vrijdag 11 juli 2014

zomerfruit

snoepgoed…

Ik vond altijd dat ik een zomermens ben, maar met de zomers van tegenwoordig weet ik het niet meer zo zeker. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik nu toch eigenlijk meer plezier beleef aan het voorjaar! Maar toch heeft de zomer echt nog niet al z’n glans voor mij verloren :-)

kersen1

Neem nou het kleinfruit, lekkerder snoepgoed is er niet! Als ik niet zo goed in mijn vel zit ben ik heel kieskeurig wat eten betreft, veel smaakt me niet, dus dan bestaat het gevaar dat ik wat eenzijdig eet. Ha en daar hoef ik me in de zomer niet druk om te maken. Aardbeien, blauwe bessen, frambozen, bramen, kersen.. ik vind het allemaal heerlijk!

kersen3

Bovendien is het vaak ook nog eens heel dankbaar fotomateriaal.
(Oké ik snap best dat er mensen zijn die niet heel goed kijken naar wat ze eten, maar die eigenaardigheid heb ik dus wel.)
En zo zag ik gelijk dat er in mijn pond kersen van laatst een vijfling zat..

kersen2 vijfling

Die moet dan voordat ie opgaat toch echt even op de foto ;–)

21 opmerkingen:

Marieke Kromme zei

Hmm.. lekker die kersen! Zo vol van smaak ook! Ze zijn toch ook best fotogeniek inderdaad!

Liefs Marieke

Home and Lifestyle zei

Ohhh, dat zomerfruit vind ik ook zo lekker. Ben dus gek op een frisse fruitsalade, in de zomer graag met een bolletje slagroomijs light. Daar kan ik helemaal blij van worden.

Natuurlijk moet je een vijfling op de foto zetten. Je kunt ze trouwens beter tussen de kersen hebben zitten dan thuis om je heen. Kan errug gezellig zijn, maar het geeft ook veel lange huishoudelijke klussen ;-).

Bedankt voor je lieve kaart, werd bijzonder gewaardeerd!

Liefs, Ingrid

Karin zei

Ja, lekker dat zomerfruit! Ik zag vandaag voor het eerst ook weer kersen bij de groenteboer.

Kom Achterom zei

Wat een mooie foto's weer! Onze kersenboom hebben we inmiddels al leeg gegeten hihihi nooit aan gedacht om deze eens even als dankbaar foto object te gebruiken!
Fijne avond
Yolanda

erika zei

Zo lekker al dat zomerfruit...s'avonds na het avondeten rijden we nog wel eens even naar de betuwe om daar al dat lekkers te halen. ...mmmm zo heerlijk snoepgoed

Mirjam zei

Hoi Corine,
Dat is inderdaad het fijne van de zomer, al dat heerlijke zomerfruit... En heerlijke foto's kun je ervan maken...
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Dat zomermens dat komt wel weer het zonnetje komt weer en dan kan je weer gaan genieten in de tuin ... prachtige foto en ohh zo heerlijk zijn ze geniet er lekker van ...fijn weekend lieve groet rosita

Anneke zei

Zelf hou ik het meest van het voorjaar. Maar ik moet zeggen de zomer is ook helemaal niet verkeerd. Met het heerlijke fruit wat je al noemde en dan de Hollandse kersen. Heerlijk. Vanavond nemen we ook heerlijk een schaaltje. Mooie foto's Corine
Een fijn weekend, lieve groet Anneke

Judith zei

Ik ben ook altijd een zomermens geweest, maar de laatste jaren zijn ze wel vaak errug nat en daar houd ik dan weer niet van:-(

En dat zomerfruit is inderdaad erg smakelijk... Zo veel gemakkelijker om gevarieerd te eten tijdens deze maanden dan hartje winter vind ik!

Geniet van je weekend, liefs X

Diane Van Duuren zei

Mmmmmmmm.........heerlijk, en ook nog eens gezond!
Mooie foto's!

Groetjes en een fijn weekend,
Diane

Villa Zeezicht zei

Hihi, wat een gave zeg!! Mooi gefotografeerd ook :) Ons kersenboompje verwende ons dit jaar met ca 6 kilo.. een unicum!! We hebben ons echt volgegeten en ook nog eens lekkere jam van gekookt!
Fijn weekend!!

