!

Liefs Helena

het Moonhuis Monica zei

Ooh leuk, ik ben erg benieuwd hoe jullie vloer gaat worden!!

Liefs Monica

Huize Vizzini zei

Wat een stoere pot! Ben ook benieuwd hoe jullie vloer gaat worden!
Liefs Patricia.

Saskia Klaver zei

Ik ben zo benieuwd naar jullie vloer! Jullie inrichting is namelijk prachtig!

Liefs Saskia

Hann¥ zei

Heerlijk sfeertje wat ik zo zie...en die vloer daar ben ik heel benieuwd naar....hier moet ook nog een nieuwe vloer erin....
De wal bij ons huis is inderdaad ook van ons...de meeste hebben er een extra haag bovenop tegen de elzenhaag maar dat vind ik onzin dus bij ons groeit het fluitenkruid tot dat uitgebloeid is dan moet ik ruimen van mezelf ;-)

Liefs Hanny

Maaike zei

Prachtige foto's! En dat tijdens een verbouwing.. petje af!
Groetjes, Maaike

Janny zei

Heerlijk...een Franse sfeer. Ben ik ook dol op. Ben erg benieuwd hoe de vloer gaat worden. En wat goed dat jullie ook tijdens de verbouwing een fijn plekje hebben om wat te ontspannen. Zo wordt het allemaal iets minder heftig, veronderstel ik.
Veel succes met de voltooiing!
Janny

Marieke Kromme zei

Vind het zo ook wel wat hebben haha. Maarja echt praktisch is het vast niet met schoonmaken. Anderzijds als je nu een beetje knoeit, kan het vast geen kwaad! ;) Ben erg benieuwd wat voor een vloer jullie hebben gekozen. Zal vast prachtig staan in jullie woning.

Liefs Marieke

Maison Welbi zei

Of jullie nu in de verbouwing zitten of niet, jullie huis ziet er nog steeds sfeervol uit. Ik ben erg benieuwd naar de vloer. Overigens zie ik nu pas dat jullie stoel wel heel veel lijkt op die van ons (of andersom ;-). Wij hebben twee van deze stoelen in een bruintint en gekocht bij Sofa.com. Succes met de laatste loodjes.

Liefs Reineke

Hout en meer ..... zei

Als je er nog zo geweldig bij zit tijdens je verbouwing dan is het daarna echt om bij weg te dromen.
En ik ben wel benieuwd naar je vloer ;-)
Trouwens nog gefeliciteerd met je Oma hoor !! wat had je mooie foto's gemaakt die dag.

Groetjes
Dicky Marie

A. Troost zei

Mooi!! Ik hoef er weinig aan toe te voegen, ik geniet van je plaatjes.

Judith zei

In tegenstelling tot de meeste interieurliefhebbers, ben ik absoluut geen francofiel... Ik heb een hekel aan fransen, dus ik kom er niet graag! Maar ik ben wel dol op het franse woonsfeertje en ook dol op jullie sfeertje;-))

Ben benieuwd naar die oude (of verouderde) vloer van jullie... spannend!

Liefs X

Marion van de Sande zei

Wat goed Corine, dat je je huis tijdens de verbouwing toch leefbaar houdt. Ik denk dat dat zó veel energie scheelt. Als je al maar door in de rommel zit, ook op de dagen dat je niets doet of kunt doen, dan gaat het je waarschijnlijk heel snel tegen staan.

Wat een prachtige foto's weer, ik zou echt willen dat ik zulke plaatjes kon schieten van mijn huis.

Liefs,
Marion

Marjonel M zei

Het ziet er zo al prachtig uit, maar ik ben ook heel benieuwd naar je vloer ;-)

Groet, Marjonel

Cora M. zei

Fijn hoor zo'n plekje, dat is zo hard nodig! Het ziet er ook nog steeds mooi uit! En de vloer...ik vind dit al prachtig!
Groetjes Cora

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk om zo'n plekje te hebben waar je toch even rust hebt. Ik denk dat je dat ook wel nodig zult hebben! Het is altijd zo'n gerommel maar.....je hebt straks ook wat. geniet van de Franse sferen.

groet Trijnie

kienkele zei

Ben heeeel benieuwd!
Groeten, Tineke

Des guirlandes zei

Nou, op de foto's kun je helemaal niet zien dat het een bouwval is. Het ziet er erg gezellig uit. Die mooie lichtval op de foto doet het goed.
Jaaa, wij zijn ook gek op Frankrijk. Binnenkort gaan we weer. In juni naar het zuiden en in augustus naar de Somme.
Groeten,
Barry

Home fourteen zei

In 1 woord, Prachtig!!! Gr. Jac...

G-STYLE zei

Wat een prachtig sfeerhoekje daar …. erg mooi vind ik ook nog steeds die mooie grote stenen pot.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe oude vloer.
Gaat vast heel mooi worden …

Succes met alles !
Lieve groet Gea

Vlijtig Liesje zei

Prachtige foto. Ik vind grijs ook mooi.

Fuchsiaantje zei

Hallo Corine, wat fijn dat je toch een leefbaar gedeelte heb in je huis, en het ziet er ook nog gezellig uit. Toen wij pas verhuist waren wilde ik ook eerst de kamer op orde hebben zodat je rustig kunt zitten als je moe bent. Ik wens je een fijn weekend toe en groetjes van mij, Riet.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik zag je huis terwijl het nog ' midden in de klus' was en was/ben helemaal enthousiast, want het straalt inderdaad sfeer uit. Liet net je foto aan de huisbakket zien, die kon zich bijna niet voorstellen dat daarop de tweelingpot te zien was. In het echt best groot maar heeft ook hier haar plek gevonden (en zo blij mee).

Grietjes, Colin

inro soor zei

ik vind je bouwvloer eigenlijk wel stoer:) haha
mooie sfeer heb je
groetjes, Inge