Anita r zei

Ik hou ook erg van zomer fruit.
Vooral kersen en bramen en frambozen
Maar een vijfling heb ik ook nog nooit gezien.

fijn weekend.
gr. Anita

inro soor zei

`haha, ik vind ze ook zoooo lekker!
een 5 ling:) moet er toch niet aan denken dat je t zelf zou hebben;-))))

groetjes, en eetse!

inge

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Ik heb weer zo'n schaaltje naast me staan maar kom alleen maar enkeltjes tegen en af en toe een tweeling, maar een vijfling ... bijna zonde om te eten :)

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik ben ook meer een voorjaarsmens; het begin van het tuinseizoen, alles komt boven, die frisgroene blaadjes aan de bomen en het niet zo warm zijn.....kortom, mijn jaargetijde! Maar dat zomerfruit mag van mij best in het voorjaar komen: heerlijke voorjaarskersen, voorjaarsbessen en voorjaarsframbozen.....maar dat zit er helaas niet in dus is de zomer ook weer een heerlijk seizoen!
En eet ze nu: het duurt altijd maar kort!
Een fijn kersenweekend!

groet Trijnie

Janny zei

Heerlijk, die kersen.
Ik eet ze veel en vaak. Net als blauwe bessen, aardbeien, abrikozen, nectarines, etc.
Ben dol op fruit. Ik ben met je eens dat de zomers tegenwoordig ook niet meer zijn wat ze waren, ik geloof dat ik nu ook het voorjaar het liefst heb.
Geniet nog veel van al het heerlijke fruit en laat ons mooi meegenieten van de fraaie plaatjes!
Liefs,
Janny

G-STYLE zei

O ja , heerlijk zijn ze …kersen.
Heb ook al regelmatig wat gekocht en
meestal eet ik die in m,n eentje op.
De rest hier vind ze minder lekker dan ik.
Vind ik helemaal niet erg trouwens ;-)

Hoe gaat het met je gezondheid, las in een vorige post dat het nog steeds erg zoeken is naar een evenwicht en meer energie.
Hopelijk komt dat toch ooit op je pad…

Voor nu in elk geval een gezellige
zondag gewenst,
lieve groet van Gea

fo miento zei

Ziet er verleidelijk uit! Het zomerfruit vind ik ook héééérlijk!
Fijne zondag grtjes Mien

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Heerlijk al dat zomerfruit.

Je hebt er weer een prachtige foto reportage van gemaakt.


Nog een fijne dag en lieve groet,

Loes

Janneke zei

Zo, ik ben hier voor het eerst om eens op je `landgoed´ te komen kijken. Die kersenfoto´s zijn schitterend en ze zijn zo lekker.....Hier zijn de pruimen goed en daar eet ik er veel te veel van, zo dom.
Groetjes,
Janneke

Passione Helena zei

Hai Corine,

Tja, ik loop dus een beetje achter op alles...heb niet alle gemiste posten van je gelezen, maar wel een aantal. Allereerst mijn felicitaties voor jullie samen 100 zijn en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat vliegt de tijd hé? Wat ontzettend vervelend dat je zo met je gezondheid loopt te klungelen, ik hoop dat je je balans er een beetje in kan vinden. Het gevoel van eenzaam en klein wereldje voelt dan soms zo benauwend want je wilt er zoveel meer uit halen. Het mooie is dat de schoonheid wel ziet en deze vijfling opmerkt...en daar had je toch maar mooi even een fotomomentje te pakken waar je weer leuk tijdverdrijf mee te pakken had ;-)

Bedankt voor je lieve woorden...komt ter zijne tijd vast weer goed! Maar dat is altijd achteraf gepraat hé?! Eerst door de onzekerheden heen.

Ik heb genoten van je mooie foto's! Jouw citroenbloesemlimonade had trouwens ook goed in mijn post gepast! Bedankt voor deze mooie tip! Het lijkt me niet alleen lekker maar ziet er ook nog eens erg leuk uit.

Jij ook sterkte, én pas goed op jezelf!

Liefs Helena